Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met blowen...erg lastig!

Stoppen met blowen...erg lastig!

43 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
L
LadyMLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi
Ik ben een vrouw van 28 jaar en ben tot de conclusie gekomen dat stoppen met blowen wel heel erg lastig voor me is.
Ik heb er erg veel moeite mee en ben dan ook echt verslaafd...het is zo in mn hele leven verweven dat ik serieus niet weet wat ik anders moet doen, of dingen moet doen zonder blowen....

Ikke..pff ben eigenlijk een beetje op zoek naar lotgenoten..ervaringsdeskundigen...whatever!

Ik WEET dat ik het misbruik en dat het té ver gaat...maar DOE het vervolgens NIET....

WTF!
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat is wel zo'n beetje het lastige aan een verslaving, we weten allemaal dat het niet goed is maar we doen het toch. En dat is oom wat het wel lekker maakt... als het niet mag, ga je het juist doen.
Ik blow zelf ook al 19 jaar en het is ook in mijn leven verweven, al is het voor mij niet zo belangrijk als alcohol.

Maar goed, hoe vaak blow je en hoeveel?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
idd dit is voor mij ook niet evident, ik kan me geen leven indenken zonder wiet en wil het ook niet , ik zal sterven met een joint in me hand en heb daar vrede mee.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#4
Denk je dat echt ? Geloof me maar dat dingen anders kunnen uitpakken dan dat je denkt. Je hebt er nu vrede mee, maar voor altijd?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik geloof van wel ja... en als het geen joint is zal het een plakje cake of een theetje zijn.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ok.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#7
mandragora zei:
idd dit is voor mij ook niet evident, ik kan me geen leven indenken zonder wiet en wil het ook niet , ik zal sterven met een joint in me hand en heb daar vrede mee.
Klik om te vergroten...

Ik zeg altijd zolang je je sociaal leven en werk/school er niet onder leid, en je het zo fijn vind waarom niet? :) Ik denk dat ik vanzelf stoppen zal, door er minder behoefte aan te hebben.

@LadyM
Hoeveel en hoelang gebruik je ongeveer? zoals Svali ook zei. En op welke momenten heb je er het meest behoefte aan? Of een gevoel die er is waarom je het doet? Als ik bullshit moet regelen en het zit tegen, of voor het slapen te relaxen zijn voorbeelden van mijn gebruik te omschrijven, of omdat ik geen honger heb/maagpijn verminderd er ook drastisch van op een goede manier. Herken goed wat je omschrijft dus hier al een lotgenoot om het zo te benoemen pb gerust als je wilt. Hopelijk heb je er iets aan :)

Greets!
L
LadyMLid
01-01-2024, 00:00
#8
Svali zei:
Dat is wel zo'n beetje het lastige aan een verslaving, we weten allemaal dat het niet goed is maar we doen het toch. En dat is oom wat het wel lekker maakt... als het niet mag, ga je het juist doen.
Ik blow zelf ook al 19 jaar en het is ook in mijn leven verweven, al is het voor mij niet zo belangrijk als alcohol.

Maar goed, hoe vaak blow je en hoeveel?
Klik om te vergroten...

Had ik een heel relaas getikt...gaat mijn laptop kuren vertonen....! :angry:

Maar om je vragen te beantwoorden...
Voor het eerste geblowed op mijn 13e...vanaf 15e 'fulltime'ah blowen

Rook elke dag, ma-do gemiddeld 2-3 jointjes per dag en in het weekend 5-7 per dag...
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
mijn sociaal leven leid er zeker niet onder, mijn sociale contacten roken duchtig mee, het enigste wat wel gebeurd is dat de verstandshouding met mijn ouders vervaagt en ik me hun leven niet kan voorstellen en hun mijn leven niet. ik heb een heel andere denkwijze gecreëerd dmv wiet en tripmiddelen, dit vind ik niet erg maar het is wel zo dat sommigen andere me niet kunnen volgen en ik hun ook niet. ik denk anders maar zeker niet slechter.
s
sinslordLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb precies het zelfde probleem.. alleen dan wel al door die andere "denkwijze" wel al een crisis met mijn ouders.

