Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlleen uitgaan

Alleen uitgaan

45 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#1
In mijn tripreport ging het erover dat ik in mijn eentje de stad in was gegaan en dat @Roze Olifant daarom lichtelijk jaloers op me was en me lef vond hebben.

Van mannen is het vaak wel "gewoner" dat ze alleen naar de kroeg gaan. Maar toch moet ik zeggen dat ik als vrouw alleen nooit raar aangekeken word. Maar ik ga vooral naar grote evenenenten in de stad waar veel mensen zijn. Of naar een kroeg als er echt iets georganiseerd wordt, zoals een voetbalwedstrijd op groot scherm of live-muziek.

Ik vind het zonde om maar thuis te blijven omdat mijn vriend(inn)en geen zin hebben. Die zijn inmiddels allemaal gesetteld terwijl ik juist net weer vrijgezel ben.
De eerste keer moest ik wel even over een drempel heen. Maar eigenlijk bevalt het me super goed.

Juist als ik alleen ga sta ik meer open voor de andere mensen om me heen en maak ik makkelijker contact. Als ik wel met een vriend(in) ga ben ik toch meer daar op gericht natuurlijk.

En je hebt alle vrijheid, hoeft niet te overleggen bij welk podium je blijft kijken, hoe laat je naar huis gaat. Stel dat het toch niks is dan kan ik zo weer naar huis. Al is dat nog nooit voorgekomen en ontmoet ik eigenlijk altijd wel mensen met wie ik de hele nacht doorga.

Misschien heeft het ook met leeftijd te maken dat ik het makkelijker doe nu. Als dertiger trek ik me ook minder wat aan van wat anderen er eventueel van zouden vinden. Ik ga ook rustig alleen naar de bioscoop, de sauna of uit eten. Als ik daar zin in heb laat ik dat niet omdat er niemand mee wil. Dan zou mn leven wel erg saai worden.

Ik zit nu er nu ook aan te denken om een kaartje voor een festival (Ground Zero) te kopen en gewoon alleen te gaan. Al twijfel ik daar nog wel over omdat dat toch wel iets anders is dan gewoon hier in de stad uitgaan. Zo'n hele nacht festival zou toch wel gezelliger zijn met iemand samen.

Ga jij wel eens alleen uit of wat houd je tegen?
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lijkt mij wel een keertje mooi om te doen.
Alleen gaat er altijd wel iemand mee van mijn vrienden.
Vind het ook erg leuk om met een iemand anders te gaan dat werkt zoveel makkelijker dan met een grote groep waarbij je aan iedereen moet voorleggen naar welke stage je wilt gaan en dan hopen dat iedereen mee wilt. Ben meestal best ongeduldig op festivals haha
Meeste contact met andere mensen leg ik dan ook wanneer ik maar met een iemand anders ben.

Ben trouwens een keer met iemand die ik heb leren op vakantie mee gegaan naar Decibel het hele weekend. Waar ik opeens tussen een groep Slovenen kwam. Mijn vrienden verklaarden mij voor gek. Maar achteraf de beste keuze die ik had kunnen maken en ben nu goed bevriend met ze en meet ze elke keer wanneer ze in Nederland zijn voor een feest.

Als dezelfde liefde voor de muziek er is kan er eigenlijk weinig verkeerd gaan.
S
Souls.originLid
01-01-2024, 00:00
#3
Toen ik wat jonger was en nog veel uit ging, ging ik ook wel eens alleen als er niemand mee kon, en dat was altijd leuk
Waren ook vaste plekken waar ik naartoe ging, dus het was wel bekend
En meestal als ik met vriendinnen ging, ging ik altijd wel mijn eigen weg, is wel leuk beetje je eigen ding vinden op feestjes en festivals, dan altijd zo als koppel/groep irritant aan elkaar geplakt zijn
Ik zit er ook aan te denken om dit jaar naar 1 of 2 festivals alleen te gaan, lijkt me wel leuk! Maar dan wel alleen een overdag ticket, niet overnachten
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rc-newbie zei:
Ik zit nu er nu ook aan te denken om een kaartje voor een festival (Ground Zero) te kopen en gewoon alleen te gaan.
Klik om te vergroten...
Lekker doen! Ik kan me ook heel goed vermaken alleen op een festival. Heb ik al een aantal keer gedaan. Je hebt meer aanspraak met anderen en ontmoet meer nieuwe mensen. Je kunt totaal afgeleid in je eigen bubbel over dat festival terrein verdwalen zonder dat iemand je “terug roept”.
Best leuk voor de afwisseling hoor!
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rc-newbie zei:
Ik zit nu er nu ook aan te denken om een kaartje voor een festival (Ground Zero) te kopen en gewoon alleen te gaan
Klik om te vergroten...

