Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn Wiet Verslaving

Mijn Wiet Verslaving

194 antwoorden
46 weergaven
18-5-2026
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoe gaat het inmiddels L-123-R?
Ben zelf al een week clean en heb me steeds geweldig gevoeld, super actief (net een duracellkonijn op speed)/helder/fris uit de ogen kijkend/het wolkje is weg uit me hoofd/supersociaal/totaal niet chagrijnig...

Het enige minpuntje dat inmiddels al wat beter gaat is het slapen...

Ben benieuwd hoe het bij jou ligt...

grts
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heb stoppen gaat goed, technisch gezien. Ben nu weer een week thc-vrij. De rest gaat slecht. Ik ben echt aan het uitstellen, doelloze dingen doen, slechte leefstijl hebben, mezelf afzonderen etc. Ik voel me ziek, lichamelijk. En dat komt niet door het stoppen met blowen, het is geen afkick ofso tuurlijk niet. Lichamelijk heb ik geen afkick. Geestelijk wel, maar die heb ik onder controle. (op dit moment dan, je weet nooit wat er gaat komen morgen of overmorgen, het blijft uitkijken)

Ik ben gewoon zo ontzettend moe. Ik kan echt helemaal niks gewoon. Me conditie is verschrikkelijk te noemen, en ik heb al wekenlang een hoofdpijn waar je u tegen zegt. Hartkloppingen waar ik van wakker schrik. En die vervelende kloppende aders bij me hoofd, 'BOEM BOEM BOEM!' dag in dag uit.

Wat zou dit kunnen zijn? Vitaminetekort? Ik eet gezond. Gevarieerd. Ik sport niet, maar ik beweeg genoeg en ik werk en ga naar school, kortom bewegen kan toch niet écht een probleem zijn?

Verder ben ik ook nog eens 5 kilo afgevallen. K woog eerst 65 kilo, nu 60. Ik ben ongeveer 1.85 lang. Wat the fuck is er aan de hand man?
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#3
Jou bericht word zeker wel gehoord hoor!

Begrijp me niet verkeerd, maar je moet dringent je instelling veranderen, je zit vol zelfbeklag.
Dit haalt je keer op keer terug naar beneden... probeer wat positiever in het leven te staan.

Verdrink niet in zelfmedelijden maar probeer je schulp uit te komen!
Ga niewe contacten aan, profiteer van dat gevoel 'ik blow niet meer' supersociaal zijn, actief , helder....
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik leef niet meer. Ik voel me niet echt. Wat is geluk? Hoe voelt geluk? Hoe voelt een normaal leven? Een leven zoals jij en ik, Op dit moment zit ik echt zo diep in de put, dat leven of dood niet meer uitmaakt. Het is hetzelfde. Ik kijk naar de mensen om me heen. Ze horen mijn noodkreten niet. Van binnen word ik opgevreten door de eenzaamheid, het onbegrip, en vooral de pijn. 'Ze zien het niet! Help me!' Maar ze horen het niet. Ik ben afgezonderd van alles. Een nutteloos bericht op een forum waar mensen overheen lezen. Ze kennen me niet. Ze voelen niet wat ik voel. Een leven waarin je niet serieus word genomen, je ei niet kwijt kan, en je nooit ergens bij kon horen, dat is niet mijn doel. Ben ik werkelijk afstotelijk? Ik ben niet knap. Dat weet ik heus wel. Ik verzorg mezelf goed, ben netjes, ik ben aardig tegen iedereen, zal nooit iemand kwaad doen, Maar waarom doe ik NOOIT MEE?!

Ik heb 1 vriend. Maar ook hij neemt me niet serieus. Hij lacht het weg. Luistert niet naar me. Waar moet ik heen? Me moeder? Me therapeut? Dat werkt niet. Ik kan er mijn echte ei niet kwijt. Het helpt me wel, maar de totale eenzaamheid en afzondering van alles maakt mij zo... stil. Introvert. Ik weet echt niet meer wat ik aan moet. Ik smeek om een luisterend oor. De tijd dringt. Ik wil niet zielig doen. Dat begrijpt enig mens met gevoel. Ik ga geen zelfmoord plegen of een aanslag plegen, maar op dit moment is woede de enige emotie die ik heb.

