Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met wiet, XTC en speed

Stoppen met wiet, XTC en speed

59 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb nu 4 dagen maar 1 gerookt en sommige dagen gaan wat beter dan de anderen. Ik heb soms enorme moodswings. Het ene moment ben ik wel trots op mezelf dat ik ben geminderd, het andere moment denk ik alleen maar aan de hoeveelheid geld dat ik uit heb gegeven, dat het enigste waar ik naar uit kijk een joint is en allemaal van dat soort gedachten. Dat ik eigenlijk niks ben zonder wiet. En dan is de drang naar wiet zo groot, omdat je weer blij wilt worden, en als je je er dan aan toegeeft wordt het nog erger. Ik weet niet of ik het nog langer red eigenlijk, maar om zielig te doen wordt het er ook niet beter op. De enige manier om het te stoppen is om door te zetten. Zo ver als nu ben ik nog nooit gekomen dus ik wil ook zeker niet opgeven.

Ik ben nog informatie aan het zoeken over de truffels, hoe je het klaar moet maken, de dosering etc. Ik ben van plan om het in een bos te doen, lekker rustig enzo. Ik denk wel dat het een verstandige plek is omdat je er niet zo snel gestoord word.

Greets.

P.s. bedankt voor al je steun :)
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Absoluut geen probleem.
Enige reden waarom ik het doe is omdat ik jou graag zie stoppen met de drugs. En dat ik je ook zie volhouden.

Kijk wat je al allemaal bereikt hebt! :rock:
Gestopt met de xtc en speed en zwaar geminderd met blowen.

Gozer ik snap het wel dat het soms echt moeilijk kan zijn, maar bedenk je dan wel wat je tot nu toe allemaal hebt bereikt en denk aan hoe lekker je met het sporten bezig bent en hoe eigenlijk heel je leven gewoon mooier aan het worden is :) Je zal je alleen maar gezonder, prettiger, veiliger en zelfverzekerder voelen. Dat is het toch echt wel waard om gewoon zo sterk te zijn en ''nee'' te zeggen tegen een middel.

Je bent lekker bezig zo en het gaat helemaal goed komen met jou.
Ik ga jou over een tijdje nog wel helpen om helemaal van de wiet af te komen, maar voorlopig is dit wel even een mooie balans en kan je even tot rust komen.

Hou me op de hoogte he.

Succes man.
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#3
Na 2 weken heb ik weer XTC gebruikt... En ik ga het nooit meer doen. Ik kreeg een enorme realitycheck. Waarschijnlijk heeft het ermee te maken met dat ik tijdens de inname ervan gespannen was. Ik kreeg niet dat blije gevoel zoals ik altijd krijg, ik dacht constant "Waarom doe ik dit?". Ik ben naar huis gegaan en heb alle wiet en m'n overige pillen weg gedaan. Misschien komt het door de X, maar ik wil nu in één keer gaan stoppen, en misschien heb ik er morgen wel spijt van maar dat is wat ik nu wil. Ik heb ook niet echt aan m'n planning gehouden qua blowen, en elke keer word ik weer boos op mezelf nadat ik het gebruikt heb. Dus nu wil ik voor de cold turkey gaan zodat ik niet weer in de verleiding kom om meer te gebruiken.

Ik kan niet echt geloven dat ik me beter, blijer en zelfverzekerder ga voelen in de toekomst, maar ik denk dat mijn verslaving me daarin voor de gek houdt. Ik blijf er aan denken hoe het zal zijn als ik gestopt ben, dat ik niet meer hoef te liegen en dat ik weer de controle heb. Dat geeft me wel weer wat motivatie.

De truffels ga ik uit stellen totdat ik weer alles onder controle heb omdat ik denk dat het geen prettige ervaring gaat worden.

Greets.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja heftig man. In deze situatie heeft jou lichaam je even een realitycheck gegeven. Ik ben heel erg blij dat je nu zegt voor de cold turkey te gaan, want dat is ook hetgene wat ik jou in deze situatie zou aanraden.

