Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHardbass

Hardbass

33 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ook, maar als een hele groep gaat en er is een kaartje over, ach, doen we toch gezellig mee.
Is weer een mooi excuus :grin:
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het is maar net waar je de afgetrokken wordt idd.
R
RankoLid
01-01-2024, 00:00
#3
TRAVOLTA zei:
Ranko zei:
TRAVOLTA zei:
heb ook besloten niet te gaan ondanks dat veel vrienden gaan. dan liever naar n soortgelijk feest waar ook andere genres gedraaid worden en dat ik nog een beetje kan afwisselen met zalen(en rondjes lopen :) ). geen zin om de hele avond in dezelfde zaal met dezelfde melodramatische muziek te hangen.
Klik om te vergroten...

Ik denk niet dat je veel melodieuse muziek zal gaan horen, wellicht tijdens Team Green en Wildstylez LIVE, maar verder is het non-stop beuken! Natuurlijk is elk rondje ook anders, dus zelfs met 1 zaal vermaak ik me op en top :hearteyes:
Klik om te vergroten...

melodieus is wel wat anders dan melodramatisch he.
Klik om te vergroten...
Sorry had het verkeerd gelezen, maar dan alsnog kan ik het totaal niet met je eens zijn. Natuurlijk, sommige nummers gaan over ´Ik ben de beste´ en ´XTC is geweldig´ etc, maar zo zijn lang niet alle nummers. Er zijn zat nummers die ook een verhaal vertellen wat ook echt de gevoelige snaar raakt. En juist die kippenvel momentjes zijn geweldig, zeker met wat achter de kiezen. En dan natuurlijk ook het non-stop beukwerk, dat verteld meestal geen verhaal, maar is gewoon non-stop raggen. En ook dat is gewoon heerlijk.
Ik kan je natuurlijk niet dwingen deze muziek mooi te vinden, net zoals ik house eigenlijk afschuwelijk vind en 9 van de 10 nummers absoluut kan waarderen, maar om het zo in hokjes te bekijken vind ik ook weer net iets te. Maar goed, zo denken sommige hardstylers ook, met melodieus en raw-style. Maar goed.

Dopezilla zei:
TRAVOLTA zei:
tuurlijk, een enkel keer een nummer waarbij alle pillekopjes zich alten meezwepen en schouder aan schouder met tranen van geluk staan mee te zwaaien kan heel mooi zijn, maar bij hardstyle is het wat dat betreft een beetje veel van hetzelfde. :) doe mij dan maar een early rave, french tek en 'n schranz area d'rbij en ik vermaak me 10x meer
Klik om te vergroten...
Hear, hear!

Couldn't have said it better.

Daarbij wil ik nog een stukje verder gaan en stellen dat hardstyle kroegmuziek voor zwakbegaafden met hippe v-halsjes en bruin-lederen laarsjes is. Je weet wel, van die mooiboys, die ontzettend dronken ook Bohemian Rhapsody gaan meezingen.

Of ik ga gewoon naar de verkeerde kroegen. Dat kan ook.

Olle
Klik om te vergroten...

Nou, nou, ik vind dat ook nog reuze meevallen hoor. Ik ga dan weliswaar niet de kroegen af, want dan ben je in hitjes-palace. Maar op de grote feesten en zelfs de grotere discotheekfeesten, zoals Xxlerator, Night of the DJ's, CrossNight en Beatbusters, vind je echt niet alleen dat paupervolk wat er komt omdat ze er 1x bij willen horen. Nee, daar zijn toch echt grotendeels de liefhebbers te vinden. Tja, feesten als Defqon en Qlimax worden overspoeld met dagjesmensen en buitenlanders, maar zelfs dit valt de laatste tijd veel minder op (misschien komt het ook wel omdat ik nu niet meer op hun let sinds ik XTC heb ontdekt) en horen er gewoon prima bij. Shufflen en 'Knieën Effe' dans-stijl, ja... Dat soort volk kan echt de pestpleuris krijgen op feesten, maar de laatste tijd, ook sinds hardstyle enorm commerciëler is geworden, is het er op zich toch nog redelijk op vooruitgegaan. Zeker met het nieuwe ticketsysteem van Paylogic, waar de liefhebber toch echt voorrang krijgt op de 'dagjesmens'.
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#4
Achja ik vond hardstyle vroeger geweldig toen de dj's ook echt nog de moeite namen om orgineel te blijven. Er werd vroeger veel gebruikt gemaakt van de Acid sound, reverse bass en schreeches maar dan nog waren veel nummers toch weer net even anders en dat sprak mij vooral aan. Ik heb het over de hardstyle van 1999 tot 2003. Voor mij waren 2004-2006 ook top jaren voor hardstyle.

