Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumswat is jou eerste ervaring met salvia??

wat is jou eerste ervaring met salvia??

29 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
E
EscobanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Eerste keer ben ik op de grond gevallen en heb ik ca 15 minuten lang niks gedaan alleen maar gestaard en op adem komen. Geen psychedelische ervaring, maar gewoon kapot gaan van te veel rook.

Eerst keer dat het werkte heb ik eerst extreem gefacineerd gekeken naar een druppel op m'n arm. Vervolgens heb ik een paar minuten lang in een soort delirium gezeten dat eindigde met ik die passed out ging. Vervolgens werd ik wakker gemaakt door een vriend van me die vroeg of ik een broodje wilde, ik nam het broodje in ontvangst en ben toen weer in slaap gevallen. Vervolgens ben ik weer wakker geworden, ben ik enorm over me nek heen gegaan, heb ik het broodje opgegeten en ben ik weer gaan slapen.

Het was zeker niet een leuke ervaring, maar uiterst interessant.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat is er toch met Spacelord die oude topics omhoog knalt :sunglasses:

OT:
Mijn eerste twee hijsen voelde ik nauwelijks, ik kreeg het een beetje warm maar verder gebeurde er niks. Van mijn derde hijs voelde ik mentaal ook niets, maar ik kreeg een hysterische lachkick (niet omdat ik het grappig vond, maar gewoon omdat ik "moest" lachen) en kon mijn toetsenbord niet meer normaal bedienen.
Bij mijn vierde hijs was het raak. Ik werd ontzettend duizelig (de zwaartekracht werd horizontaal en schoof steeds alle kanten op, net alsof ik in een storm zat ofzo), werd me niet meer gewaar van mijn omgeving (volgens mij had ik wel lichte visuals maar ik merkte het niet door de overweldigende duizeligheid) en kreeg een prikkend gevoel in mijn lichaam, alsof er allemaal naalden zachtjes in mij aan het steken waren.
Op mentaal gebied kreeg ik het idee dat ik in een soort indianentafereel werd meegenomen, mijn kamer veranderde voor mijn gevoel in het Amazonegebied, echter niks visueels, dat was puur de gedachte die mij toen een kwartier lang in alle verwarring bezig hield.
Het geheel voelde best martelend aan maar was wel interessant, het haalde het echter bij lange na niet bij de fascinerende verhalen die ik over dit plantje heb gelezen.
I
ImmortalTechLid
01-01-2024, 00:00
#3
De eerste keer dat het in mijn omgeving gebruikt werd en ook daadwerkelijk begon te werken, was in een besloten groep met alleen vrienden. Die goede vriend die het gebruikte reageerde totaal niet meer, maar begon hysterisch te lachen en te gillen. Op een hele vreemde manier. Hij had ook totaal geen controle meer. Heel vreemd om mee te maken.

Het allervreemdste was nog dat toen het na 5 min gillen en hysterisch lachen was afgelopen, dat ik moest overgeven en niet hij. Vreemdste psychedelische ervaring ooit. Het totaal verliezen van de controle is niet aan mij besteed, dus besloot ik het niet te doen.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dit topic is echt nog niet oud, ik post alleen op topics van het huidige jaartal en als het mij interessant lijkt :)
l
lolnoobLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik moet nog wachten op het juiste moment voor mijn eerste salvia ervaring. Ik heb nu 3gr bladeren en 1gr 5x in mijn kast liggen.

Is het gevaarlijk om in combinatie met wiet te gebruiken? Of niet aan te raden?

Verder vind ik het een beetje raar dat er op het potje 5x staat dat je 0.1 gram onder je tong moet doen, dus er staat niets over het verbranden.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#6
lolnoob zei:
Ik moet nog wachten op het juiste moment voor mijn eerste salvia ervaring. Ik heb nu 3gr bladeren en 1gr 5x in mijn kast liggen.

Is het gevaarlijk om in combinatie met wiet te gebruiken? Of niet aan te raden?

Verder vind ik het een beetje raar dat er op het potje 5x staat dat je 0.1 gram onder je tong moet doen, dus er staat niets over het verbranden.
Klik om te vergroten...

Wiet vormt normaal geen probleem. Je kan het best zonder iets gebruiken om de pure salvia ervaring te krijgen, de wiet geeft er een iets chaotischere en misschien kleurrijkere draai aan.
m
maxdw1212Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb laatst voor het eerst echt getript op salvia.
ik had de eerste x salvia gedroogde bladeren, maarja die sloegen niet echt in. :(
dus dit x heb ik samen met m'n broer salvia x5 genomen.
dit sloeg wel in:

ik nam een hijs en wachte gewoon tot ik wat voelde.
opeens sloeg het in. ik werd een beetje duizelig dus ik besloot maar te liggen.
nu begon de trip pas echt. ik voelde iets heel raars op me nek ik besloot me hand erop te doen...
dat was een soort knop. het voelde net of mijn bed omdraaide en ik naar beneden viel.
ik probeerde m'n hand van mijn nek af te halen maar dat lukte niet.
ik dus blijven proberen en uit eindelijk lukte het.
toen stopte ik met vallen en was ik weer normaal (nog wel een beetje duizelig)

