Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelk lied herinnert jou aan je eerste keer drugs?

Welk lied herinnert jou aan je eerste keer drugs?

96 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Encore Une Fois brengt me wel weer helemaal terug naar de 90's en Rank 1 Airwave ook wel, maar minder. Wat een bijzondere periode was dat toch ook, blij dat ik het heb meegemaakt. Simpelere tijden dan nu...

Maar ik heb geen nummer die me herinnert aan mijn eerste keer drugs. Niet voor alcohol (wat mijn eerste drug was) en niet voor wiet. Maar wel voor LSD, wat ik pas zo'n 6, 7 jaar geleden(?) voor het eerst deed:



Niet dat ik dit nog vaak draai tijdens (1P-)LSD/ALD-52, maar mijn brein heeft zeg maar een connectie gemaakt tussen LSD en deze track, omdat ik het vaak draaide tijdens mijn eerste LSD trip in mijn eentje. (2e LSD trip ooit) Toen leerde ik ook hoe goed LSD combineert met DnB. :grin:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Encore Une Fois brengt me wel weer helemaal terug naar de 90's en Rank 1 Airwave ook wel, maar minder. Wat een bijzondere periode was dat toch ook, blij dat ik het heb meegemaakt. Simpelere tijden dan nu...

Maar ik heb geen nummer die me herinnert aan mijn eerste keer drugs. Niet voor alcohol (wat mijn eerste drug was) en niet voor wiet. Maar wel voor LSD, wat ik pas zo'n 6, 7 jaar geleden(?) voor het eerst deed:



Niet dat ik dit nog vaak draai tijdens (1P-)LSD/ALD-52, maar mijn brein heeft zeg maar een connectie gemaakt tussen LSD en deze track, omdat ik het vaak draaide tijdens mijn eerste LSD trip in mijn eentje. (2e LSD trip ooit) Toen leerde ik ook hoe goed LSD combineert met DnB. :grin:
Klik om te vergroten...

Klinkt ook lekker!!!!. πŸ‘Œ
Drum and bass Ja lekker
F
FyrckantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Syl zei:
Welk liedje herrinderd jou aan je eerste x drugs??.
Mijn eerste keer Xtc nam ik in een Duitse discotheek.
Het lied wat gedraaid werd toen hij insloeg was " Encore une fois" van Sash!.(1997)

Klik om te vergroten...

Haha dit nummer juist πŸ˜‚ ik was in die tijd zo veel stoned en dit nummer kwam zo vaak langs dat ik op een gegeven moment alleen nog maar kon horen dat ze het over β€œeen Korenvolk!” hadden. Wat dat ook moge zijn...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
fyrckantsylph zei:
Haha dit nummer juist πŸ˜‚ ik was in die tijd zo veel stoned en dit nummer kwam zo vaak langs dat ik op een gegeven moment alleen nog maar kon horen dat ze het over β€œeen Korenvolk!” hadden. Wat dat ook moge zijn...
Klik om te vergroten...

Nou zo geef je dit nr toch wel een speciale draai πŸ€£πŸ€£πŸ‘Œ
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Syl zei:
Dit is wel zo'n lekker nr!!!!. πŸ‘Œ
Doet me denken aan Trance energy...
Klik om te vergroten...

Check, ook nog geweest in de Jaarbeurs in Utrecht.. Daarna overgestapt naar techno en niet meer terug gegaan.. :grin:
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#6
masters of hardcore 2014 empire of eternity.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Trance energy
Sensation black
Q-Bass
Hardbass
Free your mind
Dreamfields

Goeie ouwe tijd... πŸ˜‹
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Syl zei:
Trance energy
Sensation black
Q-Bass
Hardbass

Goeie ouwe tijd... πŸ˜‹
Klik om te vergroten...

Ik ga nog altijd met veel plezier naar festivals hoor, dus niets "goeie ouwe tijd".. Twintig jaar al, we worden oud.. Haha

Tegenwoordig niet meer de supergrote festivals. Free Your Mind in Arnhem is wel zo'n beetje het grootste wat ik nog leuk vind. Verder festivals als Drift, Have a Nice Day, et cetera.. Lekker kneuterig met minder bekende dj's en over het algemeen een veel betere sfeer dan op die grote festijnen..
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
Harmless zei:
Ik ga nog altijd met veel plezier naar festivals hoor, dus niets "goeie ouwe tijd".. Twintig jaar al, we worden oud.. Haha

Tegenwoordig niet meer de supergrote festivals. Free Your Mind in Arnhem is wel zo'n beetje het grootste wat ik nog leuk vind. Verder festivals als Drift, Have a Nice Day, et cetera.. Lekker kneuterig met minder bekende dj's en over het algemeen een veel betere sfeer dan op die grote festijnen..
Klik om te vergroten...

