Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTeKno met een K

TeKno met een K

1302 antwoorden
113 weergaven
18-5-2026
n
nultienLid
01-01-2024, 00:00
#1
TeKNoZem zei:
drain bamage zei:
KUt met een U, is dat hetzelfde als TeKno met een K of is het dan gewoon kutmuziek? :grin:
Klik om te vergroten...

Nee, je spreekt tekno hetzelfde uit als techno, vandaar 'met een K'. Er zit namelijk een groot verschil tussen de 2 genres.
Klik om te vergroten...

Weet niet of je een geintje maakt of niet,

Maar techno is toch echt 'teg-no'
en tekno dus dan ook echt 'tek-no'
L
LauuLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik wou net zeggen idd...je zegt het heel anders.
D
De SjeikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hangt er van af of je het op z'n Nederlands uitspreekt of niet...
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#4
nultien zei:
TeKNoZem zei:
drain bamage zei:
KUt met een U, is dat hetzelfde als TeKno met een K of is het dan gewoon kutmuziek? :grin:
Klik om te vergroten...

Nee, je spreekt tekno hetzelfde uit als techno, vandaar 'met een K'. Er zit namelijk een groot verschil tussen de 2 genres.
Klik om te vergroten...

Weet niet of je een geintje maakt of niet,

Maar techno is toch echt 'teg-no'
en tekno dus dan ook echt 'tek-no'
Klik om te vergroten...

Niet als je het op de originele manier uitspreekt, het Engels. Waarom denk je dat er nog altijd de de nadruk op 'met een K' bij moet als je tegen 99% van de mensheid spreekt.
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gent is zo fucking awesome :grin:

Ik wou eigenlijk dit weekend naar een tek gaan maar het zal een gratis feest worden in Antwerpen met breaks, core & dub. Ook goed
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Beanhead zei:
Ik wou eigenlijk dit weekend naar een tek gaan maar het zal een gratis feest worden in Antwerpen met breaks, core & dub. Ook goed
Klik om te vergroten...

Pffst. Wel naar de benefiet voor een beginnend system gaan op 10 april dan.. :P
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#7
Héy ik wil liever naar de tek hoor :grin: maar vervoer noch geld zit mee dusja...

Is dat die ene dat jij hebt gepost met die zieke line up te Gent? Want daar ben ik zoiezo aanwezig :) :)
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Deze zaterdag is in Nieuwegein een party met: Tekno, Breakcore en Dubstep.
Dus een gevarieerde avond wordt dat.
Locatie kun je mij een PM voor sturen.
D
DopezillaLid
01-01-2024, 00:00
#9
W.F.L. zei:
Klik om te vergroten...
Hier wil ik zaterdag wel heen gaan, maar ik kan nergens een site vinden, en heb dus geen idee waar ik tickets kan bestellen. Zoeken op zowel de party en de locatie hebben niks opgeleverd. D:

Aangezien ik die middag/avond moet werken zou het leuk zijn als ik van te voren tickets had, aangezien ik dus nogal laat zal arriveren.

Olle
d
drain bamageLid
01-01-2024, 00:00
#10
nultien zei:
Weet niet of je een geintje maakt of niet
Klik om te vergroten...
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#11


disEaster,
a hardtek/frenchcore/acidcore event,
paaszondag 4 april 2010
@ Jc Kavka, Antwerp

starring..

- PSIKO
- Mr. Orange
- Kotex Live
- Samoth & Wasabi
- Tymus & Oemkii

4€ voor 12 - 6 na
Kom naar Antwerpen mensen en stamp heel de avond met me, trek gekke bekken, zweef met die kaken & verwijd je pupillen totdat je oogwit verdwenen is!

AFKOMEN GVD!
j
jimiLid
01-01-2024, 00:00
#12
waarom is er zoveel nice tekno in belgie :( :(
p
pascal828Lid
01-01-2024, 00:00
#13
jimi zei:
waarom is er zoveel nice tekno in belgie :( :(
Klik om te vergroten...
Je kunt het je zo gek niet bedenken wat er zich in Nederland wel niet allemaal afspeelt...

Dit weekend Goa in Amsterdam, door een nieuwe organisatie genaamd: Cosmic Star Seed Dream.
Dj's vooralsnog onbekend meer informatie later. Pm maar voor locatie.

