Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSamen stoppen met coke?

Samen stoppen met coke?

46 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MissieNHLid
01-01-2024, 00:00
#1
Die link doet niks:(
a
angeloLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: samen stoppen?

wat is matig?
nu 3 dagen niks en heb wel weer behoefte
de kater is denk ik een beetje uit gewerkt,
ook al zou ik graag door willen zetten ,
ben bang dat ik wederom toch weer in het oude terug val,
is het erg om 1 a 2 keer in de week te gebruiken ik denk het niet,
maar wil niet afhankelijk er van zijn ,
wil niet maar ga het toch straks weer doen,
door zetten zo paranoide voelen schiet toch niet op,
ff weg vluchten uit de drukte om te ontspannen,
hoewel ontspannen als je er para van word ,
nee dank je,vandaag ook maar weer ff niet,gelukig maar.
:wave: tot morge
N
NajLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: samen stoppen?

1 a 2 keer in de week kan mischien minder kwaad maar mischien is het alleen je zwakte voor het stoppen zal het alleen weer tot meer leiden, soms moet je even realiseren wat je gaat doen, mischien vertel je aan jezelf dat het zo minder kwaad kan en goed recreatief gebruik is, maar is het eigenlijk gewoon de zwakte voor de verslaving en al de trugval.

Maar iedereen is anders, dat is hoe ik het bij mezelf zou zien :)
a
angeloLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: samen stoppen?

klopt naj
gister direct na mijn laatste bericht was het dan zover,
als het aan mij lag had ik niet gegaan ,maar 1 blik naar mijn vriendin en die zei ga maar weer,
met tegen zin gehaald,maar toch gegaan en gedaan,ik begrijp er niks van ,voor altijd verslaaft?
toch ben ik nog steeds van plan dit door te zetten ,ja ook al heb ik weer na 3 dagen gebruikt,
ik weet dat deze periode het gaat gebeuren dat ik ga stoppen ,ik ga gewoon door met volhouden terwijl ik alweer terug ben gevallen ,weet ik dat ik ga stoppen,te lang in mijn leven (25 jaar)gebruik ik al,ik wil een leven nu zonder,ik heb het wel gezien,ik ben tenslotte ook na 15 jaar blowen er van af gekomen terwijl ik daar over zei in het bejaardehuis rook ik nog.
ik :kots: nu niet van mezelf zoals 3 dagen geleden,ik voel me sterker en meer zekerheid te gaan stoppen.
we zien wel weer hoe mijn geestelijke gesteltheid het vol gaat houden,en de volgende keer steek ik gewoon het geld wat mijn vriendin me geeft in brand,mischien houd ze dan ook is op om mij mijn zin te geven,zonde van het geld?,nee liever de fik erin dan die troep.
J
JudasLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: samen stoppen?

Kom op Angelo, tanden op elkaar/ neus dicht en doorzetten!
En niet je vriendin de schuld geven, want jij hebt je slap opgesteld. Niet zij.

Als ik het kan na jarenlang honderden keren per dag geobsedeerd aan die shit gedacht hebben kan, dan lukt het jou ook.

En blijf niet de hele tyd op die bank hangen, ga iets nuttigs doen, dan verlies je de aandacht voor cocaine sneller dan je denkt. :wink:
a
angeloLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: samen stoppen?

:wave: yetti
bedankt voor je berichtje
ik voel me prima en totaal geen behoefte
op de bank liggen doe ik alleen sávonds na ik helemaal gebroken ben van wat ik overdag allemaal moet doen,
maar geef je gelijk dat het een zwak excuus van mij is mijn vriendin de schuld te geven,
maar ik moet wel sterk in mijn schoenen staan als zei zegt ga maar en dan niet te gaan,
ik ga ook mijn relatie niet verbreken want omdat zij zoveel van mij houd ,hou ik van haar,we hebben tenslotte ook een zoon,en omdat ik uit een eerdere relatie ook al mijn doochter nu al 12 jaar niet heb gezien wil ik dit gezinnetje echt niet kwijt,gelukig laat mijn vriendin mij ook niet vallen door mijn gebruik.
maar nogmaals voel me vandaag zoals het hoort te zijn top dus
:wave: groetjes en tot gauw maar weer lieve mensen.
a
angeloLid
01-01-2024, 00:00
#7
Re: samen stoppen?

