Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAanrader: paddo thee

Aanrader: paddo thee

50 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#1
De reden waarom ik geen waterkoker gebruik is omdat ik net als Kapitein_x mijn paddo thee altijd zo'n 20 minuten op zacht vuur laat staan.

Bij Evil_kermits guide zal het waarschijnlijk inderdaad over je tekort aan controle over de temperatuur gaan. Heel veel waterkokers kunnen echt in no time op 100 graden zitten.
e
evil_kermitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Escoban zei:
De reden waarom ik geen waterkoker gebruik is omdat ik net als Kapitein_x mijn paddo thee altijd zo'n 20 minuten op zacht vuur laat staan.

Bij Evil_kermits guide zal het waarschijnlijk inderdaad over je tekort aan controle over de temperatuur gaan. Heel veel waterkokers kunnen echt in no time op 100 graden zitten.
Klik om te vergroten...

dat is helemaal juist geraden.
C
CekoLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb ze tot nu toe altijd in de champignonnensoep gegooid, was goed weg te krijgen. Maar ik krijg altijd kotsneigingen tijdens de trip en ga door dat misselijke gevoel heel erg op mijn lichaam letten. Ik zou het wel eens anders willen, dus ik hoop dat de thee hier verandering in brengt. Volgende keer dus paddo-thee voor mij!

En de vruchten-paddo mix lijkt me eigenlijk ook erg lekker, ik krijg er helemaal trek van :)
K
KoxBoxLid
01-01-2024, 00:00
#4
En hoeveel water doe je er dan in? Of maakt dat niet uit...
S
SpatziLid
01-01-2024, 00:00
#5
Iemand wel een geprobeerd om een wiet/paddothee combi te maken? Ben benieuwt of dat, naast een veilig ook een prettige en succesvolle uitwerking heeft. M'n wietpijpje is toch zo'n beetje standaard aanwezig bij m'n paddotrips....
D
DrippToneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik zie hier dat de meeste hun theezakje in het water hangen als de paddo er ook al in zit. Lijkt me handiger om eerst je thee te trekken(2 a 3 min) en daarna de paddo's toe te voegen en die 20 min te laten trekken. Puur om de reden dat er anders ook een klein beetje werkzame stof in het thee zakje trekt, en dat is naar mijn mening toch een beetje zonde.

Over het weg gooien van de overige paddo drap, ik denk niet dat je alles uit de paddo haalt met de thee, dus ik zelf eet de paddo's er ook gewoon bij op. Zou eens de gebruikte paddo's moeten bewaren en later een keer kijken of daar nog op te trippen valt, dan weet je meteen of er nog stof achterblijft of niet.
@ kapitein-x, gierig of niet, vind het toch maar wat zonde als er van die heerlijke Psilocybine verloren gaat. :openmouth: :openmouth:

Maar goed, iedereen heeft zijn eigen manier. Kwa thee zetten zou ik zeggen:
1 Gedroogde paddo's vermalen tot stof/gruis, in een vijzel of koffiemolen.
2 Breng water aan de kook, en hang er je thee naar keuze in(mijn favoriet bosbes of gewoon een sterke kruiden thee). Laat de thee maar lekker sterk worden(5min trekken).
3 Het is nu zo'n 5 minuten geleden dat je thee heeft gekookt, dus is hij waarschijnlijk genoeg afgekoeld om er nu het paddo stof aan toe te voegen.
4 Zo'n 10 minuten laten trekken, en goed roeren.
5 Nu is je thee nog maar net warm dus snel op drinken en lekker trippen!
* Hoe langer je de thee in je mond houd hoe beter, in de mond word al veel van de Psilocybine opgenomen. Dat is beter dan als je het allemaal in je maag laat opnemen.

Het Tutti-frutti idee van loadrunner vind ik opzich een geniale oplossing voor verse paddo's, die ga ik zeker een keer proberen! :hearteyes:
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#7
^Dank voor je recept. :)

Maar ik zou (in zijn algemeenheid) wel willen toevoegen dat ik vind dat de meeste mensen iets te bang zijn voor hitte als het op paddothee aankomt.

Blijkbaar is er ooit is ergens gepubliceerd dat de werkzame stof(fen) in paddo's niet goed tegen hitte kunnen. En daar zal ongetwijfeld een kern van waarheid in zitten. En vervolgens is dit verhaal zijn eigen leven gaan leiden, met als gevolg dat je soms hoort dat als de paddo's ook maar even in aanraking komen met kokend water, dat dit dan desastreuze gevolgen heeft voor de werkzaamheid van de thee. En zodoende laten veel mensen hun water eerst flink afkoelen.

