Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat zijn fijne manieren om kratom te consumeren?

Wat zijn fijne manieren om kratom te consumeren?

16 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi hoi mensen, het is weer is een ochtend en ik begin net wakker te worden.

Hoe dan ook, ik had afgelopen weekend kratom geprobeerd. Nou had ik niet al te veel op, ongeveer 1 gram fijn gemalen kratom (ik weet niet of het extract was..het zat in een zakje van 4 gram). Deze in de sinas proberen te dompelen wat niet werkte want het bleef drijven en heb het daarna moeizaam naar binnen gewerkt. Nou was ik al aardig stoned, we zaten met een paar man in een hok en de teller stond op ongeveer 25 (25 joints dus).

Echter vond ik kratom wel een leuk effect hebben, vooral met cannabis vond ik het heel goed samen gaan alleen het smaakt zo vreselijk dat ik het eigenlijk niet meer wil proberen vanwege de smaak en het moeizaam naam binnen krijgen.

Weten jullie toevallig een smakelijke, makkelijke of snelle manier om kratom te consumeren? Ik zou het waarderen als je er ook een recept bij zou kunnen typen (indien deze nodig is).

Alvast bedankt!
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb een aantal keer gehoord dat het in een milkshake best te doen zou zijn, heb ik zelf echter geen ervaring mee.
Toen ik het er later nog eens over had in de smartshop zei de medewerker dat je ook een soort espresso zou kunnen trekken. Eventueel een paar keer herhalen en de vloeistof dan laten indampen tot een hoeveelheid die je in één slok achterover kan slaan.
Maar volgens mij kan je dan eigenlijk net zo goed een extract kopen.

Anders gezegd, ik hou dit topic in de gaten want ik zou het ook graag weten, effect is zeker chill :)
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als thee laten trekken? Weet alleen niet in hoezeer de smaak dan blijft.
Gewoon in theezakje doen, met een gewoon thee zakje erbij.

Kwartiertje trekken ( evt. op theelichtje) en opdrinken.

En je kunt kratom toch ook heel gemakkelijk gewoon roken?

Het lijkt me wel dat het om een extract ging aangezien je 1 gram al merkte.
Bij 'gewone bladeren' word aan onervaren gebruikers een dosis van 5-10 gram aangeraden.

Bij extract of poeder 3-5gram.
G
GeminiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb het één keer gebruikt en in een aardbeienmilkshake geflikkerd. Die werd zo smerig, dat ik jaren geen milkshake heb kunnen drinken, want ik werd elke keer misselijk. Dus ik zou het iig niet in iets doen wat je normaal gesproken superlekker vindt.
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#5
PepTalk zei:
Als thee laten trekken? Weet alleen niet in hoezeer de smaak dan blijft.
Gewoon in theezakje doen, met een gewoon thee zakje erbij.

Kwartiertje trekken ( evt. op theelichtje) en opdrinken.

En je kunt kratom toch ook heel gemakkelijk gewoon roken?

Het lijkt me wel dat het om een extract ging aangezien je 1 gram al merkte.
Bij 'gewone bladeren' word aan onervaren gebruikers een dosis van 5-10 gram aangeraden.

Bij extract of poeder 3-5gram.
Klik om te vergroten...

Oké bedankt :), ik zal er wel is thee van proberen te zetten!
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#6
Thee kun je eens proberen, maar niet als je maar weinig kratom hebt of als hij duur is, ik ben namelijk bang dat het niet goed werkt. Het schijnt slecht oplosbaar te zijn in water.

Zelf doe ik altijd 3-4 g door een beetje (niet teveel!) yoghurt met wat suiker en muesli. Goed mengen en dan is het met een paar happen op. Door de muesli hou je het wat meer in je mond, wat denk ik de opname bevordert. En het leidt wat af van de smaak. De smaak vind ik wel wennen, het wordt niet lekker maar vreselijk smerig is het ook niet. En het wordt *ruimschoots* vergoed door het effect :) . Echt heerlijk spul vind ik het, super combinerend met cannabis ook. Wel vrij verslavend in mijn ogen ('t is gewoon een opiaat), wat volgens mij belangrijk is om vanaf het begin in de gaten te houden.
S
Spy-gischLid
01-01-2024, 00:00
#7
Toss n wash; Neem een theelepel poeder, leg het op je tong ( niet inademen=hoesten), neem een flinke slok drinken, bv vruchtensap. Schud vervolgens je hoofd heen en weer zodat het een circulerende massa van kratom en drinken word, en slik het zo door. Zo proef je e rweinig van en ben je snel klaar, heb je ook nog max resultaat itt theezetten.
Een theelepel poeder is ong 2,5 gram.
P
PsycheheerlijkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spy-gisch zei:
Toss n wash; Neem een theelepel poeder, leg het op je tong ( niet inademen=hoesten), neem een flinke slok drinken, bv vruchtensap. Schud vervolgens je hoofd heen en weer zodat het een circulerende massa van kratom en drinken word, en slik het zo door. Zo proef je e rweinig van en ben je snel klaar, heb je ook nog max resultaat itt theezetten.
Een theelepel poeder is ong 2,5 gram.
Klik om te vergroten...