Maar de crisis is meer iets dat met accepteren temaken heeft dan met de daadwerkelijke meningen over drugs of wat dan ook.

En Blowen.. tja.. voor mij is het net een boterham kaas eten.. tegenwoordig.
Heel erg lastig ga deze discussie ook goed volgen en hoop op meer responces.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#11
LadyM zei:
Ik WEET dat ik het misbruik en dat het té ver gaat...maar DOE het vervolgens NIET....
WTF!
Klik om te vergroten...

Tja, je weet het wel, maar je doet het niet. Wordt dus tijd om het wel te gaan doen. natuurlijk is dat even lastig (vooral de eerste dag). Ik weet dat uit eigen ervaring. Maar ik weet ook dat je jezelf voor de gek houd met dat je het niet kan, dat het zo verweven is in je leven. Alles wat je doet met blow kun je ook zonder doen. Je moet hier alleen wel echt voor kiezen.

Als je echt wil dan kan je het. iedere keeer dat je denkt te willen blowen is dta de verslaving die je probeert te verleiden het te gaan doen. Jij zal iedere keer moeten bedenken dat jij niet je verslaving bent en dat jij een eigen keuze hebt (gemaakt). En dan is het een kwestie van niet doen.

Eenmaal echt die stap gezet zul je zien dat het reuze meevalt. Ga dan juist dingen doen die je anders met blow zou doen. Zo blowde ik altijd mega veel onder xtc en in mindere mate onder speed. Ik ben expres een keer speed en daarna xtc zonder gaan gebruiken. Ook ben ik zonder blowen in mijn shop gaan zitten en dat soort dingen.

Omdat ik geen stopper ben (ik wil het genot af en toe kunnen blijven voelen), maar wel van mijn verslaving af wilde ben ik na een tijdje ook heelbewust weer begonnen. Ik rook sindsdien puur en heb me in het begin expres gehouden aan een stelregel van 1x in de twee weken. Later kon ik dit loslaten en nu kan ik een week dagelijks in de avond een pijpje roken, maar ook weer een week niet. Het blijft oppassen, maar ik ben wel van mening niet meer verslaafd te zijn.

Het komt er dus op neer dat je gewoon moet stoppen. Niet zielig gaan doen dat het zo moeilijk is. Je legt daarmee alleen maar meer verslaving aan jezelf op. je wilt ervan af of niet.

Succes!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#12
daar heb je een punt tufnut.
L
LadyMLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tufnut zei:
LadyM zei:
Ik WEET dat ik het misbruik en dat het té ver gaat...maar DOE het vervolgens NIET....
WTF!
Klik om te vergroten...

Tja, je weet het wel, maar je doet het niet. Wordt dus tijd om het wel te gaan doen. natuurlijk is dat even lastig (vooral de eerste dag). Ik weet dat uit eigen ervaring. Maar ik weet ook dat je jezelf voor de gek houd met dat je het niet kan, dat het zo verweven is in je leven. Alles wat je doet met blow kun je ook zonder doen. Je moet hier alleen wel echt voor kiezen.

Als je echt wil dan kan je het. iedere keeer dat je denkt te willen blowen is dta de verslaving die je probeert te verleiden het te gaan doen. Jij zal iedere keer moeten bedenken dat jij niet je verslaving bent en dat jij een eigen keuze hebt (gemaakt). En dan is het een kwestie van niet doen.

Eenmaal echt die stap gezet zul je zien dat het reuze meevalt. Ga dan juist dingen doen die je anders met blow zou doen. Zo blowde ik altijd mega veel onder xtc en in mindere mate onder speed. Ik ben expres een keer speed en daarna xtc zonder gaan gebruiken. Ook ben ik zonder blowen in mijn shop gaan zitten en dat soort dingen.

