Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWat voor spullen heb jij bij je als je gaat trippen?

Wat voor spullen heb jij bij je als je gaat trippen?

63 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#1
Sorry voor de bump maar vind dit een goed topic, zeker naar voorlichting voor nieuwe trippers toe :
de set en setting worden aanzienlijk verbeterd als ik :
  • films of series en muziek een beetje op het voorhand uitstippel ( komedies en komische series doen het goed)
  • ik drink graag thee na de piek of ice tea green.
  • benzo's ( zeker bij sterke trips, als ik ze zie liggen weet ik dat er altijd een parachute is ) voor eventuele bad trips of noodsituaties waarin de trip moet verbroken worden.
  • fruit
Verder vind ik dat muziek tijdens het opkomen van de trip de overgang aanzienlijk verbeterd, ikzelf zweer bij de podcast van john digweed transitions .Dit heeft me al door menig sterke psychedelische sessie geloodst.
De voorbereidingen van de muziek en films leid vooral ook tot gemak tijdens de piek, als het moeilijker is vanalles te downloaden of apparatuur te gaan bedienen, zo blijf je mooier in de flow.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb wel een vast aantal dingen die ik klaarleg als ik ga trippen. Ik zet altijd overal in mijn kamer (geur)kaarsjes neer in verschillende kleuren, ben echt een kneuterig wijf wat dat betreft. :wink: De kleurige lichtjes dragen ook bij aan een trippy sfeer. Zet laptop klaar met (dance)muziek erop, die staat ook tijdens de hele trip aan, alleen in de come down zet ik hem vaak zacht, heel rustig qua type muziek, bijv. meditatie, of soms ook helemaal uit omdat het geluid me even teveel wordt. Verder leg ik mijn oogmaskertje klaar voor als ik zin heb in CEV's, labello, drinken, en standaard wat kleine 'fruitjes' zoals bramen of frambozen. Ik heb nooit honger tijdens trips, en vind ook bijna alles gek smaken, maar vind het wel lekker om af en toe zoiets te kunnen pakken om de smaakbeleving te testen. Leg ook altijd een dekentje neer om onder te gaan liggen en demp de lichten. Kat komt er dan ook vaak bij liggen. Het is altijd heel cosy in mijn tripholletje ^^ (al zeg ik het zelf)

Ik kijk nooit films of series tijdens het trippen, is voor mij te verwarrend/afleidend.
l
lotske1984-Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb maar 1 maal in mijn leven getript..had xtc met tripmiddel in was ergens blij dat ik het licht kon aandoen..was wel een leuke ervaring eigenlijk achter af bekeken..
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb alleen ervaring met 2cb, maar meestal zorg ik voor fijne muziek. Als je opeens andere 'te heftige' muziek hoort kan ik me echt irriteren of soms zelfs bang worden ofzo haha.. Als er een te diepe bass of het te duister lijkt op dat moment.

Verder zoals jullie ook zeggen, kussens kleedjes en chill kleren zijn zeer welkom :)

Kaarsjes doen het ook goed en mooie lampen/schaduwen worden alleen maar meer interessant gedurende de trip. Ik heb zo'n colour lamp maar al zou je die niet hebben komen de kleurtjes bij een normale lamp vanzelf wel voorbij :tongueout:

Oja en ik doe het meestal met iemand waar ik me chill bij voel en niet teveel mensen om me heen..

Ahh ik krijg er meteen weer zin in hihi.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik neem overigens meestal zo weinig mogelijk mee als ik ga trippen: Ik raak toch altijd álles kwijt. Ik zoek shit wel op zodra ik het nodig heb. :')

Behalve muziek dan, maar dat staat toch altijd aan.
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat een leuke topics toch :grin:
Goed als ik trip zorg ik dat er genoeg koud water is, een jointje voor na de trip en mijn tabak voor het geval ik eens een sigaretje wil. Ook een stuk fruit na of tijdens de trip (dit is echt voedsel van de goden op het moment zelf). Meer voorzie ik echt niet als ik ga trippen omdat het gewoonweg geen zin heeft om te plannen, trippen is echt zien op het moment zelf aangezien je toch geen idee hebt van waar je allemaal zin in kan krijgen.
Voor de rest zorg ik dat alle dure spullen bij iemand zijn die niet gaat trippen aangezien ik al alles ben kwijt geraakt door te hard te gaan ^^
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Afhankelijk van de drug bereid ik veel of weinig voor. Maar sommige dingen moeten gewoon altijd.