@bladie
dat gevoel heb ik ook,
je bent blij dat je het redelijk onder controlle hebt ,
maar toch MOET je 1 keer in de week gebruiken,
en dat is wat ik ook onder controlle wil hebben.
ik ben net als jij blij niet iedere dag te gebruiken ,
maar ik denk dat een mens ergens naar toe leeft ,
zoals een ander na een week hard werken een biertje gaat drinken
en vind dat hij dat heeft verdiend ff weg uit de dagelijkse sleur die iedere dag het zelfde is.
k
knolselderijLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: samen stoppen?

Naj zei:
1 a 2 keer in de week kan mischien minder kwaad maar mischien is het alleen je zwakte voor het stoppen zal het alleen weer tot meer leiden, soms moet je even realiseren wat je gaat doen, mischien vertel je aan jezelf dat het zo minder kwaad kan en goed recreatief gebruik is, maar is het eigenlijk gewoon de zwakte voor de verslaving en al de trugval.

Maar iedereen is anders, dat is hoe ik het bij mezelf zou zien :)
Klik om te vergroten...


voor sommige is het Veel gebruiken of niet gebruiken en zit daar niks tussen in
B
BladieLid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: samen stoppen?

@ Angelo: zag dat je had gereageerd op mijn post Terugslag.

Het is lastig, maar het gaat stukken beter. Ik ben naar de huisarts geweest en hem alles uitgelegd. Ik heb wat meer issues, de coke is bij mij een gevolg en geen oorzaak.
Ik gebruik nu nog wel eens, maar dan 1 gr in de week. En dan alleen in het weekend. Merk wel dat ik daar naar toeleef, maar tot dus ver is het onder controle.

Ik zoek gewoon veel afleiding. Ben fanatiek aan het sporten en plan leuke dingen. Ook heb ik een goede vriend in vertrouwen genomen, waar ik mijn ei aan kwijt kan als het even tegenzit.

Ik wens je veel succes
m
mickyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: samen stoppen?

Sinds donderdag 17 sept zit ik in een kliniek en in die tijd heb ik uiteraard niet gebruikt.
Ik heb me wel verbaast dat er ontzettend veel mensen met alcohol problemen zijn ook jonge mensen.
Zelf zit ik er voor een coke versl. (basen).
a
angeloLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: samen stoppen?

hoi micky
het zal wel kut zijn om daar te zitten
maar ook wel weer goed
weet niet hoeveel en hoe vaak je gebruikt
ik ben gister alweer voor schud gegaan
als je een beetje mijn shouts hebt gevolgt ga ik zo om de drie dagen verschut,
gelukig hou ik het bij 1 balletje dat heb ik dan wel weer in de hand,vroeger niet.
ik zit ook aan de base
vind het wel kut dat je in een kliniek zit met alchol verslaafde in principe wel het zelfde maar toch een ander soort gebruik ,hoop en wens je in ieder geval de door zettings vermogen en kracht in ieder geval is de goede wil er.
hoop weer is een keer weer wat van je te horen om te kijken hoe het met je gaat,
zoek afleiding dat je niet aan die kkzooi denkt,want dat is dat spul gewoon.
m
mickyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: samen stoppen?

Hey Angelo,

Alcohol is inderdaad een iets ander soort verslaving heb ik gemerkt maar het is ook een enorm gemeen iets.
Ze komen altijd en overal in de verleiding, op feestjes, tv, op straat langs de cafés enz.
Wel gezellige mensen vaak, en je kunt wel lachen hier. :grin: :beer:
Iemand kent ook het basen goed en we hebben het er vaak over maar de eindconclusie is altijd dat het een nutteloze en vooral eindeloze bezigheid blijft, waarin alles wat je liefhebt op het spel gezet wordt.
Maar....zo praten we....zullen we straks toch ff de stad in gaan? :mrgreen:
a
angeloLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: samen stoppen?

hoi eergister weer een balletje gehaalt,
en toch blijf ik tegen jullie zeggen dat ik stop
klinkt mischien gek maar ben er van overtuigt

nog een nieuwtje ik ben nu 3 dagen gestopt met roken
beide verslaving het basen en sigaretten behoren nu echt tot het verleden

ik denk dat er weinig zijn die mij geloven,
maar wat de fuck ik weet dat ik er klaar mee ben ,en er klaar voor ben om te stoppen

het is mooi geweest om mijn lichaam van binnen naar de cholera te helpen

ik zal dan toch wel sterker zijn dan zo'n stink stok sigaret
of dat poeder weg ermee nooit meer paranoide :rock:

laters
B
BladieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: samen stoppen?

