Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsaan dood ontsnapt

aan dood ontsnapt

59 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
B
BeeebLid
01-01-2024, 00:00
#1
gia79 zei:
Vanavond was ik met mn vriendje bij zijn maten. Allemaal aan de zuip/blow/snuif.
Ik zat op totaal ander level. Meest bizarre ervaring sinds tijden. Zo nuchter en iig sterk genoeg het te weerstaan... :rock:
Klik om te vergroten...

Knap van je! Mij lukt het meestal niet. :( Maar je val was natuurlijk wel een eye-opener.
Succes en sterkte meis,ik hoop dat je het volhoudt!

Beeeb

Btw Je zegt dat je al eerder 4 jaar er van afgebleven bent. Waarom ben je weer begonnen? En denk je dat je het nu wel vol blijft houden? Ik wil je niet gelijk demotiveren hoor! Maar ik ben wel benieuwd naar waarom je eerder zolang gestopt bent en waarom dan je dan toch weer begonnen bent?

Nogmaal succes en sterkte!! Ik hoop echt dat je het voldhoudt! :)
m
megatrippieLid
01-01-2024, 00:00
#2
gia79 zei:
hoi tripper, vanuit ervaring weet ik dat t steeds makkelijker wordt...
Vanavond was ik met mn vriendje bij zijn maten. Allemaal aan de zuip/blow/snuif.
Ik zat op totaal ander level. Meest bizarre ervaring sinds tijden. Zo nuchter en iig sterk genoeg het te weerstaan... :rock:
Klik om te vergroten...

Ik zou toch zeker voorlopig die situaties uit de weg gaan.
dus niet naar omgevingen waar gebruikt word.
Tevens zou ik als partner niet gebruiken ( in ieder geval niet in het bijzijn van mijn partner) als deze net gestopt zou zijn.
natuurlijk ligt de beslissing bij jou om wel of niet te gebruiken maar verleidingen moet je niet gaan opzoeken en zeker in het begin uit de weg gaan.

Je krijgt momenten dat je denkt van nu zou het wel heel erg lekker zijn
en als het dan ook nog aanwezig is word het moeilijk.
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#3
ha megatrippie,
Groot conflict tussen verstand en gevoel... wat jij zegt, is voor 100% waar.
Hebben er samen wel over gesproken, hij zei ook wel sorry dat ik voor je neus pak, maar hij was al zo onder invloed. Hij wil wel gaan stoppen, ik wil hem graag steunen... ik hoop dat hij snel die beslissing neemt, want moet naar mn verstand luisteren, mezelf voorop zetten... zucht... :rolleyes:
m
megatrippieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zolang je maar voor jezelf kiest komt het goed.
en onthoud,
je kunt pas echt iets voor een ander betekenen als je goed bent voor je zelf.
als hij het niet kan laten te gebruiken in jou bijzijn dan zal jij afstand moeten bewaren van hem.
als dat geen motivatie is voor hem daar mee stoppen en op zijn minst niet in jou buurt te gebruiken dan zegt dat genoeg over hem.
dan zou ik zorgen dat ik niet bij hem in de buurt was op momenten dat je gevaar loopt dat hij gebruikt.
dat kan betekenen dat je een vervelende stap zou moeten nemen.
maar misschien dat dat nodig is voor hem en gaan zijn ogen dan uiteindelijk open.
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#5
dankje megatrippie dat je meedenkt, mijn omgeving zit zo vol vooroordelen en zien achter de verslaving niet wat een geweldig persoon kan verschuilen. Hier is er meer ruimdenkendheid...
gia
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gia, goed van je! Ga zo door! Vind het erg knap van je dat je eraf kunt blijven als anderen om je heen gebruiken. Dat is iets wat ik absoluut niet kan (maar heb ook nooit een groot probleem met drugs gehad en kom ook niet vaak met drugs"gebruikers" in contact.) Zolang ik zelf geen drugs haal of in huis heb gaat het goed, maar als er eenmaal ligt of aangeboden krijg......zeg ik geen nee. (maar dat is eens in de 2-3 maanden, dan mag t wel vind ik:))

Ga zo door! Af en toe eens wat gebruiken kan geen kwaad, maar zeker niet dagelijks/wekelijks. Maar als je natuurlijk snel "verslaafd" raakt of in jouw geval een terugval natuurlijk mogelijk is kun je beter helemaal eraf blijven. Of wil je uiteindelijk wel af en toe eens wat nemen bij gelegenheden

En wat je vriend betreft, hoop zeker dat ie ermee kan stoppen! Laat je vooral niet meeslepen door hem, ookal hou je erg van hem, hou vooral ook veel van jezelf en als je merkt dat het jou weer terugtrekt, kies voor je eigen! Maar zeker, als hij wil stoppen, steun hem natuurlijk!
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ben door een glazen voordeur gevallen.
Klik om te vergroten...

gia79 zei:
natuurlijk realiseer ik me het risico van een terugval.
Klik om te vergroten...
M
MagicMushLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoop dat het je lukt!

Schrijf je verhaal op papier, je emoties en waar je het voor doet en bewaar het goed.