nu wil ik natuurlijk weten: HOE WAS JOU EERSTE ERVARING
en met welk extract ben jij begonnen?
g
gamezzLid
01-01-2024, 00:00
#8
eerste keer was 20x extract (heb ervaring met psychedelica)
0.08gram hier moest ik aleen wat van lachen(op ararius gelezen dat dit goeie resultaten gaf)
2e keer 0.12gram , BOEM weg in een andere dimensie voor 15seconden. daarna werd alles weer normaal.
ik kan niet echt een degelijk effect met salvia bereiken. watme overigens niet boeit want de effecten die ik ermee bereik vind ik niet leuk
m
maxdw1212Lid
01-01-2024, 00:00
#9
gamezz zei:
eerste keer was 20x extract (heb ervaring met psychedelica)
0.08gram hier moest ik aleen wat van lachen(op ararius gelezen dat dit goeie resultaten gaf)
2e keer 0.12gram , BOEM weg in een andere dimensie voor 15seconden. daarna werd alles weer normaal.
ik kan niet echt een degelijk effect met salvia bereiken. watme overigens niet boeit want de effecten die ik ermee bereik vind ik niet leuk
Klik om te vergroten...

klopt het zijn meestal niet echt plezierige trips meer spiritueel achtige trips.
g
ganjaweedLid
01-01-2024, 00:00
#10
maxdw1212 zei:
Ik heb laatst voor het eerst echt getript op salvia.
ik had de eerste x salvia gedroogde bladeren, maarja die sloegen niet echt in. :(
dus dit x heb ik samen met m'n broer salvia x5 genomen.
dit sloeg wel in:

ik nam een hijs en wachte gewoon tot ik wat voelde.
opeens sloeg het in. ik werd een beetje duizelig dus ik besloot maar te liggen.
nu begon de trip pas echt. ik voelde iets heel raars op me nek ik besloot me hand erop te doen...
dat was een soort knop. het voelde net of mijn bed omdraaide en ik naar beneden viel.
ik probeerde m'n hand van mijn nek af te halen maar dat lukte niet.
ik dus blijven proberen en uit eindelijk lukte het.
toen stopte ik met vallen en was ik weer normaal (nog wel een beetje duizelig)

nu wil ik natuurlijk weten: HOE WAS JOU EERSTE ERVARING
en met welk extract ben jij begonnen?
Klik om te vergroten...
ervaring over trips hoort bij trip reports
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
dit mag naar de natuurlijke empathogenen...
k
kapitein-xLid
01-01-2024, 00:00
#12
Is alweer bijna 10 jaar geleden. Ik had toen zelfs nog geen ervaring met paddo´s.
Een redelijk naïeve actie van mij. Ik had van iemand gehoord dat hij na het roken van salvia het relaxte gevoel kreeg dat ie zich op de camping bevond. Zoiets leek me ook wel wat.

Maar mijn ervaring bestond eigenlijk vooral uit angst. Te vreemd om te beschrijven.
Duurde c.a. vijf minuten. Geen visuals.
Wat dan wel? Identiteitsverlies, maar niet van epische proporties ofzo (geen egodood oid.) Vooral totale verwarring. Toen ik weer bij zinnen kwam hoorde ik mezelf herhalen: ´ik snap er helemaal niks van!´
Tijdens de ervaring moest ik enorm zweten, en het was alsof een ´energetische ballon´ zich opblies in mijn lichaam en buiten de grenzen van mijn lichaam wilde komen, maar dat lukte helaas niet. Ik zeg helaas, omdat ik het idee had dat er anders wel een soort stress-release plaats zou hebben gevonden. Nu eindigde deze korte ervaring toch vooral in ontevredenheid.

Daarna niet meer geprobeerd. Het trekt me ook niet aan.
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#13
lolnoob zei:
Verder vind ik het een beetje raar dat er op het potje 5x staat dat je 0.1 gram onder je tong moet doen, dus er staat niets over het verbranden.
Klik om te vergroten...
Degenen die die potjes bedenken vinden het nogal trendy om net te doen alsof het alleen voor orale inname geschikt is, terwijl dat nauwelijks werkt en de smaak veel te heftig is. Roken kan prima en is tegenwoordig de meest gebruikte methode.
M
MajesticLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik had toen met 2 vrienden salvia 10x extract geprobeerd. We hebben de hoeveelheden voorzichtig ingeschat en ik denk dat wij daardoor niet enorm veel voelden. Een vriend zei wel even in een soort van droom te hebben gezeten.
Ik voelde een grote druk op mijn borstkas (niet oncomfortabel) en realiseerde me pas na een paar minuten dat ik de leegte in aan het staren was. Het stonede gevoel erna was wel ontspannen maar ik zal het nog met een grotere dosis moeten proberen voor de volledige effecten...
d
dexdude2Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Een maand geleden had ik Salvia 5x extract gehaald, 1g. Ik heb in 2 minuten tijd wel 0.5g opgerookt maar ik werd er alleen erg duizelig van en ik voelde me erg vaag, en dat duurde zo'n 5 minuten. Heb de laatste 0.5g maar weggeflikkerd. Dat spul stinkt joh als je 't rookt! Niet normaal.... Moest bijna kotsen toen ik dat spul oprookte.

