Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHere we go again...snuiven van voornamelijk cocaïne.

Here we go again...snuiven van voornamelijk cocaïne.

70 antwoorden
58 weergaven
18-5-2026
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Goed om te horen dat het beter met je gaat dubbel0seven. Heb je duidelijke regels voor jezelf opgesteld qua gebruik? Zodat je je gebruik continu hier tegen kan afzetten.
Klik om te vergroten...
Jazeker heb ik voor mijzelf regels opgesteld dit ook in samenspraak met mijn be handelaar. Die mensen waren iets minder positief over mijn incidentele gebruik en erg bang dat ik terug zou vallen in verslaving. Vooralsnog gaat het uitstekend!

Ik mag van mezelf alleen incidenteel gebruiken tijdens speciale gelegenheden, feestjes etc. En aangezien ik mijn leven niet meer zie als 1 groot feest blijft het gebruik aardig binnen de perken :wink:
Ook het aantal feestjes dat ik bezoek is flink verlaagd. Ik bezoek bijna geen parties meer waar mensen er standaard flink aanzitten. Helaas dus weinig house parties meer voor mij :cry: En ik heb mijn leven zo veranderd dat het niet meer alleen om gebruiken gaat. Mijn leven heeft eindelijk een positieve inhoud gekregen! Wel blijft het een dagelijkse strijdt om niet in oude gewoontes terug te vallen. :grin:

MeejheM zei:
maar na onbepaalde tijd sluipt gemakszucht er weer in zodra de herinnering aan de gevaren verdwijnt.
dat heb je ook zo met drugs.
Klik om te vergroten...

Ik sta mezelf alleen toe hard drugs te mogen gebruiken tijdens house evenementen. En die bezoek ik bijna niet meer. Daarbij ga ik tegenwoordig uit met een groep mensen die allen alleen een beetje alcohol en cannabis consumeren. Dus het gebruikte van hard drugs wordt op die manier niet getriggerd. En ik ben eigenlijk ook totaal klaar met het gebruik van xtc, MDMA, Amfetamine en Cocaine. Tegenwoordig kan ik ook best met gebruikers in 1 ruimte verblijven en zelf totaal geen behoefte hebben om ook weer te gaan gebruiken. Ik lach ze gewoon uit. :wave:
En ik heb er, mede door mijn zware verleden, altijd erg zwaar aangezeten. Juist die herinneringen aan mijn verleden weerhouden mij ervan om weer flink te gaan gebruiken/misbruiken. Het gebruik en de levensstijl hebbenmij meerdere malen bijna mijn leven gekost. Dit vergeet je niet zomaar hoor :wink:

ZERO- zei:
Supergaaf dit!

Wat een mooi verhaal. Lekker bezig hoor, mag je ook echt trots op zijn!
Klik om te vergroten...
Mijn behandelaars zijn ook enorm verrast doordat ik, zelfs zonder zware medicijnen, verscheidene psychische problemen de baas ben geworden. Een mooi voorbeeld is dat ik mijn paranoia heb overwonnen door zelf te blijven zoeken naar een oplossing omdat ik niet eeuwig aan de medicatie wil zitten. Ik heb toen zelf een strategie uitgedacht hoe ik de paranoia de baas zou kunnen worden. En heb ook zelf een manier gevonden om in bepaalde situaties niet terug te vallen in paranoia gedrag/gedachten etc. Puur omdat mijn be handelaar simpel een pilletje voor wilde schrijven en ik het daar niet mee eens was. Mijn mening is gewoon dat je het gevecht aan moet gaan in je brein. Uiteindelijk na veel denken, uitproberen en vechten heb ik voor mezelf de oplossing gevonden! En mijn psychiater en psycholoog waren zeer positief verrast hierdoor!! :grin:
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed om te horen dat het zo goed met je gaat en inderdaad heel knap dat je nu alleen nog maar recreatief gebruikt. Wel kut dat er schizofrenie bij je is ontdekt. Hoe weten ze dat? Wat voor symptomen heb je al zeg maar?
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tijdens mijn vrij korte leven heb ik al verschillende verslavingen gekend. In totaal zo'n 5 keer verslaafd geweest aan verschillende middelen. En dat alles voor mijn 23e levensjaar. Ik raakte verslaafd aan de roes en het verdovende effect van de drugs. Vervolgens spendeerde ik alle dagen totaal verdoofd en van de wereld.

Uiteindelijk heb ik alle verslavingen overwonnen. Alleen heb ik toen nooit de redenen aangepakt die de aanleiding vormden voor mijn verslaving(en). Ik ben altijd gewoon verder gegaan met mijn leven. Altijd maar doen alsof het goed ging en er niets mis was.
De jaren die volgde gebruikte ik zo af en toe wel eens drugs. Xtc, amfetamine of cocaïne. Het gebruik heb ik altijd in de hand weten te houden tot het weekend.

Afgelopen jaar ben ik in behandeling gegaan voor mijn verleden. Dit is emotioneel nogal zwaar, zeer vermoeiend en erg confronterend. Daardoor ben ik weer vaker drugs gaan gebruiken. Ook door de weeks.
Dit jaar zijn er ook nog wat heftige dingen gebeurd. En daarbij ben ik werkloos geworden. Toen ben ik stom genoeg nog vaker drugs gaan gebruiken. Na verloop van tijd begon ik ook weer mijn gevoel en emoties te verdoven. De doseringen werden ook steeds groter. Blijkbaar had ik weinig tot niets geleerd van mijn verleden.

