Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelk lied herinnert jou aan je eerste keer drugs?

Welk lied herinnert jou aan je eerste keer drugs?

96 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
Z
ZinnentuimelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eerste keer drugs absoluut deze. Was de eerste keer XTC en hij klapte erin toen ik mijn ogen dicht deed op de screeches.



Eerste keer psychedelica vrijwel alles van Enya. Mijn moeder draaide dat toen ze zwanger was van mij en daardoor werd mijn eerste keer op 4-AcO-DMT heel bijzonder, daar ik het gevoel had dat ik weer een foetus was terug in de baarmoeder van mijn moeder. Een super mooie ervaring, één van de mooiste in mijn leven die meteen alle angst rondom dood gaan wegnam en mij het leven zo sterk deed waarderen.



The turn I have just taken
The turn that I was making
I might be just beginning
I might be near the end
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
inner_search zei:
Jezus walks van kanye west , toen ik men ex ex ex ex.. betrapte toen ik 16 was en ze een lijntje speed aan het klaarleggen was , ze reageerde niet betrapt.
Maar vroeg me doodleuk ook een lijntje ?
Zonder aarzeling genomen en achter de pc gaan zitten terwijl zij dag nummer op zette.
Toen voelde ik voor het eerst hoe helder en rustig ik in men hoofd werd van amvitamintjes.
Ik denk nog bijna dagelijks aan dit tafereel.

Speed was trouwens mijn eerste drug ooit (het brakke methylfenidaat niet bijgetekend dan.)


Gevolgd door het nrm 21 questions van 50 cent.


Dan heb ik een uur muisstil achter de pc gezeten om te bedenken hoe het kon dat men hoofd na al die jaren van mindloops en onbedwingbare gedachten zo rustig kon zijn.
Tot na het misbruik en ik nu niet meer kan genieten van stims.
Klik om te vergroten...

50 cent was ook super lekkere muziek!!! 👌
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jmths zei:
Ik hou er wel van, toen ik in Groningen woonde kwam er nog wel eens wat af uit Berlijn en dat draaide dan zogezegd voor en door op vrij unieke locaties, toen voor het eerst de oude suikerunie fabriek in gebruik werd genomen voor een evenement vroeg de gast DJ (Boeing 747 als ik mij niet vergis) uit Berlijn een bak chickenwings en een flinke zak wiet als betaling, het was dan ook 'wereld stoner dag', maar toch. De muziek die je post lijkt daar wel wat op al dan iets minder stevig misschien, muziek waarop je zogezegd zowel goed kunt dansen als bank hangen. Club OOST aan de Oosterstraat in Groningen zijn wel mensen naar mijn hart in ieder geval.

Veel van mijn eerste MDMA ervaringen die ik in die setting ervoer, je zou haast denken dat het door de MDMA komt maar achteraf gezien kon ik mij geen betere setting wensen wat ook absoluut was dankzij de mensen daar die dat mogelijk maakte. Het is pas achteraf na zo'n 7 jaar dat ik meer referentiekader heb dat ik mij besefte dat dit concept waar ik mij soms in bevond vrij magisch was en niet enkel veroorzaakt door de drugs, haha.

Ik heb wel een beetje zwakke plek voor 8bit nostalgie en daar hoort Slagsmalsklubben bij natuurlijk. Al klinken veel van hun nummers mij ondertussen iets minder vol dan ik mij herinner. Ik ben er nog altijd niet helemaal overheen dat ik destijds hun laatste live optredens in Groningen heb gemist, De kleine dame heeft ze daar nog wel mogen mee maken. :')
Spoiler
Enkele nummers die mij bijstaan waardoor ik begin jaren 20 draaitafel muziek ben gaan waarderen.
Spoiler
Klik om te vergroten...

Lekkere muziek inderdaad!!!.
Klinkt als goeie ouwe tijd!! 😊👌
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zinnentuimel zei:
daar ik het gevoel had dat ik weer een foetus was terug in de baarmoeder van mijn moeder.
Klik om te vergroten...

Dat klinkt inderdaad heel erg bijzonder!!
Apart he dat je dat zo dan kunt ervaren!! 😊
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#5

Toen ik begon met blowen; al het oude werk van David Bowie met het nummer Station to Station in het bijzonder.
Ik kampeerde met m'n ouders en m'n vader kwam op bezoek in m'n tentje 's avonds en blowde mee. Samen luisterden we naar Bowie, muziek die ik van hem gekregen had. Ik 16 jaar en hij 47 jaar, ik werd volwassen en hij werd teruggeworpen naar zijn jonge jaren.

M'n eerste keer paddo's; Sphongle!


En dit nummer vind ik niet zo bijzonder, maar kan het me erg goed herinneren omdat het op 1 van m'n eerste illegale feestjes opstond en er daadwerkelijk een ME-unit inclusief Mechelse herders klaarstond om het pand te ontruimen en ik maar bleef zitten met een speedgrijns denkend dat iedereen een grapje maakte.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Weet wel welk lied:hearteyes:je mijn eerste kus
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#7
2e keer xtc



G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#8
cheese dancing.gif
jong belegen!
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat was my eloise
P
PoederpretLid
01-01-2024, 00:00
#10

Vet relaxed :stoned:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
De titel van dit topic doet echt pijn aan mijn ogen.

OT: https://soundcloud.app.goo.gl/YCdq
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Gympie zei:
Bekijk bijlage 10103
jong belegen!
Klik om te vergroten...
🧀 oud belegen
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dans vriendje dans ( Peter Vd Veire ).
Zeker dit stukje...

" We gaan, we gaan, we gaan het nachtje door hey hey hey hey"

🤣🤣🤣
J
JawzALid
01-01-2024, 00:00
#14
De eerste keer speed was in de Westfalenhallen op een DJ set van WESTBAM ( de meester)
Toen ben ik zelf ook maar DJ geworden 😀
L
Lid 151097Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Eerste keer drugs was xtc maar dat was op een illegale rave, heb geen idee meer welk nummer ik toen voor het eerst hoorde haha maar eerste 2cb herinner ik wel nog, en dat was dit nummer 👌🏻
heerlijkkk

F
FreyaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mijn eerste keer XTC, dit nummer 😍

T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#17

zonder enige twijfel deze... eerste x xtc
P
PodheadcastLid
01-01-2024, 00:00
#18
L
Lid 151997Lid
01-01-2024, 00:00
#19
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#20

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."