Mijn cannabis verslaving is nog niet over, absoluut niet. Het blijft voorlopig, waarschijnlijk altijd, uitkijken. Valkuilen liggen altijd op de loer. Maar ik kan niet gebruiken. Ik weet dat ik het kan. Daarom is dit geen afkick van het plantje. Oh, die duivelse plant, wat heb je veel kapot gemaakt.

Nooit voor jezelf opkomen, altijd alles maar pikken omdat je geen kwade bedoelingen wilt hebben. Altijd over jezelf heen laten lopen en maar alles pikken. 'Ik zal het er wel zelf naar gemaakt hebben!' denk ik dan.

Het is afgelopen!
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik lachte! Haha, ik kan het nog! Wauw, wat een mogelijkheden. Een nieuwe wereld. Het MOET gebeuren. Ik ben liever dood dan levend op dit moment. Maar ik wil niet dood. Dus het gaat anders. Wat een mogelijkheden! De discipline zal er zijn!

Is het toeval? 'Ik zag net een mailtje of de afspraak met de psycholoog verzet kon worden naar donderdag ipv volgende week woensdag? Wat gek, dat het nu gelezen wordt toch?

Een openbaring. Nog geen 15 minuten geleden was ik zelfverzekerd om er een eind aan te maken. Het was er bijna van gekomen (hoewel bijna, nou moet ik niet liegen want ik had me niet bedacht hóe ik het ging doen) Maar nu... Het is me allemaal zo duidelijk. En het roken, het is verdomme de sigaret! NIET de onthouding ervan!

Tijd voor de wedergeboorte!


Ik kots van het feit dat ik klink als een gelovige, maar dat vind ik grappig... en ik lach. Want ik kan het nog :grin:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tijd voor de wedergeboorte!
Klik om te vergroten...
:rock:

En blijf vooral lachen...lachen is GEZOND :tearsofjoy: :tearsofjoy:

Funny grts!
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou Nou, ik vind het nogal wat, stoppen met blowen is voor mij net zoiets als stoppen met een boterham met kaas in de morgen. Maar ik kan begrijpen dat je het er moeilijk mee hebt. Maar kom op cheer up, om hiervoor een eind aan je leven te maken...gaat wel erg ver. Je zit vol zelfmedelijden, ga er eens uit doe leuke dingen. Ik wou dat dat mijn enige probleem was,

Ik zit namelijk al twee weken op de afkick van suboxone, dat is een heel ander verhaal. Ik heb lichamelijk wel veel klachten nog steeds. Ik ga morgen naar de huisarts of dat ik eens niet goed nagekeken kan worden. Mijn verslavingsarts begrijpt er niets van, en zegt dat de ommekeer allang had moeten komen. Maar het lijkt bij mij wel of het elke dag erger word.

Maar toch begrijp ik je wel hoor, en wens je veel sterkte. Maar ik leef niet meer enz, kan ik hierbij niet plaatsen. Kick maar eens af van Meet of Suboxone, ik weet het is appels met peren vergelijken. Maar ik wou dat jou probleem THC het mijne was.

Dat ik nu zo reageer komt door mezelf hoor, begrijp me niet verkeerd, ik kan me best voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Maar ik heb het psychisch en daarbij zwaar lichamelijk, heftige spier en hoofdpijn, voel me leeg, ben ondertussen weer 6 kilo in 2 weken afgevallen. Tijdens mijn methadon afkick ook al 14 dus dat is al 20. Kom op wees een vent en zoek een goed paar vrienden. Ik wens je veel sterkte. Niet bij de pakken neer gaan zitten, jij kunt tenminste nog iets, ik verrek van de pijn en ben op, nergens geen zin in enz.