Hmm Angelo, ik denk toch dat je er iets te licht over het stoppen denkt. Wil helemaal niet de wijsneus uithangen of je veroordelen, maar je hebt nu al een aantal keer in korte tijd de verleiding niet weten te weerstaan. Hoop echt dat het je lukt, maar misschien is het beter als je wat hulp zoekt?

Met mij gaat het goed. Heb binnenkort een operatie (niet heel heftig) en wil daar fit voor zijn. Extra motivatie. Daarbij ben ik, sinds ik het gebruik heb beperkt naar 1gr in het weekend, veel vrolijker, actiever én productiever op werk en het leven. Sporten is fijn, alles is fijner.

Nu nog die ene gr achterwege laten en dan ben ik helemaal tevree!
a
angeloLid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: samen stoppen?

@bladie
ik begrijp je reactie,
maar echt ik ben er klaar mee
ik kan nu zeggen dat ik het nooit meer zal doen
echt echt echt zal hier regelmatig terug komen om het te bewijsen
naar een kliniek heeft geen zin voor mij
door mijn werk
door mijn gezin
family die al dachten dat ik er af was na mijn detentie
ik heb namelijk op een drugsvrije afdeling gezeten in de bajes,met andere gebruikers een programma gevolgt
nou na een half jaar vrij gekomen eerst coke gehaalt,dus al dat gepraat heeft niet echt geholpen
B
BladieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: samen stoppen?

@ Angelo
Ik veroordeel je uiteraard niet, weet niets van jouw situatie. Ik bedoelde met hulp zoeken dan ook niet meteen een kliniek of afkickprogramma, maar bijvoorbeeld net zoiets als ik heb gedaan. Dus: huisarts inlichten en sta nu op de wachtlijst bij een psychologenpraktijk. Het lijkt mij namelijk fijn om eens in de week met iemand te praten die objectief is, die mij niet kent. Want ik leef een dubbelleven en dan doel ik o.a. op de coke. Da´s mijn geheim en zo heb ik er wat meer. Er zijn maar weinig mensen die weten dat ik wel eens gebruik. Mijn beste vriendinnen weten bijvoorbeeld van niets en hebben ook niets door.

Bij mij is het gebruik, zoals al eerder geschreven, gevolg en geen oorzaak. Echt verslaafd kun je me niet noemen, omdat ik zeker zonder kan. Ik weet, dit klinkt ontkennend en dat is zeker niet mijn bedoeling. Natuurlijk is er een verslaving, want ieder weekend grijp ik er weer naar en is er die kick. Op een gegeven moment ook wel eens doordeweeks, als ik wat over had. Maar dan heb ik heb over kleine hoeveelheden. Dat doe ik al tijden niet meer, gelukkig. Als ik een avond gek heb gedaan, dan taal ik dagen niet naar dat spul. Moet er zelfs niet aan denken.

Ik zit in een vicieuze cirkel met werk, relaties, gevoelens en leven en dat moet doorbroken worden. Coke gebruik ik, denk ik, om even nergens aan te hoeven denken. Ben een piekeraar. Met coke kan ik ontspannen en práten. Kan ik mijn ziel blootleggen en mijn ei kwijt.

Alleen de dagen erna zijn hels. Na een avond gebruiken vind ik het vreselijk om alleen te zijn. In bed begint de ellende. Niet slapen, heel angstig. De dagen erna ben ik down. Door tekort slaap, balen van mezelf, spijt. Heb het idee dat dat misschien vrouweneigen is. Mannen lijken er relaxter emee om te kunnen gaan. Geldt uiteraard niet voor iedereen, maar dat is mijn ervaring.