Om nog even hier op te reageren.
Een meisje die ik ken was daar alleen naar toe gegaan en dat was haar niet echt bevallen. Ze gebruikt zelf geen drugs en ging er echt voor de muziek heen. Alleen om haar even te citeren ''those people where taking drugs like there was no tomorrow''.
Ben er zelf ook 3x geweest en kan wel bevestigen dat daar niet te zuinig drugs wordt gebruikt door sommige mensen.
Zelf heb ik hier geen last van al heeft dit wel voor bezichtigingen gezorgd die je niet snel op andere festivals ziet haha.
Verder is het wel echt een tof festival. enige buiten festival wat er nog is die om 7:00 in de ochtend afgelopen is. (Q-Base is er helaas niet meer)
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja precies wat jij zegt @De Dunne dat lijkt mij dus wel chill. En Ground Zero is dus van 22-7 uur en geen overnachting. In mn eentje 3 dagen naar Lowlands is toch wat anders natuurlijk.

@Zonnetje Ik ben er nog nooit geweest verder, maar woon er nu in de buurt. Als ik ga dan ga ik zelf ook wel wat gebruiken, maar niet zoveel alsof er geen morgen is.
Ik kan me wel voorstellen dat zo'n festival waar haast iedereen veel gebruikt minder leuk is als je zelf niks op hebt. Dat lijkt mij dus ook wel echt het toffe eraan wat je verder niet meer hebt. De hele nacht hardgaan in de buitenlucht. Het is wel echt een vette locatie.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lijkt me aan de ene kant echt heel saai..

Maaarrrrr aan de ene kant vind ik dat misschien toch wel de ultieme manier van uit gaan. Zo kan je mooi je eigen ding doen en leer je nieuwe mensen kennen.

Zal eens een poging wagen.
p
psycelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gewoon doen!
Ik heb zelf best veel ervaring met alleen naar feestjes gaan, met uitgaan niet zo. Het uitgaansleven in Zeeland is eigenlijk alleen leuk als je het combineert met een berg alcohol maar daar ben ik nu al een paar maanden mee gestopt.

De eerste keer dat ik alleen naar een feestje ging gooide ik mezelf meteen in het diepe en kocht ik een ticket voor een uitverkocht drum and bass feest waar 5000 man op af kwam.

Alleen naar feestjes gaan kent meer voordelen dan nadelen als je het mij vraagt. Je leert jezelf beter kennen omdat je ook iets doet wat je zelf leuk vindt (want ja, je gaat niet voor niets alleen) en het stimuleert je zelfvertrouwen. Je leert uit je comfort zone te stappen en maakt nieuwe vrienden, die zijn er tenslotte om gemaakt te worden. Daarnaast ga je inzien dat het leven een stuk aangenamer is als je gaat zien dat je niet altijd afhankelijk hoeft te zijn van andere mensen om iets te doen wat je leuk lijkt. Go and see for yourself.

Lekker je eigen ding doen, geen gezeur van anderen en als je zin hebt om met iemand te ouwehoeren dan doe je dat. Heb je geen zin? Dan doe je het niet!
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik ben alleen naar loveland en mysteryland geweest vorig jaar. Was echt top!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tof topic! Ik vind het dapper hoor, dat jullie dit gewoon doen. Yolo.

Het aparte is: ik ben meerdere malen in m’n eentje naar een nieuwe stad verhuisd en zelfs totaal alleen naar het buitenland voor werk.

Maar alleen uitgaan, uit eten gaan of zelfs op vakantie gaan ben ik dan ineens een veel te ernstig mietje voor. :grimacing: Snap ook niet echt waarom. Nu ik zo eens nadenk denk ik dat het hem zit in het ‘leuk moeten hebben’ (ofzo). En dat ik de angst heb dat het in mijn eentje eenzaam is, waardoor juist het tegenovergestelde bereikt wordt. Voor studie of werk verhuizen brengt een direct doel met zich mee waar je gewoon prima alleen mee aan de slag kan zonder dat het perse een leukheids-factor heeft. Daarom heb ik daar minder moeite mee.

Slaat echt totaal nergens op eigenlijk.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#11
Roze Olifant zei:
Nu ik zo eens nadenk denk ik dat het hem zit in het ‘leuk moeten hebben’ (ofzo). En dat ik de angst heb dat het in mijn eentje eenzaam is, waardoor juist het tegenovergestelde bereikt wordt.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of psytrance-feestjes iets voor jou zijn, maar zo ja dan zou ik je adviseren allereerst daar eens alleen naartoe te gaan. Eenzaam? Op zo een feest zijn we allemaal tegelijk aan het trippen, voelen we ons onvermijdelijk met elkaar verbonden en hebben we maar één doel: met zijn allen een mooie tijd beleven en een spirituele ervaring opdoen waar we even op kunnen teren.

