Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAlleen uitgaan

Alleen uitgaan

45 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vroeger ging ik vaak alleen naar feestjes. Maar het laatste jaar ben ik een beetje klaar mee met alleen om alleen op pad te gaan. Als je een goede babbel hebt, is dat prima om alleen te gaan. Je te blenden in het publiek.
Vrouwen worden sowieso vaker dan mannen aangesproken.
Grote voordeel van alleen zijn is dat ik zelf kan beslissen waar ik naar toe wil gaan. Maar soms is het ook fijn om te worden meegenomen, dat je wordt geleid.
Met veel vrienden uitgaan is een ramp. Of je moet erop instellen dat je vaak op elkaar moet wachten. Nog een voordeel meestal staat de muziek snoeihard en kun je haast de andere niet verstaan. EN ja, als je alleen gaat moet je elke keer drank halen. :)
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ga nooit alleen uit, als in stappen, maar ik ga wel met enige regelmaat alleen naar een concert. Tja, soms wil je gewoon echt graag ergens heen en gaat er niemand mee, en tbh i don't mind. Vind het prima om alleen te staan en lekker in de muziek op te gaan. Ik heb ook wel eens alleen naar een technofeestje willen gaan als er iemand draaide die ik echt graag wilde zien, maar uiteindelijk wilde er dan altijd wel weer iemand mee.
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Leuk topic! :smiley:
Het is er nog niet van gekomen, maar ik zou zeker alleen naar een festival gaan als ik daarin zin heb. Het was bijna een keer voorgekomen. Veel dj's kwamen daar die ik graag wilde zien, maar had een belangrijke afspraak. Ik ben een danser, dus op goede muziek en ik vermaak mij wel :smiley:

Ik denk dat het je wel moet liggen. Ik ben een leuke gesprekspartner en maak makkelijk contact. Ik heb altijd leuke gesprekken op festivals en lekker knuffelen :relaxed: Maar als je houdt van mensen kijken, ogen dicht en genieten van de muziek kan je prima in je eentje. Ik zie ook genoeg mensen die samen zijn, maar verder niet echt met elkaar bezig zijn.

Ik ben dit jaar voor het eerst alleen een weekend weg geweest op een stedentrip. Heb mij prima vermaakt!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
In al mijn festival bezoeken nog nooit alleen gegaan. Maar zodra ik binnen op het festival ben, dan loop ik al gauw alleen. Of ik raak met iemand aan de praat of ik raak door een grasspriet afgeleid en ben ik mijn vrienden(groep) kwijt. Eigenlijk vind ik dit ook het ideaalst. Lekker alleen maar toch met de wetenschap dat ik de groep kan opzoeken mocht ik me alleen voelen oid. De groep met wie ik altijd ging waren dit van mij gewend. Ik kan wel wel eens, vooral op een festival of feestje, zo slap ouwehoeren dan wil je echt niet meer op mij wachten. Elke meter staat een ander persoon waar ik zomaar mee aan de praat kan raken.
1x nam ik een maat mee die niet zo vaak naar festivals ging, die vroeg zich telkens af waar ik al die mensen toch van kon. Toen hij dit letterlijk vroeg moest ik toch echt antwoorden dat het allemaal onbekende van mij zijn. Hij: Ja maar waar heb je het dan over? Ik: ehm ben ik eigenlijk vergeten :wink: volgens mij alleen maar onzin :grin:.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Super leuk om te lezen allemaal!
Veel plezier daar @Game&Watch , komt vast goed :grin:
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja wat is goed haha. Laat ik het zo zeggen alles zat er in vandaag! Inclusief compleet de pan uit spacen en bijna knockie gaan van de honger bij de ehbo.

Je wilt toch een beetje voelen dat je leeft he. :sweatsmile: ik ga een report schrijven
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat een festival zich wel meer leent om alleen heen te gaan dan gewoon stappen. Naar mijn idee heb ik daar altijd veel sneller contact met anderen...kom daar sowieso wel vaker mensen alleen tegen. Sinds ook dat v1 van de 2 al naar huis is
m
mod4funLid
01-01-2024, 00:00
#8
ff inhaken op dit topic.
Aanstaande woensdag ga ik alleen naar :https://partyflock.nl/party/378753:We-Love-Retro-House-XL
Vlakbij Brussel, kaartje rond de 30.- euro, acceptabel voor mij.

