Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met wiet, XTC en speed

Stoppen met wiet, XTC en speed

59 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
r
ravageLid
01-01-2024, 00:00
#1
WhiteWidow zei:
Yoo allemaal :)
Eens per 2 maanden wil ik 1 XTC pil gebruiken. Eentje op z'n tijd vind ik wel oké, zolang het echt maar eentje per 2 maanden blijft.
Groetjes :wave:
Klik om te vergroten...

Dude, Zodra dat pilletje in je mik zit komt de 2e er gauw achteraan. Dat weet ik & dat weet jij ook!

Ff rustig aan doen nog!
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik had een tijd geleden een feest waar ik er maar 1 had gebruikt. Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt dat ik er 1 mee neem en niet meerdere zodat ik ook niet in de verleiding kom om er nog een paar te gaan gebruiken. Ook denk ik zelf wel dat ik nu sterk genoeg ben om te weigeren, ik vind het leuk als ik er eentje kan gebruiken maar het is nu niet meer zo dat ik echt per se wat op moet hebben.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#3
WhiteWidow zei:
Ik had een tijd geleden een feest waar ik er maar 1 had gebruikt. Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt dat ik er 1 mee neem en niet meerdere zodat ik ook niet in de verleiding kom om er nog een paar te gaan gebruiken. Ook denk ik zelf wel dat ik nu sterk genoeg ben om te weigeren, ik vind het leuk als ik er eentje kan gebruiken maar het is nu niet meer zo dat ik echt per se wat op moet hebben.
Klik om te vergroten...

Mooi jongen!
Het gaat goed met jou he :)
Q
QuirinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hé,
Ik blow al 25 jaar dagelijks, ben in 90' voor 2 jaar in het buitenland geweest en heb zwaar aan de coke gezeten, roken, base (dat heet toch zo hé; coke op een lepel met klein beetje water verwarmen en de dampen/rook ervan inademen), speed, hasj, paddestoelen) Sinds 1 jaar gebruik ik naast de weed soms cocaïne. Uitstekend spul overigens ! sinds 3 weken gebruik ik veel, zo'n kleine 2 gram, elke dag opnieuw,...
Help, wat moet ik doen?
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Quirinus zei:
Hé,
Ik blow al 25 jaar dagelijks, ben in 90' voor 2 jaar in het buitenland geweest en heb zwaar aan de coke gezeten, roken, base (dat heet toch zo hé; coke op een lepel met klein beetje water verwarmen en de dampen/rook ervan inademen), speed, hasj, paddestoelen) Sinds 1 jaar gebruik ik naast de weed soms cocaïne. Uitstekend spul overigens ! sinds 3 weken gebruik ik veel, zo'n kleine 2 gram, elke dag opnieuw,...
Help, wat moet ik doen?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je het beste een nieuw onderwerp kan aanmaken, dit is niet bepaald gerelateerd aan wat hierboven staat.
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#6
:wave:

Het gaat veel beter dan voorheen nu. Ik leefde in een soort droom. Alsof ik niet in het nu leef maar in de verre toekomst en dat ik zeg maar terug kijk op nu, dat elke dag een terugblik was van toen terwijl ik nu in de toekomst zit. Het klinkt misschien een beetje raar maar ik kan het niet beter uitleggen. Ik kan nu ook van meer dingen genieten bijvoorbeeld van de vogeltjes die fluiten in de ochtend of van een zonsondergang en dat soort dingen. Eerst maakte niks me eigenlijk meer uit, nu geniet ik van de kleinste dingen. Ik heb totaal geen behoefte meer aan drugs. Ik rook heel af en toe een jointje en erna heb ik totaal geen behoefte om er nog een te roken. Ik rook nu alleen om eventjes te relaxen en voor de lekkere smaak.

Nogmaals bedankt voor alle steun, denk niet dat het was gelukt als ik het allemaal voor me had gehouden. :)

En Quirinus, maak een onderwerp aan en doe je zegje, het helpt zoveel om het van je af te schrijven.

Groetjes :wave:
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#7
WhiteWidow zei:
Het gaat veel beter dan voorheen nu. Ik leefde in een soort droom. Alsof ik niet in het nu leef maar in de verre toekomst en dat ik zeg maar terug kijk op nu, dat elke dag een terugblik was van toen terwijl ik nu in de toekomst zit. Het klinkt misschien een beetje raar maar ik kan het niet beter uitleggen.
Klik om te vergroten...