Tekno ga ik nog naar op zoek.
s
sarcasmLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bingeln zei:
sarcasm zei:
"echte" teknofeesten?
Jij bent zeker nog een broekie als je beweerd dat de feesten van nu te vergelijken zijn met de feesten van vroeger, zeker nooit naar een Spiral Tribe feest geweest? Dan heb jij de 'echte' feesten toch echt gemist dunkt mij... Ik hoorde iemand eerder iets zeggen over mononom, ik ben blij dat ze weer actief zijn, die feesten waren altijd goed totdat de politie zich steeds weer van zijn beste kant liet zien. CyB X, Plexat (voorheen subconsious stress), zmk, 641, wirwar, terra x, schorrie morrie, teknodogs, moet ik nog even doorgaan? Ik zeg toch niet dat Tekno tegenwoordig kut is, ik zeg alleen dat de hele teknoscene niet meer is wat het geweest was, ik voel me ineens heel oud als ik het zeg, maar vroeger was het toch echt stukken beter, het was jong, verfrissend, de mensen waren geweldig en alle feestjes verliepen (misschien niet altijd even soepel) met veel sfeer. Het juist die sfeer die op veel feesten anders is, soms zit er wel een geweldig feestje tussen, maar het gros is voor mij toch echt anders...
Klik om te vergroten...

Weet niet hoe oud je bent maar denk dat het ook een beetje door leeftijd komt. Ik vind feesten en muziek van 10 jaar geleden ook beter omdat ik toen begon met feesten. Nu erger ik me er soms mateloos aan. Iemand die nu 17 is zal nu de tijd van zn leven hebben en over 10 jaar zeggen dat de feesten in 2010 toch echt een stuk beter waren.
Klik om te vergroten...


Ik denk dat je wel een punt hebt. De teknoscene was voor mij een openbaring, een plek waar mezelf kon zijn zonder er vreemd voor aangekeken te worden. Een plek waar je alles kwijt kon raken en weer terug kon vinden, een plek waar je leip kon dansen zonder dat het opviel. Een plek waar mensen voor je opkwamen en je hielpen. De muziek was een stimulant en er was (bijna) altijd goede drugs in de omloop. Het was thuis. Dat thuisgevoel is nu een zeldzaamheid geworden. Mijn mening is dat we de teknoscene enigzins verpest hebben door het voor iedereen te maken, er zijn te veel klootzakken bij gekomen die de sfeer niet ten goede hebben gedaan. Als je nu alles kwijt raakt is de kans groter dat je het echt kwijt bent dan dat je het weer terug vind zoals vroeger.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind de sfeer ook niet altijd even goed. Maarja als de sfeer geweldig is dan is het wel onvergetelijk. Hangt er ook een beetje vanaf hoeveel drugs je al genomen hebt en hoe lang je al wakker bent, tegen de ochtend wordt het vaak wel kut, soms niet. Vind de sfeer op tekno in Nederland veel chiller. En dan muzikaal lekker veel acid(achtige) zooi.. :hearteyes:

Maak ons maar jaloers met die verhalen over Spiral Tribe ja. :( ZMK gaat nog steeds gelukkig, moet wel wachten tot er daar nog eens een feest van is. AA, dat komt binnenkort wel goed.. :) En ja dat feest met robert Mononom, dat is wel een legale, maar dat gaat wel fucking vet worden, denk ik. Heb soms wel liever de sfeer op de legale feesten omdat het er op de illegale soms wat te lijp is. Kan leuk zijn, kan kut zijn. Het hangt er een beetje van af. Goede drugs zijn er nog steeds. :P

Als er nog een feest is met Proces Kabaal mag men mij ook wel inlichten, vind ik. :smoke: Wat een heersers.
S
SjeikhLid
01-01-2024, 00:00
#16
sarcasm zei:
Bingeln zei:
sarcasm zei:
"echte" teknofeesten?
Jij bent zeker nog een broekie als je beweerd dat de feesten van nu te vergelijken zijn met de feesten van vroeger, zeker nooit naar een Spiral Tribe feest geweest? Dan heb jij de 'echte' feesten toch echt gemist dunkt mij... Ik hoorde iemand eerder iets zeggen over mononom, ik ben blij dat ze weer actief zijn, die feesten waren altijd goed totdat de politie zich steeds weer van zijn beste kant liet zien. CyB X, Plexat (voorheen subconsious stress), zmk, 641, wirwar, terra x, schorrie morrie, teknodogs, moet ik nog even doorgaan? Ik zeg toch niet dat Tekno tegenwoordig kut is, ik zeg alleen dat de hele teknoscene niet meer is wat het geweest was, ik voel me ineens heel oud als ik het zeg, maar vroeger was het toch echt stukken beter, het was jong, verfrissend, de mensen waren geweldig en alle feestjes verliepen (misschien niet altijd even soepel) met veel sfeer. Het juist die sfeer die op veel feesten anders is, soms zit er wel een geweldig feestje tussen, maar het gros is voor mij toch echt anders...
Klik om te vergroten...