Todat de dj's de sound maakten die je nu hebt. De lege nummers met een zwakke hardkick(of bass genoemt volgens vele wat het niet is) en telkens weer dezelfde medolieuze en FUCKING lange breaks in nummers en dat samen met de steeds weer terugkerende piano geluidjes.

De feesten zijn ook niet meer wat ze geweest zijn. Vooral op de feesten als Defqon en Qlimax zie je grotendeels alleen maar opgepompte mongolen, extreem opgemaakte kutjes en natuurlijk de scheve bekken die wel heel aanwezig zijn op een hardstyle feest. Ik weet wel zeker dat veel mensen het niet meer voor de muziek doen maar gewoon ff lekker naar zo'n feestje gaan om te gebruiken.

De liefde voor de muziek is er niet meer bij de mensen en bij de dj's/producers. Elke keer weer dezelfde sound recyclen en recyclen en recyclen. Ook labels als scantraxx en organizaties als Q-dance willen alleen maar geld zien, mensen uitmelken met allemaal kosten die niet nodig zijn.
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#5
Ranko zei:
Sorry had het verkeerd gelezen, maar dan alsnog kan ik het totaal niet met je eens zijn. Natuurlijk, sommige nummers gaan over ´Ik ben de beste´ en ´XTC is geweldig´ etc, maar zo zijn lang niet alle nummers. Er zijn zat nummers die ook een verhaal vertellen wat ook echt de gevoelige snaar raakt. En juist die kippenvel momentjes zijn geweldig, zeker met wat achter de kiezen. En dan natuurlijk ook het non-stop beukwerk, dat verteld meestal geen verhaal, maar is gewoon non-stop raggen. En ook dat is gewoon heerlijk.
Ik kan je natuurlijk niet dwingen deze muziek mooi te vinden, net zoals ik house eigenlijk afschuwelijk vind en 9 van de 10 nummers absoluut kan waarderen, maar om het zo in hokjes te bekijken vind ik ook weer net iets te. Maar goed, zo denken sommige hardstylers ook, met melodieus en raw-style. Maar goed.
Klik om te vergroten...

't spijt me heel erg, maar weer lees je niet goed. ik zeg JUIST dat de nummers die jou en anderen kippenvel bezorgen me ongelooflijk irriteren. een of ander verhaal over hoe eenzaam iemand is of dat ze zich niks van anderen aantrekken. (ik ben dan al even niet meer thuis in het hardstyle genre maar een paar voorbeelden zijn toch wel nummers als "end of my existence, sacrifice, of natuurlijk, nobody said it was easy."

ik geef toe dat een enkel zo'n nummertje op z'n tijd heel leuk zal zijn, en dat iedereen schouder aan schouder staat mee te schreeuwen en met aanstekers staat te zwaaien mij ook best kippenvel zou kunen bezorgen. maar de laatste jaren (?) is het bij hardstyle wat mij opvalt een beetje veel van dit soort muziek. dramatische (te lange!!!) breaks om vervolgens weer een melodietje te horen dat toch net wat te veel weg heeft van het vorige.

ik ben trouwens zeker niet van het hokjes denken, en luister ook niet veel naar dergelijke muziek, maar als het bij vrienden opstaat zijn dat toch net dingen waar ik me aan stoor vergeleken met een paar jaar geleden. (voorbeeld van lauu, 2004-2006).

en DAAROM sla ik hardbass toch af, er is totaal geen afwisseling, alleen maar dat genre waar ik me wel op kan, amuseren, maar niet zo lang op dezelfde plek. vergelijk het een beetje met pinkpop, te weinig areas en te veel vna het zelfde gaat me daar ook vervelen. ga ik echter naar pukkelpop heb ik 9 areas + camping + bios + een circus en noem maar op, dan is er tenminste wat afwisseling.

die hele commercie trek k me trouwens niks van aan, da's bij 99% van alle feesten toch een belangrijke factor.
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#6
haha het was ook helemaal niet zeurend bedoelt :) zoals ik in mijn eerste post zie. ik kan me er geweldig op vermaken, alleen geen 10 uur aan een stuk. maar er zijn maar weinig genre's waarbij ik dat wel kan ^^
s
schijvenbikkerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Jaja nog 3 nachtjes slapen en dan is het weer zover :rock:
M
MorningweedzorLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Travolta.

