Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSalvia roken

Salvia roken

21 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
V
ValentijntjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik hoor juist dat je van salvia kauwen bijna niets voelt, het beste effect krijg je toch van in een pijpje roken.

Ik heb zelf op salvia extract lopen kauwen maar dat spul smaakt goor! en merkte er helemaal niets van..
A
AtropaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Doe een sterke waterpijp of een flinke basepijp met veel Salvia van een sterk extract. Grote inhalations nemen, stuk of 2, diep in je longen nemen en LANG vasthouden, tot je bijna stikt dan uitblazen en achter leunen op een bank ofzo. Vrijwel meteen daarna zit je ergens anders, en vanaf daar kun je haar tegenkomen, hoe ze eruit ziet, wat je doormaakt verschilt. Dat is Sally. :wink:
M
MissMarie90Lid
01-01-2024, 00:00
#3
salvia kan je oraal nemen ja
door er een half uur op te kauwen
ook is dit alleen mogelijk met de bladeren
dus NIET de extracten
extracten zijn alleen om te roken

met kauwen duurd inderdaad de trip langer maar lang niet zo heftig
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Vraag verplaatst naar: http://www.drugsforum.nl/viewtopic.php?t=13320
t
takalaLid
01-01-2024, 00:00
#5
henkie84 zei:
Iemand ervaringen met het roken van salvia in combinatie met het gebruik van andere middelen? Alcohol, lijntje sos hier en daar? Vrienden en ik hebben gemerkt dat het daardoor langer en heftiger wordt. Met wat Nepal hash erbij werkt dat ook zo.

Dus mijn vraag is eigenlijk: wat voor andere substanties hebben jullie ooit icm salvia gebruikt waardoor de trip langer/heftiger werd?
Klik om te vergroten...

vraag je beter in een ander topic
t
takalaLid
01-01-2024, 00:00
#6
nog nooit gehoord van een tinctuur???
doe 70gr salvia in een 70cl fles (1gr/ml, tis maar da je weet hoeveel te doseren achteraf, minder mag ook) alcohol. Deze is liefst zo sterk mogelijk. In de supermarkt bij mij staat drinkbare alcohol, dus tussen de smirnoff enzo een fles van 94% . Dit zou ik zelf niet willen drinken, maar het is perfect om alle alkaloïden uit je salvia (en andere kruiden) te halen.

dus 1 gr per ml (mag minder, maar moet genoeg zijn, anders moet je je al scheef zuipen voor je überhaupt iets van de salvia merkt)
dik boven de 40% alc. liefst
2 weken laten staan
elke dag meermaals schudden.

En ajb, een salvia tinctuur!! Wees er wel voorzichtig mee want in die concentratie heb je maar een millilitertje nodig ofzo (of minder)
Je neemt dan dat kleine beetje in je mond en je houdt het er zo lang je kunt, en dan slik je't door.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#7
undercover zei:
salvia kan je oraal nemen ja
door er een half uur op te kauwen
ook is dit alleen mogelijk met de bladeren
dus NIET de extracten
extracten zijn alleen om te roken

met kauwen duurd inderdaad de trip langer maar lang niet zo heftig
Klik om te vergroten...

Wat gebeurt er dan in godsnaam chemisch in de mond wanneer je de bladeren kauwt? De werkzame stof is salvinorin-a en dat bevindt zich in hogere maten in de extracten (duh). Dus dan zou er nog een andere stof in de bladeren moeten zitten, die zorgt dat je het via de slijmvliezen kunt laten opnemen en zich niet in de extracten bevindt.

Dus hoe komt het dat je alleen de bladeren kunt kauwen?
M
MissMarie90Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ten eerste lijkt me poeder kauwen heel moeilijk
en ten tweede heb je toch echt wel de bladeren nodig
gedroogd of vers
als je gedroogde hebt eerst laten weken in water
en dat kan je dan tot een bolletje draaien en daar op kauwen/pruimen
en als je me niet geloofd
dan heb je ook nog zoiets geweldigs als google
zoek het maar op
t
takalaLid
01-01-2024, 00:00
#9
undercover zei:
ten eerste lijkt me poeder kauwen heel moeilijk
en ten tweede heb je toch echt wel de bladeren nodig
gedroogd of vers
als je gedroogde hebt eerst laten weken in water
en dat kan je dan tot een bolletje draaien en daar op kauwen/pruimen
en als je me niet geloofd
dan heb je ook nog zoiets geweldigs als google
zoek het maar op
Klik om te vergroten...

het gaat er inderdaad om dat je de bladeren moeten kapotkrijgen om ze beter de werkzame stof eruit te krijgen. Dit gaat nu eenmaal beter met grote natte blaren dan met een poeder. Extracten kun je maar beter roken, ander zonde van het geld.
En wil je echt langere orale trip, try thetincture-menthod.
s
shokoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
undercover zei:
ten eerste lijkt me poeder kauwen heel moeilijk
en ten tweede heb je toch echt wel de bladeren nodig
gedroogd of vers
als je gedroogde hebt eerst laten weken in water
en dat kan je dan tot een bolletje draaien en daar op kauwen/pruimen
en als je me niet geloofd
dan heb je ook nog zoiets geweldigs als google
zoek het maar op
Klik om te vergroten...

