Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"als je geen wiet meer hebt en de shops gesloten zijn eerder gaat slapen dan gebruikelijk om voor je gevoel eerder bij de shop te staan de volgende ochtend"
"Ik vind het heel herkenbaar wat je allemaal zegt, ik ben vandaag 29 dagen gestopt met blowen na ongeveer 6 jaar bijna dagelijks te blowen. Ik ben begonnen op mijn 11e als er wel eens gelegenheid was en vanaf 14/15 was het elke week meermalen. Toen ik 18 werd blowde ik elke dag en nadat ik enkele maanden later mijn VWO-diploma gehaald had ben ik uit huis gegaan. In mei word ik 21 jaar, en ik heb 2 jaar stilgezeten; 2 opleidingen begonnen en 2 verpest. Tevens ben ik uit mijn huis getrapt, na het meermaals niet betalen van de huur. Het klinkt als een zielig verhaal maar het is mijn eigen schuld geweest, in de tussentijd heb ik mijzelf een letterlijk rookgordijn voorgehouden door elke dag minstens één maar meestal meerdere joints te roken. Een aantal maanden geleden las ik een artikel over verslavingen waarin een andere definitie van verslavingen werd gegeven dan die ik kende: een verslaving is het meermaals gebruik van iets wat je leven op een negatieve manier beinvloed. Dit heeft mij na enig denken doen beseffen dat dit mijn leven inderdaad negatief beinvloed en dat ik dit niet langer mág volhouden! Wat voor mij heel goed helpt is om elke keer als je naar de coffeeshop wil gaan te bedenken dat het mijn leven (vooral) op een negatieve manier beinvloed. En steeds uit te kijken naar woensdag en iedereen die je spreekt zeggen woensdag ben ik vijf weken gestopt met blowen(voor mij althans); ik denk dat je dan een soort doel stelt voor jezelf, wat heel bevredigend werkt als je het ook daadwerkelijk haalt. Clean blijven is het belangrijkste voor mij op dit moment en ik begin vanaf volgende week met een nieuwe opleiding die ik moet gaan halen van mezelf. Het ergste vind ik bijna nog wel dat ik vorige week trots was op mezelf omdat ik 3 weken nÃet had geblowd; dat is wel een teken dat het heel erg is geweest. Ik hoop dat jullie er een beetje wijs uit kunnen en misschien er nog wat moed uit kunnen putten. Niet blowen in het weekend en kijk uit met oversteken!"
"Oekrus zei: Het ergste vind ik bijna nog wel dat ik vorige week trots was op mezelf omdat ik 3 weken nÃet had geblowd; dat is wel een teken dat het heel erg is geweest. Klik om te vergroten... Ik ben trots dat ik... hoeveel zijn het er eigenlijk, 18 dagen zoiets? weet het niet meer :P dan is het bij mij wel veel erger, ik denk echt van, dit had ik nooit gedacht te kunnen. Maja succes man Klik om te vergroten... 18 dagen is bijna 3 weken, maar goed ik dacht hetzelfde. Ik denk ook steeds dat ik wel casual zou willen blowen, maar bedenk er achteraan dat ik dat nu gewoon niet kan! 33 dagen and going strong"