Niet iedereen is zoals jij. Er zijn mensen die door tijden heen kunnen gaan die jij je niet eens voor mogelijk had gehouden, waar je in principe dus trots op kunt zijn, want dit getuigt van je sterke persoonlijkheid. Wij zijn allemaal anders. Verhalen zoals de mijne afstempelen als aanstellerij vind ik verkeerd.
Hey Kerel,
Ik bedoel het helemaal niet verkeerd, ik zeg toch dat ik appels met peren vergelijk, en ik ook zo reageer vanwege de situatie waarin ik inzit. En dat het altijd erger kan bedoel ik alleen maar mee te zeggen dat het inderdaad allemaal veel erger kan. Ik probeer je alleen op te beuren, met de woorden je hebt tenminste geen lichamelijke pijn, maar psychisch. En ik heb het nergens aanstellerij genoemd. Ik heb je alleen sterkte gewenst, en dat wens ik je nog. En laat het niet verder komen. Jij komt er wel, zoek wat goede vrienden uit, neem wat vaker een warme douche, zodat je relaxt.
En het hele leven bestaat niet uit alleen leuke dingen, daar moet je mee leren omgaan, ik vecht er ook nog elke dag tegen. En gepest dat zijn we waarschijnlijk allemaal en niet te zuinig. Ook dat heeft een litteken achter gelaten bij me. Maar dat wil nog niet zeggen dat je het zomaar op moet geven. Ik probeer je alleen realistisch te laten denken. Het was ook al zo toen je nog niet blowde, toen heb je het net als ik onderdrukt met een middel. Nu ben je weer terug in de boze wereld, en komen de problemen die je eerst had ook weer terug, misschien nog wel heviger. Ik kan je wel een super opbeurend antwoord schrijven, maar wat lost dat op, dat is tijdelijk. Ik hoop dat je me begrijpt.
De moraal is gewoon, dat het inderdaad nog altijd erger kan. En waar jij nu mee bezig bent is een proces en daar kom jij wel uit. cheer up, chin up, dat moet ik ook. We zijn er om elkaar te helpen. Veel sterkte nogmaals.
Erick