Ik heb gegoogled maar er kwam niet zo heel veel uit (of ik ben heel blind geworden). Het is niet zozeer dat ik je niet geloof. Het is meer dat ik zoveel mogelijk informatie wil hebben over alles :mrgreen: .
t
takalaLid
01-01-2024, 00:00
#11
shokora zei:
undercover zei:
ten eerste lijkt me poeder kauwen heel moeilijk
en ten tweede heb je toch echt wel de bladeren nodig
gedroogd of vers
als je gedroogde hebt eerst laten weken in water
en dat kan je dan tot een bolletje draaien en daar op kauwen/pruimen
en als je me niet geloofd
dan heb je ook nog zoiets geweldigs
als google
zoek het maar op
Klik om te vergroten...

Ik heb gegoogled maar er kwam niet zo heel veel uit (of ik ben heel blind geworden). Het is niet zozeer dat ik je niet geloof. Het is meer dat ik zoveel mogelijk informatie wil hebben over alles :mrgreen: .
Klik om te vergroten...

http://www.erowid.org/plants/salvia/

als je't dan nog niet weet...
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb hier al aardig wat gelezen over het gebruik en de effecten van salvia, maar toch stel ik me de volgende vraag:
is het niet mogelijk salvia-concentraat in een joint op te roken, i.p.v. in een waterpijp? (kwestie van gebruiksvriendelijkheid)

Zoals voorgeschreven heb ik de eerste keer geprobeerd met een kleine portie 0,1gr om zo de persoonlijke gevoeligheid in kaart te brengen, maar toch lijkt het al bij al een vrij omslachtig gebruik: hoge verbrandingstemperatuur, adem lang inhouden, zeer snel alles oproken, enz.
A
AdrenochroomLid
01-01-2024, 00:00
#13
Wow dat wist ik niet! Lijkt me wel interessant om te doen, maar is het zo door om zo'n papertrip te maken of zijn die wel illegaal?

1-3 uur durende salvia trip lijkt me wel een doorproeving, na 5 minuten hard trippen word ik er al wel een beetje leip van...
F
FractalLid
01-01-2024, 00:00
#14
Die hoge verbrandingstemperatuur kan het probleem zijn bij een joint. Bij een pijp/bong kan je er met een krachtige stormaansteker opzitten wat voor een hogere temperatuur zorgt. Een joint brandt relatief koel.
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#15
En met een waterpijp kan je een veel groter volume rook inademen. Denk dat het zonde is om in een joint te draaien, is vrij prijzig spul namelijk.
Waterpijpje is zo gemaakt hoor van een lege fles.

Succes
p
pieter-bLid
01-01-2024, 00:00
#16
joint gaat idd niet goed mbt de temperatuur en de hoeveelheid die je roken moet.

Salvinorum A word niet afgebroken door mao, dus je kunt het oraal nuttigen.
Het is bijna net zo potent als lsd-25 en is werkzaam vanaf 400mics.
Het word vooral door je slijmvliezen opgenomen, dus perfect voor een iets groter papertripje.
De lengte van de trip duurt dan zo'n 1-3 uur.

Gestandariseerde extracten worden op dezelfde manier gemaakt als papertrips. De werkbare stof word geisoleerd en op het plantmateriaal gedaan (5x,10x etc). Hierdoor lijkt het mij dit type extract zeer geschikt als grondstof voor salvia papertripjes :)
p
pythregiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb een keer 0.5 gram salvia 20 x extract 15 minuten in men mond gehad, ik merkte nauwelijks effecten, beter rook je het met een butaangas brander :hearteyes:
T
TelefoonLid
01-01-2024, 00:00
#18
Adrenochroom zei:
Wow dat wist ik niet! Lijkt me wel interessant om te doen, maar is het zo door om zo'n papertrip te maken of zijn die wel illegaal?

1-3 uur durende salvia trip lijkt me wel een doorproeving, na 5 minuten hard trippen word ik er al wel een beetje leip van...
Klik om te vergroten...

Hmm ik ga een grammetje salvia kouwen :P

haha :hearteyes:
E
ErnstJüngerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Telefoon zei:
Hmm ik ga een grammetje salvia kouwen :P
haha :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Wel, laat me zeker weten of dat gewerkt heeft. :wink:
r
raging_bullLid
01-01-2024, 00:00
#20
kan je het extract ook oraal innemen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."