Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippen in je dromen

Trippen in je dromen

25 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
O
OchoaLid
01-01-2024, 00:00
#1
ops double post :(
M
Mr.rhythmLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat ik me nou afvroeg.. :rolleyes:
Het kan zijn lees ik vaak dat als je DMT neemt zonder MAO-remmer de werking ervan weinig tot niets kan zijn omdat je lichaam het dan meteen afbreekt.. En wat ik ook gelezen heb is dat als je droomt, je hersenen ook DMT aan maken.. Naar mijn mening zal je dan niet gaan trippen omdat je lichaam het al snel weer afbreekt of niet? :P
Maar wat als je nu veel MAO-remmers neemt voor het slapen? Zal je dan in je droom een trip kunnen hebben :confused: :mrgreen:
Ik zal wel fout zitten met mn gedachten maar ik ben toch wel benieuwd of misschien iemand het hier weet? :rolleyes:

alvast bdankt,
Mr.Rhythm
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#3
bijna, ik eet vlak voor het slapen wel een een reep (150 gram) pure chocolade,(chocoholic ben ik) en daar droom je wel intenser van. of chocoladedrank van cacaopoeder suiker en heet water( geen melk), ga je ook van dromen. ik ga een s kijken hoeveel chocolade ik naar binnen kan krijgen zonder ziek of misselijk te worden... kan een leuk verslagje worden :grin:
M
Mr.rhythmLid
01-01-2024, 00:00
#4
haha ok!:) moet ik maar eens proberen dan, wel interessant:)
heeft dit ook effect op je dromen beter onthouden of dat weer niet? :P
nja, bedankt iig voor je antwoord :wink: :mrgreen:

Mr.Rhythm
T
TjookLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit zal geen tot weinig effect hebben lijkt mij,

Als je het oraal inneemt zonder de MAO-remmers die je in Ayahuasca en Yage E.D. vind, zal de DMT inderdaad zo snel in je maag afgebroken worden dat het je hersenen niet kan bereiken. Wanneer DMT in je hersenen aangemaakt wordt, komt het niet in je maag terecht dus wordt het ook niet onmiddelijk afgebroken.

M.A.W. Je tript elke nacht, dat zijn je dromen. Is slapen niet fijn?? :grin:
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#6
je onthoud een droom, als je direct erna even wakker bent, er is dan nog een microscopische hoeveelheid (in vergelijking met een gebruikshoeveelheid) dmt niet afgebroken dit gebeurt al binnen enkele seconden. je kan het proberen door je telefoon op trilstand te zetten, en je 4 keer te laten wekken( niet helemaal wakker worden, maar net zo dat je weer in slaap valt)
Soms is het niet de bedoeling dát je een droom onthoud. maar daar raak je ook aan gewend.


Ik ben een echte dromer, dus dmt staat in de top 3 bij mij ( keta komt ook in de buurt)
t
takalaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb 100g pure chocolade met 70% cacao om vanavond te proberen :mrgreen: Zou hier genoeg mao-remmer in zitten om de snelle afbraak van dmt te vertragen.
Ah en zou het kunnen dat als je na 3uur je alarm laat afgaan op trilstand, deze mao-remmers nog actief zijn (of hoelang zijn ze eigenlijk actief) en als je daadwerkelijk wakker wordt, je nog tript?
H
HansLid
01-01-2024, 00:00
#8
Na 4-5 uur zit je in je REM slaap dan ga je dromen. Ik denk niet dat je tript als je dan wakker wordt. Maar je kunt het altijd proberen.
j
jcutterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik droom deze hele week al hartstikke vaag. Ik associeer dat maar met mijn opgelopen speed depressie..
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#10
jullie hebben echt de novadreamer nodig.
die detecteerd je remslaap en geeft een licht en geluid signaal waardoor je je realiseerd dat je droomt.

Het heeft ook een wekker die een instelbare tijd na je remslaap afgaat zodat je je droom noteren kan.

Als je trouwens eens een weekje vrij bent kun je meerdere keren per dag een paar uur gaan slapen. Je lichaam compenseert de afwezigheid van ononderbroken slaap door bijna direct in remslaap te gaan.


(daar zitten dus lampjes, een speakertje, en sensors voor het detecteren van remslaap in)

Ik heb trouwens 1 keer getript tijdens een bewuste droom en dat vond ik maar niets... de wereld is dan al zo vluchtig en dan ook nog een geblurde bewegende vision trok mij niet zo.. het maakte het ook heel moeilijk om het bewuste van de droom vast te houden en niet over te gaan in een normale droom.
r
raging_bullLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je tript dus zeker wel in je dromen, ja. DMT word aangemaakt in je pijnappelklier. (pineal gland) Wat het precies doet is nog best wazig voor de shamanen en de wetenschap. Sommige mensen denken dat het geen trippen is maar een 2e realitijd waar je in terecht komt bij het roken van DMT. Het oraal inemen van DMT in combinatie met een MAO remmer is een minder heftige ervaring als het roken, daarnaast werkt het bij roken ook minder lang.