In ieder geval wil ik graag een verklaring hebben voor mijn vluchtgedrag, uischakelen van gevoelens en onzekerheden. Ben zeer geinteresseerd in psycholgie en de mens.
Vandaar ik met smacht zit te wachten op een telefoontje dat ik bij een psycholoog terecht kan. Wachtlijst is helaas 8 tot 10 weken. Soms ben ik bang en wil ik alles afblazen. Maar ik weet dat het me goed zal doen en me kan helpen. Als ik tenminste een juiste psycholoog tref.

Pff excuus voor lange verhaal, maar het lucht op. Merk dat dit forum me best goed doet, al heeft iemand me hier aangeraden hier niet meer te komen als ik echt wil stoppen. Ben ik het niet mee eens. Ben, tot nu dan :wink: , niet heel actief qua schrijven, maar ik lees wel veel mee. Leer er veel van.

En een ieder die dit leest: op één of andere manier bieden jullie een soort steun. Fijn om te weten dat ik niet alleen worstel met dit probleem. Dank daarvoor.
a
angeloLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: samen stoppen?

@bladie
erg herkenbaar wat je schrijft
af en toe gebruiken en de dag erna spijt dat je het hebt gedaan,
vergelijkbaar met een kater van alchol.

toch lees ik ook dat je af en toe wat overhield voor de volgende dag,
bij mij moest alles op,en als ik nog geld in mijn zak had ging dat ook naar de dealer.

ik had het gevoel van verslaving gekregen dat ik dacht dat ik verslaaft was net voor dat ik ging halen en wist dat ik ging halen ik eerst naar de toilet moest om te poepen,
maar wat bij mij op mijn 15de is begonnen zoals bij jou met af en toe is een snuifje,werd later base,dit is vergeleken met snuiven een heel groot verschil,ook al kan snuiven net zo verslavend zijn.
je hebt het over een psycholoog ook daar ben ik in het verleden wel is geweest,mijn mening daarover moet ik je teleur stellen,
verwacht er niet te veel van,het is meer dat je daar je verhaal kan doen naar een luisterend oor,
als je klaar bent met je verhaal en een beetje op de psycholoog gaat letten,denk je dat die gekker is als jij.
maar er komt een dag (voor mij na 25jaar )dat je er klaar mee bent,
en blady trek het je niet te veel aan je weet waar je mee bezig bent,
we zoeken allemaal wat de een in gokken de ander in drank de ander gaat vreemd,leven is klote maar bepalen natuurlijk zelf wat we doen.
ik zou tegen je willen zeggen doe geen dingen waar je spijt van krijgt,en leer ook is nee te zeggen wees eerlijk naar jezelf ,je bent sterk en je krijgt er zoveel mooi's voor terug, :wave: later angelo
m
mickyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Re: samen stoppen?

hey,

Ik ben nu een week in de kliniek, twee mensen zijn al terug gevallen.
De kracht om er af te blijven zit in het feit dat je heel veel praat met verschillende psychologen en overige behandelaars.
Je maakt dan heel veel afspraken over het gebruik en je wilt dan natuurlijk niet iedere keer die mensen onder ogen komen en dat je je afspraken niet nagekomen bent.
Je hebt dus zón 3 á 4 keer per dag een gesprek, individueel of in de hele groep.
En de mensen die in het weekend naar huis mogen schrijven precies op wat ze gaan doen en vooral wat te doen als de trek opkomt.
Het is ook erg mooi om te ervaren dat de mensen die relatief het sterkste staan de aanderen mee nemen in hun goede gedrag en aanmoedigen om het zelfde te proberen.
Om in deze kliniek te komen moet je de psycholoog er wel echt van overtuigen dat je een groot probleem hebt en er echt van af te willen komen.
a
angeloLid
01-01-2024, 00:00
#19
Re: samen stoppen?

@micky
hebben jullie ook urine controlle?
hou vol he!!!
m
mickyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Re: samen stoppen?

Yep, Angelo na het weekend moet je ff pisse.
Maar dat is ook als stok achter de deur en dat je weet dat ze er achter komen als je weekends gebruikt.
Wat is jou belangrijkste reden om er mee te stoppen?
Dank je en jij ook volhouden he :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."