Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeb jij ook blijvende effecten van paddo's?

Heb jij ook blijvende effecten van paddo's?

65 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#1
hebben jullie ook wel is dat je bijvoorbeeld een boom of een plant ziet en gelijk weet hoe de hallucinatie eruit zou zien als je onder invloed van paddo's was?
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#2
argulas: wat mis je nog dan ?

Dat van die gordijnen is denk ik wel een flashback. Was mijn eerste flashback trouwens.

Ik heb een wat andere kijk op de wereld, ik heb inderdaad ook veel meer gevoel voor natuur. Ik denk ook een beetje 'anders' over natuur. Ik zit te filosoferen dat bomen eigenlijk de aarde verstikten (de boom is een levensvorm net als de mens) en wij de houtkappers zijn. Dat soort dingen maar dat soort gedachtengangen had ik zonder paddo's ook al. :rolleyes:
De meeste gedachten over natuur zijn erg positief :)

Man, ik wou dat ik patronen op commando kon zien! :hearteyes:
F
ForrestLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat ik als zeer positief ervaar van regelmatig trippen. Ong. 1 maal per maand inmiddels een jaar lang (paddo's/ mescaline). Is dat ik mijn gedachten veel beter kan visualiseren. Bijvoorbeeld een gezicht van iemand die ik slechts een keer heb ontmoet.
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#4
phy zei:
argulas: wat mis je nog dan ?

Dat van die gordijnen is denk ik wel een flashback. Was mijn eerste flashback trouwens.

Ik heb een wat andere kijk op de wereld, ik heb inderdaad ook veel meer gevoel voor natuur. Ik denk ook een beetje 'anders' over natuur. Ik zit te filosoferen dat bomen eigenlijk de aarde verstikten (de boom is een levensvorm net als de mens) en wij de houtkappers zijn. Dat soort dingen maar dat soort gedachtengangen had ik zonder paddo's ook al. :rolleyes:
De meeste gedachten over natuur zijn erg positief :)

Man, ik wou dat ik patronen op commando kon zien! :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Ik weet niet juist hoe ik het zou verwoorden, gewoon "anders, namelijk:" ofzo? :grin: Maar je hoeft die poll niet aan te passen voor mij hoor :grin:

Ik denk net aan nog een opmerkelijk permanent effect: Ik ben sinds dan ook veel socialer in het leven gesteld en ik heb zo een beetje mezelf gevonden. Aleja, toch op het juiste spoor van mezelf gekomen, ben me nu natuurlijk nog altijd verder aan het ontdekken :)

En van die patronen op commando, zoals ik al zei het is niets zoals je aan het trippen bent hoor, maar toch duidelijke veranderingen in perceptie, die ik vroeger niet had. Het is wel nice inderdaad :grin:
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik kan de poll niet eens meer aanpassen.

Ja dat herken ik ook een beetje. Als ik een beetje met de focus van m'n ogen aan het spelen ben kan ik af en toe lichte visuals zien. Maar ik zie dit niet echt als flashbacks eigenlijk.
Klik om te vergroten...

Zijn het ook niet! Dat zijjn blijvende effecten. Check de topic :)
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Henkfloyd zei:
Ja dat herken ik ook een beetje. Als ik een beetje met de focus van m'n ogen aan het spelen ben kan ik af en toe lichte visuals zien. Maar ik zie dit niet echt als flashbacks eigenlijk.
Klik om te vergroten...

Idd, ik zie het ook niet als flashbacks.. Daarmee dat ik niet kan antwoorden op de poll :grin:

Henkfloyd zei:
Mja, al denk ik niet dat het aan de paddo's ligt, maar meer dat ikzelf meer door heb hoe visuals op te wekken zijn. Gebeurt me ook nooit spontaan, maar moet me dan echt ergens op focussen.
Klik om te vergroten...

Inderdaad inderdaad! Goed uitgelegt :hearteyes:
R
RielLid
01-01-2024, 00:00
#7
jep ik verbaas me elke dag weer over de geniale vormen van bijvoorbeeld een boom. :openmouth: :grin:
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#8
nee dat heb ik nog niet gehad!
het is altijd zo onvoorstelbaar rijk gedetailleerd.

=
Ik herken wel de 'aardse' look, je ziet het bij bruingrijze, kalige bomen. Deze hebben een enorm pakkende structuur, als wortels boven de grond. Als ik het zie dan 'voel' ik aarde. Lastig uit te leggen.. :P

Gladde bomen zijn ook mooi...
D
DumpyLid
01-01-2024, 00:00
#9
paddo's soms lichte flashbacks als ik staarde naar dingen, dat alles ging golfen enzo. Aan lsd heb ik hppd overgehouden.. 24/7 disco ongeveer.. beetje vervelend. Maar gewoon wat minder trippen, gezond eten, goed slapen en dan word het al een stuk minder :)
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#10
M'n karakter is blijvend positief veranderd. :mrgreen: En ik heb vooral als ik geblowd heb lichte visuals. Voor m'n eerste paddotrip had ik tijdens het blowen nooit visuals. En inderdaad meer een connectie met de natuur. Vroeger vond ik dat nooit veel aan, maar nu merk ik alleen al aan de inrichting van m'n huis dat ik daar meer interesse in heb. Veel planten, een gigantisch kleed met een boom erop... Dat soort dingen.
a
azgazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Al die dingen, waarvan er hier veel genoemd worden zoals het waarderen van de natuur en bomen en dergelijken had ik eigenlijk al voor mijn eerste trip, dus ik denk niet dat trippen dat erger heeft gemaakt.