Oooh free your mind ben Ik ook geweest in 2017 en 2018.
Zou graag weer eens naar festivalgaan alleen om nou alleen te gaan zie ik niet zo zitten.
Ook weet ik niet of ik dan getriggert word tot het nemen weer van drugs.
Maar lijkt me leuk weer x lekker los te gaan. πŸ’ƒ
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit was tijdens m'n 2e keer truffels. Geen idee meer wat ik de 1e keer luisterde.

H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Geen mensen om je heen die mee kunnen en waarmee je de afspraak kunt maken collectief nuchter te blijven? Maakt het wellicht makkelijker voor je..
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Harmless zei:
Geen mensen om je heen die mee kunnen en waarmee je de afspraak kunt maken collectief nuchter te blijven? Maakt het wellicht makkelijker voor je..
Klik om te vergroten...

Nope
Of die personen gaan echt niet nuchter na feest, of ze gebruiken nooit maar houden niet van zulke feestenπŸ˜‚
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
Salvia zei:
Dit was tijdens m'n 2e keer truffels. Geen idee meer wat ik de 1e keer luisterde.

Klik om te vergroten...

Heb zelf geen ervaring met truffels maar keek je ook naar die videoclip?
Zoja was deze extra bijzonder zo met al die kleuren??
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#14
Syl zei:
Heb zelf geen ervaring met truffels maar keek je ook naar die videoclip?
Zoja was deze extra bijzonder zo met al die kleuren??
Klik om te vergroten...
We keken er inderdaad naar en we vonden het allemaal echt helemaal geweldig! Ik ging niet zo super hard, dus qua extreme kleuren viel het wel mee, maar het was wel enorm intrigerend. :tearsofjoy: Wat vind je van het lied? Ik ben zelf echt enorm fan van LSD. Thunderclouds is ook echt heel goed.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
Salvia zei:
We keken er inderdaad naar en we vonden het allemaal echt helemaal geweldig! Ik ging niet zo super hard, dus qua extreme kleuren viel het wel mee, maar het was wel enorm intrigerend. :tearsofjoy: Wat vind je van het lied? Ik ben zelf echt enorm fan van LSD. Thunderclouds is ook echt heel goed.
Klik om te vergroten...

Dit is echt een lekker nr om mijn huis op schoon te maken. πŸ˜„
Heb lied nooit eerder gehoord maar klinkt wel lekker hoor!! πŸ‘Œ
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#16
Salvia zei:
We keken er inderdaad naar en we vonden het allemaal echt helemaal geweldig! Ik ging niet zo super hard, dus qua extreme kleuren viel het wel mee, maar het was wel enorm intrigerend. :tearsofjoy: Wat vind je van het lied? Ik ben zelf echt enorm fan van LSD. Thunderclouds is ook echt heel goed.
Klik om te vergroten...

Ik vind video al kleurrijk dus snap wel dat jullie hem heel intrigerend vonden!! 😊
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jezus walks van kanye west , toen ik men ex ex ex ex.. betrapte toen ik 16 was en ze een lijntje speed aan het klaarleggen was , ze reageerde niet betrapt.
Maar vroeg me doodleuk ook een lijntje ?
Zonder aarzeling genomen en achter de pc gaan zitten terwijl zij dag nummer op zette.
Toen voelde ik voor het eerst hoe helder en rustig ik in men hoofd werd van amvitamintjes.
Ik denk nog bijna dagelijks aan dit tafereel.

Speed was trouwens mijn eerste drug ooit (het brakke methylfenidaat niet bijgetekend dan.)


Gevolgd door het nrm 21 questions van 50 cent.


Dan heb ik een uur muisstil achter de pc gezeten om te bedenken hoe het kon dat men hoofd na al die jaren van mindloops en onbedwingbare gedachten zo rustig kon zijn.
Tot na het misbruik en ik nu niet meer kan genieten van stims.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#18

Eerste keer XTC. :grimacing: :hearteyes::hearteyes::hearteyes::hearteyes:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
StimsalaBanne zei:

Eerste keer XTC. :grimacing: :hearteyes::hearteyes::hearteyes::hearteyes:
Klik om te vergroten...

Dat is ook super chill nr!! πŸ‘ŒπŸ˜„
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#20

9 jaar geleden, oud&nieuw Albertus dakfeestje aan de peperstraat waar ik vrijwel niemand kende.
Werd uit het niets een vinger MDMA kristallen in mn mond gestoken, leuke avond verder wel. :')

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."