Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Een opname is vrijwel altijd vrijwillig... En om een goed beeld te krijgen van een kliniek moet je het denk ik sowieso ervaren. Of een kliniek goed is of niet is maar net wat jij verwacht. Met de bezuinigingen op de GGZ mag je hopen dat de besten zijn gebleven... klinieken vallen volgens mij onder de geestelijke gezondheid zorg."
"Het is nu 8 dagen geleden dat ik mijn laatste joint rookte. Had verwacht dat de ontwenningen minder zouden zijn. Maar ze zijn juist erger! Ik mis het zo erg, ik begin nu pas te beseffen dat ik nooit meer kan blowen. Ik ben bang voor het idee dat ik nooit meer stoned zal zijn. Herkent iemand dit? Klik om te vergroten... Beste Leon, Heel erg goed dat je duidelijk je eigen problemen kunt omschrijven. Misschien is het ook goed om hulp te zoeken? Op http://www.minderdrinken.nl weet ik dat veel zeggen ik kijk niet naar morgen, maar naar vandaag. Jezelf niet druk maken om wat je morgen niet kunt doen... enkel dat wat je vandaag niet mag doen en dat is blowen en zo moet dat morgen ook gaan. Morgen pas druk maken dat je die dag niet mag blowen.... Maar voor elke verslaving is er vrijwel een onderliggend probleem... je geeft aan wat dit is en een verslaving oplossing is kijken naar problemen en die ook oplossen. Als dat zich neit oplost blijf je altijd ergens een 'leeg' gevoel houden..."
"Het is eigenlijk iets ingewikkelder als ik heb uitgelegd. Het is namelijk zo dat ik in een soort van sociaal isolement ben geraakt. Ik heb in principe nog maar 1 vriend. De rest blowt, en wil ik niet meer zien. Puur omdat dit te risicovol is. En niet om persoonlijke redenen. Verder gaat het verder niet heel goed met me. Ben erg depressief vaak, en voel me vaak in een sleur, een routine die elke keer weer hetzelfde is. School, werk, thuiskomen, avondeten, savonds film met joint en slapen. En als ik dan ook nog maar 1 vriend heb, die ik weinig spreek, is het gewoon erg moeilijk om te stoppen. Maar ik zie mijn probleem wel in, ik weet wat er moet gebeuren, en ik weet ook dat die ontwenning nog lang niet over is. Maar ik accepteer het. Verder wil ik nog even melden dat ik nog bij mijn moeder woon. Haar alles uitgelegd, ze was niet boos maar begripvol. Ze vond het goed dat ik er iets aan wou doen, en ze vond het dapper dat ik het zelf vertelde. Ik ga verder naar een psycholoog omdat ik het gevoel heb dat ik dingen opkrop en behoefte heb aan ontlading. Ik wil mijn ei kwijt kunnen, iemand persoonlijk kunnen vertellen hoe het zit. Straks weer een slapeloze nacht. maar ik accepteer het, en zet me erdoorheen! Klik om te vergroten... Dat is echt niet raar of zo hoor... Drugs/drank vrienden. Zoek nieuwe vrienden... of spreek af dat jij niet blowt. Ik heb een aantal keren XTC gebruikt en verder eigenlijk niks. Een paar van die mensen loopt continue te zeuren of ik weer een keer wil spacen, maar laat hen maar lekker spacen... ik doe daar niet aan mee. Die mensen zijn er niet omdat het echte vrienden van mij of jou zijn maar die willen enkel spacen of onder invloed zijn van een bepaalde drug. Daar heb je niks aan en die mensen kun je beter links laten liggen. Ik ben blij dat ik hier vroeg achter ben gekomen... ik had ook elke maand een keer onder invloed van pillen door kunnen brengen met hen... maar ik heb veel meer waar ik beter mijn tijd in kan stoppen. En dat is meestal ook een van de achterliggende redenen waardoor drugsgebruik excessief wordt.... Het moet iets verbergen of verdoven. En dat is hartstikke goed! Het heeft geen zin om boos te zijn... het heeft een bepaalde reden en dat maakt het niet goed, maar je laat blijken dat je er vanaf wil in de postst die je plaatst. Laat je moeder blijken dat je er echt vanaf wil... Mijn vader wil wel stoppen met drinken maar hij kan nog altijd excuses verzinnen waarom hij wel wil/zou moeten drinken... en die excuses zijn er gewoon teveel dus ik heb geen contact meer met hem. Hij begrijpt het niet en ik heb het idee dat hij zich niet volledig ervoor wil inzetten. Als jij je er compleet voor inzet en je zakt af en toe terug is dat geen probleem. Maar je moet wel erkennen dat er een probleem is die niet alleen uit blowen bestaat. Dat heeft mijn vader wel. Hij denkt dat het enige probleem dat hij heeft een alcoholprobleem is."