Voor mij is het inmiddels een jaar of 10 geleden dat ik nog ergens alleen naar toe ga, ik zal wel zien hoe het gaat (6-APB). Zeker een voordeel omdat je zelf kunt plannen en niet aan iemand vastplakt, zeker icm drugs. Behalve als je iemand zo goed kent (en andersom) dat je weet wat je aan elkaar hebt en aankunt. Veelal gebeurd dat ik mensen ergens naar toe nam, en die hun shit niet konden 'handelen'.. er bij blijven en handje vasthouden.. (stomme verantwoordelijkheidsgevoel) grr.. daar gaat je eigen trip weer.

Mocht er nog iemand ook die kant opgaan, laat het even weten. Nieuwe mensen leren kennen is altijd goed!

*deleted
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#9
@mod4fun Leuk dat je alleen gaat en dat is idd ook wel het voordeel dat je niet op de trip van anderen hoeft te letten en idd gewoon je eigen ding kunt doen zonder te overleggen.

Smokkeltips zijn hier op het forum niet toegestaan om te geven :wink:
m
mod4funLid
01-01-2024, 00:00
#10
Oeps, sry. De regels niet goed gelezen. Ik heb mijn mijn laatste vraag verwijderd.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
mod4fun zei:
Oeps, sry. De regels niet goed gelezen. Ik heb mijn mijn laatste vraag verwijderd.
Klik om te vergroten...

NP. :)

Stoer dat je alleen gaat!
m
mod4funLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ga nog zien of ik een fatoenlijk trip report ga maken. Het feest gaat voor mij even voor het report :kissingsmiling:
h
henkie2Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Yup, niks mis mee, doe ik zelf ook wel eens.

En wat betreft "drugs"gebruik, 90% van mijn truffeltrips zijn solo. Ik kom wel eens in een coffeeshop om een jointje te roken, daar ga ik ook alleen naartoe.

Heel soms, misschien 2-3 keer per jaar, ga ik ook alleen naar een concert, maar dit hou ik tot een absoluut minimum want eerlijk gezegd vind ik het een beetje saai. Maar als ik de band écht goed vind dan ga ik wel. Eerlijk is eerlijk, concerten zijn wel leuker met goed gezelschap. Echter, omdat ik nogal een vreemde en brede muzieksmaak heb is het soms moeilijk (of zinloos, eerder) om iemand mee te sleuren ^_^
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ben nu alleen op welcome to the future! Spannend. 2.5mg DOC erbij
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#15
In mijn tripreport ging het erover dat ik in mijn eentje de stad in was gegaan en dat @Roze Olifant daarom lichtelijk jaloers op me was en me lef vond hebben.

Van mannen is het vaak wel "gewoner" dat ze alleen naar de kroeg gaan. Maar toch moet ik zeggen dat ik als vrouw alleen nooit raar aangekeken word. Maar ik ga vooral naar grote evenenenten in de stad waar veel mensen zijn. Of naar een kroeg als er echt iets georganiseerd wordt, zoals een voetbalwedstrijd op groot scherm of live-muziek.

Ik vind het zonde om maar thuis te blijven omdat mijn vriend(inn)en geen zin hebben. Die zijn inmiddels allemaal gesetteld terwijl ik juist net weer vrijgezel ben.
De eerste keer moest ik wel even over een drempel heen. Maar eigenlijk bevalt het me super goed.

Juist als ik alleen ga sta ik meer open voor de andere mensen om me heen en maak ik makkelijker contact. Als ik wel met een vriend(in) ga ben ik toch meer daar op gericht natuurlijk.

En je hebt alle vrijheid, hoeft niet te overleggen bij welk podium je blijft kijken, hoe laat je naar huis gaat. Stel dat het toch niks is dan kan ik zo weer naar huis. Al is dat nog nooit voorgekomen en ontmoet ik eigenlijk altijd wel mensen met wie ik de hele nacht doorga.

Misschien heeft het ook met leeftijd te maken dat ik het makkelijker doe nu. Als dertiger trek ik me ook minder wat aan van wat anderen er eventueel van zouden vinden. Ik ga ook rustig alleen naar de bioscoop, de sauna of uit eten. Als ik daar zin in heb laat ik dat niet omdat er niemand mee wil. Dan zou mn leven wel erg saai worden.