Omdat ik geen stopper ben (ik wil het genot af en toe kunnen blijven voelen), maar wel van mijn verslaving af wilde ben ik na een tijdje ook heelbewust weer begonnen. Ik rook sindsdien puur en heb me in het begin expres gehouden aan een stelregel van 1x in de twee weken. Later kon ik dit loslaten en nu kan ik een week dagelijks in de avond een pijpje roken, maar ook weer een week niet. Het blijft oppassen, maar ik ben wel van mening niet meer verslaafd te zijn.

Het komt er dus op neer dat je gewoon moet stoppen. Niet zielig gaan doen dat het zo moeilijk is. Je legt daarmee alleen maar meer verslaving aan jezelf op. je wilt ervan af of niet.

Succes!
Klik om te vergroten...


Inderdaad....!
Pfff.....thanks!
Ik moet het ook wel écht kunnen!
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#14
Uiteindelijk wel.
Hoewel ik nog steeds achter mijn post sta bedacht ik me wel dat je wel iets kunt willen, maar dat het dan toch soms niet lukt. Ik zou best iedere dag willen hardlopen. Ik wil alleen nog liever zelf bepalen wat ik wanneer doen en daardoor wordt hardlopen vaak uitgesteld.
Met blowen kan dat ook zo zijn. Je wilt wel stoppen, maar je wilt misschien ook graag te suf zijn om aan bepaalde problemen te denken. Dit zal vaak onbewust zo zijn. het is dus ook wel zaak om goed naar jezelf te kijken en heel eerlijk te zijn over de reden waarom je zoveel blowt. Zodra je dat helder hebt, kun je andere strategien bedenken en wordt het een stuk makkelijke om te stoppen.
L
LadyMLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tufnut zei:
Uiteindelijk wel.
Hoewel ik nog steeds achter mijn post sta bedacht ik me wel dat je wel iets kunt willen, maar dat het dan toch soms niet lukt. Ik zou best iedere dag willen hardlopen. Ik wil alleen nog liever zelf bepalen wat ik wanneer doen en daardoor wordt hardlopen vaak uitgesteld.
Met blowen kan dat ook zo zijn. Je wilt wel stoppen, maar je wilt misschien ook graag te suf zijn om aan bepaalde problemen te denken. Dit zal vaak onbewust zo zijn. het is dus ook wel zaak om goed naar jezelf te kijken en heel eerlijk te zijn over de reden waarom je zoveel blowt. Zodra je dat helder hebt, kun je andere strategien bedenken en wordt het een stuk makkelijke om te stoppen.
Klik om te vergroten...

Ook so true.....
Tufnut..je slaat wel koppen met spijkers zeg! :(

Laatste keer dat ik niet kon blowen, na een heftige gebeurtenis, zat in het buitenland en kon echt niet, was gewoon niet aanwezig, heb ik echt heftige nachtmerries gehad...ben heel erg bang voor wat er komen gaat, heb een hoop shit sober te verwerken.

Ik ben het in mijn hoofd stiekem alweer aan het verzetten terwijl ik dinsdag a.s. een afspraak heb bij een kliniek, verslavingszorg...in mijn eentje trek ik het gewoon erg slecht...of ben ik gewoon te zwak..want wil ik het nou wel echt?!

Helemaal stoppen lijkt mij niet realistisch maar het zo misbruiken en/of geestelijk afhankelijk (willen?) zijn breekt mij gewoon op!

Moet ook aan mezelf werken en dingen onder ogen komen...en als ik deze verslaving/afhankelijkheid kan beaten ben ik al voor 2/3 op weg!

