Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Elke verslaafde wil graag gecontroleerd gebruiken wanneer het hem uitkomt. Alleen is dit vaak 1000000X lastiger dan helemaal stoppen. Ik ben nu 10 jaar verslaafd en me langste periode dat ik het niet gedaan heb was 21 dagen ofzo (was echt een uitzondering). Ik kon me ook niet voostellen om het nooit meer te doen en wilde dolgraag minderen. Maar elke x als ik de eerste weer rookte kwam ik in me oude patroon + meer. Ik ga nu sinds 13 september naar aa meetings en heb sinds toen 17 dagen niet meer geblowt. Ik heb toen een terugval gehad van 1 dag, en direct zaten al me oude gedachtes weer in me hoofd (ach 1 dag kan nog wel, wat maakt het ook allemaal uit en nog meer van die smoesjes). Gelukkig heb ik me gereedschappen kunnen gebruiken en heb ik het niet gedaan. Als deze maand voorbij is zit ik op 1 maand en ben echt dolblij. Het is enorm hard werken, maar ik heb er nu al een hele hoop voor terug gekregen."
"Erg herkenbaar je verhaal, ik heb de afgelopen 10 jaar elke dag geblowt. Op het laatst waren het er 10 per dag, en het laatste jaar ook nog een sixpack 10 procent bier erbij. Eindeloze pogingen gedaan om te stoppen of te minderen maar nooit gelukt. Ik ga nu sinds 1 maand naar aa meetings toe en werk hard aan me 12 stappenplan en heb nu in 1 maand 2 terugvallen gehad van 1 dag, en dit is me record in 10 jaar tijd (2 dagen blowen in een maand tijd). Het is echt verschrikkelijk lastig, al je opgekropte emoties komen naar boven + alle narigheid wat er in je dagelijkseleven ervaart komt nu snoeihard binnen omdat je nuchter bent. Maar er zitten mensen bij de bijeenkomsten die al 5 jaar niet meer gebruiken en daar probeer ik me op te focussen, en ik hoop dat ik er over 5 jaar zo bij zit. Enorm veel succes met stoppen!"
"Je kunt alleen afkicken als je er zelf aan toe bent en er je stinkende best voor doet."
"rhonja zei: knap van je ! ik blow ook dagelijks en heb morgen mijn eerste afspraak bij verslavingszorg maar zie idd op tegen de shit die dan omhoog komt. hoe gaat het slapen en dromen nu? Klik om te vergroten... Ik slaap maximaal 2 uur achter elkaar ofzo, dus ik heb nog geen last gehad van nachtmerries. Ik ben nooit naar een kliniek geweest, omdat ik dan het gevoel heb dat het gemakkelijk is om niet te gebruiken omdat er niks voor handen is. En ik niet leer om nee te zeggen in mijn leven waar ik normaal in zit. iceman4u zei: euh , nu niet overdrijven he , stoppen met blowen is knap lastig , maar na 2 weken komt de zon weer op niet hervallen is het moeilijkste Klik om te vergroten... Fin dat het voor jou alleen de eerste 2 weken knap lastig is, maar daardoor overdrijven andere mensen niet hoor. Iedereen is anders en iedereen ervaart alles anders. iceman4u zei: goddard58 , waar heb je het over ? nog een tip om de afkick aangenamer te maken , 2 weekjes valium of trazolan en dan 2 weekjes afbouwen met de valium of trazo Klik om te vergroten... De ene drugs voor de anndere vervangen is nooit slim. mandragora zei: iceman4u zei: nog een tip om de afkick aangenamer te maken , 2 weekjes valium of trazolan en dan 2 weekjes afbouwen met de valium of trazo Klik om te vergroten... Kan je zo niet van de ene verslaving in de andere rollen? Klik om te vergroten... Precies. De kans is heel erg klein dat als je eenmaal verslaafd bent geweest aan een drug, je met een andere drug wel mate kan houden. Ja misschien in het begin, maarja dat had je met blowen waarschijnlijk ook in het begin."
"Hij kan alleen stoppen als hij dat zelf wil, hoe gaat het nu?"
"Erg herkenbaar, enige wat hier tegen helpt is geen drugs meer gebruiken. En als je het herkend dat je je ergens in aan het verstoppen bent (zoals spelletjes) er wat aan doen. Enorm veel succes!"
"Je bent een verslaafde of je bent het niet. Ook de periode dat je niet gebruikte was je verslaafd, je besloot toen alleen om niet meer te gebruiken. Toen je 1x weer dacht van 1tje kan wel ben je weer de fout in gegaan en ben je weer terug in je actieve verslaving gerold. Enorm veel succes om er weer uit te komen!"
"Hallo, ik ben paddos aan het kweken tegen clusterhoofdpijn. Nu vroeg ik mij af of iemand kan zeggen of ik al moet oogsten."
"CuriousExplorer zei: Allereerst, heel veel sterkte met uw clusterhoofdpijn !! Mijn pa heeft dat ook, en die mens ziet enorm af ( jij ook ). Over de paddo's zelf kan ik niks zeggen, er zitten hier wel mensen die je wel zullen kunnen helpen. *ps : laat je na afloop weten of dit ook daadwerkelijk helpt tegen clusterhoofdpijn? Praat dit mijn vader al maanden aan, maar hij staat sceptisch tov psychedelica, niettegenstaande hij ganse dagen legale drugs gebruikt die mijn inziens veel schadelijker zijn op lange termijn. Thanks alvast !😊 Klik om te vergroten... Bedankt zal ik doen. In het verleden heb ik wel eens genomen en op een gegeven moment werd de cyclus wel afgebroken maar weet niet of het daar door kwam. Nadeel was wel altijd dat ik echt enorm bad ging op paddos. Maar ik nam altijd een handje vol, en ik geloof dat 3 gram al voldoende is voor een zware trip dus dat was vrij logisch dat ik er niet lekker op ging. SuperSilverHaze zei: Zo te zien zijn de vliesjes van hoedje al open. Je bent net iets te laat, beste is als de vliesjes bijna scheuren. Je moet ze nu wel oogsten ja Klik om te vergroten... Zal ik doen. Zijn de paddos dan nog wel te gebruiken? Of is het vooral nadelig dat ik eventueel niet nog een x kan oogsten? Die kans acht ik sowieso al vrij klein omdat de zomer straks voorbij is en ik nog nooit de verwarming in huis aan heb gehad."
"Duurde best lang voordat deze op kwamen, maar toen ze opkwamen was het echt in 1,5 tijd een volle zak. Ik laat ze drogen in een doos met overal keukenpapier er onder en er boven. Is dat een beetje te doen? Heb geen zin in geneuzel in de oven of met andere rare fratsen."