Als je straks dan het gevoel hebt dat je terug gaat vallen kun je het terug lezen en er weer motivatie uit halen om het vol te houden!
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Btw Je zegt dat je al eerder 4 jaar er van afgebleven bent. Waarom ben je weer begonnen? En denk je dat je het nu wel vol blijft houden? Ik wil je niet gelijk demotiveren hoor! Maar ik ben wel benieuwd naar waarom je eerder zolang gestopt bent en waarom dan je dan toch weer begonnen bent?

Nogmaal succes en sterkte!! Ik hoop echt dat je het voldhoudt! :)[/quote]

Ik ben begonnen omdat het stomweg op mijn pad kwam. Was vriendin bij me en ze had bij zich. Op sat moment kon ik het niet weerstaan. Het kwamzo onverwacht. Op dat moment zat ik ook niet lekker in mijn vel, van wekelijks werd mijn gebruik dagelijks....
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#10
magicmush, thanks voor de tip! :)
M
MagicMushLid
01-01-2024, 00:00
#11
gia79 zei:
magicmush, thanks voor de tip! :)
Klik om te vergroten...
Geen probleem, hopelijk helpt het, succes ermee! :rockband:
H
HarderstylesLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heel veel sterkte met revalideren en vooral met stoppen natuurlijk! :wave:
M
MaximeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hej, ik hoop dat het je gelukt is !!
Laat nog wat van je horen heh, ook al is het terug fout gelopen, gewoon blijven praten en
opnieuw proberen :wink:
h
hchooligun1994Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Heej,

Ik heb zelf geen ervaring met coke enz ( beginnend gebruiker ) maar door dit soort verhalen begin ik altijd wel te twijfel of ik zelfs door moet gaan met de speed!

Ik weet dat speed anders is, maar je weet maar nooit?!

1 ding is zeker, dit is het mooiste moment of lekker af te kicken ( at least try it! )
heb verder ook geen andere post gelezen dus daar zou best in kunnen staan dat je al gestopt bent enz...

Mvg,
E
EdblokLid
01-01-2024, 00:00
#15
Realiseer je dat een verslaving meestal een symptoom is van onderhuidse psychische klachten. En mensen die zeggen 'nee helemaal niet ik verveel me gewoon en daarom gebruik ik' zien zelf niet in dat die verveling een gevolg is van het feit dat je veel dingen mist in je leven waar je je mee bezig zou moeten houden ipv je in je eentje zitten vervelen en dan maar naar de drugs grijpen. Want recreatieve gebruikers die het echt eens in de zoveel tijd doen en als aanvulling op hun rijke leven, zie je zeer weinig. Ook omdat je geestelijk zo stabiel en gelukkig kan zijn, je dopamine en serontonine receptoren veranderen dusdanig, dat met elke keer dat je te snel na een vorige keer gebruikt, je een lichamelijk afhankelijkheid zal opbouwen.

Kortom, dr is wat goed mis, en ga daar achteraan, want je kan wel 4 jaar stoppen, er zit blijkbaar iets waardoor je jezelf kapot wilt maken.

mvrgr
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#16
hoi mensen, ja nog steeds gestopt met coke...

Ed, het wordt steeds duidelijker dat ik niet gewoon door kan gaan met leven, gaat een kou onder schuil, pijn die ik wilde overschreeuwen of opvullen van kou door drugs.... klopt... 1 juli naar verslavingszorg. stoppen is niet the main issue helaas...
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Wel goed dat je het zelf hebt ingezien en hulp erbij hebt gezocht :wink: Goed zo! Op die manier kom je er wel. Maar de verslaving is vaak niet het hoofd-probleem. Meestal raak je juist gevoelig voor drugs en kun je je erin verliezen als er andere problemen zijn.
Succes! :wink:
g
gia79Lid
01-01-2024, 00:00
#18
thanks!!! 7 weken alweer niet gebruikt :grin:
E
EdblokLid
01-01-2024, 00:00
#19
7 weken is een begin. Bij mij bleek 5 maanden een begin te zijn, maar omdat de situatie waarin ik verkeerde waardoor ik drugs wil nemen niet is veranderd, heb ik wel weer zo nu en dan terugvallen. Wel merk ik dat ik daarna weer makkelijker dan vroeger het abstinent blijven kan oppaken. ALs je EEN keer een tijd bent gestopt, kan je het daarna een stuk makkelijker, vooral omdat de paniek ontbreekt, je weet nu wat er gaan gebeuren wanneer je stopt. Bij mij is het vooral zo dat ik nu de rust kan vinden in het feit dat ik nu weet ook zonder drank en een blowtje prima te kunnen slapen bijvoorbeeld, en het besef dat ik me morgenochtend fris en helder voel sterkt me ook. Maar dan nog, soms wordt de chaos en stress me teveel en doe ik het toch, omdat ik vind dat ik soms even een avond die ellende niet 'verdien'. Zo dubbel is t allemaal. Dus 7 weken is al een stuk controle, maar nog geen overwinning. Je bent zoeizo goed bezig :wave:
J
Junk DeluxeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Geluk bij ongeluk :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."