Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn Wiet Verslaving

Mijn Wiet Verslaving

194 antwoorden
39 weergaven
18-5-2026
G
Gstylo074Lid
01-01-2024, 00:00
#1
jah ik was typish zo'n jongetje (al 18maanden trug) dat alles deed voor de wiet mensen rippen etc. nog veel erger daardoor kwam ik voor 10maanden in de jeugtgevangenis, maar 1tip die ik je wil meegeven is om je weed verslaving niet in te ruilen voor een andere zoals mij.

dankje
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#2
dankje man, jeugdgevangenis? Heftig. Succes met alles!
G
Gstylo074Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Precies daarom prijs ik mij gelukig dat ik nooit meer blow ookal slaap ik slecht, het is echt een aanrader om te stoppen!
maar soms twijfel ik of ik eter af was met jonko
K
KokosnootLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kan mezelf hier zeker ook in herkennen, je bent niet de enige man :wink:
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#5
De laatste tijd gaat het weer bergafwaarts. Ik lieg tegen iedereen, zelfs tegen de therapeut. Ik lieg tegen me moeder, tegen me vrienden en tegen mezelf. Alles ging zo goed, maar nu voel ik mezelf echt ongezonder worden. Ik voel mezelf magerder worden. Alsof iets me van binnen opvreet.

Ik voel gewoon dat ik minder conditie heb. Ik heb zowat de hele dag hoofdpijn. M'n hoofd zit zo godverdommde vol met shit, en stress, en geldzorgen, en pijn, en al die shit.


Ik blijf excuusjes verzinnen om ermee door te gaan. Elke keer weer vind ik ze terecht. Wanneer komt nou eindelijk 'de openbaring?'
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ga morgen ochtend naar de dokter omdat ik laatste maand last heb van ernstige steken op de borst, hoog links, waar me hart zit. Is waarschijnlijk niks, maar stel je voor dat dat nu al door roken en blowen is verkankerd... Brrr
L
LadyMLid
01-01-2024, 00:00
#7
De laatste tijd gaat het weer bergafwaarts. Ik lieg tegen iedereen, zelfs tegen de therapeut. Ik lieg tegen me moeder, tegen me vrienden en tegen mezelf. Alles ging zo goed, maar nu voel ik mezelf echt ongezonder worden. Ik voel mezelf magerder worden. Alsof iets me van binnen opvreet.

Ik voel gewoon dat ik minder conditie heb. Ik heb zowat de hele dag hoofdpijn. M'n hoofd zit zo godverdommde vol met shit, en stress, en geldzorgen, en pijn, en al die shit.


Ik blijf excuusjes verzinnen om ermee door te gaan. Elke keer weer vind ik ze terecht. Wanneer komt nou eindelijk 'de openbaring?'
Klik om te vergroten...

Hey!

Ik lees net jouw topic na het plaatsen van een post in mijn oude topic..
Ik herken een hoop en ga proberen om te stoppen vanaf morgen..rook nu mijn laatste joint en ben er helemaal klaar mee..helemaal na het lezen van jouw topic want ik heb het nooit echt goed geprobeerd of zo lang weten vol te houden...ik ken pas een hoop smoezen! :wink:

Die openbaring wacht ik ook al heel erg lang op..en ben ergens een beetje bang dat ik die openbaring wel weet maar het gewoon tegenhoud :(

Hey maar minder man, dat het weer ff kut gaat..let's help eachother!
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vraag me toch zo af, hoe heeft het in godsnaam zo ver kunnen komen? Hoe heeft het zo kunnen gebeuren dat ik ermee door ging, en elke keer zei ik stop wel n keer, totdat ik er achter kwam dat het echt niet meer ging. En nu zit ik in deze shit. Ik voel me ziek, misselijk, hoofdpijn, verveling is wat minder aangezien ik aan het robotten ben als n malle (kamer opruimen, administratie doen, serie aant downloade voor vanavond, bakje chips erbij) vanavond gaat wel goedkomen.

Het feit dat mijn 2 vrienden, blowmaten of niet, ik kende ze al voor het blowen, mij zo laten vallen. Ik ben al ontzettend boos, ik voel al bij alles een blinde vlek, maar dat ze dit flikken... Dit was precies wat er fout ging vorige keer. Na 2 weken wou ik wel eens wat 'doen'. Maar het enige wat ik wist om te doen was blowen.