Maar het zou jammer zijn als mensen door die 'angst' voor hitte te veel de andere kant uitschieten, dus de thee te slap trekken. Want zo af en toe lees ik toch wel is dat mensen bijvoorbeeld met halfafgekoeld water uit een waterkoker een theetje proberen te maken, en vervolgens teleurgesteld zijn over het resultaat. En dat is spijtig.

Ik weet uit eigen ervaring dat paddo's best tegen een stootje kunnen. Ik heb mijn recept uit 'Uit Je Bol' gehaald. En ik heb er alleen nog maar geslaagde ervaringen mee gehad, dat wil zeggen, dat ik een sterk effect waarneem. Het is niet ongewoon dat ik binnen een kwartier a 20 minuten al flink aan het trippen ben.

Hier het betreffende recept: " Neem per persoon [...] een groot glas water of kruidenthee. Breng het water in een pan aan de kook. Laat de paddenstoelen twintig minuten trekken op een laag pitje (zodat er slechts af en toe een luchtbelletje van de bodem opstijgt). Voeg een smakelijke kruidenthee toe. Niet zoet maken."
Mijn toevoeging aan het recept: zorg dat je de paddestoelen lekker fijn snijdt en roer ongeveer iedere minuut even, zodat het lekker beweegt.
En ik vind het zelf aan te raden om het 'met liefde' te bereiden. Ik geloof echt dat dit invloed heeft op het eindresultaat.

Dit is natuurlijk ook maar een mogelijkheid. Maar het is wel een recept waar ik bijna van durf te garanderen dat je een sterk effect zult bemerken.
F
Frisian UserLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hmm, wij hadden gister Paddo Snert gemaakt, niet voor herhaling vatbaar :P

6 gram gedroogde paddo's in wat water laten trekken (uiteraard verwarmen)
en toen snert in 2 bekers gedaan (poeder)
toen de paddo thee erbij en opdrinken

DAT IS IETS WAT IK NOOOIT MEER DOE !
echt verschrikkelijk smerig, droog zijn ze beter naar binnen te werken dan nat.. maar snert is echt niet te doen, terwijl ik van snert houd..

maar aan het begin van de trip begon ik wat paranoia te worden en niet zuinig ook, werd bang etc dus maar naar de WC gegaan en de boel uitgekotst
daarna ook direkt een stuk beter en lekker genoten van het vuurwerk en ons nog een uur oid vermaakt met een stuk opgeschoten vuurwerk (voetballen :tearsofjoy: )

Een zware trip is niet aan te raden voor oud en nieuw :P
R
RSWLid
01-01-2024, 00:00
#9
Knetterbek sproetjes. Ga je nou in elke post hetzelfde zeggen, o vogelsjamaan ?

En om ook maar iets ontipocs te zeggen, volgende keer paddo's word ook thee voor mij. Kan iemand er een lekkere theesoort bij aanraden ?
W
Wile-E-PeyoteLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb wel eens een paddo spacecake gemaakt(perongeluk)

ik had een bakje hask gekruimld, en een bakje gedroogde paddo's gekruimeld, voor de thee.
Die zijn allebei in het beslag gekomen, en niets in de thee(alleen pepermuntblad)

ja komt hard aan.
A
Angramar TemenosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het zijn tripmiddelen, niet verdovende middelen :P

Groot verschil
t
tomz0rLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ze werken wel beide op dezelfde manier. Ze hechten zich door de gelijkenis in de molecuulformule met serotonine aan de serotoninereceptoren.
Maar natuurlijk zijn Psilocybine en LSD stoffen die ook van elkaar verschillen waardoor ze beiden op een andere manier de serotoninereceptor prikkelen.

LSD is een veel groter molecuul dan Psilocybine. Er is daarom ook een veel lagere dosis LSD nodig voor een trip.
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#13
dat over trance staat in een boek over sjamanisme.

wauw is daarom LSD zo sterk in kleine hoeveelheden omdat het molecuul zo groot is
dan geld dat dus voor alle stoffen ? dus Bufotenine molecuul is groter als DMTmolecuul ?

LSD heeft een sterkere adrenergische werking als paddo,s
Van Paddo,s ga ik meer Gapen Geeuwen als met LSD
op paddo,s zijn de visuals meer symetrische en soms stilstaand
LSD visuals draaaien maar door ?
ik zal voorlopig nog wel effe doordraaien om de verschillen te onderzoeken
ha zalig draaien :kots:
heerlijk kotsen
lekker huilen
lachkicks
nieuwe ZiensWijzen (perspectieven)
:rockband: YEAH LSD TherapY
L
Lid 6909Lid
01-01-2024, 00:00
#14
vogel, je bent een beste knul.

maar je hebt het niet allemaal op de rails.
L
LowlifeLid
01-01-2024, 00:00
#15
hahaha @ post hier boven.