Misschien zul je hier van schrikken, maar de wereld draait om commercie =)
+ Mijn mening is: een feest is een feest. En hard gaan zal je!
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#9
ROOOOOAARRR, nog 3 dagen :rock: :rock: :rock: :rock: :rock: :rock:
P
PsychedeliciousLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dopezilla zei:
TRAVOLTA zei:
tuurlijk, een enkel keer een nummer waarbij alle pillekopjes zich alten meezwepen en schouder aan schouder met tranen van geluk staan mee te zwaaien kan heel mooi zijn, maar bij hardstyle is het wat dat betreft een beetje veel van hetzelfde. :) doe mij dan maar een early rave, french tek en 'n schranz area d'rbij en ik vermaak me 10x meer
Klik om te vergroten...
Hear, hear!

Couldn't have said it better.

Daarbij wil ik nog een stukje verder gaan en stellen dat hardstyle kroegmuziek voor zwakbegaafden met hippe v-halsjes en bruin-lederen laarsjes is. Je weet wel, van die mooiboys, die ontzettend dronken ook Bohemian Rhapsody gaan meezingen.

Of ik ga gewoon naar de verkeerde kroegen. Dat kan ook.

Olle
Klik om te vergroten...

Joo man ik ben gister naar Hardbass geweest en ik kan je vertellen
dat het een ZIEK hard feest was, wat niks met kroegmuziek te maken heeft :wave:
weet niet naar wat voor kroegen jij gaat..
en ja mooiboys waren er wel ja maar die zijn overal tegenwoordig :kots: Grootste deel waren toch gewoon normale lui die helemaal uit hun dak gingen!
HARDBASS :hearteyes:
b
brick_topLid
01-01-2024, 00:00
#11
Haha wat een koppen vanmorgen op Arnhem centraal, schitterend! :rock:
M
ManonnieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Psychedelicious zei:
Dopezilla zei:
TRAVOLTA zei:
tuurlijk, een enkel keer een nummer waarbij alle pillekopjes zich alten meezwepen en schouder aan schouder met tranen van geluk staan mee te zwaaien kan heel mooi zijn, maar bij hardstyle is het wat dat betreft een beetje veel van hetzelfde. :) doe mij dan maar een early rave, french tek en 'n schranz area d'rbij en ik vermaak me 10x meer
Klik om te vergroten...
Hear, hear!

Couldn't have said it better.

Daarbij wil ik nog een stukje verder gaan en stellen dat hardstyle kroegmuziek voor zwakbegaafden met hippe v-halsjes en bruin-lederen laarsjes is. Je weet wel, van die mooiboys, die ontzettend dronken ook Bohemian Rhapsody gaan meezingen.

Of ik ga gewoon naar de verkeerde kroegen. Dat kan ook.

Olle
Klik om te vergroten...

Joo man ik ben gister naar Hardbass geweest en ik kan je vertellen
dat het een ZIEK hard feest was, wat niks met kroegmuziek te maken heeft :wave:
weet niet naar wat voor kroegen jij gaat..
en ja mooiboys waren er wel ja maar die zijn overal tegenwoordig :kots: Grootste deel waren toch gewoon normale lui die helemaal uit hun dak gingen!
HARDBASS :hearteyes:
Klik om te vergroten...
Hee! Ik was wel met de mooiboys ja!
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#13
en ik moet ook iets bekennen, toen ik naar b2s radio luisterde had ik toch stiekem er spijt van dat ik geen kaartje had :flushed:
y
yxesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Lauu zei:
138 mensen opgepakt met drugs en 1 taakstraf uitgedeeld op de 25,000 man. De regering pist gelijk in hun broek :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

:P lijkt me wel goed kut als je er tussenuit gepakt word
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#15
yxes zei:
Lauu zei:
138 mensen opgepakt met drugs en 1 taakstraf uitgedeeld op de 25,000 man. De regering pist gelijk in hun broek :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...

:P lijkt me wel goed kut als je er tussenuit gepakt word
Klik om te vergroten...

Dan ben je wel een beetje lomp geweest denk ik :)
s
schijvenbikkerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Man man wat een heerlijk feest :hearteyes:
topavond gehad wel nog ff bijkomen haha :grin:
P
PsychedeliciousLid
01-01-2024, 00:00
#17
kans is echt extreem klein dat je eruit word gepikt
zo veel lui tegen gekomen die echt absurd veel bij hadden..
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#18
Briljant feest :sunglasses:
Kan nog steeds niet normaal lopen van de spierpijn :angry:
s
schijvenbikkerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Einstein zei:
Briljant feest :sunglasses:
Kan nog steeds niet normaal lopen van de spierpijn :angry:
Klik om te vergroten...

Ik loop ook echt als een halve gehandicapte
Kan men benen niet meer fatsoenlijk strekken :P
P
PsychedeliciousLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik ben dr zeker bij aanstaande zaterdag
weer n lekker avondje ouderwets knallen met die hap! :hearteyes:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."