Natuurlijk zijn psytrance-feestjes daar niet uniek in, maar ze blinken er wel in uit. Ik ga regelmatig in mijn eentje naar feestjes, en eigenlijk altijd heb ik het enorm naar mijn zin en leer ik nieuwe mensen kennen.

Ik herken het wel dat het vooral aan het begin van de avond enorm onwennig is. Ik ben heel erg verlegen, en vind het erg ongemakkelijk ergens alleen naartoe te gaan. Het is dus elke keer weer opnieuw een flinke drempel waar ik overheen moet stappen. Aan het begin van de avond sta ik ergens in een hoekje het muurbloempje te zijn, weet ik mezelf nauwelijks een houding te geven en zorg ik dat ik altijd een biertje in mijn hand heb om een excuus te hebben niet te hoeven dansen.

Ik moet even opwarmen, maar zodra ik er eenmaal in kom, dan ben ik niet meer te stoppen. :wink:

PS: Leuk topic inderdaad! Ik hoop dat het alleen-naar-feestjes-gaan zo een beetje uit het verdomhoekje komt. Omdat het helemaal niet zo vreemd is, en het eigenlijk altijd uiteindelijk wel goed uitpakt. Kwestie van over de schroom heen stappen en jezelf durven te zijn.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
verwondering zei:
Ik weet niet of psytrance-feestjes iets voor jou zijn, maar zo ja dan zou ik je adviseren allereerst daar eens alleen naartoe te gaan. Eenzaam? Op zo een feest zijn we allemaal tegelijk aan het trippen, voelen we ons onvermijdelijk met elkaar verbonden en hebben we maar één doel: met zijn allen een mooie tijd beleven en een spirituele ervaring opdoen waar we even op kunnen teren.

Natuurlijk zijn psytrance-feestjes daar niet uniek in, maar ze blinken er wel in uit. Ik ga regelmatig in mijn eentje naar feestjes, en eigenlijk altijd heb ik het enorm naar mijn zin en leer ik nieuwe mensen kennen.

Ik herken het wel dat het vooral aan het begin van de avond enorm onwennig is. Ik ben heel erg verlegen, en vind het erg ongemakkelijk ergens alleen naartoe te gaan. Het is dus elke keer weer opnieuw een flinke drempel waar ik overheen moet stappen. Aan het begin van de avond sta ik ergens in een hoekje het muurbloempje te zijn, weet ik mezelf nauwelijks een houding te geven en zorg ik dat ik altijd een biertje in mijn hand heb om een excuus te hebben niet te hoeven dansen.

Ik moet even opwarmen, maar zodra ik er eenmaal in kom, dan ben ik niet meer te stoppen. :wink:

PS: Leuk topic inderdaad! Ik hoop dat het alleen-naar-feestjes-gaan zo een beetje uit het verdomhoekje komt. Omdat het helemaal niet zo vreemd is, en het eigenlijk altijd uiteindelijk wel goed uitpakt. Kwestie van over de schroom heen stappen en jezelf durven te zijn.
Klik om te vergroten...

Ik weet niet of ‘out in the open’ trippen me ligt, maar het lijkt me heel tof om dit eens uit te proberen. Ik hou van een open minded sfeer + bijbehorende mensen Ă©n van een goeie party, dus waarom niet? Heb totaal geen ervaring met psytrance-feestjes, daar komt-ie, de dooddoener, omdat ik niemand heb/had om mee te gaan. Ik heb in het dagelijks leven weinig vrienden die drugs ĂŒberhaupt een acceptabel onderwerp vinden, laat staan dat zoiets bespreekbaar zou zijn.

Eigenlijk enorm zonde dat zoiets mij altijd heeft tegengehouden heeft. Jullie halen mij bijna over met dit topic, ik ga er toch eens over nadenken. :)
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Vraag mij ook wel af wat er vooral op psytrance feesten gebruikt wordt.
Voor wat ik zo waarneem op hardstyle/hardcore feesten is het vooral xtc/pep/miauw.
Op gewone Trance feestjes volgens mij vooral xtc.

Heb wel eens bij de psytrance area gestaan maar vind de andere stijlen trance dan toch mooier op xtc.
Wil elke soort feest wel eens een keertje meemaken.
Maar als bij psytrance vooral Psychedelica hoort dan doe ik eerst liever wat ervaring op in een vertrouwde omgeving met zulke stofjes.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zonnetje zei:
Vraag mij ook wel af wat er vooral op psytrance feesten gebruikt wordt.
Voor wat ik zo waarneem op hardstyle/hardcore feesten is het vooral xtc/pep/miauw.
Op gewone Trance feestjes volgens mij vooral xtc.

Heb wel eens bij de psytrance area gestaan maar vind de andere stijlen trance dan toch mooier op xtc.
Wil elke soort feest wel eens een keertje meemaken.
Maar als bij psytrance vooral Psychedelica hoort dan doe ik eerst liever wat ervaring op in een vertrouwde omgeving met zulke stofjes.
Klik om te vergroten...

