Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsylocibine extractie - hulp nodig !

Psylocibine extractie - hulp nodig !

62 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eigenlijk weet ik nu dus nog steeds niet zo goed wat mijn volgende stap moet zijn ? :flushed:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb je het al geprobeerd in de vriezer te gooien?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spor zei:
Eigenlijk weet ik nu dus nog steeds niet zo goed wat mijn volgende stap moet zijn ? :flushed:
Klik om te vergroten...
Gooi het in de vriezer voor een dag en kijk dan of er kristallen zijn gevormd en deze dan vast zitten aan het glas. Als het lukt zitten de kritallen goed vast aan het glas en kan je de de alcohol zo weg kieperen. Als er niets gebeurd kan je toch beter proberen het te laten drogen.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#4
Oke,

maar stel: het werkt niet. Is de psylocibine dan niet kapot gevroren ?
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Betwijfel het ten zeerste, je kan paddo's ook bevroren bewaren zonder dat de psilocine en pslocibine kapot vriest, dus waarom het goedje zelf niet.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb ze vanmiddag in de koelkast gezet... morgen na het werken haal ik ze eruit.

Ik ben benieuwd !
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#7
Spor zei:
Ik heb ze vanmiddag in de koelkast gezet... morgen na het werken haal ik ze eruit.

Ik ben benieuwd !
Klik om te vergroten...
Wel in het vriesvak mag ik hopen?
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#8
Misschien als je het weer wat aanlengt met alcohol en kijkt hoe het dan gaat?

Bovendien, als het nog steeds bruine troep is is je extractie ook nog niet gelukt. Of is dit slechts een van de stappen?
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hmm.. Kweenie ouwe. Maar wat ik zeker wel zou adviseren is je kristallen gewoon in een laagje alcohol of ethanol te houden. Psilocine en psilocibine kunnen namelijk niet echt tegen zuurstof.. dus wil je het enigszins kunnen bewaren.. ;o
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dus je hebt dan de sterkste Wodka die ze hebben nodig? Volgens mij zit je dan tussen de 80 en 90% alchohol sterker wordt het niet.

PepTalk zei:
Je houd geen alcohol over ( als het goed is ). Je hebt dus ook geen consumeerbare alcohol nodig.
Klik om te vergroten...
De meeste schoonmaakalcohol bevat een deel Methanol, dit is zeer giftig, en het lijkt me dus niet handig om dit te gebruiken voor de extractie.
Het lijkt me trouwens wel handig om niet alle alcohol te verdampen, omdat een vloeistof makkelijker te doseren en in te nemen is dan kristallen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tigg zei:
Dus je hebt dan de sterkste Wodka die ze hebben nodig? Volgens mij zit je dan tussen de 80 en 90% alchohol sterker wordt het niet.

PepTalk zei:
Je houd geen alcohol over ( als het goed is ). Je hebt dus ook geen consumeerbare alcohol nodig.
Klik om te vergroten...
De meeste schoonmaakalcohol bevat een deel Methanol, dit is zeer giftig, en het lijkt me dus niet handig om dit te gebruiken voor de extractie.
Het lijkt me trouwens wel handig om niet alle alcohol te verdampen, omdat een vloeistof makkelijker te doseren en in te nemen is dan kristallen.
Klik om te vergroten...

Menthanol vervliegt ook voor 100% dacht ik.
Maar ik denk zelf dat je gewoon die 99,9% ethanol moet hebben? ( en die verkopen ze niet in de drogist)
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nathaniel zei:
Tigg zei:
Methanol
Klik om te vergroten...

so close!

... :wink:
Klik om te vergroten...
PepTalk zei:
ethanol
Klik om te vergroten...

En ik wou m nog wel netjes zelf op het antwoordt laten komen zodat ik geen forumregels zou overtreden :openmouth:

:beer:
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oeh dan mag ik wel oppassen voor een ban :openmouth:

Nee, ik zei het suggestief.. wist het ook niet zeker!
F
Flip TripLid
01-01-2024, 00:00
#14
PepTalk zei:
Tigg zei:
Dus je hebt dan de sterkste Wodka die ze hebben nodig? Volgens mij zit je dan tussen de 80 en 90% alchohol sterker wordt het niet.

PepTalk zei:
Je houd geen alcohol over ( als het goed is ). Je hebt dus ook geen consumeerbare alcohol nodig.
Klik om te vergroten...
De meeste schoonmaakalcohol bevat een deel Methanol, dit is zeer giftig, en het lijkt me dus niet handig om dit te gebruiken voor de extractie.
Het lijkt me trouwens wel handig om niet alle alcohol te verdampen, omdat een vloeistof makkelijker te doseren en in te nemen is dan kristallen.
Klik om te vergroten...