Het is heel verstandig dat je al je rotzooi hebt weggegooid. Ook omdat je dus weer teveel hebt geblowd. De tussenweg is een groter gevecht dan de cold turkey en uiteindelijk was heel de bedoeling om uiteindelijk toch volledig te stoppen met alles.

Je gaat nu zeker een strijd aan. Gelukkig is er bij deze strijd maar één winnaar, namelijk JIJ, als je van de drugs afblijft. Als dit je lukt heb je de drugs volledig verslagen en dan zal, net zoals je met de speed ondervond, de behoefte langzaam aan minder worden.

En onthoud dit: blijf veel sporten, dit zal de behoefte doen verminderen en ook de tijd om te kunnen gebruiken.

En overigens is het ook verstandig om misschien om te lopen (of fietsen) uit de buurt van coffeeshops, om het wat gemakkelijker voor jezelf te maken. Ook zou ik het nummer van je dealer uit je telefoon verwijderen. Dit soort tips kunnen het allemaal wat dragelijker maken.... maak het jezelf zo moeilijk mogelijk om ooit nog in de verleiding te komen drugs te kopen.

Gast, het is een flinke strijd, maar dit kan jij!

Succes
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb deze 5 dagen toch weer geblowd. De eerste dag helemaal niks, maar de volgende dag moest ik het gebruiken. Ik heb het gevoel dat het nooit gaat lukken. Misschien stel ik me aan, maar zo voelt het nu. De laatste 4 dagen heb ik er elke dag 2 gerookt. Ik denk dat ik eerst de redenen waarom ik blow op moet lossen voordat ik ga stoppen, maar het zal wel even duren voordat die weg zijn en ik wil zo snel mogelijk stoppen. Ik wil het zo graag, heb al best veel bereikt en ben nog nooit zo ver gekomen. Ik merk dat m'n zwakke punten de ochtend en de avond zijn. Voor school op de fiets een en in de avond als ik met wat vrienden ben, dus ik probeer voor zoveel mogelijk afleiding te zoeken tijdens die periodes.

Met het trainen gaat het wel goed, doe het met plezier en heb al een paar nieuwe mensen daar ontmoet. De school is ook weer begonnen dus ik probeer me wat meer bezig te houden met school, wat positief werkt voor m'n prestaties en m'n verslaving.

Ook heb ik een lijstje gemaakt met dingen waarom ik me ongelukkig voel, die probeer ik één voor één op te lossen in de hoop dat ik weer wat gelukkiger wordt waardoor ik misschien geen behoefte meer heb aan wiet.

:wave:
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#6
WhiteWidow zei:
Ik denk dat ik eerst de redenen waarom ik blow op moet lossen voordat ik ga stoppen, maar het zal wel even duren voordat die weg zijn en ik wil zo snel mogelijk stoppen.
Klik om te vergroten...

Ik hoop voor je dat het lukt! Maar denk je niet dat de een de ander versterkt en de ander de een? Dat je verslaving en je problemen in cohesie met elkaar leven, de een kan niet zonder de ander?

Je hebt in ieder geval al goede stappen gemaakt, en je mag best trots op jezelf zijn. Het klinkt nu als het afmaken van je reis naar verslavingsvrijheid. Nu moet je alleen nog bij jezelf nagaan of je het wel allemaal alleen af kan. Het sijpelt een beetje door in alle posts die je hebt gemaakt dat je het er erg moeilijk mee hebt. Ik weet dat ik het al eerder heb gezegd, maar misschien kun je nu makkelijker de stap naar hulp maken, om niet alleen je verslavingsproblemen aan te pakken, maar ook de problemen die je verslaving kunnen hebben veroorzaakt. Heel veel succes, en ik duim voor je!
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Thanks voor je steun

Ik heb vanochtend m'n laatste joint gerookt. Ik heb alle nummers van de dealers verwijderd, want dit is namelijk de enigste manier hoe ik eraan kan komen omdat ik te jong ben voor de coffeeshop. Ik laat me niet weer overhalen om weer te gaan gebruiken, ook al denk ik dit vaker en gebruik ik de volgende dag weer. Ik ben van plan om me af te zonderen zodat m'n vrienden me niks meer aanbieden, ook al is het misschien geen goede methode.
Ik heb het gevoel alsof ik er bijna ben, en ik ga doorzetten. Misschien eens in de maand een joint, maar ik wil minstens nog een half jaar niks gebruiken.

