Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsylocibine extractie - hulp nodig !

Psylocibine extractie - hulp nodig !

62 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hmm.. Kweenie ouwe. Maar wat ik zeker wel zou adviseren is je kristallen gewoon in een laagje alcohol of ethanol te houden. Psilocine en psilocibine kunnen namelijk niet echt tegen zuurstof.. dus wil je het enigszins kunnen bewaren.. ;o
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mensen,

Ik ben bezig met een psylocibine extractie: ik heb 25gr gedroogde paddo's 3× een dag in pure alcohol laten staan, en de alcohol zo ver mogelijk laten verdampen.

Ik zit nu met het laatste klatsje bruine plakkerige vloeistof. Er zit dus zeker wel psylocibine in de alcohol, maar het laatste beetje alcohol wil niet verdampen. Ik denk dat die verzwaard is door de psylocibine ofzo. Ik heb ook al geprobeerd het op de verwarming te zetten, maar dat mocht ook niet baten.

Weet iemand hoe ik deze laatste stap in de extractie naar droge kristallen moet maken ?
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#3
en hoe neem ik het dan ? Ik ga de alcohol niet mee slikken ofzo... ik neem ook niet aan dat dat de bedoeling is.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tja.. tis niet de bedoeling dat je de alcohol of ethanol idd mee in slikt. Maar wat voor alcohol heb je dan? Er zit altijd een percentage aan, en 100% lijkt me onwaarschijnlijk. Alcohol verdampt altijd lijkt me, ene keer iets langer nodig dan anders mss.
T
TiggLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het lijkt me ook dat het grootste deel van het restant gewoon water is. En mits het een kleine hoeveelheid is lijkt het me normaal dat je de alcohol er ook bij moet nemen.
p
psysurferLid
01-01-2024, 00:00
#6
En de pot gewoon in de vriezer zetten? vormen dan geen kristallen?
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#7
TeKNoZem zei:
Tja.. tis niet de bedoeling dat je de alcohol of ethanol idd mee in slikt. Maar wat voor alcohol heb je dan? Er zit altijd een percentage aan, en 100% lijkt me onwaarschijnlijk. Alcohol verdampt altijd lijkt me, ene keer iets langer nodig dan anders mss.
Klik om te vergroten...

Ik heb me dit door een student chemie uit laten leggen voordat ik begon: ik had 97% pure alcohol ofzo, en de overige %en waren iets giftigs, MAAR dat moest volgens hem net zo licht zijn als alcohol en dus net zo goed oplossen. Ik weet niet meer wat het wat, iets met een K geloof ik. Stond op het potje alcohol, maar dat heb ik al niet meer.

Tigg zei:
Het lijkt me ook dat het grootste deel van het restant gewoon water is. En mits het een kleine hoeveelheid is lijkt het me normaal dat je de alcohol er ook bij moet nemen.
Klik om te vergroten...

Waarom water ? Er is geen water aan het proces tepas gekomen... En het is wel een kleine hoeveelheid alcohol, maar het lijkt me alsnog niet erg bevorderlijk moet ik zeggen.

Twilight zei:
Misschien als je het weer wat aanlengt met alcohol en kijkt hoe het dan gaat?

Bovendien, als het nog steeds bruine troep is is je extractie ook nog niet gelukt. Of is dit slechts een van de stappen?
Klik om te vergroten...

Waarom aanlengen met alcohol ? het was ooit 300ml, daar is nu nog een kletsje bruine derrie van over. Ben blij dat het al zover ingedampt is.

Waarom is de extractie nog niet gelukt dan ? Ik ging er min of meer vanuit dat het bruin in de alcohol de psylocibine was aangezien de alcohol van tevoren gewoon kleurloos was.

psysurfer zei:
En de pot gewoon in de vriezer zetten? vormen dan geen kristallen?
Klik om te vergroten...

Ik heb nog nooit een extractie gemaakt - zou dit moeten ? Hoe werkt dit met dmt ?
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik heb even wat rond gezocht, en eigenlijk wordt 't meestal met methanol en andere middelen geëxtraheerd.

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_journal1.shtml
http://www.lycaeum.org/leda/docs/13433.shtml?ID=13433

Ik had eerst veel meer info over het proces, maar daarvoor moet ik ff wat verder gaan zoeken. Ik zal de links die ik verder vind hier wel posten.

EDIT
Hoe kon ik deze nou vergeten? =p
http://www.shroomery.org/6274/Mushroom-Extract
/EDIT
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb nog nooit een extractie gemaakt - zou dit moeten ? Hoe werkt dit met dmt ?
Klik om te vergroten...
Bij dmt werkt de vriezer perfect omdat wasbenzine pas dik onder de nul een vaste substantie wordt. Door de kou gaan de dmt kristalletjes aan het glas plakken. Hierdoor kan je de alcohol wegspoelen en blijft de dmt aan de binnenkant van het glas plakken die je er daarna kan afschrapen.

Bij psylocibine lijkt me dit hetzelfde want alcohol wordt ook pas bij -115C een vaste substantie. De kans lijkt me dus zeer groot dat de psylocibine ook aan het glas gaat plakken, en het mooie is dat je de onzuiverheden ook nog eens uithaalt. Je kan dit eens proberen door het in de vriezer te leggen voor 24uur op de meest koude stant en dan moet er kristalletjes aan het glas te zien zijn als mijn theorie klopt.