Ik had trouwens laatst voor al die blijvende-constante-lichte-visuals mensen even vergeleken met wat mensen die nog nooit tripmiddelen hadden gebruikt hoeveel van de visuele storingen zij eigenlijk herkenden.

En hier komt het verassende antwoord: bijna allemaal. De verschillende kleuren in de textuur van mijn donkergrijze muur, de verschillende kleuren in het sop, de bank die een beetje weg lijkt te zakken, cev's die net iets meer zijn dan gewoon wat vlekjes, paars-groene ruis in het donker.. de mensen die ik het heb gevraagt hadden al dat wel een beetje gehad ooit bijna.
H
HenkfloydLid
01-01-2024, 00:00
#12
Riel zei:
hebben jullie ook wel is dat je bijvoorbeeld een boom of een plant ziet en gelijk weet hoe de hallucinatie eruit zou zien als je onder invloed van paddo's was?
Klik om te vergroten...

Jep, of een willekeurig ander voorwerp. Je ziet de visual niet echt, maar je weet hoe ie er ongeveer uit ziet :)
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Henkfloyd zei:
Riel zei:
hebben jullie ook wel is dat je bijvoorbeeld een boom of een plant ziet en gelijk weet hoe de hallucinatie eruit zou zien als je onder invloed van paddo's was?
Klik om te vergroten...

Jep, of een willekeurig ander voorwerp. Je ziet de visual niet echt, maar je weet hoe ie er ongeveer uit ziet :)
Klik om te vergroten...

Heb ik ook. Maar dit zal wel te danken zijn aan de vele ervaringen :grin:
p
phyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik hoor weleens muziek waarbij ik het idee heb dat ze door een trip geinspireerd zijn. Bepaalde elementen in die muziek herken ik dan op de een of andere manier uit een trip. Maar misschien zijn dat gewioon hersenspinsels
A
ArgulasLid
01-01-2024, 00:00
#15
phy zei:
Ik hoor weleens muziek waarbij ik het idee heb dat ze door een trip geinspireerd zijn. Bepaalde elementen in die muziek herken ik dan op de een of andere manier uit een trip. Maar misschien zijn dat gewioon hersenspinsels
Klik om te vergroten...

Neen, ik denk dat dat wel zo is hoor. Een mooi voorbeeld hiervan vind ik bv Procupine Tree, die hebben zelfs een album genaamd "Voyage 34", Je hoort duidelijk de inspiratie van LSD erin zitten. Trouwens niet enkel dat album hoor, bijna al hun werken, vooral de oudere vind ik.

Ik heb hier ergens een post geplaatst met voorbeeldjes daarvan, de moeite om eens naar te luisteren vind ik persoonlijk.

http://drugsforum.nl/viewtopic.php?p=385452#385452
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nee, blijvende effecten heb ik geen last van... zou t verdomde lastig vinden als ik ze wel had overigens..... je wilt toch normaal functioneren in de maatschappij en daar horen zulke effecten niet bij...

Als ik wil trippen, oke.... kan geen genoeg effecten krijgen... maar t lijkt me nogal lastig in me werk, als je opeens tegen een klant iets raars zegt denkt die hij is niet goed bij z'n hoofd :openmouth:

Wat ik wel heb is de dag erna, dat ik me kan voorstellen hoe het was tijdens de trip. Zo deed ik afgelopen zaterdag met me maatje P een tripje en ging ik de dag erna uit eten met me vriendin. Het licht wat binnen op een muur viel zag er ongeveer precies zo uit als het licht van de oven toen ik aan het trippen was...
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Argulas zei:
Henkfloyd zei:
Riel zei:
hebben jullie ook wel is dat je bijvoorbeeld een boom of een plant ziet en gelijk weet hoe de hallucinatie eruit zou zien als je onder invloed van paddo's was?
Klik om te vergroten...

Jep, of een willekeurig ander voorwerp. Je ziet de visual niet echt, maar je weet hoe ie er ongeveer uit ziet :)
Klik om te vergroten...

Heb ik ook. Maar dit zal wel te danken zijn aan de vele ervaringen :grin:
Klik om te vergroten...

ghehehehe..... dat zeg ik in mijn vorige post :mrgreen:
f
flight_of_the_behemothLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hmm, een paar dagen geleden had ik slaaptekort en zat een beetje duf in 't klaslokaal (no worries, 18+). Toen ik naar de vloerbedekking keek liepen de patroontjes een beetje in elkaar over. Ik dacht dat het aan slaaptekort lag, maar nu ik dit topic zo lees.. laatste keer paddo's is echt máanden geleden. Kan dat?
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#19
nooit last van gehad, eerder dat ik er weinig effect van krijg. zelfs na een dubbele portie hawaiaanse, zie ik niet meer dan golvende gordijnen, of vage geluidjes. misschien dat het licht ietjse feller wordt. Maar de "apart in je hoofd" heb ik nog niet echt gehad... zelfs op een lege maag( 12 uur niets eten en alleen water)


misschien omdat ik andere dingetjes gewend ben.
N
NorthawkeLid
01-01-2024, 00:00
#20
phy zei:
Ik hoor weleens muziek waarbij ik het idee heb dat ze door een trip geinspireerd zijn. Bepaalde elementen in die muziek herken ik dan op de een of andere manier uit een trip. Maar misschien zijn dat gewioon hersenspinsels
Klik om te vergroten...

Dat heb ik ook wel. En bepaalde andere elementen in films en boeken kan je, in mijn mening, soms ook herleiden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."