Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerlangen die in angst omslaat (na al die berichten)

Verlangen die in angst omslaat (na al die berichten)

20 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
W
WazigheidLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen,

Ik ben nu al ruim een jaar heel erg geinteressert in drugs en lees er veel over (oa op dit forum), vooral (natuurlijke) psychedelia (paddo's, LSA, mescaline maar ook LSD).
Ik wil hier ook graag mee expirementeren en heb (toen ik dat bericht over dat Franse meisje las) een tijd geleden paddo's gekocht (3gr gedroogde Mexicanse, bij nawegen bleek het 2gr te zijn) bang dat ze verboden zouden worden. Ik had me voorgenomen om het in de zomer te doen (ivbm mooier weer enz.) Verder ken ik (nog) geen mensen die voor zoiets open staan en de enige persoon die mij geschikt leek als tripsitter, wilde dat niet (wat ik dan ook liever niet heb, als ze het liever niet doet). Dus ik dacht ach, dan kan ik het vast ook wel alleen, gewoon op een moment dat ik me 100% voel, en ik had immers zoveel reports gelezen, dat ik me al heel goed voorstelde wat me te wachten stond. Echter kwamen er meer berichten over paddo-drama's ...

even op een rij:
- het Franse meisje dat van de brug bij Nemo sprong
- een Brit die flipt in een hotelkamer
- een Ijslander ( :P ) die uit het raam springt
- en nu een Fransman die ze hond afslacht
- en was er ook niet een vaag verhaal over een Belgische jongen die ze gezin vermoord had onder invloed? of was dat verzonnen?

In ieder geval, afschuwelijk dat dat gebeurd is, en het bederft mijn verlangen om paddo's te proberen (ai dat klink wel heel egoistisch, maar het is wel zo).
Eigelijk kwam dit weekend me erg goed uit, ik dacht ik trek lekker een thee van die ene grote paddo en ga hier lekker rustig in mn kamer zitten. Maar nu denk ik: wat nu als het mis gaat? Stel dat ik enge dingen ga zien? Met spullen ga gooien, de buurt bij elkaar gil? Of veel erger? Toch ben ik er nog altijd diep van overtuigd dat paddo's je een hele bijzondere verruimende ervaring kunnen geven.

Dus ik zit hier een beetje strafbaar te zijn met een porsie gedroogde paddo in mn bezit, aan de ene kant wil ik heel graag, maar ik ben eigelijk best bang dat er iets gruwelijk mis gaat (en door die gedachte gaat het juist mis, dat snap ik).

Ik wilde dit vooral even kwijt, maar zitten hier meer mensen mee? Tips? Ideeen?

edit: misschien kan ik ze beter niet nemen, ik ben half Frans :P
T
The UsedLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben van mening dat je sowieso eens in je leven is een keer paddo's moet hebben ervaren... Het is een onmisbare ervaring en maakt je naar mijn mening zooo'n stuk wijzer. En dan komt nog eens bij dat het zoooo ontzettend leuk is. Ik kan me alleen niet voor stellen dat je vrienden daar tegen zijn. Als ze zich er in zouden verdiepen dan zouden ze weten dat het niet zo gevaarlijk is.

Paddo's worden populair, " eindelijk " zou je zeggen. Dat betekent echter wel dat er meer mensen zijn die paddo's consumeren, wat natuurlijk meer ongelukken terweeg brengt. Klink eng dat lijstje helemaal mee eens. Maar als jij niet meer dan 2 keer de toegetane dosis gebruikt, dan zal er sowieso niet echt rare dingen gebeuren als er een " sitter " bij is. Ik blijf wel van mening dat er echt een sitter bij moet zijn. Ook al is het alleen maar om gezellig met iemand te kunnen praten :P. Ik denk dat je goed met een vriendin/vriend moet praten en uitleggen dat je dit echt graag wilt doen omdat dit de ervaring van je leven is. En of hij daar bij wilt zijn en dat moment met je deelt. Ook al leest ie alleen maar de krant en kijkt of jij plezier hebt.

Als je goed ge informeerd bent en de sitter ook , dan kan ik me niet voorstellen dat ie niet alleen al als sitter wil fungeren. :)

Veel sterkte er iig mee, en maak je vooral niet al te druk! Als jij mentaal goed in orde ben dan zal je geen gekke dingen doen onder invloed van paddo's!