Dit heb ik laatst ook gedaan; de kratom gewoon zo in je mond gieten en het weggieten met wat slokken water, ik proefde er vrijwel niks van en had toch maximaal effect! Het is iig niet zo vies als het door een -willekeurig- drankje doen...Hoewel kratom en chocolade melk ook heel goed te doen is!
k
kaasbaasLid
01-01-2024, 00:00
#9
Die Toss 'n Wash klinkt goed, lekker snel en effectief. Ik denk dat ik dat maar ga proberen de volgende keer dat ik kratom ga gebruiken :).
e
edwin__Lid
01-01-2024, 00:00
#10
kratom is bij ons een soort keiharde hasj plak, dat oplost in warm water, welliswaar erg erg erg moeizaam maar het is mogelijk. Nou dacht ik zo, drinken is goor, echt goor goor goor. Pluggen :grin: ?
c
croppLid
01-01-2024, 00:00
#11
een half uur of zo in dampend water laten trekken als thee, de kruiden afgieten met een zeefje of wat jij maar wil gebruiken, en dat opdrinken...

bij mij leek het alsof ik een halve liter bier had gedronken op een lege maag, dat was het...
H
Hellraiser_[NL]Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Gemini zei:
Ik heb het één keer gebruikt en in een aardbeienmilkshake geflikkerd. Die werd zo smerig, dat ik jaren geen milkshake heb kunnen drinken, want ik werd elke keer misselijk. Dus ik zou het iig niet in iets doen wat je normaal gesproken superlekker vindt.
Klik om te vergroten...


gevalletje safe't by the Drugie :stoned:
w
wakawakaLid
01-01-2024, 00:00
#13
PepTalk zei:
En je kunt kratom toch ook heel gemakkelijk gewoon roken?
Klik om te vergroten...

Kratom(Als bladeren, niet poeder en volgens mij ook niet extract) is inderdaad gewoon te roken en je hebt bij het roken gewoon een even hoge dosis nodig als dat je het bijvoorbeeld eet.
Maar aangezien een normale dosis kratom(en dan heb ik het over de thaise) 3-5 gram is moet je ECHT veel roken wil je iets voelen aangezien in een jonko ongeveer(in mijn geval dan) 1gr aan 'kruiden' gaat moet je flink doorroken wil je iets gaan voelen.
P
PepTalkLid
01-01-2024, 00:00
#14
wakawaka zei:
PepTalk zei:
En je kunt kratom toch ook heel gemakkelijk gewoon roken?
Klik om te vergroten...

Kratom(Als bladeren, niet poeder en volgens mij ook niet extract) is inderdaad gewoon te roken en je hebt bij het roken gewoon een even hoge dosis nodig als dat je het bijvoorbeeld eet.
Maar aangezien een normale dosis kratom(en dan heb ik het over de thaise) 3-5 gram is moet je ECHT veel roken wil je iets voelen aangezien in een jonko ongeveer(in mijn geval dan) 1gr aan 'kruiden' gaat moet je flink doorroken wil je iets gaan voelen.
Klik om te vergroten...

Okee,

Misschien dat de dichtheid van kratom hoger is dan die van wiet, anders gaat dat niet lukken nee.
T
TrippyShitLid
01-01-2024, 00:00
#15
Waarom neem je niet de vloeibare kratom extract?
Veel makkelijker toch dan prutsen met thee en blabla. Gewoon in je drinken of direct in je mond of onder je tong druppelen..
J
JJJLid
01-01-2024, 00:00
#16
Volgens mij is de enige effectieve manier bij kratom orale inname van het spul zelf. Al het andere (thee maken, roken...) heeft een hogere dosis nodig. Ik ben bang dat er gewoon geen prettige manier is om kratom in te nemen. Voor mij werkt het goed om het poeder onderin een glas te doen, vuchtensap er overheen, heel goed roeren en dan in 1 keer achterover slaan. Je went er wel een beetje aan, en het effect maakt de smaak ruimschoots goed :) .

Of misschien inderdaad die toss&wash methode, maar dat is mij nog niet goed gelukt.
p
prettigLid
01-01-2024, 00:00
#17
..... chocomel.....poeder erin, lost goed op en je proeft er niks meer van (echt al veel geprobeert met kratom.....chocomel de oplossing).

En ja poeders, de rest (thee, roken, etc ....) allemaal minder effect.
Zelfs de extracten wil ik uitsluitend in poedervorm.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."