Ik zit nu er nu ook aan te denken om een kaartje voor een festival (Ground Zero) te kopen en gewoon alleen te gaan. Al twijfel ik daar nog wel over omdat dat toch wel iets anders is dan gewoon hier in de stad uitgaan. Zo'n hele nacht festival zou toch wel gezelliger zijn met iemand samen.

Ga jij wel eens alleen uit of wat houd je tegen?
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lijkt mij wel een keertje mooi om te doen.
Alleen gaat er altijd wel iemand mee van mijn vrienden.
Vind het ook erg leuk om met een iemand anders te gaan dat werkt zoveel makkelijker dan met een grote groep waarbij je aan iedereen moet voorleggen naar welke stage je wilt gaan en dan hopen dat iedereen mee wilt. Ben meestal best ongeduldig op festivals haha
Meeste contact met andere mensen leg ik dan ook wanneer ik maar met een iemand anders ben.

Ben trouwens een keer met iemand die ik heb leren op vakantie mee gegaan naar Decibel het hele weekend. Waar ik opeens tussen een groep Slovenen kwam. Mijn vrienden verklaarden mij voor gek. Maar achteraf de beste keuze die ik had kunnen maken en ben nu goed bevriend met ze en meet ze elke keer wanneer ze in Nederland zijn voor een feest.

Als dezelfde liefde voor de muziek er is kan er eigenlijk weinig verkeerd gaan.
S
Souls.originLid
01-01-2024, 00:00
#17
Toen ik wat jonger was en nog veel uit ging, ging ik ook wel eens alleen als er niemand mee kon, en dat was altijd leuk
Waren ook vaste plekken waar ik naartoe ging, dus het was wel bekend
En meestal als ik met vriendinnen ging, ging ik altijd wel mijn eigen weg, is wel leuk beetje je eigen ding vinden op feestjes en festivals, dan altijd zo als koppel/groep irritant aan elkaar geplakt zijn
Ik zit er ook aan te denken om dit jaar naar 1 of 2 festivals alleen te gaan, lijkt me wel leuk! Maar dan wel alleen een overdag ticket, niet overnachten
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rc-newbie zei:
Ik zit nu er nu ook aan te denken om een kaartje voor een festival (Ground Zero) te kopen en gewoon alleen te gaan.
Klik om te vergroten...
Lekker doen! Ik kan me ook heel goed vermaken alleen op een festival. Heb ik al een aantal keer gedaan. Je hebt meer aanspraak met anderen en ontmoet meer nieuwe mensen. Je kunt totaal afgeleid in je eigen bubbel over dat festival terrein verdwalen zonder dat iemand je “terug roept”.
Best leuk voor de afwisseling hoor!
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rc-newbie zei:
Ik zit nu er nu ook aan te denken om een kaartje voor een festival (Ground Zero) te kopen en gewoon alleen te gaan
Klik om te vergroten...

Om nog even hier op te reageren.
Een meisje die ik ken was daar alleen naar toe gegaan en dat was haar niet echt bevallen. Ze gebruikt zelf geen drugs en ging er echt voor de muziek heen. Alleen om haar even te citeren ''those people where taking drugs like there was no tomorrow''.
Ben er zelf ook 3x geweest en kan wel bevestigen dat daar niet te zuinig drugs wordt gebruikt door sommige mensen.
Zelf heb ik hier geen last van al heeft dit wel voor bezichtigingen gezorgd die je niet snel op andere festivals ziet haha.
Verder is het wel echt een tof festival. enige buiten festival wat er nog is die om 7:00 in de ochtend afgelopen is. (Q-Base is er helaas niet meer)
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja precies wat jij zegt @De Dunne dat lijkt mij dus wel chill. En Ground Zero is dus van 22-7 uur en geen overnachting. In mn eentje 3 dagen naar Lowlands is toch wat anders natuurlijk.

@Zonnetje Ik ben er nog nooit geweest verder, maar woon er nu in de buurt. Als ik ga dan ga ik zelf ook wel wat gebruiken, maar niet zoveel alsof er geen morgen is.
Ik kan me wel voorstellen dat zo'n festival waar haast iedereen veel gebruikt minder leuk is als je zelf niks op hebt. Dat lijkt mij dus ook wel echt het toffe eraan wat je verder niet meer hebt. De hele nacht hardgaan in de buitenlucht. Het is wel echt een vette locatie.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."