- schoon huis
- comfy kleding (huisbroek, trainingsbroek zolang het maar niet strak zit)
- in zomer (als het warm is haha) blote voeten. Met coole voetjes blijf ik zelf ook cool.
- muziek in favorieten
- zoveel mogelijk dingen binnen handbereik, drinken, snacks, kauwgom, telefoon, zakdoekjes e.d
- extra shag
- wierrook aan

Met uppers moet muziek altijd hard. Niet huistrillend hard, maar wel zodanig dat ik mijn raam (die normaal 24uur open is) altijd dicht doe.
Met tripmiddelen blijven de honden in hun eigen gedeelte van de kamer (ze vinden me dan niet aantrekkelijk) en met uppers zijn ze los en zitten ze veel bij me.
Verder heb ik nog vrienden die ook rekening houden met mijn voorkeuren. Zo heb ik een vriendin waarmee ik veel chat, dus ook als ik onder invloed ben, en zij weet inmiddels dat ze dan foto's van haar hondje moet sturen. Dat beestje doet mij altijd veel als ik high ben, geen idee waarom hahah. Anderen komen met linkjes van leuke nummers die ze vinden op Youtube.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Oooooh ja schoon, opgeruimd huis en chille kleren, die was ik nog vergeten, heel belangrijk! Ik heb meestal zelfs gewoon m'n pyjama aan. :wink: En ga van tevoren vaak nog ff douchen, zodat ik mezelf ook schoon en opgeruimd voel. Heb ook gemerkt dat een ijsje (raketje!) in de come down lekker kan zijn, afhankelijk van de drug (alleen uitgeprobeerd bij MDMA en 2C-B).
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goed topic dit, thanks voor de bump Acidfreak :wink:

Schoon en opgeruimd huis vind ik zelf zoals hier boven genoemd ook echt heel chill. Een fijne tripbroek, zo'n wause met patroontjes, die lekker los zit. En superzachte sokken. Muziek. Verder eigenlijk niet per se iets, maar dingen die vorige keren goed bevielen:

*Watermeloen, echt zo perfect! Makkelijk weg te krijgen en het voelt trippend bijna als een knetterijsje.
*Bevroren ananas, heel lekker en verkoelend
*Geurkaarsjes
*Van die sauna-etherische-olie druppels op wat potpourri ofzo. Echt zo'n warme, houtachtige lucht die heel fijn voelt vond ik!
*fleece dekentjes
*tekenspullen met kleurtjes. Ik kan niet tekenen maar kleurkliederen was heel indrukwekkend tijdens de trip :grin:
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#10
Haha leuk te lezen dat velen spullen kwijt raken... niet handig natuurlijk maar het heeft wel iets komisch vind ik :mrgreen:
A
AcidfreakxLid
01-01-2024, 00:00
#11
KropSla zei:
Goed topic dit, thanks voor de bump Acidfreak :wink:

Schoon en opgeruimd huis vind ik zelf zoals hier boven genoemd ook echt heel chill. Een fijne tripbroek, zo'n wause met patroontjes, die lekker los zit. En superzachte sokken. Muziek. Verder eigenlijk niet per se iets, maar dingen die vorige keren goed bevielen:

*Watermeloen, echt zo perfect! Makkelijk weg te krijgen en het voelt trippend bijna als een knetterijsje.
*Bevroren ananas, heel lekker en verkoelend
*Geurkaarsjes
*Van die sauna-etherische-olie druppels op wat potpourri ofzo. Echt zo'n warme, houtachtige lucht die heel fijn voelt vond ik!
*fleece dekentjes
*tekenspullen met kleurtjes. Ik kan niet tekenen maar kleurkliederen was heel indrukwekkend tijdens de trip :grin:
Klik om te vergroten...
Zalig, met zo een voorbereiding is het echt wel genieten :grin: Krijg al zin in watermeloen en ananas haha
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#12
KropSla zei:
Goed topic dit, thanks voor de bump Acidfreak :wink:

Schoon en opgeruimd huis vind ik zelf zoals hier boven genoemd ook echt heel chill.
Klik om te vergroten...
Ik moest een beetje lachen om jouw 'schoon en opgeruimd huis'-opmerking.