De mensen die dat soort rare dignen doen, die zijn sowieso al niet helemaal in orde en paddo's versterkt dat dan.

Groeten, The Used, ( btw heb eergister een portie hawaaiiaanse genomen met een paar vrienden in een natuurgebied zij hadden ook allemaal paddo's , we waren met zijn 8en aan het trippen, mooiste ervaring van mijn leven :d :hearteyes:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wazigheid zei:
edit: misschien kan ik ze beter niet nemen, ik ben half Frans :P
Klik om te vergroten...
Ik wilde je helpen, nu niet meer.
I
ImkeLid
01-01-2024, 00:00
#4
ExceptionalInsight zei:
Wazigheid zei:
edit: misschien kan ik ze beter niet nemen, ik ben half Frans :P
Klik om te vergroten...
Ik wilde je helpen, nu niet meer.
Klik om te vergroten...

Waarom niet dan?
W
WazigheidLid
01-01-2024, 00:00
#5
Saivy zei:
ExceptionalInsight zei:
Wazigheid zei:
edit: misschien kan ik ze beter niet nemen, ik ben half Frans :P
Klik om te vergroten...
Ik wilde je helpen, nu niet meer.
Klik om te vergroten...

Waarom niet dan?
Klik om te vergroten...
Dan ben ik bij voorbaad al een gevaar :grin:, maar ik ben wel in Nl geboren en opgegroeid, dus misschien dat het dan meevalt :P

En the Used, dankjewel, had ik echt even nodig zo'n spacetalk (ipv peptalk :P). In september begin ik met een nieuwe opleiding, dus ik hoop dat ik daar mensen ontmoed (en dat lijkt me toch zeer waarschinlijk) die er meer voor openstaan, de goede vriendin die ik hier voor vertrouwde heeft als meer dan genoeg aan haar hoofd en als ze het gewoon liever niet doet, dan dring ik haar ook maar niet op. Maar het gaat goed komen :)
L
LappenpopjeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gewoon mensen gaan meeten van DF!! Genoeg ervaren sitters of gebruikers..
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#7
Saivy zei:
Waarom niet dan?
Klik om te vergroten...
Inside joke, hah. Never mind. Die idioten zijn uitzonderingen, don't worry :)
E
EllesdeeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lappenpopje zei:
Gewoon mensen gaan meeten van DF!! Genoeg ervaren sitters of gebruikers..
Klik om te vergroten...

idd :tongueout:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wazigheid zei:
even op een rij:
- het Franse meisje dat van de brug bij Nemo sprong
- een Brit die flipt in een hotelkamer
- een Ijslander ( :P ) die uit het raam springt
- en nu een Fransman die ze hond afslacht
- en was er ook niet een vaag verhaal over een Belgische jongen die ze gezin vermoord had onder invloed? of was dat verzonnen?
Klik om te vergroten...

Ik heb een groot vermoeden dat deze mensen geen idee hadden waar ze aan begonnen. Ik denk dat als je redelijk wat research hebt gedaan over paddo's je ze gewoon kan gebruiken. Omdat je dan weet wat je kan verwachten.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
De man die zijn hond slachte bleek al een psychiatrishe patient te zijn, en bij het meisje dat van het nemo afpsrong is nooit een toxologisch onderzoek gedaan of ze echt paddo's ophad (al wordt het wel beweerd).
Waar je wel vanuit kan gaan is dat met al die mensen al echt iets mis was, dat bevestigd het feit dat de man die zijn hond slachte gek was.

Als je geestenlijk in orde lijkt te zijn, geen problemen hebt, geen sterke verwarring, geen depressies en geen extreme angsten is de kans dat het fout gaat vrijwel nihil.
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#11
en nu een Fransman die ze hond afslacht
Klik om te vergroten...

Blaffende honden zijn dan ook wel erg irritant tijdens het trippen :P !

Maar goed als je al zo zit te denken over paddo's kun je beter nog een jaartje wachten...
Als je para de trip in gaat eindig je in de hel :wave:
c
caatjeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zelf ben ik ook zo'n doom-denker. Wat als... Ik heb 1x paddo's gedaan en mijn ervaring was dat de angsten die ik van te voren had, op het moment dat het ging werken, eigenlijk helemaal weg waren. En als ik weer donker ging denken zei ik hardop tegen mezelf,; tis maar een paddenstoel. Zo doe ik ook met xtc op, als ik klote gedachtes naar boven haal dan "delete" ik ze door mezelf voor te houden dat het nu niet de tijd is om zo depri te denken, het is tijd voor FEESTJE.