:wave:
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Gast, lees je eigen tekst is terug. Kijk hoe goed het met je
gaat! Je kan weer drugs vrij leven! Eigenlijk ben je er al,
omdat ik merk dat nu de overtuiging zo groot is dat je niet
meer gaat gebruiken. 

Je bent sterk genoeg om te zeggen dat je niet wilt blowen en
hierom zal het over een tijdje ook niet meer gevraagd worden.
Zo wordt jij op een gegeven moment de nuchtere factor van jou
vriendengroep. Dit kan best een fijne positie zijn, ik merk
het bij mezelf ook. Mensen zullen het niet vervelend vinden
dat je nuchter bent, maar ze zullen hier juist respect voor
hebben en zich hier comfortabel bij voelen, mits je je niet
hoger dan hun gaat gedragen.

Het stoppen met drugs hoeft dus helemaal niet te betekenen
dat je je vrienden kwijtraakt. Maar uiteraard is het
natuurlijk ook geen verkeerde zaak om open te staan voor
nieuwe (minder gebruikende) vrienden.

Goed dat je zegt minimaal een half jaar niet te blowen. Dit
heb je nu gezegd, maar hou je hier dan ook echt aan. Ik zou
hier de datum van opschrijven en je hier ook echt aan houden,
zonder uitzonderingen. In het begin blijft het misschien af
en toe verleidelijk, maar op het moment dat het half jaar
weer om is ben je het waarschijnlijk al helemaal weer
vergeten en heb je er veel minder behoefte aan dan voorheen.
De behoefte wordt letterlijk met de dag minder, besef dat. De
mens past zich eigenlijk ontzettend snel aan. 
Onthoud wel dat iedere joint uit den boze is. Dus laat je
verslaving niet jou geest overnemen door gedachtes te hebben
van: "ach één keertje kan wel". Deze gedachtes zijn zo
gevaarlijk en hier moet je boven staan. Maar volgens mij doe
je dit ook wel.

Ik denk dat je er al bent.... Nu is het alleen nog belangrijk
niet toe te geven aan verkeerde gedachten. Hoe je dit handig
kan doen is te focussen op het gevoel (het verlangen) en dit gevoel te begrijpen en accepteren. Zo zal dit gevoel verdwijnen. Het is dus zaak, in zo'n situatie, je niet bezig te houden met de drugs, maar met het gevoel wat je ervaart, het verlangen. Het begrip en de acceptatie van dit gevoel zullen het doen verdwijnen. Waarop volgend je weer het gevoel zal ervaren, welke ik al eerder heb omschreven, namelijk die van overwinning en euforie.
Ga weer genieten van de overwinning die je hebt bereikt en wees trots op jezelf dat je geen drugs meer gebruikt.

Ik ben in ieder geval al zeker trots op je! Hoe gaat het nu verder met je? Lekker aan het sporten en alles? 

Rustig aan broer.
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#9
:wave:

Met het blowen gaat het echt top. Ik heb nu 4 dagen niet geblowd en het voelt als een soort bevrijding. Ik heb wel last van een paar ontwenningsverschijnselen, slapeloosheid, down, moe, geen eetlust en ik zit de hele dag te gamen of tv te kijken. Maar ik voel me wel beter dan toen ik nog blowde, ook al ben ik pas 4 dagen gestopt.

Ik heb gisteravond weer XTC gebruikt op een feest en het voelt veel beter dan als je het alleen of op straat gebruikt.
Nu ga ik weer gewoon een paar maanden wachten voordat ik weer ga gebruiken.