Ik heb mijn huiskamer een beetje opgeleukt met spulletjes. Zoals je op de foto's ziet: het zijn details. Maar als je goed kijkt zie je dat ik er wel iets leuks van heb gemaakt. :rolleyes: Maar opgeruimd, dat kan ik het niet echt noemen. :blush:

Wat ik dus bij me heb tijdens een trip:

- sfeerverlichting
- lasers
- nog meer sfeerverlichting
- rookmachine
- slagroomspuit
- ultrasoon vernevelaar (zo'n ding die je in een schaal water legt, waar dan een stoomdekentje afkomt, met led-licht)
- en omdat het kan, nog wat meer sfeerverlichting

En het witte spul? Dat is 10.000 liter opvulchips (die piepschuimen dingetjes die je in een pakketje met breekbare spullen krijgt).

Ik hecht wel waarde aan de sfeer. Dat maakt de trip zoveel completer.

Nadeel is wel dat je snel spullen kwijtraakt. Berucht: de tuit van de slagroomspuit. Hoe vaak ik die kwijt ben geweest, ofwel tussen de kussens van de bank, ofwel ergens onder de chips.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#13
En nog een nadeeltje: het ligt er nog steeds, en tijdens het dagelijks leven is dat af en toe wat onhandig.

Maar elk nadeel heb z'n voordeel: ik kan zo weer een nieuwe trip inplannen, de zevende trip-hemel is er nog steeds en kan zo weer gebruikt worden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Oehhhh ziet er super goed uit @verwondering! :hearteyes:

Maar is dat niet MEGA veel werk om weer op te ruimen? Haha.
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jaaa ziet er echt goed uit zeg, kan ik je niet inhuren @verwondering? Nice nice!!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
Je laat dat gewoon liggen @verwondering? :tongueclosed:

Wel heel leuk, maar is het niet vooral leuk als je nuchter bent? Kan me voorstellen dat het niet zo interessant meer is als je trip begint.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Je laat dat gewoon liggen @verwondering? :tongueclosed:

Wel heel leuk, maar is het niet vooral leuk als je nuchter bent? Kan me voorstellen dat het niet zo interessant meer is als je trip begint.
Klik om te vergroten...
Het ligt er nog steeds ja, en ik laat het nog eventjes liggen. Misschien dat ik binnenkort nog iets leuks plan, nu het er toch nog ligt.

Ja, nuchter is het zeker ook best vermakelijk, hoewel niet altijd even praktisch. Het is elke keer een hele klus om van de keuken naar de wc te lopen, ik moet daarvoor door het hele sneeuwdeken heen ploeteren.

Maar tijdens een goede trip is het de hemel. Zo heerlijk om in te spelen, en het ziet er zo mooi uit. Tijdens het trippen zit ik middenin een sprookjeslandschap.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zo dat ziet er wel cool uit @verwondering

Zelf zou ik het teveel moeite vinden om zoiets te maken en denk ik net zoals Mindless tijdens het trippen het niet zo heel boeiend vinden omdat ik dan al genoeg impulsen en verwondering heb van gewone dingen. Maar het lijkt me toch wel interessant om eens in zo'n ruimte te trippen en te zien hoe dat anders is dan in een meer neutrale ruimte.
B
BlijeChickLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het doet me trouwens denken aan zo'n snoezel ruimte wat ze vaak hebben voor geestelijk gehandicapten.. Ben daar stiekem altijd al jaloers op geweest.. Een ruimte vol kussens, ballenbak, knuffels, leuke lampjes, glitters en alles wat je maar kan bedenken..
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
BlijeChick zei:
Het doet me trouwens denken aan zo'n snoezel ruimte wat ze vaak hebben voor geestelijk gehandicapten.. Ben daar stiekem altijd al jaloers op geweest.. Een ruimte vol kussens, ballenbak, knuffels, leuke lampjes, glitters en alles wat je maar kan bedenken..
Klik om te vergroten...
Nu je het zegt inderdaad. Mijn nichtje heeft ook ooit zo'n ruimte gehad en vond die toen inderdaad best trippy.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."