Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTips afkicken van bruin

Tips afkicken van bruin

89 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
F
FlameonLid
01-01-2024, 00:00
#1
Top man! Welldone!
s
scorpioaddictLid
01-01-2024, 00:00
#2
Inderdaad trippelh beetje lauwe reacties. Ik vroeg alleen maar om wat tips professionele hulp heb ik alweer 1,5 jaar zoals ik schreef. Maar vanmorgen gelijk gaan bellen en morgen heb ik een intake in Amersfoort voor afkicken onder narcose.

heb ook wel gemerkt nu dat bruin echt niet mijn ding is dus ik hoop dat ik het daarna kan laten voor wat het is ik geef toe dat ik het zwaar heb onderschat.

thx anyway

R
D
DreugeLid
01-01-2024, 00:00
#3
succes
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik verplaats deze even naar verslaving...
s
scorpioaddictLid
01-01-2024, 00:00
#5
Goede avond medeverslaafde/geïnteresseerde,

Ik heb gisteren dus mijn intake gesprek gehad over afkicken onder narcose ik moet zeggen snap het nu veel beter en het bestaat in Nederland inderdaad nog niet zo lang en de reguliere verslavingszorg (brijder, parnassia) doen het niet volgens mij.

De bedoeling is dus dat je eerst medisch wordt onderzocht bloed en hartfilmpje longfoto etc. vervolgens krijg je een psychische analyse en je gebit moet 100% in orde zijn.
vervolgens brengen ze je 6 uur onder narcose en krijg je medicatie toe gediend 6 uur narcose is al niet goed voor je lichaam en de versnelde afkick is helemaal een aanslag zeggen ze.
Na deze behandeling krijg je een implantaat welk je zelf moet betalen =/- 300 euro met naltrexon of zo iets zodat je niet kan gebruiken anders wordt je ziek en je ondervind er geen plezier meer van.

Dit was optie 1

de tweede mogelijkheid omdat ik nog maar kort aan het bruin zit maar wel aan gemiddeld 4 gr per dag is afkicken met soboxtone een half opiaat als ik het goed begrepen heb. eerst weer medische onderzoeken vervolgens stoppen met bruin en zodra ik ziek wordt opbouwen met soboxtone om die na 10 dagen weer af te bouwen. wel met begeleiding van thuis (moeder en vriendin) dit is de optie die ik ga doen onder narcose is meer bedoeld voor diegene die al 20 jaar aan bruin zitten.

Als jullie willen zal ik hier gaan vertellen hoe ik het vind en of het slaagt ik merk zelf dat er weinig te vinden is aan goede ervaring verhalen dus wie weet help ik nog iemand hiermee.

ik moest verplicht twee dagen nadenken en morgen is de tweede dag dan vertel ik wat ik besloten heb en dan wordt ik zaterdag gekeurd.

tot zo lang gebruik ik zo min mogelijk en probeer gewoon de dag door te komen, ik heb me lelijk vergist in bruin en hoop dat ik er zo vannaf kan komen ben zeker wel gemotiveerd.

bedank voor het lezen

R :(
s
scorpioaddictLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zo maar weer de D :smilingimp: bellen begin weer te zweten en te trillen zou wel weer eens lekker willen slapen en eten eten onder invloed gaat redelijk lijkt alleen niet te blijven zitten ben nu in ongeveer vier weken van 95 kilo naar 79 gegaan broek valt gewoon van mijn reet af ben in jaren niet zo dun geweest. hoop echt dat dit de oplossing wordt ik zou willen dat we al twee weken verder zijn.

R
s
scorpioaddictLid
01-01-2024, 00:00
#7
he Stoere Yogivrouw,

Wat goed van je en wat fijn om je reaktie te lezen, ik ben het zeker van plan om vol te houden ben inmiddels bijna zes maand verder en het voelt goed sport ook drie keer in de week en volg daarnaast min. drie NA meetings in een week dit recept zorgt ervoor dat ik niet vergeet waar ik vandaan kom regelmatig lees ik dit nog wel eens terug en dan voelt het weer net zo kut als dat het was .

Bruin is echt rotzooi

thx for sharing

HUG
:rock:
Roger
s
scorpioaddictLid
01-01-2024, 00:00
#8
:rock: zes maanden :rock:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
scorpioaddict zei:
:rock: zes maanden :rock:
Klik om te vergroten...

Oke dan! Ga zo door zou ik zeggen :)
Z
ZeepbelLid
01-01-2024, 00:00
#10
wow !! echt super van je dat je bent kunnen stoppen dmv suboxone ! Ben zelf ook aan het stoppen nu dmv suboxone.. en jouw verhaal zorgt toch voor wat geruststelling bij mezelf :)

keep it up ! :wave:
s
scorpioaddictLid
01-01-2024, 00:00
#11
Beste Mede addicts,

Normaal zo rond de zes maanden wordt het voor mij kritiek mijn lichaam is dan weer helemaal herstelt alles wat ik heb verneukt tijdens of door mijn terugval is weer recht en dan denkt mijn hoofd dat het allemaal wel weer kan, dat gevoel is er nu nog niet (gelukkig) maar het is wel tijd om bij de les te blijven af en toe dit topic terug lezen helpt dan wel, ondertussen doen de meetings me ook goed.

Mijn geheugen is bijna weer wat het was, ik allerlei bloedonderzoeken laten doen en ik heb geen enkele SOA of hepatitus opgelopen enkel was mijn lever waarde nog iets verhoogd maar ik vertrouw erop dat dat nog herstelt.