Ik snap wat je bedoeld hoor. Dat komt omdat jij nu voornamelijk nuchter bent, daardoor gaat die waas weg. Vooral door het vele blowen kan je zo'n waas hebben, als je helemaal zou stoppen wordt je helemaal ''wakker'' om het zo even te omschrijven. Je voelt je dan gewoon veel scherper, helderder en geniet nog meer van kleine dingetjes. Maar je moet zelf kijken of je helemaal wilt stoppen met blowen... ik raad het je wel aan, want het is heerlijk.
Als je dat niet doet is het ook niet erg, maar bedenk je dat je je nog lekkerder kan voelen dan nu. Geen THC in je lichaam betekend dat je lichaam in zijn optimale toestand kan functioneren, wat erg prettig aan kan voelen.

Peace
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hoe gaat het nu eigenlijk? Je hebt alweer een tijdje niks geschreven, dus daar ben ik wel nieuwsgierig naar. Ben je nog steeds gestopt? Of alleen geminderd? Hoe bevalt het? Ik heb er echt superveel respect voor dat het is gelukt. Ik ben zelf na 4 jaar gestopt met roken en dat vond ik al moeilijk. Wat ik me ook afvroeg, is hoeveel moeite je had om te stoppen met speed. Dat komt niet echt naar voor. Maar ik vind het in ieder geval knap en ik hoop dat je nog steeds (nagenoeg) bent gestopt en dat je je er erg goed bij voelt.
G
GrimmLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dit is wel een inspirerend verhaal, ik kan me voorstellen dat het heel moeilijk is om bijna tegelijk te stoppen met 3 verschillende drugs waar je mentaal verslaafd aan bent. Mooi gedaan joh. Drugs zijn het leukst als je ze sporadisch gebruikt, dan blijft het speciaal.
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hoi iedereen,

Het gaat de laatste tijd nog steeds wel goed. Ik blow zelden en XTC gebruik ik helemaal niet meer.
Ik gebruik de laatste weken wel weer speed en coke en merk dat als ik me weer kut voel of als er weer een probleem is, dat ik gelijk wat speed of coke pak. Ik heb nog steeds dat ik schaduwen van mensen zie of dat ik de hele tijd wordt achtervolgd, maar ik heb er mee leren leven nu dus het gaat wel eigenlijk nu, alleen wil ik stoppen met coke en speed en dat wil ik zo snel mogelijk doen.

Groetjes :wave:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hey whitewiddo,

Hoe staat het tegenwoordig met je psychose? Neemt ie al wat of ben je nog steeds 24/7 in een wereld die niet real is?

Laat wat van je horen!
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heey leipebaviaan,

Het gaat wel beter dan dat het eerst was. Ik zie wel nog vlekken en schaduwen en heb nog steeds het gevoel dat er plannen zijn om mij te vermoorden en dat ik constant in de gaten wordt gehouden, maar wel veel minder dan eerst. Ik ben ook niet meer depressief en leef ook niet echt meer in een complete droomwereld.
Ik weet niet of de wanen en hallucinaties zullen minderen, maar ik kan in ieder geval weer een beetje van het leven genieten, ik ben ook weer een stuk zelfverzekerder en ik heb weer zin om erop uit te gaan en dingen te ondernemen.

Groetjesss :wave:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#13
WhiteWidow zei:
Ik zie wel nog vlekken en schaduwen en heb nog steeds het gevoel dat er plannen zijn om mij te vermoorden en dat ik constant in de gaten wordt gehouden, maar wel veel minder dan eerst.
Klik om te vergroten...

Damn dude, lees dit topic nu pas :openmouth: Respect voor je hele verhaal en je hebt veel kracht dat je uit jezelf bent gestopt.

Ik wil je wel iets ontzettend op het hart drukken. Een psychose gaat niet vanzelf over. Je gebruikt nu veel minder waardoor de wanen/paranoia veel minder sterk zijn geworden en je geeft aan ermee te hebben leren leven. Als ik jou was zou ik toch alsnog professionele hulp zoeken. Je hoeft je ouders niet meer te vertellen van de verslaving want die ben je vrijwel kwijt, artsen hebben geheimhoudingsplicht en een psychose is ook mogelijk zonder drugsgebruik.