Neem hier eens een kijkje: http://drugsforum.nl/viewtopic.php?t=11031
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#12
interresant,
maar wat er nou dus werd gevraagd.. als je nou die remmer neemt heeft het geen zin omdat het niet in je maag komt. maar als je dit nou eens laat inspuiten ?
kijk.. als je vanuit het niets met een hard geluid word wakker gemaakt zit je ook nog half draaiend in je bed.. je hersenen draaien zeer intensief in je slaap, dus zal het toch een heel klein beetje dmt zijn lijkt me..
conclusie die ik zosnel trek. mis is het dmt gehalte dat je lichaam aanmaakt te weinig om vast te houden met remmers..

correct me if i'm wronge
s
sabe007Lid
01-01-2024, 00:00
#13
ik heb eens tijdens men slaap allemaal dingen gezien als ik men ogen gesloten had. overal zag ik beelden van de dagen er voor. kon er mar niet door in slaap vallen.
een echte bagger nacht gehad :(
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#14
dromen zijn zooooo bizar. :hearteyes:
t
takalaLid
01-01-2024, 00:00
#15
ik dacht dat je'm via azarius kon krijgen, maar vind 'm daar niet meer. heb me ingeschreven op het Lucidity Institute Mailing List en daar zeggen ze binnenkort met een nieuwe versie te komen.
Ik kom er namelijk nooit echt toe mezelf een teken te geven dat ik droom, hoewel ik op het moment zelf wel besef dat ik er niet ver vanaf zit. Dit apparaatje zou het antwoord kunnen zijn :mrgreen:
k
kippekontLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb wel eens als ik slaap, dat het net lijkt alsof ik door mijn oogleden heen kan kijken, ik ben wel bij bewustzijn, en ik weet dat ik droom.
Ik heb m'n ogen gewoon dicht, maar bijv. waar m'n kast staat zie ik gewoon mijn kast, maar dan met een andere kleur en vorm, echt heel vaag.

Heeft iemand van jullie dit ook wel eens?
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#17
kippekont zei:
Ik heb wel eens als ik slaap, dat het net lijkt alsof ik door mijn oogleden heen kan kijken, ik ben wel bij bewustzijn, en ik weet dat ik droom.
Ik heb m'n ogen gewoon dicht, maar bijv. waar m'n kast staat zie ik gewoon mijn kast, maar dan met een andere kleur en vorm, echt heel vaag.

Heeft iemand van jullie dit ook wel eens?
Klik om te vergroten...

probeer dan eens, in gedachten je arm te bewegen, niet je echte arm, maar je "astrale" arm, het is dan net of die helemaal kan uitrekken.

lees maar eens in google , of zoek eens op "uittreden" of "BLE" je weet niet wat je leest :)
m
mmnLid
01-01-2024, 00:00
#18
kippekont zei:
Ik heb wel eens als ik slaap, dat het net lijkt alsof ik door mijn oogleden heen kan kijken, ik ben wel bij bewustzijn, en ik weet dat ik droom.
Ik heb m'n ogen gewoon dicht, maar bijv. waar m'n kast staat zie ik gewoon mijn kast, maar dan met een andere kleur en vorm, echt heel vaag.

Heeft iemand van jullie dit ook wel eens?
Klik om te vergroten...

ik had dat vanmiddag toevallig ook bijvoorbeeld dat ik een rekening voor mijn ogen zie terwijl mijn ogen dicht zijn, maar ik sliep niet ik was gewoon wakker maar had mijn ogen dicht :hearteyes:
wat ik wel op had was GHB of het daar van komt weet ik niet leuk vond ik het wel gewoon dingen doen terwijl je ligt :P :hearteyes:
l
lucideLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik heb wel eens als ik half slaap dat ik dan allemaal dingen in mijn kamer zie. Bijvoorbeeld mensen die ik ken of andere dingen.
Een keer stond er een boom vol met vogels in mijn kamer. Echt super wazig! maar dromen is wel echt :hearteyes:
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#20
kippekont zei:
Ik heb wel eens als ik slaap, dat het net lijkt alsof ik door mijn oogleden heen kan kijken, ik ben wel bij bewustzijn, en ik weet dat ik droom.
Ik heb m'n ogen gewoon dicht, maar bijv. waar m'n kast staat zie ik gewoon mijn kast, maar dan met een andere kleur en vorm, echt heel vaag.

Heeft iemand van jullie dit ook wel eens?
Klik om te vergroten...

Ja - ja - ja !!!

Ik dacht dat dit iets heel vaags van mij was maar blijkbaar komt het dus meer voor. Precies dat gevoel ken ik. Alleen zie ik niet altijd wat er echt is, soms lig in een tijdje en dan ben ik "ergens" en dan denk ik he ik had mn ogen toch dicht ? en als ik ze dan open probeer te doen lig ik weer in mijn bed. Intussen ben ik dus zo ver dat ik dat meestal niet meer doe, maar rond ga kijken ofzo... Dit duurt alleen altijd heel kort en vlak erna val ik in slaap. ( dit merk ik niet, ik weet alleen dat als ik niet probeer mn ogen open te doen dat het verder niet lang duurt )

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."