Het werkt bij mij elke keer weer.

:wave:
S
Sweet_ShadowLid
01-01-2024, 00:00
#13
The Used zei:
Ik ben van mening dat je sowieso eens in je leven is een keer paddo's moet hebben ervaren...
Klik om te vergroten...

Onzin, je kunt dit echt niet tegen iedereen zeggen. Bovendien moet je de impact die paddo's kunnen hebben ook niet onderschatten. Een dieper zelfinzicht of inzicht in je belevingswereld / de wereld heeft lang niet altijd een positief effect. Voor velen is trippen allesbehalve een onmisbare ervaring, eerder een compleet overbodige ervaring.

Hoe kun je met zekerheid zeggen dat trippen goed voor je is, terwijl je hele leven nog voor je ligt? Hoe kun je nu bepalen dat het wel okee is allemaal, terwijl je geen idee hebt van de langetermijneffecten?
T
TazzieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik denk dat iedereen van zichzelf wel weet of hij/zij klaar is voor een paddo-trip, zeker als je je wat hebt ingelezen hierover.

En bij twijfel gewoon niet doen is verder mijn advies :)

Verder valt op aan dat lijstje van incidenten dat het allemaal buitenlanders betrof die vaak niet weten waar ze aan beginnen. Zeker als er ook wiet en sloten alcohol bij genuttigd worden. En dan komen daar eventuele psychische problemen nog eens bij.
Het ideale recept om totaal door te draaien imo.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Van die buitenlands is er dus bij een al bewezen dat er geen paddo's in het spel waren en bij twee is het helemaal niet zeker, over de laatste weet ik minder, dus dat zou geen tegenhouder moeten zijn.
Maar.. ik ben het met sweet_shadow eens dat het niet voor iedereen is, er zijn mensen met zware psychische problemen en mensen die de controle over hun geest niet kwijt kunnen/willen raken en dus elke keer een bad trip zullen krijgen. En er zullen vast mensen zijn die het gewoonweg niet leuk vinden. Paddo's moeten voor de liefhebbers zijn, niet voor iedereen.
W
WazigheidLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bedankt allemaal! :hearteyes:
Het was al een hele opluchting voor mij om te horen dat er bij dat verhaal met die hond geen paddo's in het spel waren. Eigelijk voel ik me er wel klaar voor, maar ik wacht er nog even mee, aangezien ik geen tijd heb (hele week werken, daarna 3 weken weg - naar Frankrijk :P) dus het zal pas na die tijd worden en ook zal ik het liever met wat andere mensen doen, alleen lijkt zo'n grote meet al binnenkort in Utrecht (maar ik kan dan waarschijnlijk toch niet) mij daar niet erg voor geschikt... Maar ik zie wel :wave:
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wazigheid zei:
daarna 3 weken weg - naar Frankrijk :P
Klik om te vergroten...

Ik zou het er maar voor doen als ik jou was. :grin:
G
GoanautLid
01-01-2024, 00:00
#18
Binnenkort op de TV:

(Half) Nederlandse toerist in Frankrijk beklimt ondersteboven de Eiffeltoren terwijl hij klompen droeg, onder invloed van paddestoelen! VVD pleit voor een direct verbod, want de Eiffeltoren zit onder de roest, en de toerist had zich lelijk kunnen bezeren als 'ie gevallen was.
G
GoanautLid
01-01-2024, 00:00
#19
Waha juist.. met een goeie hoeveelheid paddestoelen achter de kiezen is het al een onderneming opzich om een glas te gaan pakken, en drinken in te schenken! Laat staan om zelfmoord te plegen.
m
mattskovicLid
01-01-2024, 00:00
#20
als je al meer dan een jaar geinformeerd hebt over paddo's en je weet wat je te wachten zou kunnen staan tijdens een trip en je hebt na lang zoeken een trip sitter gevonden die je vertrouwt dan kan er weinig tot niets mis gaan.


als je een moord of zelfmoord pleegt onder invloed onder paddo's was je er zonder paddo's ook toe in staat geweest.
de meeste mensen hier weten waarschijnlijk wel dat je na gebruik van paddo's , daar waarschijnlijk niet toe instaat bent :grin:


dus als je het doet geniet ervan en go with the flow

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."