Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Paddo's houden geen rekening met zwaartekracht, het mycelium kan paddo's gaan produceren bij licht (kleine hoeveelheden). Wat ik (en vele anderen) doen bij kweeksets is de bak aan de buitenkant bedekken met wat aluminiumfolie. Op deze manier komt er niet veel licht aan de zij en onderkant van de bak, en zullen er dus weinig tot geen paddo's aan de zijkant groeien. Paddo's die aan de onderkant groeien kan je niet oogsten. Je zou de bak om kunnen draaien, maar dan heb je risico op contaminatie. Dus niet doen. Wachten is hier eigenlijk het enige wat je echt kan doen. Met een beetje geluk komen er wat meer pins bij. En anders moet je gewoon de volgende afwachten. Wat je dus wel kan doen is zorgen dat de bak vooral licht aan de bovenkant krijgt. Dus je kan als je de bak volgende keer soakt ook meteen de bak bedekken met aluminiumfolie. Eventueel zou je de bak nu ook alvast in het doosje kunnen zetten waarin de kweekset geleverd is. De paddo's die al aan de onderkant zitten zijn niet meer te redden, maar het zorgt wel dat er niet meer bijkomen op de verkeerde plek."
"Als je destilleert kan je makkelijk een alcoholpercentage behalen wat 100% benadert. Maar ik heb volgens mij ooit gehoord dat 100% alcohol schadelijk is voor je mond en keel ofzo. Sowieso lijkt me zo'n extreem alcoholpercentage ook niet fijn om weg te drinken."
"Zelf heb ik er geen verstand van, maar ik denk dat je vraag pas echt beantwoord kan worden als je een foto plaatst."
"Haha, de hele tijd kijken doe ik ook altijd als ik kweek. Met een beetje geluk zie je vandaag of morgen de eerste pins. Vanaf dat moment wordt kijken nog verslavender want het zijn net sterren: hoe langer je kijkt, hoe meer je er ziet."
"Sommigen snijden de onderkant eraf. Maar ik wrijf het vermiculiet er altijd gewoon af. Het eten van het vermiculiet is overigens niet schadelijk."
"Als het goed is heb je een plastic bak met substraat waar de paddo's in groeien. Deze hoort in een pastic zak te staan die zorgt dat de luchtvochtigheid behouden blijft. Als het goed is heb je je verwarmingsmatje daar weer onder zitten. Als je wat water in de plastic zak giet zodat het niet in de growbox zit, maar dus onderin de zak. Dan zal het matje het water onderin verwarmen. Dan zal je box niet uitdrogen en zal er zelf extra vocht in de lucht komen."
"Ik ben een aantal weken terug begonnen met paddo kweek (dit is mijn tweede keer, vorige keer had ik een kweekset). Dit keer heb ik Golden Teacher sporen, een Liquid Culture Vial en 3 mushbags gekocht. Ik heb minder dan 1 ml sporen in de culture vial gespoten en de rest (iets meer dan 4ml) in een van de mushbags. Een week later was de liquid culture vial gevuld met witte schimmel. (Het waren een beetje stukjes omdat ik niet zo vaak geschud had in het begin). Deze heb ik in de andere twee bags gespoten. Ik ben nu een paar weken verder, in het begin heb ik veel gekneed en geschud met de bags, om het Myc zo goed mogelijk te verspreiden. Zie het resultaat hier op de foto. Ik neem aan dat deze nu klaar zijn om vermiculiet erop te krijgen? Van wat ik eerder heb gelezen is dat het vochtig maar niet nat moet zijn. Maar hoe dik moet de laag ongeveer zijn? Is 1cm voldoende (volgens mij is dat wat in mijn kweekset had als ik het goed herinner)?"
"Ik iets minder dan een maand geleden per bag ongeveer 1/3 liter vochtig vermuciliet verspreid. Na een week begon de eerste schimmelvorming op het vermiculiet, na ongeveer twee en een halve week waren de eerste pins zichtbaar. De pins lijken nu echter niet verder te groeten, 1 bag zit nu vol met pins (aborts?) en de andere heeft nu 3 paddo's van ongeveer 6 cm groot. Waarvan de grootste zijn hoed nu volledig open heeft staan, de andere gaat net open, en de laatste is nog volledig dicht. Mijn vraag is, zijn deze pins allemaal aborts? En wat moet ik doen, alle pins ook plukken?"
"zelfde vraag voor de tweede bag Wat mij hier ook opvalt is dat de paddo ongeveer linksbovenin op de foto, ringen op de stam heeft. Wat is dit?"
"Hier is hij wat ingezoomd, heb je een idee wat dit is? Ik heb besloten ze morgen te plukken, dus ik zal dan nog wat foto's plaatsen."