Menthanol vervliegt ook voor 100% dacht ik.
Maar ik denk zelf dat je gewoon die 99,9% ethanol moet hebben? ( en die verkopen ze niet in de drogist)
Klik om te vergroten...


Jow methanol zal nog sneller verdampen dan ethanol, maarja er zit altijd nog water in. En ik weet niet zeker hoe het met water/methanol mengsel zit, maar een water/ethanol mengsel heeft een minimum azeotroop bij ongeveer 95% ethanol. Dit betekent dus dat het kookpunt van ethanol met 5% water lager ligt dan het kookpunt van ethanol of water, je kan het dus niet afdestilleren. Je zult dan ook nooit 99,9% ethanol kunnen kopen, behalve bij chemie bedrijven misschien. Je kunt wel zelf de ethanol drogen, doe je gewoon wat gedroogd magnesiumsulfaat erbij, maarja vraag me niet hoeveel magnesiumsulfaat, heb geen zin om te rekenen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bij dit soort dingen zou ik zowiso toch altijd oppassen met distilleren.
Maar denk dat tigg zijn vragen nu wel redelijk beantwoord heeft?!
t
trojan.exeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Spor zei:
Nou, oke dan, dit is wat ik ga doen:

Eerst de boel weer aanlengen met alcohol zodat het weer vloeibaard word. Hierna alles filteren totdat het helderder is, en vervolgens alles in de diepvries plaatsen :)

oke dan, got it, als er nieuws is kom ik het vertellen.
Klik om te vergroten...

Hey Spor ik vroeg me af of het je destijds gelukt is psilo kristalletjes te kweken en zoja of je deze uiteindelijk ook gerookt hebt?
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#17
Alcohol is niet 100% puur te verkrijgen, maximaal 94%. Je moet inderdaad wel oppassen voor de methanol, een heel klein beetje dat achterblijft kan serieuze gevolgen hebben...

Sowieso moet je niet vergeten dat psycholibine kapot gaat bij temperaturen boven de 60 graden, alcohol verdamt pas vanaf 78 graden.... volg je? Je psycholobine is sowieso kapot als je je alcohol hebt verdamt.... Dit is ook de reden dat je nooit water dat aan het koken is mag gebruiken voor je thee....

Wat ik mij wel afvraag, is psycholobine niet instabiel? Ik heb al vaak gehoord dat de psycholibine uit de paddos zelf zeer instabiel is, wat niet het geval is met de psycholobine die chemisch vervaardigd is...

Maar uiteindelijk, waarom zoveel moeite als je ook gewoon thee kunt zetten? Als je het echt niet te drinken vind kun je het gewoon mengen met cola, deed ik in het begin ook... En dat suiker de werking verminderd is een fabeltje...
t
trojan.exeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sublimo zei:
Je psycholobine is sowieso kapot als je je alcohol hebt verdamt.... Dit is ook de reden dat je nooit water dat aan het koken is mag gebruiken voor je thee...
Klik om te vergroten...

vreemd, ik heb toch velen malen goedwerkende paddothee gezet door de paddestoelen in een pan zachtjes te laten koken
Sublimo zei:
Maar uiteindelijk, waarom zoveel moeite als je ook gewoon thee kunt zetten?
Klik om te vergroten...

omdat je de paddokristallen zou kunnen roken/vaporizeren voor een hele korte maar zeer intense trip :)
S
SublimoLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het zou kunnen dat het niet kapot gaat, ik sluit dat niet uit... Er zijn alleen zoveel bronnen die allemaal iets anders vertellen, en het is better be safe than sorry he :)

Het probleem is dat er weinig correcte informatie rondslingert en meer troep, ik weet wel een plaats waar ik het eventueel kan nakijken, maar dat is niet voor vandaag :) Als ik er weer ben van de week zal ik het eens opzoeken, dat is wel wetenschappelijk correcte informatie :)

En als je het perse wilt roken kun je dan niet veel beter de chemisch vervaardigde vorm pakken? Weet je tenminste dat je goed bezig bent :)
t
trojan.exeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sublimo zei:
En als je het perse wilt roken kun je dan niet veel beter de chemisch vervaardigde vorm pakken? Weet je tenminste dat je goed bezig bent :)
Klik om te vergroten...

waarom vind jij dan dat je dan goed of beter bezig bent? :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."