Als dit niet werkt kan je altijd een ventilator erop zetten.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#10
Petrovic zei:
Ik heb nog nooit een extractie gemaakt - zou dit moeten ? Hoe werkt dit met dmt ?
Klik om te vergroten...
Bij dmt werkt de vriezer perfect omdat wasbenzine pas dik onder de nul een vaste substantie wordt. Door de kou gaan de dmt kristalletjes aan het glas plakken. Hierdoor kan je de alcohol wegspoelen en blijft de dmt aan de binnenkant van het glas plakken die je er daarna kan afschrapen.

Bij psylocibine lijkt me dit hetzelfde want alcohol wordt ook pas bij -115C een vaste substantie. De kans lijkt me dus zeer groot dat de psylocibine ook aan het glas gaat plakken, en het mooie is dat je de onzuiverheden ook nog eens uithaalt. Je kan dit eens proberen door het in de vriezer te leggen voor 24uur op de meest koude stant en dan moet er kristalletjes aan het glas te zien zijn als mijn theorie klopt.

Als dit niet werkt kan je altijd een ventilator erop zetten.
Klik om te vergroten...


Ik denk dat dit inderdaad een goeie optie is.
Volgens wiki is psylocibine wit. Bruine zooi duidt dus op een hoop meuk die is blijven zitten uit de paddows.
Gooi er meer alcohol bij, goed roeren enz, zodat je zeker weet dat alle psylocibine is opgelost in de alcohol.
Haal dan de bruine meuk eruit, zet de alcohol in de vriezer (-20 of iets in die trant) en dan zou je na 24 uur duidelijk kristallen moeten zien.
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je moet niet te veel vloeistof hebben anders vormen er moeilijk kristallen. Als de ratio psilocibine alcohol te klein is zullen er geen/ nauwelijks kirstallen vormen.

Hoeveel ml alcohol heb je nu?
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#12
Paar ml hooguit, echt niet veel... niet eens een volledig laagje in mijn niet al te grote bakje. Gewoon nattigheid op de bodem zeg maar.

Stel het werkt niet - vries de psylocibine niet kapot dan ? Of kan het daartegen. En wat is dan de bedoeling, klein beetje alcohol erbij en de boel in de vriezer zetten voor 24 uur ?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#13
DMT kan ertegen maar voor psylocibine weet ik het niet. Het lijkt me wel dat het daar tegen kan maar als je zekerheid wil hebben moet je het even opzoeken.

Je hoef geen extra alcohol erbij te doen, de psilocibine zal vastplakken aan het glas en kritaliseren en de rest kan je door een kofiefilter halen voor het geval er nog wat in zit.
V
VigilanteLid
01-01-2024, 00:00
#14
Petrovic zei:
Je moet niet te veel vloeistof hebben anders vormen er moeilijk kristallen. Als de ratio psilocibine alcohol te klein is zullen er geen/ nauwelijks kirstallen vormen.
Klik om te vergroten...

Klopt maar bij een temperatuur van -20 zal er in alcohol vast niet zo veel meer op te lossen zijn.

Maar voor een mooi zuiver resultaat zul je toch de bruine meuk eruit moeten halen, want afhankelijk van wat het precies is, bevriest die waarschijnlijk samen met de psylocibine.

Waarom extraheer je het eigenlijk?
P
PetrovicLid
01-01-2024, 00:00
#15
Waarom extraheer je het eigenlijk?
Klik om te vergroten...
Waarom niet? Wie wilt er nou geen lijntje paddo zetten voor zijn vrienden? :openmouth:
Oké even serieus, als het goed is is het ook te roken waardoor de trip rap opzet en je weet ook hoeveel je inneemt aangezien elke paddo weer in potentie verschilt. Ik denk dat het ook wel misselijkheid kan voorkomen.
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#16
Inderdaad omdat het roken me interessant lijkt, en ik niet écht van paddo's eten hou. Ik had toevallig 25gr gedroogde tot mijn beschikking dus ik dacht laat ik het eens proberen.

Maar ik kan de boel nu het beste in de vriezer zetten dus ? De alcohol is niet meer erg vloeibaar die erin zit. Is een vastere substantie als de oorspronkelijke alcohol. En zelf denk ik toch dat het bruin de psylocibine is. Ik zou niet weten wat anders.
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#17
From SWIM's understanding, the crystals that form from an alcohol extraction are not actually psilo crystals, but probably sugars. The liquor can be evaporated to concentrate the dose, but if the crystals are filtered and taken, they are not active. The darker goo, SWIM can confirm is active, but degrades very rapidly, if the alcohol is evaporated totally. There are a few extraction articles that suggest acetic acid extractions are just as effective as any alcohol extraction that has water, if not more effective.
Klik om te vergroten...

Goed bewaren dus. ;o
S
SporLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eigenlijk weet ik nu dus nog steeds niet zo goed wat mijn volgende stap moet zijn ? :flushed:
T
TeKNoZemLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heb je het al geprobeerd in de vriezer te gooien?
T
TwilightLid
01-01-2024, 00:00
#20
Misschien als je het weer wat aanlengt met alcohol en kijkt hoe het dan gaat?

Bovendien, als het nog steeds bruine troep is is je extractie ook nog niet gelukt. Of is dit slechts een van de stappen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."