Met het trainen gaat het ook wel goed. Het is wel even lekker om te gaan sporten in plaats van gamen en niks doen.

Ik besef nu wat ik mezelf de afgelopen tijd heb aangedaan en ik laat het nooit meer zover komen. Ik had ook veel eerder moeten stoppen nu ik er zo op terug kijk.

Peace
F
Frank123Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Kijk eens, helemaal tof dat het je in principe vrij makkelijk lukt. Nog even doorzetten en je merkt dat je er niet maar aan zal denken, en echt alleen recreatief zal gebruiken. tof!
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Klinkt goed man! Het fijne gevoel wat je nu ervaart moet genoeg motivatie zijn om dit ook vol te houden. Het was even doorbijten en waarschijnlijk nogsteeds wel eventjes,maar kij wat je er voor terugkrijgt: een zelfverzekerder, gezonder, gelukkiger en sterker persoon.

Top gedaan man!

Veel plezier en succes verder met sporten en alle andere doelen die wilt bereiken. Je hebt nu gezien dat je dingen kan bereiken, zelfs wanneer deze bijna onmogelijk lijken!

Hou altijd in je achterhoofd dat je snel verslaafd kan raken en wees voorzichtig.

Geniet van het leven broeder!

Peace
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#12
Yoo allemaal :)

Ik ben nu sterk geminderd met blowen. In deze 9 dagen heb ik er maar 2 gerookt om eventjes tot rust te komen. Ik merk al wel dat ik wat zelfverzekerder ben geworden en dan ik weer voor mezelf op kan komen. Ik ben ook mentaal verandert, ik ben aan het beseffen dat mijn verslaving bijna helemaal verleden tijd is geworden en dat ik weer de leuke kanten van dingen ga inzien. Het was in het begin zeker doorbijten, maar het is het wel waard.

Met sporten gaat het ook lekker, ik doe het met plezier en zo kan ik ook weer nieuwe mensen ontmoeten.

Eens per 2 maanden wil ik 1 XTC pil gebruiken. Eentje op z'n tijd vind ik wel oké, zolang het echt maar eentje per 2 maanden blijft.

Bedankt voor alle steun, het deed me echt goed om het van me af te schrijven!

Groetjes :wave:
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#13
ravage zei:
Dude, Zodra dat pilletje in je mik zit komt de 2e er gauw achteraan. Dat weet ik & dat weet jij ook!

Ff rustig aan doen nog!
Klik om te vergroten...

Of hij zorgt ervoor dat ie er maar eentje meeneemt.
r
ravageLid
01-01-2024, 00:00
#14
WhiteWidow zei:
Yoo allemaal :)
Eens per 2 maanden wil ik 1 XTC pil gebruiken. Eentje op z'n tijd vind ik wel oké, zolang het echt maar eentje per 2 maanden blijft.
Groetjes :wave:
Klik om te vergroten...

Dude, Zodra dat pilletje in je mik zit komt de 2e er gauw achteraan. Dat weet ik & dat weet jij ook!

Ff rustig aan doen nog!
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik had een tijd geleden een feest waar ik er maar 1 had gebruikt. Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt dat ik er 1 mee neem en niet meerdere zodat ik ook niet in de verleiding kom om er nog een paar te gaan gebruiken. Ook denk ik zelf wel dat ik nu sterk genoeg ben om te weigeren, ik vind het leuk als ik er eentje kan gebruiken maar het is nu niet meer zo dat ik echt per se wat op moet hebben.
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#16
WhiteWidow zei:
Ik had een tijd geleden een feest waar ik er maar 1 had gebruikt. Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt dat ik er 1 mee neem en niet meerdere zodat ik ook niet in de verleiding kom om er nog een paar te gaan gebruiken. Ook denk ik zelf wel dat ik nu sterk genoeg ben om te weigeren, ik vind het leuk als ik er eentje kan gebruiken maar het is nu niet meer zo dat ik echt per se wat op moet hebben.
Klik om te vergroten...