Xtc en dan je ogen sluiten op een psytrance feest is echt een aanrader.
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Roze Olifant zei:
Tof topic! Ik vind het dapper hoor, dat jullie dit gewoon doen. Yolo.

Het aparte is: ik ben meerdere malen in m’n eentje naar een nieuwe stad verhuisd en zelfs totaal alleen naar het buitenland voor werk.

Maar alleen uitgaan, uit eten gaan of zelfs op vakantie gaan ben ik dan ineens een veel te ernstig mietje voor. :grimacing: Snap ook niet echt waarom. Nu ik zo eens nadenk denk ik dat het hem zit in het ‘leuk moeten hebben’ (ofzo). En dat ik de angst heb dat het in mijn eentje eenzaam is, waardoor juist het tegenovergestelde bereikt wordt. Voor studie of werk verhuizen brengt een direct doel met zich mee waar je gewoon prima alleen mee aan de slag kan zonder dat het perse een leukheids-factor heeft. Daarom heb ik daar minder moeite mee.

Slaat echt totaal nergens op eigenlijk.
Klik om te vergroten...

Volgens zit het er meer in dat mensen niet als loner/eenzaam gezien willen worden. Heel begrijpelijke emotie denk ik. Toen ik zelf voor het eerst naar een festival ging had ik dit gevoel namelijk ook. Sloeg nergens op want ik ga ook vaak mrt grote groepen stappen.

Je zult zien dat heel veel mensen alleen gaan en makkelijk mensen vinden om mee te praten en te dansen. Zeker als je beetje drugs gebruikt hebt is de connectie makkelijk te maken.
8
8ïžâƒŁ6ïžâƒŁLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Zonnetje
Op psytrance festivals zitten de meeste mensen inderdaad aan de psychedelica, LSD en analogen, de 2c's en een enkeling wellicht aan truffels of tryptamines (psilo analogen)
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#17
Rivalrie zei:
Volgens zit het er meer in dat mensen niet als loner/eenzaam gezien willen worden. Heel begrijpelijke emotie denk ik. Toen ik zelf voor het eerst naar een festival ging had ik dit gevoel namelijk ook. Sloeg nergens op want ik ga ook vaak mrt grote groepen stappen.

Je zult zien dat heel veel mensen alleen gaan en makkelijk mensen vinden om mee te praten en te dansen. Zeker als je beetje drugs gebruikt hebt is de connectie makkelijk te maken.
Klik om te vergroten...

Ja dat merkte ik dus wel die eerste 2 uur toen die 3mmc nog niet was ingewerkt. Normaal als ik alcohol drink dan drink ik thuis al in voor ik de stad in ga en ben ik meteen in de stemming. Maar nu werkte die 1e dosis 3mmc niet echt en die 1e 2 uur had ik dus wel een beetje dat lonely gevoel en het nog niet heel erg naar mn zin. Het was wel leuk, maar ik was niet echt in een feeststemming nog.

Zodra ik die 2e dosis had genomen, het later op de avond werd dus de andere bezoekers ook meer onder invloed waren (wel vooral alcohol) werd dat gevoel een stuk minder, danste ik meer en maakte ik wel meer contact dus.

Wel echt leuk om al jullie reacties te lezen!
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#18
Gisteren weer alleen de stad in geweest, had wel 2 vriendinnen gevraagd nog maar die hadden allebei geen zin. Had nu de 3mmc eerder ingenomen (en iets hogere dosis) omdat het de vorige keer lang duurde en ik dus dat lonely gevoel had in het begin. En ik heb het nu toch ook gecombineerd met een paar glazen Malibu-cola zero. Heb nu echt een top avond/nacht gehad. Totaal niet dat lonely gevoel, meteen in de stemming en veel interactie gehad en lekker gedanst. Kreeg wel weer compliment van iemand die het stoer vond dat ik alleen was. Blijft blijkbaar toch wel bijzonder.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ging toen ik 18 was alleen naar psy festivals. Ik ben niet zo benaderbaar hoor ik altijd en dat bleek ook wel. Ik vermaakte me wel, maar werd niet aangesproken zoals ik van anderen hoor die alleen gaan.

Ik ben sowieso wel een einzelganger. Ik vind bijvoorbeeld trippen in m'n eentje veel prettiger. Blowen doe ik altijd alleen, want ik keer helemaal in mezelf. Met alcohol op ben ik meer sociaal.

Ik wil binnenkort naar een festival waar niemand naar toe wil, ga het toch maar alleen proberen. Spannend na 15 jaar!
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#20
Misschien ga ik in mijn eentje naar welcome to the future komend weekend! Heb een kaartje gekocht en heb wat halve toezeggingen die misschien meewillen. Anders dus alleen.

Spannend!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."