Maar nogmaals ik vergelijk appels met peren, veel sterkte,

Erick
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Erick zei:
Nou Nou, ik vind het nogal wat, stoppen met blowen is voor mij net zoiets als stoppen met een boterham met kaas in de morgen. Maar ik kan begrijpen dat je het er moeilijk mee hebt. Maar kom op cheer up, om hiervoor een eind aan je leven te maken...gaat wel erg ver. Je zit vol zelfmedelijden, ga er eens uit doe leuke dingen. Ik wou dat dat mijn enige probleem was,

Ik zit namelijk al twee weken op de afkick van suboxone, dat is een heel ander verhaal. Ik heb lichamelijk wel veel klachten nog steeds. Ik ga morgen naar de huisarts of dat ik eens niet goed nagekeken kan worden. Mijn verslavingsarts begrijpt er niets van, en zegt dat de ommekeer allang had moeten komen. Maar het lijkt bij mij wel of het elke dag erger word.

Maar toch begrijp ik je wel hoor, en wens je veel sterkte. Maar ik leef niet meer enz, kan ik hierbij niet plaatsen. Kick maar eens af van Meet of Suboxone, ik weet het is appels met peren vergelijken. Maar ik wou dat jou probleem THC het mijne was.

Dat ik nu zo reageer komt door mezelf hoor, begrijp me niet verkeerd, ik kan me best voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Maar ik heb het psychisch en daarbij zwaar lichamelijk, heftige spier en hoofdpijn, voel me leeg, ben ondertussen weer 6 kilo in 2 weken afgevallen. Tijdens mijn methadon afkick ook al 14 dus dat is al 20. Kom op wees een vent en zoek een goed paar vrienden. Ik wens je veel sterkte. Niet bij de pakken neer gaan zitten, jij kunt tenminste nog iets, ik verrek van de pijn en ben op, nergens geen zin in enz.

Maar nogmaals ik vergelijk appels met peren, veel sterkte,

Erick
Klik om te vergroten...

Wat is je bedoeling met dit bericht? Ik voelde me zo ongelukkig dat ik er een eind aan wilde maken. Dat is natuurlijk allemaal psychisch. Maar denk je dat ik er iets beter van word door te lezen dat het allemaal ook erger kan? Dat haalt me juist naar beneden. Ik snap dat je het goed bedoelt (waarschijnlijk) maar hier heb ik geen fluit aan. En het is niet alleen de afkick van de thc. Je hebt inderdaad gelijk dat die werkelijk afkick mild te noemen is bij nicotine én thc. Maar het feit dat ik mijn hele leven geleefd heb zonder doel, zonder werkelijk gezelschap bij wie ik me goed voelde, en ik bovendien gepest ben en nooit écht meedeed met de groep, heeft mij werkelijk tot wanhoop gedreven. Ik wil een normaal leven. Ik heb de hele boel gewoon fout aangepakt, en dit moet hersteld worden. Door mij.

Niet iedereen is zoals jij. Er zijn mensen die door tijden heen kunnen gaan die jij je niet eens voor mogelijk had gehouden, waar je in principe dus trots op kunt zijn, want dit getuigt van je sterke persoonlijkheid. Wij zijn allemaal anders. Verhalen zoals de mijne afstempelen als aanstellerij vind ik verkeerd.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maar het feit dat ik mijn hele leven geleefd heb zonder doel, zonder werkelijk gezelschap bij wie ik me goed voelde, en ik bovendien gepest ben en nooit écht meedeed met de groep, heeft mij werkelijk tot wanhoop gedreven. Ik wil een normaal leven. Ik heb de hele boel gewoon fout aangepakt, en dit moet hersteld worden. Door mij..
Klik om te vergroten...

Wat gebeurt is is gebeurt, niet meer naar het verleden kijken!...Kan je toch niets meer aan veranderen.

Kijk naar de toekomst en heb voor ogen wat je berijken wil, waar een wil is is een weg.
Door te blijven kniezen over wat je allemaal meegemaakt hebt in het verleden kom je geen stap verder.