Medicijnen zijn belangrijk voor het onderdrukken van die klachten. Wat schaduwen en vlekken zijn niet direct vervelend, maar plannen dat je vermoord wordt of in de gaten gehouden wordt is heel naar en niet nodig. Nu kun je er mee leven maar wat als je iets emotioneel heel heftigs mee maakt? Dan kan het zo maar eens barsten. Blijf er niet te lang mee rondlopen!
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
WhiteWidow zei:
Heey leipebaviaan,

Het gaat wel beter dan dat het eerst was. Ik zie wel nog vlekken en schaduwen en heb nog steeds het gevoel dat er plannen zijn om mij te vermoorden en dat ik constant in de gaten wordt gehouden, maar wel veel minder dan eerst. Ik ben ook niet meer depressief en leef ook niet echt meer in een complete droomwereld.
Ik weet niet of de wanen en hallucinaties zullen minderen, maar ik kan in ieder geval weer een beetje van het leven genieten, ik ben ook weer een stuk zelfverzekerder en ik heb weer zin om erop uit te gaan en dingen te ondernemen.

Groetjesss :wave:
Klik om te vergroten...

Hey whitewow,

Goed om te horen kerel. Wat ik echter niet begrijp is dat je opknapt zonder medicijnen. (Natuurlijk gun ik je dit wel) Een psychose verergert toch alleen maar zonder dat er iets aan wordt gedaan? En sos en pep gebruikt werkt toch ook triggerend? Hoe denk jij hierover na? En wat ongelofelijk knap dat je toch nog door kan gaan met leven. Ik zou persoonlijk helemaal gek worden als ik zulke gedachten had. Weten je ouders er al van, of durf je nog steeds niets te vertellen? Hoor je verder nog wel eens stemmen ofzo of niet mer? Sorry voor mijn vragen, ik ben namelijk vrij nieuwsgierig van aanleg...

Kan je weer wat laten horen?

Groeten Leipe Baviaan
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi,

Voor mij heeft het een groot verschil gemaakt dat ik veel minder ben gaan gebruiken. Zoals ik al zei, zijn de klachten een stuk minder geworden, maar ze zijn niet compleet weg. Om antwoord te geven op je vraag, ik hoor wel nog stemmen, maar wel veel minder en daar ben ik ook blij om. Ik heb me ouders het nog steeds niet verteld en ik ben eerlijk gezegd ook niet van plan om dat te gaan doen. De medicatie zou ik heel graag willen, begrijp me niet verkeerd, maar zoals het nu gaat ben ik meer dan tevreden. Ik zou voor geen goud terug willen naar de situatie waar ik in zat. Zoals ik me nu voel, voel ik me goed, ook al ben ik nog steeds niet van alle wanen en hallucinaties af. Zodra het erger gaat worden ga ik naar de dokter toe, maar zoals het nu gaat kan ik het nog wel anderhalf jaar uithouden tot ik 18 ben en dan zelf naar de dokter gaan. Als je nog vragen heb, hoor ik het graag. :)

Groetjess :wave:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heeft een huisarts geen zwijgplicht vanaf 16 jaar?
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Tsja gezondheid lijkt me toch iets belangrijker in dit geval. Ik geloof best dat je het zo nog anderhalf jaar uit kunt houden, je leert ermee leven, echter is bij psychotische klachten belangrijk dat het zo snel mogelijk wordt aangepakt. Hoe langer je ermee rondloopt, hoe dieper het zich nestelt en des te langer duurt de behandeling. Uiteindelijk kan je persoonlijkheid er ook door veranderen enzo.

Je kunt de drugs buiten het verhaal naar je ouders laten, dan zullen ze het gerust begrijpen. Het lijkt een moeilijke stap maar als je het gedaan hebt ben je daar 100% zeker gelukkig van. Be wise en pak het aan, hoe eerder hoe beter :)
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hey SmartieAndMe,

Ik heb de laatste paar dagen flink lopen denken of ik het zal vertellen of niet en ik wil het misschien wel doen, alleen ik weet niet hoe.
Ik hou altijd alles voor mezelf en ik vind het moeilijk om over persoonlijke dingen te praten, ook tegen mijn ouders.
Hoe kan ik dit gesprek over mijn psychotische klachten zomaar beginnen? En stel ik vertel ze dit, en dat de dokter me uiteindelijk toch geen medicatie wil geven?
Wat als ze juist boos worden in plaats van dat ze me willen helpen en dat de situatie alleen maar verergerd?
Als ik zou weten hoe ik het gesprek kan beginnen, wil ik het ze wel vertellen en ik hoop dat je me daar een beetje mee kan helpen.