Achja, ze kunnen de tering krijgen ik bel ze niet meer. Nooit meer. Het zijn verwende klootzakken, vooral eentje. Opscheppen met ze dure kleding en dure ipad, terwijl hij goddomme weet hoe ik er financieel thuis voor sta! Hij is een verwend achterbaks mannetje, dat liegt en bedriegt. Hij zou een tijdje geleden langkomen om ff te bespreken wat we gaan ondernemen ivm het stoppen. 3 weken gewacht, bel ik em dan zegt ie ja ik was ff met collega chillen.

Hele dikke vinger kan ie krijgen :wink: Jij gaat niet stoppen mannetje, blow maar lekker verder met die collega van je, en die coke die je snuift ééns in de week. (laat me niet lachen man)

Hij heeft ook n keer xtc gedaan, en zit mij doodleuk te vertellen hoe hij het gaat inplannen: volgende week eentje, 2 weken daarna nog n keer haha ja ik geloof et. Wil ik em helpen door hem tips te geven van je moet uitkijken, dit wil je niet erbij hebben, wacht er zeker 3 maanden ofso mee, maar nee dan ben ik n bemoeial en een betweter.

Van je vrienden moet je et hebben he? :P
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ze zijn jou vriendschap niet waard man!
Als vriendschap om wiet moet draaien ben je ze beter kwijt dan rijk.

Probeer je wel wat in toom te houden :wink: , blijf er kalm onder en weet waarmee je bezig bent, jij hebt het verstand en het karakter om te stoppen daar heb jij je 'wietvriendjes' niet bij nodig integendeel zelfs.

Probeer ook eens een wierook stokje aan te steken en relaxte muziek, krijg je ook al gelijk een relaxtere staat van zijn. Doe je ogen dicht, geniet van de geur en de muziek en denk aan de positieve dingen des levens, of probeer juist aan helemaal niets te denken ( consentreer je op je ademhaling).

Morgen is er weer een dag verder dat je clean bent!
En je kan wss morgenochten er anders tegenaan kijken als vandaag.

grts
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Vanavond ging perfect. Heb me kamer piekfijn opgeruimd, me adminstratie gedaan, zoals loonstrookjes en rekeningen, en heb wat snacks gehaald voor vanavond. Wat series gedownload en even wat ademhalingsoefeningen gedaan. Voel me prima op dit moment.

Morgen is het weer een ander verhaal. Moet morgen weer robotten. Misschien ff wat huiswerk maken? Ik leef nu van dag tot dag. Helaas is het moeilijk voor te stellen dat het echt beter gaat worden omdat het zo'n geleidelijk proces is. En dan is er natuurlijk de eenzaamheid. Maarja, eerst moet de verslaving overwonnen worden. Hoe langer ik stop, hoe meer ik ga ondernemen, hoe meer levenslust ik krijg. De suicidale gedachtes die ik lange tijd had en de gedachtes om mensen iets aan te doen, wraak te nemen is op dit moment weg ge-ebt.

Ik vind het moeilijk. Het is lastig om zo bezig te blijven. Ik moet er veel moeite voor doen, maar zoals ik afgelope paar dagen bezig ben geweest moet het goedkomen. Robotten, wat een geniale tip van Yoram.

Ik zie het helemaal goed komen. Ik wil weer leven. Een normaal leven leiden. Ik wil niet meer met suicidale gedachtes rondlopen en met ideeen om daarbij ook andere mee de dood in te sleuren.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
De suicidale gedachtes die ik lange tijd had en de gedachtes om mensen iets aan te doen, wraak te nemen is op dit moment weg ge-ebt.
Klik om te vergroten...

Das al een pak van me hart!
Zulke negatieve gedachten mogen geen deel uitmaken van je leven.
Ben al blij dat het op dat gebied al beter met je gaat :)

groetjes
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Precies, ben ik ook blij om. Vandaag moest ik werken en had nergens last van, maar nu ik thuis ben steekt de craving weer de kop op. Gelukkig heb ik de skills om ermee om te gaan. Ben ook al flink gezond aan het eten gegaan, en ga maandag een fitness kaart kopen bij een fitnesscentrum in de buurt. Vanavond dus weer ff robotten, me kamer is piekfijn opgeruimd dus dat is al wat stressverlagend enzo. Ook nog ff wat huiswerk maken, en dan vanavond weer lekker filmpje kijken :wink:

Heb trouwens gehoord dat melk de afbraak van slechte stoffen kan versnellen. Enig idee of dit waar is? Of is dit totale lulkoek?