Als je van jezelf weet dat je de boel vroeger fout hebt aangepakt weet je nou voor de toekomst hoe het zeker NIET moet. Dit kan ook een wijze les zijn. Raap jezelf bij elkaar en kom je deur uit, sluit je aan bij een vereniging die je wat lijkt, daar maak je vanzelf weer vrienden sowieso. Er zijn altijd mensen die je niet kunnen hebben en er zijn er die je wel kunnen hebben zo is dat bijna bij iedereen. Geef geen aandacht aan wat mensen zeggen die je niet kunnen hebben maar trek je op en maak plezier met de mensen die je wel kunnen hebben.
GRTS, En kom nou eindelijk je schulp uit ipv te zitten kniezen wat er allemaal mis is en wat voor ellende je vroeger hebt gehad.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#10
:rock:
E
ErickLid
01-01-2024, 00:00
#11
Niet iedereen is zoals jij. Er zijn mensen die door tijden heen kunnen gaan die jij je niet eens voor mogelijk had gehouden, waar je in principe dus trots op kunt zijn, want dit getuigt van je sterke persoonlijkheid. Wij zijn allemaal anders. Verhalen zoals de mijne afstempelen als aanstellerij vind ik verkeerd.
Klik om te vergroten...

Hey Kerel,

Ik bedoel het helemaal niet verkeerd, ik zeg toch dat ik appels met peren vergelijk, en ik ook zo reageer vanwege de situatie waarin ik inzit. En dat het altijd erger kan bedoel ik alleen maar mee te zeggen dat het inderdaad allemaal veel erger kan. Ik probeer je alleen op te beuren, met de woorden je hebt tenminste geen lichamelijke pijn, maar psychisch. En ik heb het nergens aanstellerij genoemd. Ik heb je alleen sterkte gewenst, en dat wens ik je nog. En laat het niet verder komen. Jij komt er wel, zoek wat goede vrienden uit, neem wat vaker een warme douche, zodat je relaxt.

En het hele leven bestaat niet uit alleen leuke dingen, daar moet je mee leren omgaan, ik vecht er ook nog elke dag tegen. En gepest dat zijn we waarschijnlijk allemaal en niet te zuinig. Ook dat heeft een litteken achter gelaten bij me. Maar dat wil nog niet zeggen dat je het zomaar op moet geven. Ik probeer je alleen realistisch te laten denken. Het was ook al zo toen je nog niet blowde, toen heb je het net als ik onderdrukt met een middel. Nu ben je weer terug in de boze wereld, en komen de problemen die je eerst had ook weer terug, misschien nog wel heviger. Ik kan je wel een super opbeurend antwoord schrijven, maar wat lost dat op, dat is tijdelijk. Ik hoop dat je me begrijpt.

De moraal is gewoon, dat het inderdaad nog altijd erger kan. En waar jij nu mee bezig bent is een proces en daar kom jij wel uit. cheer up, chin up, dat moet ik ook. We zijn er om elkaar te helpen. Veel sterkte nogmaals.

Erick
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik snap wat je bedoelt. Thanks man :wink: Jij ook succes met alles
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#13
Groene thee? Je hebt het wel vaak over die groene thee he mandragora? Haha, jammer dat ik thee zo'n beetje het smerigste vind wat er te drinken valt. Maargoed...

Je hebt opzich wel gelijk met die energie, ben nu ongeveer 2 volle dagen gestopt, en wil niet zeggen dat ik barst van de energie, maar hij begint terug te komen. (ja en roken ook gestopt, zelfde moment) Ik heb net alle was uit het huis gewassen, gedroogd, gestreken, en gesorteerd.

Damn, dat is lang geleden. Eerst was het altijd wassen, drogen, klaar. Hing daar dan een paar weken te drogen op m'n droogrek, geen zin om te strijken of te sorteren.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Groene thee? Je hebt het wel vaak over die groene thee he mandragora? Haha, jammer dat ik thee zo'n beetje het smerigste vind wat er te drinken valt. Maargoed...
Klik om te vergroten...

Idd ik spreek veel over groene thee omdat het zo'n heilzaam effect heeft wil ik het iedereen aanraden, voor mij is het alvast een wondermiddel!

Er zijn -tallen van verschillende smaken in groene thee aan jou om te ontdekken welke je wel aanspreekt dan.

