Begrijp absoluut dat het een drempel voor je is, maar je moet echt onthouden dat het niets is om je voor te schamen! Zulke klachten kunnen ook zonder drugs opkomen en iedereen kan het krijgen, je hoeft niet aan je ouders uit te leggen hoe het komt. Als ze wel vragen waar het door komt kun je gewoon vertellen dat je het niet weet, een psychose is vaak een opstapeling van factoren en hoeft dus niet een duidelijk aanwijsbare oorzaak te hebben.
Ik ken je ouders natuurlijk niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze boos op je worden. Je bent hun kind en je zit met gezondheidsklachten. Het lijkt me dat ze alleen maar bezorgd zullen zijn en misschien geschrokken dat je het niet eerder hebt verteld.
Vervelend genoeg zit er voor heel veel mensen nog steeds een taboe op geestelijke klachten, terwijl het niet anders is dan een lichamelijke klacht. Veel mensen blijven er net als jij mee rondlopen, uit schaamte of angst dat mensen denken dat je gek bent ofzo.
Ik zie ook geen reden waarom de dokter je geen medicatie zou willen geven, als je die nodig hebt krijg je die.
WhiteWidow zei:
Als ik zou weten hoe ik het gesprek kan beginnen, wil ik het ze wel vertellen en ik hoop dat je me daar een beetje mee kan helpen.
Ik zou zeggen vraag je ouders of je even met ze kunt praten omdat je met een probleem zit? En dan je klachten uitleggen en ook gelijk wat uitleggen wat je denkt dat het inhoud of wat laten lezen over je klachten. Je kunt ook eerst naar de dokter gaan en het pas vertellen als je een diagnose hebt als je dat prettiger vind, dat is misschien makkelijker uitleggen.
Heel veel succes ermee! En schrijf vooral van je af
![:)]()