Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsJouw laatste festival + drugs?

Jouw laatste festival + drugs?

28 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee je pep gebruik is helemaal geen verslaving. Whahaha dude wat zeg je nou. Je bent gewoon pep verslaafd.

MeejheM zei:
Peroxide zei:
Simpel gezegd: Verslaafd aan pep en alcohol, of?
Klik om te vergroten...

Pep is een gewoonte, maar dat doe ik geen 7 dagen per week. soms wel, meestal 4 of 5 dagen.

Alcohol ben ik echt aan verslaafd ja.
Klik om te vergroten...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat zie ik toch heel anders als mijn afhankelijkheid van alcohol. Wanneer ik geen alcohol gebruik begin ik na 20 uur te trillen, en daarna worden de afkick verschijnselen snel erger.

Als ik vind dat ik teveel speed gebruik zorg ik af en toe dat ik niks in huis heb, en niks voor mijn neus krijg(ja:)), en stop ik vaak enkele weken. andere keren heb ik wel liggen, maar kies ik ervoor om een dag niks te gebruiken, of meerdere dagen. Soms vergeet ik wel eens een dag te snuiven.

Dat lukt gewoon met de speed omdat het je functioneren zo verstoord, maar met alcohol kan ik echt niet zomaar stoppen.

Stoppen met amfetamine te gebruiken heeft volgens mij weinig lichamelijke effecten die te overheersend zijn, met alcohol is dat anders.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#3
De afkick van alcohol is ook vele malen erger. Betekent niet dat je minder verslaafd aan pep bent. Ook als je 4 of 5 dagen in de week pep gebruikt ben je in mijn ogen absoluut verslaafd...
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
en als ik het een paar keer per jaar 1, 2 of 3 weken lang helemaal niet gebruik omdat dat mijn keuze is?

Ik geef toe dat zodra ik het spul zie liggen dat ik het moeilijk kan laten liggen, maar ik heb zeker wel het gevoel dat ik kan stoppen wanneer ik wil. Alcoholisme is hier niet mee te vergelijken. Ik zou zo kunnen functioneren zonder speed, helemaal als ik van omgeving verander bijvoorbeeld.

Als ik met alcohol wil stoppen moet in een heel protocol opstellen met mijn behandelend arts wat betreft ondersteunende medicatie etc.

Misschien ben ik volgens een anders normen verslaafd aan speed, ik vind van niet. Maar wat ik zeker weet is dat dat niet vergelijkbaar is met de verslaving aan alcohol.

Maar dat is best wel off-topic.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het spijt me dat ik even inbreek in deze discussie. Toen ik nog blow verslaafd was, rookte ik soms ook een aantal weken niet. En meestal ook niet dagelijks maar 5 a 6 keer per week. (Waren wel weken waarbij ik dagelijks blowde). Maar ik was echt wel rete verslaafd hoor Meejhem!
Ik heb het idee dat je in de ontkenningsfase zit hoor.
Van wiet heb je ook geen echte afkickverschijnselen maar dat maakt je niet minder verslaafd.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat dus. Maargoed, dat is ook een discussie over de definitie verslaving en daar heb je gelijk in, dat is off topic.

Soenda + speed!
Aanstaande zaterdag Smeerboel + speed!
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
SmartieAndMe zei:
Soenda + speed!
Aanstaande zaterdag Smeerboel + speed!
Klik om te vergroten...
Dit.

Al heb ik op Mysteryland ook nog wel wat ritalin gehad. En hier en daar wat poppers.
b
broodjeaapLid
01-01-2024, 00:00
#8
Laatste festival was Psy Fi, had hier LSD, truffels, keta, alchohol nog tussendoor gedaan.
b
brabant91Lid
01-01-2024, 00:00
#9
broodjeaap zei:
Laatste festival was Psy Fi, had hier LSD, truffels, keta, alchohol nog tussendoor gedaan.
Klik om te vergroten...

Heey man ik zie mijn reacties niet op de site, weet jij hoe dat werkt?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
brabant91 zei:
broodjeaap zei:
Laatste festival was Psy Fi, had hier LSD, truffels, keta, alchohol nog tussendoor gedaan.
Klik om te vergroten...

Heey man ik zie mijn reacties niet op de site, weet jij hoe dat werkt?
Klik om te vergroten...
De eerste drie berichten van een nieuw lid moeten eerst goedgekeurd worden.
o
oortjesLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dominator 2016, 4fa op het feest. Thuis nog wiet en lachgas.
N
NarayaniLid
01-01-2024, 00:00
#12
Laatste festival (en meest recente keer harddrugs) was Ozora, de drug die ik als laatste heb gebruikt die week was een avondje mdma, erg leuk weer :)
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben eens heel benieuwd wat de gemiddelde festivalganger gebruikt op een festival. Welke drug en de hoeveelheden?

Mijn laatste festival was Tomorrowland.
Drugs? Alcohol. Rustig aan met max 15 biertjes per dag en wat frisdrank tussendoor. (Beveiliging was nogal hoog i.v.m terreurdreiging in heel België, wou het risico niet nemen!)
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ga nog niet echt vaak naar festivals, nog niet heel oud namelijk.

Laatste festival was valhalla, lang geleden dus. 1/3 xtc pil wat erg verantwoordelijk was achteraf.

Laatste feest is korsakov (drum & bass) waar ik echt alles vreselijk heb misbruikt. Was een geweldige avond maar toch...

3 tot 6 maanden wachten voor xtc / mdma / 4fa is wel altijd een regel die ik altijd aanhoudt. Erg trots op :)


Volgend jaar meer festivals bezoeken. Psy-fi staat zeker op de planning!
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik werk op festivals, en heb comorbide verslavingen. Maakt dat uit?
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#16
MeejheM zei:
Ik werk op festivals, en heb comorbide verslavingen. Maakt dat uit?
Klik om te vergroten...

Nee hoor!

Yaizer zei:
Laatste feest is korsakov (drum & bass) waar ik echt alles vreselijk heb misbruikt. Was een geweldige avond maar toch...
Klik om te vergroten...

Wat heb je precies misbruikt en welke hoeveelheden?


De reden van dit topic is omdat ik op GHBtv en Gaberbox toch al enkelingen heb voorbij zien komen die zéér waarschijnlijk drugs misbruiken en daarbij verschillende dingen dooreen mengen oftewel gewoon veel te veel gebruiken. Ik ben toch eens benieuwd wat en hoeveel ze hebben gepakt voor dat ze in zo een staat belanden.
L
LiveFastDieYoungLid
01-01-2024, 00:00
#17
Narayani zei:
Laatste festival (en meest recente keer harddrugs) was Ozora, de drug die ik als laatste heb gebruikt die week was een avondje mdma, erg leuk weer :)
Klik om te vergroten...

Niemand zet tot nu toe de hoeveelheden erbij.
Komt die gewoonweg omdat het verkeerde signalen geeft aan onwetende lezers of zijn de hoeveelheden nog binnen de grenzen?
E
ElvenSpiceLid
01-01-2024, 00:00
#18
Forumregel hè, is om andere mensen niet aan te moedigen, vandaar geen hoeveelheden.
H
HelenasLid
01-01-2024, 00:00
#19
Laatste festival was Dagdromen en heb daar 4fmp gedaan
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mijn laatste festival was geweldig! Awakenings en ik zat aan de XTC en wiet!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."