"Dankjewel man, jou posts helpen me echt. En ik begrijp dat je vader verslaafd is aan alcohol? Ik weet hoe het is, vreselijk. Heb alles zelf meegemaakt met mijn eigen vader. Totdat hij zichzelf letterlijk dooddronk, en dood werd gevonden. En dat doet pijn. En je kan er niks aan veranderen want hij is de enige die dat kan. Hij heeft zijn verslaving in de hand. Al met al wens ik je veel sterkte met alles! Klik om te vergroten... Daar ben ik blij om! En klopt, mijn vader is alcoholist, dronk 1 krat bier per dag... Wat hij nu drinkt weet ik niet... volgens mij wel minder. Maar ik denk dat hij een onnodig veel te zware strijd aangaat. Hij wil in het weekend blijven drinken... Iets van 1- 1,5 krat of zo in het weekend drinken ziet hij al sociaal drinken.... Ik zou het niet erg vinden als hij op zaterdag wat zou drinken als hij dat kan volhouden.... zonder terug te vallen in zijn oude verslaving. Maar het liegen is pas begonnen toen hij wilde stoppen met drinken. Het doel van zijn drinkgedrag is ook verandert naarmate de maanden vorderden. Ik wil mijn vader best steunen, maar niet als ik niet het idee heb dat hij er volledig voor gaat. En dat is inderdaad waar, ik kan er niks aan veranderen maar het is wel een probleem dat ik mee draag. Dat is ook iets wat hij niet wil inzien."
"Svali zei: Mooi topic. En sluit zeker aan op mijn leven. Ik weet hoe je je voelt en mijn ouders waren ook alcoholisten, al is mijn vader dat nog steeds en mijn moeder is er inmiddels aan overleden. En ja, de verslaving pakt je in en neemt je mee. Of het nou wiet, alcohol of wat dan ook is. En dat is meestal ook een van de achterliggende redenen waardoor drugsgebruik excessief wordt.... Het moet iets verbergen of verdoven. Klik om te vergroten... Zo ervaar ik dat ook ja. Het gaat niet bewust maar je wordt er in meegezogen.Sommigen hebben dat niet maar als je een probleemgeval bent kan het dodelijk zijn. Klik om te vergroten... Meestal is dat ook, al dan niet onbewust.... Verder hebben alcoholisten een emotionele (dit was het volgens mij) achterstand omdat zij telkens in een roes verkeren. Het geestelijk oplossen van problemen blijft hangen op het niveau daar waar zij zijn gebleven. Het lijkt mij dat dit voor andere drugs ook is..."
"gister weer geblowd. Zo'n spijt van. Maar sjezus wat ging ik bad toen, snap niet hoe ik stoned zijn ooit leuk heb gevonden, hij kwam veel en veelste hard binnen Maarja van fouten moet je leren. Voortaan dus met een grote boog om het beruchte coffeeshopsteegje rijden, en me neus dicht houden voor al die 'zoete' geuren Klik om te vergroten... Goed dat je het wel eerlijk zegt! Het is niet voor niets een verslaving natuurlijk. Je hebt de situatie niet altijd in de hand, als je dat wel had gehad had je hier dit topic niet gemaakt. Zolang jij een keer 'terug' valt met het idee dat dat de laatste joint is e dat ook echt probeert is het niet erg. Je hebt 20 dagen of zo niet geblowd? Het is je eerste serieuze poging en het is hartstikke goed gegaan, ik denk dat je ouders ook trots op je zijn. Laat je moed er niet door inzakken maar zie het als een 'oppepper' om het idee in stand te houden. Vele alcoholisten vallen ook terug omdat 1 glaasje toch wel kan denken ze.... maar toch niet, alcohol is een vele ernstigere verslaving. Jij hebt gemerkt dat 1 joint niet goed is, met dat uitgangspunt kun je verder werken aan je verslaving. Het is altijd een proces van vallen en opstaan. Daar moet je mee leren leven. Ik hoop dat dat je laatste joint was, heel erg veel succes."
"Beste Svali, Hartstikke goed dat je einde wil maken aan de hel die verslaving heet. Maar is het niet ontzettend moeilijk om na een kliniek opname aan de slag te gaan als drugsforum moderator? Zet dat je gedachten niet op de een of andere manier naar drank of drugs?"
"Svali zei: Anton zei: Maar is het niet ontzettend moeilijk om na een kliniek opname aan de slag te gaan als drugsforum moderator? Zet dat je gedachten niet op de een of andere manier naar drank of drugs? Klik om te vergroten... Dat moet ik dus nog gaan ondervinden. Wat ik hoop is dat ik er vandaan kom met meer kennis om mensen op weg te helpen op wat voor manier dan ook. Mocht dat niet zo zijn dan zal ik afscheid nemen van het forum. Maar dat zien we dan wel. Klik om te vergroten... Dat kan ook inderdaad. Ik heb wel eens gelezen volgens mij dat er klinieken zijn die verslaafden die gestopt zijn de kans bieden na een x aantal jaar om vrijwilligerswerk te doen. En er zijn meer verslaafden die gestopt zijn en die anderen willen helpen. Keith Bakker, Niels S. (Van BNN, Afkicken of zo heette dat programma..) Niels S. is in middels geen directeur meer van het bedrijf dat hij had... maar hij heeft het wel geprobeerd en wilde mensen wel helpen."
"Hallo, Ik ben verslaafd aan cafeïne. Ik ben nu aan het afkicken, althans vlug aan het afbouwen. Ik dronk ongeveer 2 liter cola per dag. En nu is mijn vraag hoe snel 'herpakt' en cafeïne verslaving zich terug. Hoelang zou het dus duren voordat ik weer bijvoorbeeld om de dag cafeïne kan/mag drinken zonder hieraan verslaafd te raken? Op zich is het niet erg, maar het is soms gewoon lastig. Groeten, Anton PS: Ik lees iets van 120mg per liter. Dus zeg 250mg cafeïne per dag....."
"Dan begin ik morgen te blowen... want ik zuip mij de hele dag te pletter 2,5 liter is toch wel het minimum voor mij volgens mij.... En dan heb ik het niet over alcohol, maar cola, melk, water, crystal clear enz..."