Wat ik nog steeds neit begrijp is dat ik elke avond toch zo enorm lekker slaap :) Heel raar, had dit echt neit verwacht. het lijkt wel alsof ik eindelijk een keer écht moe ben, en niet in slaap space. Helaas nog geen dromen gehad, maar die komen wel weer denk ik. Ga maandag met me therapeut bespreken over meditatie en ontspanningsoefeningen tegen stress en piekeren. Dit kan ook helpen. Alle kleine beetjes die helpen moet ik uitvoeren. Elk piepkleine beetje is goed.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Heb trouwens gehoord dat melk de afbraak van slechte stoffen kan versnellen. Enig idee of dit waar is? Of is dit totale lulkoek?
Klik om te vergroten...
Geen flauw idee dit is wel wat ik over melk voor je gevonden heb:
http://www.freewebs.com/whitepoison/waa ... 0goed.html
http://www.imtpraktijk.nl/artikelen/nieuwsbrieven/

Bij die onderste link word aangenomen dat melk ontgift en rustgevend werkt.
Lees nieuwsbrief 9..., ik vertel maar wat ik lees op internet.
Weet bijlange niet of het allemaal waar is.

Wat ik nog steeds neit begrijp is dat ik elke avond toch zo enorm lekker slaap :) Heel raar, had dit echt neit verwacht. het lijkt wel alsof ik eindelijk een keer écht moe ben, en niet in slaap space.
Klik om te vergroten...

Ja dat vind ik ook raar, prijs jezelf gelukkig :) !
GRTS
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het kan natuurlijk geen kwaad om melk te drinken, ik bedoel stel dat het niet gezond is, ongezond zal het nooit zijn lijkt me?

Ik ben zelf al heel veel dingen aan het plannen. Ook eet ik een heel stuk gezonder, wat ik van plan ben om vol te houden. Verder heb ik energiedrankjes afgezworen. Enige caffeine die ik binnekrijg is van het kopje koffie 's ochtends (ik kan absoluut niet zonder koffie bij het ontbijt. Wat een heilig lekker gevoel zeg :P) Flink aan de vitaminepillen en gezonde dranken zoals melk dus en sinaasappelsap en morgen eens ff die fitness-kaart kopen. Heb bakken met vrije tijd dus laat ik nou maar eens in plaats van die tijd wegblowen de tijd wegfitnessen. Vaarwel magere tengere Leon, tijd voor wat spierkweek :)

Ook probeer ik altijd bezig te zijn. Wat trouwens lastiger blijkt te zijn dan je zou denken. Kamer bijhouden en was bijhouden is een must nu, maar ik heb nog steeds de cannabis-luiheid. Heb net ff met me broer een film gekeken, hij was net hier, en dit bewijst dus weer dat zonder wiet je ook enorm plezier kan hebben. Ik ben nog maar n aantal dagen gestopt, maar voel nu al veranderingen. Niet alleen psychisch maar ook lichamelijk. Ik ben oppeens veel actiever geworden met huishoudelijke taken en bijvoorbeeld agenda's en planningen bijhouden. Het enige waar ik mee zit is de eenzaamheid. Maar hé, door te gaan blowen verandert daar niks aan. Ik begin bij het hoofdprobleem, en werk langzamerhand alle andere problemen weg. Gaat een hoop tijd kosten. En een hoop wilskracht. Maar elke beetjes helpen.

Ik wil weer een normaal leven leiden. Ik wil weer genieten. Juist dát vooruitzicht maakt het dragelijk. De trek valt reuze mee, als ik maar bezig blijf. Het is op dit moment meer een achtergrond gevoel. je kent het wel, net als bij roken. Geen lichamelijke ontwenning, alleen een zacht achtergrond stemmetje dat zegt:

'Doe niet zo flauw man, geniet ff, rook n jointje, eentje maar daarna stop je'.

Ik vernietig je, thc, je laatste kreten van paniek hebben op mij geen impact. De tijd dat je mij bestuurde is voorbij. Ik zal genieten als ik kijk hoe je je laatste adem uitblaast! Zonder mijn lichaam ben je niks!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vernietig je, thc, je laatste kreten van paniek hebben op mij geen impact. De tijd dat je mij bestuurde is voorbij. Ik zal genieten als ik kijk hoe je je laatste adem uitblaast! Zonder mijn lichaam ben je niks!
Klik om te vergroten...