Oke paddothee. Ga a.s. zaterdag voor het eerst paddo's nuttigen en als ik dit zo lees lijkt thee me wel een mooie oplossing. Maar is er niet een kans dat een paddo-leek zoals ik die thee dan verneukt zodat ik het weg kan gooien? Of is het gewoon echt heel simpel en kan er niet zoveel fout gaan. En ik lees overal geen suiker toevoegen maar kan honing (zoals hierboven ook ergens staat) wel? Lijkt me wel fijn om daarmee de smaak wat aan te passen. En waarom zou je eignelijk geen suiker kunnen toevoegen? Remt dat de trip af?
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lowlife zei:
hahaha @ post hier boven.

Oke paddothee. Ga a.s. zaterdag voor het eerst paddo's nuttigen en als ik dit zo lees lijkt thee me wel een mooie oplossing. Maar is er niet een kans dat een paddo-leek zoals ik die thee dan verneukt zodat ik het weg kan gooien? Of is het gewoon echt heel simpel en kan er niet zoveel fout gaan. En ik lees overal geen suiker toevoegen maar kan honing (zoals hierboven ook ergens staat) wel? Lijkt me wel fijn om daarmee de smaak wat aan te passen. En waarom zou je eignelijk geen suiker kunnen toevoegen? Remt dat de trip af?
Klik om te vergroten...
Paddothee is niet echt vies. Maar als je wilt kun je gerust wat zoets toevoegen voor de smaak. Wel is er het idee dat naarmate je meer zoets eet, dat dan de trip wat meer stabiliseert. Maar een suikerklontje of niet, je gaat gegarandeerd trippen. Die invloed van zoetstoffen, daar moet je niet te zwaar aan tillen. Uiteraard, mits de thee goed is bereid!
En, ja, ik moet eerlijk zeggen, ik heb hier wel is verhalen gelezen van mensen die maar een gering effect bemerkten omdat ze de thee verkeerd hebben klaar gemaakt. Maar ik garandeer je, als je mijn^ recept uitvoert dat je dan beslist gaat trippen. En ja, het is erg simpel, maar je hebt wel een fornuis nodig, en dat is vaak waar mensen de mist in gaan. Dan willen ze in het geheim (dus niet in de keuken van papa en mamma) thee maken met reeds lauw geworden water uit een waterkoker, en dan kan het een slappe thee worden. Dus doe het niet of doe het goed. Zelf gebruik ik trouwens als zeef ook wel een koffiefilter boven op een longdrinkglas (die knijp ik dan tot de laatste druppel uit.) En, hoe fijner gesneden, hoe beter.
A
AloysiusLid
01-01-2024, 00:00
#17
tomz0r zei:
LSD is een veel groter molecuul dan Psilocybine. Er is daarom ook een veel lagere dosis LSD nodig voor een trip.
Klik om te vergroten...

Ik wil niet haten, maar vanuit chemisch oogpunt slaat dat als een tang op een varken...
L
LowlifeLid
01-01-2024, 00:00
#18
@kapitein-x
ah oke bedankt. Een fornuis e.d. is allemaal wel in orde. Dus ik denk dat als ik het gewoon goed zorgvuldig doe het wel goed moet komen. En over dat suiker verhaal, lijkt mij inderdaad ook niet dat een suikerklontje dramatische gevolgen heeft maar je moet niet 3 zakken snoep gaan leeg eten van te voren neem ik aan hehe :P
heb er zin 'an
C
C r Y p SLid
01-01-2024, 00:00
#19
Cup-a-soup champignon is ook een aanrader met paddo's :)
v
vogelLid
01-01-2024, 00:00
#20
gNuxx zei:
vogel, je bent een beste knul.

maar je hebt het niet allemaal op de rails.
Klik om te vergroten...

je moet me ook niet al te serieus nemen.
ik probeer gewoon een beetje Sjamanistisch te leven
moet je niet denken dat dat vreemd is
want de wijze indianen doen het ook
iedereen was Sjamaan zelf JEZUS
totdat ze jezus ophingen en zijn magische wondermiddelen verketterde
wat is er aan de hand

LSD, Marihuana, is de hemel dat zijn heilige wondermiddelen
die hoor je niet af te kraken.

fluor en kwik dat is de hel dat is giftige troep, dat moet je niet te lichtvaardig opvatten.

mensen zijn bang voor LSD en PAddo's,,
maar ondertussen wel Amalgaamvullingen en Vaccinaties en fluortabbletten :kots:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."