#1
Nu dit topic er toch is, ik heb ze ook gedroogd, en zie net dat ze zwart zijn geworden. Weggooien??

Winehouse zei:Zijn ze niet verrot of verschimmeld dan?
PepTalk zei:Dat is geen enkele vorm van schimmel of bacterie.
Je hebt de truffels gesneden en dus iets wat beschadigd ( is absoluut niet erg voor de werking).
Door kneuzing kleurt de psilocine en psilocybine wat groen/blauwig.
Je doet het helemaal goed hoor!
Zolang er geen draden of fluisjes op groeien is er niets aan de hand.
( wat witte ''dons'' kan voorkomen, dit is achtergebleven mycelium, en kan naar eigen smaak afgewassen/geborsteld worden.)
Tripze![]()
Drientje zei:Waarom heb je ze gesneden?
Heel zijn ze ook goed te eten hoor, een beetje een nootsmaakje vind ik altijd.
kapitein-x zei:Hoe dan ook, weggooien is sowieso niet een optie, want je kunt er altijd nog thee van zetten.
Pandaboy zei:Mijn excuses voor de foute info van mijn kant, sorry![]()
Zit wel wat in idd.Als je wel beschimmelde truffels of paddo's hebt, zou ik er ook geen thee meer van trekken.
Die schadelijke stoffen uit die schimmel of bacterie kunnen ook meetrekken in het water, met onbekende gezondheidsrisico's..
Het water mag wel koken, de paddo's niet.kapitein-x zei:Zit wel wat in idd.Als je wel beschimmelde truffels of paddo's hebt, zou ik er ook geen thee meer van trekken.
Die schadelijke stoffen uit die schimmel of bacterie kunnen ook meetrekken in het water, met onbekende gezondheidsrisico's..
Ikzelf ben er echter niet bang voor aangezien ik zorg dat het water kookt als ik de paddo´s er in doe. En zo zullen er behoorlijk wat schimmels onschadelijk worden gemaakt.
Maar aangezien de meeste mensen onterecht denken dat het water niet mag koken bij paddothee, is het idd niet echt een aanrader.
Drientje zei:Waarom heb je ze gesneden?
Heel zijn ze ook goed te eten hoor, een beetje een nootsmaakje vind ik altijd.

Er staat normaal gezien een houdbaarheidsdatum op, als die niet overschreden is is er niets aan de hand.Smaps zei:Is het nodig om ze te drogen dan?
Wij hadden die airsealed dingen van Azarius gewoon in de koelkast gelegd, en toen het zo ver was gewoon opgegeten, was idd wel een beetje vochtig maar maakt dit uit?![]()
Smaps zei:Ik had gelezen dat deze iets visueler zijn dan de mexicana![]()
Smaps zei:Ik had gelezen dat deze ietsvisuelerpotenter zijn dan de mexicana![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."