Groetjes :wave:
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#19
WhiteWidow zei:
Hey SmartieAndMe,

Ik heb de laatste paar dagen flink lopen denken of ik het zal vertellen of niet en ik wil het misschien wel doen, alleen ik weet niet hoe.
Ik hou altijd alles voor mezelf en ik vind het moeilijk om over persoonlijke dingen te praten, ook tegen mijn ouders.
Hoe kan ik dit gesprek over mijn psychotische klachten zomaar beginnen? En stel ik vertel ze dit, en dat de dokter me uiteindelijk toch geen medicatie wil geven?
Wat als ze juist boos worden in plaats van dat ze me willen helpen en dat de situatie alleen maar verergerd?
Als ik zou weten hoe ik het gesprek kan beginnen, wil ik het ze wel vertellen en ik hoop dat je me daar een beetje mee kan helpen.

Groetjes :wave:
Klik om te vergroten...

Yo Whidewidow,

Ik snap je hele probleem man. Ik kan dat soort dingen ook echt niet vertellen, woon zelf ook nog thuis en als je je ouders hiermee confronteert zullen er wellicht vragen worden gesteld hoe dit in gang is gezet. Dan kom je uiteindelijk bij drugs uit, en geloof mij, ouders zijn daar niet bijzonder tolerant mee ten aanzien van hun kroost. Misschien zullen je ouders zelfs vrienden van je erbij betrekken en dan trek je elkaar allemaal de afgrond in, ervan uitgaande dat zij ook gebruiken. Rationeel beredeneerd is het inderdaad wenselijker mensen hierover in te lichten, maar dan zullen er ook dingen uitkomen en ik zelf zou dat ten alle tijden willen voorkomen. Een dokter heeft echter geheimhoudingsplicht, dus misschien kan je het met hem op een akkoordje gooien, al ga ik daar absoluut niet vanuit gezien je jonge leeftijd. Er is niks kutters dan je ouders met dit soort zaken lastig te vallen, dus ik zou ook echt niet weten hoe je het moet brengen...

Hoe gaat het trouwens met je psychotische klachten? Nemen ze al wat af in intensiviteit? Middelengebruik triggert de verschijnselen wel, dus ik zou daar een beetje mee uitkijken kerel!

Laat wat van je horen!
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Begrijp absoluut dat het een drempel voor je is, maar je moet echt onthouden dat het niets is om je voor te schamen! Zulke klachten kunnen ook zonder drugs opkomen en iedereen kan het krijgen, je hoeft niet aan je ouders uit te leggen hoe het komt. Als ze wel vragen waar het door komt kun je gewoon vertellen dat je het niet weet, een psychose is vaak een opstapeling van factoren en hoeft dus niet een duidelijk aanwijsbare oorzaak te hebben.

Ik ken je ouders natuurlijk niet, maar ik kan me niet voorstellen dat ze boos op je worden. Je bent hun kind en je zit met gezondheidsklachten. Het lijkt me dat ze alleen maar bezorgd zullen zijn en misschien geschrokken dat je het niet eerder hebt verteld.

Vervelend genoeg zit er voor heel veel mensen nog steeds een taboe op geestelijke klachten, terwijl het niet anders is dan een lichamelijke klacht. Veel mensen blijven er net als jij mee rondlopen, uit schaamte of angst dat mensen denken dat je gek bent ofzo.

Ik zie ook geen reden waarom de dokter je geen medicatie zou willen geven, als je die nodig hebt krijg je die.
WhiteWidow zei:
Als ik zou weten hoe ik het gesprek kan beginnen, wil ik het ze wel vertellen en ik hoop dat je me daar een beetje mee kan helpen.
Klik om te vergroten...

Ik zou zeggen vraag je ouders of je even met ze kunt praten omdat je met een probleem zit? En dan je klachten uitleggen en ook gelijk wat uitleggen wat je denkt dat het inhoud of wat laten lezen over je klachten. Je kunt ook eerst naar de dokter gaan en het pas vertellen als je een diagnose hebt als je dat prettiger vind, dat is misschien makkelijker uitleggen.

Heel veel succes ermee! En schrijf vooral van je af :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."