Weet niet hoe oud je bent maar denk dat het ook een beetje door leeftijd komt. Ik vind feesten en muziek van 10 jaar geleden ook beter omdat ik toen begon met feesten. Nu erger ik me er soms mateloos aan. Iemand die nu 17 is zal nu de tijd van zn leven hebben en over 10 jaar zeggen dat de feesten in 2010 toch echt een stuk beter waren.
Klik om te vergroten...


Ik denk dat je wel een punt hebt. De teknoscene was voor mij een openbaring, een plek waar mezelf kon zijn zonder er vreemd voor aangekeken te worden. Een plek waar je alles kwijt kon raken en weer terug kon vinden, een plek waar je leip kon dansen zonder dat het opviel. Een plek waar mensen voor je opkwamen en je hielpen. De muziek was een stimulant en er was (bijna) altijd goede drugs in de omloop. Het was thuis. Dat thuisgevoel is nu een zeldzaamheid geworden. Mijn mening is dat we de teknoscene enigzins verpest hebben door het voor iedereen te maken, er zijn te veel klootzakken bij gekomen die de sfeer niet ten goede hebben gedaan. Als je nu alles kwijt raakt is de kans groter dat je het echt kwijt bent dan dat je het weer terug vind zoals vroeger.
Klik om te vergroten...




Dat is het enigste waar ik t met je eens kan zijn.. Spiral tribe ftw..

Maar dat houdt nu niet in dat ik je ineens mag...
B
BeanheadLid
01-01-2024, 00:00
#17
sarcasm zei:
"echte" teknofeesten?
Jij bent zeker nog een broekie als je beweerd dat de feesten van nu te vergelijken zijn met de feesten van vroeger, zeker nooit naar een Spiral Tribe feest geweest? Dan heb jij de 'echte' feesten toch echt gemist dunkt mij... Ik hoorde iemand eerder iets zeggen over mononom, ik ben blij dat ze weer actief zijn, die feesten waren altijd goed totdat de politie zich steeds weer van zijn beste kant liet zien. CyB X, Plexat (voorheen subconsious stress), zmk, 641, wirwar, terra x, schorrie morrie, teknodogs, moet ik nog even doorgaan? Ik zeg toch niet dat Tekno tegenwoordig kut is, ik zeg alleen dat de hele teknoscene niet meer is wat het geweest was, ik voel me ineens heel oud als ik het zeg, maar vroeger was het toch echt stukken beter, het was jong, verfrissend, de mensen waren geweldig en alle feestjes verliepen (misschien niet altijd even soepel) met veel sfeer. Het juist die sfeer die op veel feesten anders is, soms zit er wel een geweldig feestje tussen, maar het gros is voor mij toch echt anders...
Klik om te vergroten...

Oke, daar heb je wel gelijk in. Ben inderdaad nog maar een broekie op dat vlak :grin: . Network23 heeft dan ook supervette muziek ook...

Maar toch er zijn toch nog genoeg soundsystems die het nog steeds voor de sfeer hebben en mensen die zich totaal inzetten voor de scene. Het zal nooit meer hetzelfde zijn en dat is met alles zo.

Ik haat 17 zijn ik heb veel te veel gemist, vind de feesten van nu anders ook niet alles hoor. Opgroeien met twee broers die al die jungle gabber acid tekno & al die shit hebben meegemaakt, word je al snel jaloers op zeker als je weet wat voor drugs ze in hun kas hebben geslagen & de gekke verhalen dat ze blijven vertellen :beer:

edit: ze mogen anders wel eens teruggaan naar de muziek van toen. Altijd maar rechtendoor tegenwoordig, setjes a la teknikal sinner en 69db mag ook wel eens over de vloer komen :wink: . Diepgaande scheve muziek FTW
s
sarcasmLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sjeikh zei:
Dat is het enigste waar ik t met je eens kan zijn.. Spiral tribe ftw..

Maar dat houdt nu niet in dat ik je ineens mag...
Klik om te vergroten...

Ik lig er absoluut niet wakker van dat jij of wie dan ook me niet mag. Zolang ik maar met mezelf door een deur kan zal het me verder aan mijn aars oxideren.
Bovendien mag ik jou ook niet, maar dat had je al door denk ik.
S
SjeikhLid
01-01-2024, 00:00
#19
sarcasm zei:
Sjeikh zei:
Dat is het enigste waar ik t met je eens kan zijn.. Spiral tribe ftw..

Maar dat houdt nu niet in dat ik je ineens mag...
Klik om te vergroten...

. Zolang ik maar met mezelf door een deur kan.
Klik om te vergroten...

en lukt dat ?
s
sarcasmLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat lukt me prima. Ik ben best wel een tof grietje al zal jij daar nooit achter komen... Maarre, ik geloof dat jij er meer moeite mee hebt dan ik? Of lees ik dan verkeerd tussen je regeltjes door? Ik betwijfel het...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...66
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."