#1
In trip reports kun je wel ervaringen vinden als je even zoekt.
Zo iets onschuldigs kan je totaal shockeren, dit kan met alles gebeuren echt letterlijk alles. Probeer voordat je erin gaat de dingen te fixen die niet te veel moeite kosten.
Ik noem maar wat op :
Opruimen
boodschappeb doen
Brief webrengen die je nog moest brengen
Je fietsband plakken
Kan heel random zijn maar probeer de dingen te doen die je hebt uigesteld voordat je zo iets heftig gaat doen, zodat je alleen maar hoeft te focussen op de essentie.
Zolang je geen aanleg hebt voor psychoses kun je het proberen ja. Narcistische trekjes en dergelijke moeten geen probleem zijn, dat zijn juist dingen waarbij psychedelica je kunnen doen inzien dat je ze hebt en hoe je ermee om moet gaan.
Een tripsitter is de eerste keer misschien wel een goed idee. Ik zou het zelf niet willen omdat een nuchter iemand een heel andere vibe heeft dan jij wanneer je tript. Gewoon samen met iemand anders trippen is ook een optie, het beste iemand met ervaring.
Ik raad je gewoon truffels aan. Eventueel lsd als je eraan kunt komen. Maar truffels is denk ik ideaal omdat het niet zo heel lang duurt. Het is wel een "serieus" tripmiddel, maar bij beginners verlopen de eerste trips meestal rustig en zonder problemen.
De depressie kan erger worden maar ook totaal verdwijnen. In een lsd trip kan je letterlijk ervaren dat je tussen hemel en hell zit. Intenste geluk en duister.
Wie weet zie je die trip wel een deel van je leven die je nooit hebt bekeken en voel je je geroepen om wel klaar te staan voor je vrienden.
Maar je narsistische eigenschap zoals mind zegt kan je misschien wel heel op dat moment veel beter zien en het zelfs veranderen.
Ik denk eigenlijk dat je met geregeld aan de wiet zitten meer risico neemt dan eens (op een lage dosis) te gaan trippen. Uiteraard, de risico's zijn er wel, maar door goede voorbereiding en mindset kan een hoop voorkomen worden.Als ik het zo lees allemaal, wat je hebt meegemaakt en dat je meermaals depressief bent of bent geweest, lijkt het mij niet handig om psychedelica te gaan gebruiken. Als je al zo heftig op wiet kan regaren bewijst dat je geest het (nu) niet aan kan. Vervelend voor je maar ik zou het niet doen in jou geval. Maar ik denk dat de echte psychonauten je dat beter kunnen uitleggen.
Ik denk eigenlijk dat je met geregeld aan de wiet zitten meer risico neemt dan eens (op een lage dosis) te gaan trippen. Uiteraard, de risico's zijn er wel, maar door goede voorbereiding en mindset kan een hoop voorkomen worden.
Depressiviteit en dingen als narcistisch gedrag of bijvoorbeeld dwangmatig compulsief gedrag zijn (in mijn ogen) niet direct een reden om niet te gaan trippen. Dit zijn namelijk juist de dingen die belicht en aangepakt worden met psychedelica. En laten we eerlijk zijn: vele, vele mensen lopen rond met een van deze dingen tegenwoordig. Als je echt zwaar depressief bent op het moment, raad ik het niet aan. Misschien dan in een kliniek met begeleiding. Maar uit het verhaal van Elpee merk ik niet op dat hij nu zwaar depressief is.
Maar goed, ik ben iemand op het internet hè. Ik heb geen direct inzicht in het leven van Elpee en ik ben geen professional. Ik weet alleen dat psychedelica erg veel inzicht kan bieden in waarom je depressief bent of een bepaalde stoornis hebt en je vervolgens kan helpen dat te helen. Maar uiteindelijk moet je de keuze zelf maken Elpee.
Hmm, ik weet niet welke specifieke gevallen je bedoeld, maar hier kreeg ik het idee dat Elpee niet midden in een zware depressie zit en dat bleek ook te kloppen.
Ik kan me niet herinneren dat ik iemand trippen afraadde wegens stress en zo nu en dan depressieve gevoelens. Normaal raad ik het alleen af bij psychose gevoeligheid en zware depressies. Maar ik kan het mis hebben en misschien denk ik er nu anders over dan eerder.
Destijds toen ik begon met trippen dacht ik dat ik niet depressief was. Achteraf zie ik dat dat weldegelijk het geval was. Toch was trippen precies wat ik nodig had, ondanks dat het zwaar en moeilijk was. Niet dat het ook de oplossing zal zijn voor ieder ander, maar daarom ook dat iemand zelf de afweging moet maken.
https://drugsforum.nl/threads/overdosering-ketamine-spoedeisende-hulp.60644/#post-1224338
Enigste ervaring die ik heb.
Wil absoluut nog experimenteren met psychedelica, maar voorlopig maar even niet.
Pffft, moet toch eens mijn drugskennis wat opschroeven. Thanks, goed om te weten.Keta is geen psychedelica he, maar een dissociatief. Beide zijn tripmiddelen, maar wel met hele andere effecten.
Dit is wel een goede plek om te beginnen als het om trip middelen gaat.Pffft, moet toch eens mijn drugskennis wat opschroeven. Thanks, goed om te weten.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."