Mooi jongen!
Het gaat goed met jou he :)
Q
QuirinusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hé,
Ik blow al 25 jaar dagelijks, ben in 90' voor 2 jaar in het buitenland geweest en heb zwaar aan de coke gezeten, roken, base (dat heet toch zo hé; coke op een lepel met klein beetje water verwarmen en de dampen/rook ervan inademen), speed, hasj, paddestoelen) Sinds 1 jaar gebruik ik naast de weed soms cocaïne. Uitstekend spul overigens ! sinds 3 weken gebruik ik veel, zo'n kleine 2 gram, elke dag opnieuw,...
Help, wat moet ik doen?
P
PandanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Quirinus zei:
Hé,
Ik blow al 25 jaar dagelijks, ben in 90' voor 2 jaar in het buitenland geweest en heb zwaar aan de coke gezeten, roken, base (dat heet toch zo hé; coke op een lepel met klein beetje water verwarmen en de dampen/rook ervan inademen), speed, hasj, paddestoelen) Sinds 1 jaar gebruik ik naast de weed soms cocaïne. Uitstekend spul overigens ! sinds 3 weken gebruik ik veel, zo'n kleine 2 gram, elke dag opnieuw,...
Help, wat moet ik doen?
Klik om te vergroten...

Ik denk dat je het beste een nieuw onderwerp kan aanmaken, dit is niet bepaald gerelateerd aan wat hierboven staat.
W
WhiteWidowLid
01-01-2024, 00:00
#19
:wave:

Het gaat veel beter dan voorheen nu. Ik leefde in een soort droom. Alsof ik niet in het nu leef maar in de verre toekomst en dat ik zeg maar terug kijk op nu, dat elke dag een terugblik was van toen terwijl ik nu in de toekomst zit. Het klinkt misschien een beetje raar maar ik kan het niet beter uitleggen. Ik kan nu ook van meer dingen genieten bijvoorbeeld van de vogeltjes die fluiten in de ochtend of van een zonsondergang en dat soort dingen. Eerst maakte niks me eigenlijk meer uit, nu geniet ik van de kleinste dingen. Ik heb totaal geen behoefte meer aan drugs. Ik rook heel af en toe een jointje en erna heb ik totaal geen behoefte om er nog een te roken. Ik rook nu alleen om eventjes te relaxen en voor de lekkere smaak.

Nogmaals bedankt voor alle steun, denk niet dat het was gelukt als ik het allemaal voor me had gehouden. :)

En Quirinus, maak een onderwerp aan en doe je zegje, het helpt zoveel om het van je af te schrijven.

Groetjes :wave:
S
SmokenLid
01-01-2024, 00:00
#20
WhiteWidow zei:
Het gaat veel beter dan voorheen nu. Ik leefde in een soort droom. Alsof ik niet in het nu leef maar in de verre toekomst en dat ik zeg maar terug kijk op nu, dat elke dag een terugblik was van toen terwijl ik nu in de toekomst zit. Het klinkt misschien een beetje raar maar ik kan het niet beter uitleggen.
Klik om te vergroten...

Ik snap wat je bedoeld hoor. Dat komt omdat jij nu voornamelijk nuchter bent, daardoor gaat die waas weg. Vooral door het vele blowen kan je zo'n waas hebben, als je helemaal zou stoppen wordt je helemaal ''wakker'' om het zo even te omschrijven. Je voelt je dan gewoon veel scherper, helderder en geniet nog meer van kleine dingetjes. Maar je moet zelf kijken of je helemaal wilt stoppen met blowen... ik raad het je wel aan, want het is heerlijk.
Als je dat niet doet is het ook niet erg, maar bedenk je dat je je nog lekkerder kan voelen dan nu. Geen THC in je lichaam betekend dat je lichaam in zijn optimale toestand kan functioneren, wat erg prettig aan kan voelen.

Peace

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."