Gegroet
Hug
Roger :rock:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het geestelijke deel van de verslaving is het moeilijkste om af te komen. Na een tijd clean te zijn kan je verslaving je toch telkens weer voor de gek houden; al helemaal bij hero. Ineens een plek of persoon die je toch weer triggert. Zo ook de gedachte dat het wel weer kan. Dat is een heel venijnig trucje van je verslaving. Ik hoop dat het besef dat dit zo werkt je kan helpen te denken dat de verslaving toch weer met je loopt te fucken en dat je je niet in de maling laat nemen. Succes daarmee!
s
scorpioaddictLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tufnut bedankt voor je reaktie,

Inmiddels 8 ,md verder het gaat allemaal lekker vindt het heerlijk om zo van de vroege zomer te genieten, en niet achter dichte gordijnen para met de pijp of pakje.

thx all :rock:
r
ravyLid
01-01-2024, 00:00
#14
hoi scorpio..

heb jouw verhaal net gelezen en vind het heel knap dat je bent afgekickt!!
een vriend van mij heeft hetzelfde soort verhaal als jij..
hij gebruikt al jaren cooc (nog nooit af geprobeerd te kicken)
maar zinds nu ongeveer 6 maanden rookt hij dus bruin...
ook hij zegt het flink te hebben onderschat..
ik vind het zo moeilijk om te zien.. hij takeld af is heel dun..
ik noem hem soms uncle fester (van de adams familie) hihi.
daar kan hij nog wel om laggen...
maar al met al wil hij er van af... waaar ben jij geweest voor hulp..

groetjes een bewonderaarster!!!
d
deimanmaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Beste oud collega gebruikers,
Het is inmiddels 9 maanden geleden dat ik ben afgekicked van de heroïne. Dit heb ik gedaan bij stichting Miroya, te Amersfoort. Dit programma bestaat uit meerder onderdelen:

1. Intake – uitgebreide inventarisatie van middelengebruik, lichamelijk onderzoek en analyse psychosociale situatie.
2. Detox – Dit is een 24 uur opname, waarbij je onder een lichte narcose clean wordt. Als je wakker wordt ben je clean. Ook heb je een Naltrexon implantaat, zodat opiaten gewoon niet werken. Geloof me, je hebt geen trek in heroïne.
3. Cognitieve therapie – Mensen van Miroya kunnen je dit veel professioneler vertellen, maar het leven aan de rand van de maatschappij leidt tot de nodige beschadigingen en ‘kronkels’. Waarom heb je drugs nodig gehad? Het is veel meer dan dat ik hier kan vertellen.

Mijn leven is gedurende deze 9 maanden radicaal verandert. Verslaving is niet echt leven. Ik ben vele malen zelf afgekicked, maar uiteindelijk redde ik het nooit. Die aanvullende therapie is essentieel om weer mens te worden, weer leren te voelen, emoties te ervaren. Dit alles is een heel proces met pieken en dalen. De methode die stichting Miroya hanteert is voor mij veruit de beste. Kijk op de website voor meer info – http://www.miroya.nl . Dit zijn mensen (bij Miroya dus) die weten waar ze mee bezig zijn, en doen het op een ongekend sympathieke manier.
Dit lijkt misschien een reclame boodschap, maar het is echt!! Mensen die echt serieus willen stoppen mogen me mailen. Je kunt natuurlijk gewoon direct contact opnemen.

Met vriendelijke groet, en heel veel succes,

Michel
s
scorpioaddictLid
01-01-2024, 00:00
#16
He Michel,

ik zit nu ongeveer op hetzelfde punt negen maanden in herstel, ik heb niks toe te voegen aan je verhaal.
ik raad het iedereen aan mijn leven is tien keer beter nu.

Mijn slechtste dag nu is beter als mijn beste dag tijdens mijn gebruik.

hug
Roger
R
Raymond1982Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Net het hele topic zitten lezen en ik schop hem toch even omhoog :P

Ben wel benieuwd hoe het nu met scorpioaddict en de anderen gaat.
s
scorpioaddictLid
01-01-2024, 00:00
#18
He mede Addicts,

Ben nu 1 jaar verder en nog steeds :rock: van alles verlost als ik terug lees besef maar al te goed waar ik vandaan kom. Met mij gaat het erg goed. Het was een jaar van bezinning en herstel. maar ook zijn er een hele hoop mooie en goede dingen gebeurt. Ik ben nog steeds een aktief lid van Narcotics Anonymous en dat helpt me veel. Tevens heb ik deze week een afspraak bij Miroya de mensen die me hebben geholpen om van de heroine af te komen. De volgende mijlpaal in NA is bij 18 mnd.

Tot dan
Hug
Roger :wave: :wave: :rock:
k
knalkaakLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tof om dit te lezen, van begin tot end. Keep up to good work

Ik heb het gevoel dat jij best wel verslavingsgevoelig bent (of was?) wat natuurlijk ook een rol speelt
r
r@r@Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Hallo allemaal,

Even een opmerking van mij; wat mij betreft ook niets dan lof voor Miroya.

Als je écht wilt stoppen, maar nog niet de juiste handvatten hebt aangereikt gekregen, ga ervoor!

Goede behandeling, zeer menselijke benadering; heel doeltreffend!

Groetjes,
R@ :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."