Misschien volgende keer 20x extract ofzo proberen :)
E
EinsteinLid
01-01-2024, 00:00
#16
dexdude2 zei:
Dat spul stinkt joh als je 't rookt! Niet normaal.... Moest bijna kotsen toen ik dat spul oprookte.
Klik om te vergroten...
Ik vond het juist wel lekker :P Misschien nog wel lekkerder dan wiet of tabak. Aparte smaak, dat wel.

dexdude2 zei:
Misschien volgende keer 20x extract ofzo proberen :)
Klik om te vergroten...
Kijk daar maar mee uit. Bij salvia treedt omgekeerde tolerantie op: als je snel achter elkaar aan de salvia gaat ga je de tweede keer een stuk harder dan de eerste keer.
s
spacelordLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dat spul stinkt joh als je 't rookt! Niet normaal.... Moest bijna kotsen toen ik dat spul oprookte.
Klik om te vergroten...

Lol salvia riekt gewoon een beetje verbrand, wacht maar tot je DMT rookt. Dan weet je pas hoe hard een drug kan stinken.
T
TRAVOLTALid
01-01-2024, 00:00
#18
zoals velen werkte het niet echt goed, bij alle 3 de betrokken personen trouwens niet. we ervaarden allemaal dat direct na het roken de wereld naar achter rolde (alsof je heel langzaam op de achterpoten van je stoel naar achter balanceerd) en naderhand dan met n stoned gevoel tv gaan kijken. uiteindelijk hebben ik en een andere dan toch alsnog wat gemerkt, hij zag namelijk de tv in 3d. en ik zag de hele tijd iets achter me wegflitsen maar als ik keek was er niks.

daarna ging ik et 3e persoon zoeken in huis en dacht ik achter elke deur hem te horen, bleek dat ik gewoon langs m was gelopen en opeens verbaasd na een wkartier zoeken in dezelfde kamer stond zonder te weten hoe ik daar terecht kwam :) wel leuk maar niet wat we wilden ervaren

(puurpijpje, stormaansteker en salvia x5 of 10 extract meen ik)
H
HakvleesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mijn eerste Salvia trip was de enige die echt goed gewerkt heeft.
Ik was net samen met wat vrienden aan het overwegen om voor het eerst truffels te nemen, maar het leek ons leuk om eerst Salvia te proberen. Dus met een stormaansteker uit de bong gedaan, en hij sloeg in als een bom. Omdat dit mijn eerste trip-ervaring was, was ik helaas te druk met keihard lachen om het feit dat ik van plastic werd, en zat de rest van de tirp een beetje verdwaasd van me af te spacen. Later wou ik dus nog eens Salvia roken en proberen voor een meer innerlijke trip te gaan. Maar helaas is m'n bong kapot, dus gebruikte ik m'n stenen pijpje. Ik heb het een stuk of 3 keer daaruit geprobeerd maar geen enkele keer meer een goed effect gehad. Komt waarschijnlijk omdat er maar weinig in het pijpje kan, en omdat de rook veel heter is was het ook moeilijker een dikke hijs te nemen en lang in te houden.
m
maxdw1212Lid
01-01-2024, 00:00
#20
kapitein-x zei:
Is alweer bijna 10 jaar geleden. Ik had toen zelfs nog geen ervaring met paddo´s.
Een redelijk naïeve actie van mij. Ik had van iemand gehoord dat hij na het roken van salvia het relaxte gevoel kreeg dat ie zich op de camping bevond. Zoiets leek me ook wel wat.

Maar mijn ervaring bestond eigenlijk vooral uit angst. Te vreemd om te beschrijven.
Duurde c.a. vijf minuten. Geen visuals.
Wat dan wel? Identiteitsverlies, maar niet van epische proporties ofzo (geen egodood oid.) Vooral totale verwarring. Toen ik weer bij zinnen kwam hoorde ik mezelf herhalen: ´ik snap er helemaal niks van!´
Tijdens de ervaring moest ik enorm zweten, en het was alsof een ´energetische ballon´ zich opblies in mijn lichaam en buiten de grenzen van mijn lichaam wilde komen, maar dat lukte helaas niet. Ik zeg helaas, omdat ik het idee had dat er anders wel een soort stress-release plaats zou hebben gevonden. Nu eindigde deze korte ervaring toch vooral in ontevredenheid.

Daarna niet meer geprobeerd. Het trekt me ook niet aan.
Klik om te vergroten...
mog je het ooit weer willen proberen doe het dan in een vertrouwde omgeving,
niet te veel licht, leuk muziekje en een lekker zacht bed.
niet op een camping waar je door iedereen word aangestaard

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."