Grts!
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#15
pffff ik ben zo gaar nu. Ik weet niet precies waaraan dat nu ligt. Komt het door die 2 weken fulltime stoned? of sport ik te veel? Ik sport elke dag wel, ook toen ik stoned was kon ik het niet laten te sporten. Ik heb wel het lichaam van een olympiër gekregen erdoor, maar ik weet niet of ik daar gelukkig van word. Ik heb de neiging om de drang naar wiet op te vangen met sport, omdat ik daar ook een soort van roes van krijg. Ik weet alleen niet zeker of ik mezelf erdoor uitput, het lijkt me ook wel eens lekker om helemaal relaxed niks te doen.. Maar dat vind ik lastig, omdat als ik niks doe, mijn frustraties en angsten naar boven komen. Zo zijn wel dragelijker geworden dan +- een jaar geleden :) ik denk dat dat komt door de meditatie. Dat mediteren moet ik ook echt weer oppakken!

ps ik schud onbewust ook veel met mn been, jeweetwel als je nerveus bent. grrr..misschien ben ik ook zenuwachtig voor het volgende studiejaar, want studeren vind ik erg stressvol.
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
Cooper zei:
Dat mediteren moet ik ook echt weer oppakken!
Klik om te vergroten...
Sowieso!
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mediteren, klinkt leuk... het probleem bij mij is dat ik altijd weer terugschiet op een of andere rare manier. Ik kom zegmaar tot rust, langzaamaan, dan glijden één voor één de gedachtes en emoties van me af en wordt het allemaal één rustige leegte... maar dan denk ik wtf is dit? En ben ik weer terug bij af. Hoe zorg ik ervoor dat ik niet terugglijd? Is daar een tip voor, of is het gewoon oefenen?
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mediteren, klinkt leuk... het probleem bij mij is dat ik altijd weer terugschiet op een of andere rare manier. Ik kom zegmaar tot rust, langzaamaan, dan glijden één voor één de gedachtes en emoties van me af en wordt het allemaal één rustige leegte... maar dan denk ik wtf is dit? En ben ik weer terug bij af. Hoe zorg ik ervoor dat ik niet terugglijd? Is daar een tip voor, of is het gewoon oefenen?
Klik om te vergroten...
Hoe bedoel je precies, dat je terug glijdt? Meditatie is idd wel iets dat je door moet krijgen, je merkt op 't gegeven moment wat voor jou werkt en wat niet. Als je het regelmatig gaat doen, dan krijg je vanzelf door wat meditatie betekent voor je en welke manier van mediteren bij je past.
S
StroopwafelLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als ik mediteer kom ik langzaam tot rust. Eerst wordt mijn ademhaling rustiger, dan mijn hartslag, en vervolgens mij ledematen ontspannen zich. Op dat moment begint mijn geest zich te concentreren. Ik voel me dan zeg maar helemaal tot rust komen, de gedachtes verdwijnen 1 voor 1 en uiteindelijk lijkt het net alsof ik naar een tv met mijn gedachtes zit te kijken. ik kijk hoe ze komen en gaan. Helaas duurt dit gevoel maar kort, een seconden of 10. Namelijk, als ik ook maar één afleidende factor heb waar ik niet helemaal op voorbereid ben, schiet ik weer terug bij het begin.

Zou het te maken hebben met mijn add? Dat het voor mij nou net wat meer moeite kost om volledig in meditatie op te kunnen gaan, zonder afgeleid te worden?
C
CooperLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nou het is iig al top dat je op deze manier kunt mediteren! :grin: echt waar, je bent al heel ver zie ik. Ik begrijp dat het lastig is om in die staat te blijven, ook ik vind dat soms moeilijk. Wat je moet doen als je merkt dat je afgeleid wordt, is om direct het 'ding' dat je afleidt, te isoleren en vaarwel te zeggen. Is lastig, maar dat is iets wat je kunt oeffenen denk ik. Als je nergens aan denkt, gebeurt het zo dat je afgeleid wordt :) Dus het is niet gek ofzo, voor iedereen die serieus mediteert is dit een uitdaging. Take it easy, probeer vooral plezier in het mediteren te houden :wink: Hoe je het nu doet, is al heel heilzaam op zich.

Mandragora, hoe mediteer jij eigenlijk?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."