Neemt niet weg dat het nog steeds erg lastig is...voer toch wel vaak de struisvogel-politiek uit op momenten dat ik sterk zou moeten zijn en NIET zou moeten toegeven..*zucht*

Vallen en opstaan........
T
TheDailySmokerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Het enige probleem dat ik heb met mijn "verslaving" is dat ik er soms echt lastig van word als ik niet kan blowen...
Het ergste van al is dat mijn ouders er het meeste onder lijden, want zij geven mijn zakgeld altijd braaf, maar weten niet wat er mee gebeurd, met als gevolg dat het al op is in het midden van de schoolweek!! :cry:
T
TamaraRLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik loop zelf inmiddels al een half jaar bij Novadic Kentron, maar naar mijn mening word er daar niet naar mij geluisterd.

Ik ben op eigen kracht heftig geminderd met mijn blowgedrag, van 5 gram op een dag naar 1, maximaal 2 jointjes(dus een grammetje in totaal) en dat nu af aan het bouwen naar alleen 's weekends. Het is idd moeilijk, ook omdat AL mijn sociale contacten blowen, alles wat ik deed met blowen te maken had (iets leuks doen met vrienden werd al gauw een jointje in de shop roken) en ik er vooral mee begonnen ben om dingen te onderdrukken.

Als je met je hulpverlener gaat praten, geef dan duidelijk aan wat je WEL en NIET wilt. Ik was in het begin bij Novadic heel erg bang dat als ik nee zou zeggen tegen hun ideeen en visies, ze me niet meer wilden helpen. Resultaat hiervan is uiteraard dat je niet meer volledig eerlijk bent richting je hulpverlener en dat heeft diegene wel nodig om jou echt te kunnen helpen. Zo wilden ze mij bijvoorbeeld een volledige onthouding van wiet aanpraten, ik ben hiertegenin gegaan omdat dat niet en nooit mijn doel is geweest, mijn doel is het onder controle krijgen van iets wat nu uit de hand is gelopen. Toen ik dat rustig had uitgelegd tegenover mijn hulpverlener, had die er alle begrip voor. Misschien is het ook iets voor je om bijvoorbeeld zelf urinecontroles aan te vragen? Ik heb dit gedaan om een 'stok achter de deur' te houden, ik kon niet zeggen dat ik maar weinig geblowd had die week want de labresultaten bewezen het tegendeel.


Het blijft lastig, vooral op de lange termijn! Veel mensen zeggen dat het begin het moeilijkst is, in mijn geval was dit niet zo. Voor mij is het volhouden veel moeilijker.

Mocht je erover willen praten, je kan altijd een PMetje sturen!
g
grunLid
01-01-2024, 00:00
#18
Erg herkenbaar je verhaal, ik heb de afgelopen 10 jaar elke dag geblowt. Op het laatst waren het er 10 per dag, en het laatste jaar ook nog een sixpack 10 procent bier erbij.
Eindeloze pogingen gedaan om te stoppen of te minderen maar nooit gelukt.

Ik ga nu sinds 1 maand naar aa meetings toe en werk hard aan me 12 stappenplan en heb nu in 1 maand 2 terugvallen gehad van 1 dag, en dit is me record in 10 jaar tijd (2 dagen blowen in een maand tijd).

Het is echt verschrikkelijk lastig, al je opgekropte emoties komen naar boven + alle narigheid wat er in je dagelijkseleven ervaart komt nu snoeihard binnen omdat je nuchter bent.
Maar er zitten mensen bij de bijeenkomsten die al 5 jaar niet meer gebruiken en daar probeer ik me op te focussen, en ik hoop dat ik er over 5 jaar zo bij zit.

Enorm veel succes met stoppen!
r
rhonjaLid
01-01-2024, 00:00
#19
knap van je ! ik blow ook dagelijks en heb morgen mijn eerste afspraak bij verslavingszorg maar zie idd op tegen de shit die dan omhoog komt. hoe gaat het slapen en dromen nu?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#20
ok, dank je voor je eerlijke informatie

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."