Das mooi verwoord :grin: :grin:
En idd blijven robotten!!! doen doen doen

Je bent op het goede pad beland heb ik de indruk, veel sterkte!!

grts
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Komt goed, dankje. Wat ik me trouwens afvroeg, misschien heel raar maar

gisteravond was ik dus vrij, en kheb van ongeveer 10 tot 2 uur savonds beetje series zitte kijken en spelletjes gedaan. Ik voelde me heel vreemd, echt duizelig en me hoofd was zwaar als steen met ook echt gewoon rode en hangende ogen erbij, en een gortdroge keel. Dan bedoel ik niet van oh beetje dorst maar echt zo droog dat je steken voelt bij slikken. Ik had niks gebruikt, en goed gegeten en gedronken. Kan dit een soort na effect van thc zijn? Heel raar vroeg het me af
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#17
Cho geen flauw idee, zou me wel een beetje vreemd lijken...
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik had net echt intense cravings, bijna paniekerig omdat ik vergeten was hoe het voelde om stoned te zijn, en lekker te spacen. Het kwam uit het niets. Moest mezelf echt bedwingen. Er kwam hele tijd een stemmetje op die zei ' eentje maar! flauw! '.

Wat is dat een genot, om erachter te komen dat je opnieuw als winnaar uit de strijd bent gekomen. Het is vandaag 1-0 voor mij. Eens kijken wat de dag morgen brengt, dan ben ik lekker vrij en heb ik al wat dingen op de planning staan. Ik krijg mijn medicijnen met vertraagde afgifte vanaf nu gratis vergoed (lang verhaal) en dat is al punt 1. Punt 2 is dat ik donderdag aanstaande een fitness-kaart kan overkopen (vriendenprijsje) en daar intensief mee aan de slag ga.

Het enige wat ik komende tijd moet proberen te vermijden is de trek, die stem, die het zo aantrekkelijk maakt om toch nog ff te gaan. Ervaring leerde mij dat ik na 1 keer opnieuw gebruiken meteen weer hooked ben. Niet na een dag. Niet na 2. Maar het patroon slijt er weer in. en elke keer dat het er terug in slijt, is het moeilijker om het eraf te krijgen.

Voel me nu sterk. Tijd voor voorbereiding voor morgen :grin:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#19
Punt 2 is dat ik donderdag aanstaande een fitness-kaart kan overkopen (vriendenprijsje) en daar intensief mee aan de slag ga.
Klik om te vergroten...

Super initiatief van je!!
Wat ga je doen in de fitness? Aan de conditie werken of spieren kweken?

Het enige wat ik komende tijd moet proberen te vermijden is de trek, die stem, die het zo aantrekkelijk maakt om toch nog ff te gaan. Ervaring leerde mij dat ik na 1 keer opnieuw gebruiken meteen weer hooked ben. Niet na een dag. Niet na 2. Maar het patroon slijt er weer in. en elke keer dat het er terug in slijt, is het moeilijker om het eraf te krijgen.
Klik om te vergroten...

je doet het tot hier toe echt goed man, als dit je de vorige dagen gelukt is gaat het je nou en morgen en overmorgen en....ook lukken!
Goed dat jezelf goed doorhebt hoe je verslaving werkt dat geeft je meer kracht om er met om te gaan.
Jij bent een kei man! respect! groetjes
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#20
Het is wel moeilijk hoor, ik bedoel gister nergens echt last van gehad en vandaag na me stage echt zwaar klote gevoel. Wou eigenlijk gewoon dat klote gevoel weg werken ipv echt stoned worden.

Het 2e dillema. Ik moet stoppen met roken. Het put me uit en ik voel me er toch ontzettend beroerd van. Maar echt lichamelijk ziek. Ik ben buiten adem bij het minste of geringste. Ik heb die klote-nicotine echt nodig lijkt wel, terwijl ik weet dat het allemaal ilussie is, allen carr dit allen carr dat bla bla maar het lukt me niet.

Kwil op allebei focussen met fitness, met toch wel op 1 de kracht en spiermassa. Het roken is dus een obstakel waar ik ff overheen moet. Zit nog wel met het blowen, misschien beter om eerst die uit de weg te ruimen?

Wat denk jij?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."