In het begin snoof ik vrij regelmatig amfetamine. Op een gegeven moment snoof ik weer 7 dagen per week. Omdat ik overdag geen enkele verplichting had ging dit zonder problemen. Op een gegeven moment, op aandringen van mijn familie, toch maar in behandeling gegaan. Dit was een ambulante behandeling die ervoor heeft gezorgd dat ik stopte met het snuiven van amfetamine.
Een tijdje later toch maar weer eens een keer cocaïne geprobeerd. Ach waarom niet? Een enkele keer gebruiken kan toch weinig kwaad? Het was ook een soort van beloning omdat ik gestopt was met het snuiven van amfetamine. Lekker naïeve. hahaha
Ik had dit al enkele jaren niet meer gebruikt. En het voelde alsof ik herenigd werd met de liefde van mijn leven. Het weerzien voelde gewoon erg goed. Te goed eigenlijk.....
Het begon met een een enkele keer tijdens het weekend. Al snel snoof ik van vrijdag tot zondag. En dit werd vrij snel dagelijks. Het duiveltje in mijn hoofd was weer ontwaakt.
Tegenover mijzelf ontkende ik dat ik een probleem had. Ik bleef maar tegen mezelf zeggen dat ik volledig de controle had. Ik was niet weer verslaafd. En er was toch niets mis met een snuifje...toch?
Cocaïne maakt mij tot een grote leugenaar. Ik lieg en bedrieg alles en iedereen om maar te kunnen gebruiken. Langzaam aan begon mijn leven weer om de cocaïne te draaien. En ik bleef het probleem maar ontkennen en zodoende kon het flink uit de hand lopen.
Mijn cocaïne gebruik ging al snel omhoog. Het begon met een 0.5 gram in de avond. Maar momenteel snuif ik minimaal 2 gram per dag. Vaak loopt het verder uit de hand dan 2 gram. Het is gewoon klote. Ik heb al enkele pogingen ondernomen om te stoppen. Iedere poging mislukt doordat ik gek wordt van de ontwenningsverschijnselen. Ik begin dan toch maar weer met snuiven. En zo hobbel ik alweer een tijdje voort. Ik heb echt enkele maanden mijn hoofd in het zand gestoken. Ik wilde gewoon niet inzien dat mijn gebruik eigenlijk weer een verslaving was geworden. Maar ik besef nu wel echt dat ik best een probleem heb. Ik wil er hoe dan ook vanaf komen. Ik moet er gewoon vanaf komen. Anders eindig ik nog in de goot. En dat gaat echt never nooit gebeuren.

Vanmiddag bij de verslavingszorg geweest. Ik liep daar al een tijdje om van mijn amfetamine gebruik af te komen. Nadat ik met amfetamine gestopt was heeft cocaïne gewoon de plaats ingenomen. Natuurlijk wist ik ergens wel dat ik fout bezig was. Maar het duiveltje in mijn hoofd bleef het maar goedpraten. Lange tijd geloofde ik de stemmetjes.

Ze hebben me voorgesteld om naar een afkickkliniek te gaan. Daar zou ik af kunnen kicken. Maar ook de redenen kunnen behandelen die iedere keer de aanleiding geven voor een verslaving.

Ik heb echt geen idee of dit een goede oplossing is. Er spoken momenteel zoveel dingen door mijn hoofd. Wat als ik nu gewoon 6 weken weg ga richting Azië? Dan kick ik zelf wel af. Of gewoon mijn gebruik stoppen en een tijdje bij familie door te brengen. Al mijn verslavingen uit mijn verleden heb ik op deze manieren overwonnen. Ik weet gewoon dat ik het ook best zelf kan. Mijn ego is eigenlijk te groot om hulp te accepteren. En het liefst boek ik gewoon vandaag een enkeltje tropen. Lekker ver weg van mijn problemen hier. Wat lost het eigenlijk op? De duiveltjes in mijn hoofd hebben het liefst dat ik door blijf snuiven. Klote zooi.....
Ook heb ik gewoon iets tegen zo'n kliniek. Ik voel me ergens gewoon te goed om me daar te laten behandelen. Mijn geweldige coke ego zal hier wel een rol in spelen. Ik ben echt ten einde raad. Er spookt gewoon zoveel door mijn hoofd. Ben er gewoon down en depri van.
Voel me vandaag echt heel slecht. Alsof ik alles al verloren heb. Daardoor heb ik toch maar weer mijn vlucht gezocht in drank en drugs. Heb toch maar weer flink gesnoven. Echt slecht....ik weet het. Voel me er ook totaal niet beter door. Eigenlijk alleen maar slechter... :angry:

Misschien dat iemand hier me enig advies zou kunnen geven? Verder weinig mensen in mijn omgeving die ik om advies zou kunnen vragen......
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als ik jou verhaal zo lees is het enige wat ik je kan adviseren om toch gewoon een afkick kliniek in te gaan en te werken aan de onderliggende problemen. Ik snap heel goed dat je je te trots voelt om zo'n drastische stap te nemen en te denken ik doe het wel gewoon zelf. Hoewel dat je eerder ook gelukt is ben je toch elke keer weer terug gevallen in oude gewoontes. Volgens mij heb je al lang het punt bereikt waarop je je trots opzij zal moeten zetten. Anders zal je toch een keer in de goot gaan eindigen en zoals je zelf gelukkig al zegt, dat wil je niet.

Het voelt misschien als een zwakte om een afkick kliniek in te gaan, maar volgens mij getuigd het juist eerder van kracht als je nu eindelijk een keer goed het gevecht aan gaat met je verslaving. Uiteindelijk is geluk het enige belangrijke in het leven en als slaaf van drugs zul je dat geluk nooit gaan vinden.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Thanks voor alle reacties. Die zijn echt zeer gewaardeerd!!!

Met trots kan ik mededelen dat het afkicken aardig goed gelukt is. Ik ben nu ongeveer 4 weken clean van cocaine, andere drugs en alcohol. Toch heb ik nog dagelijks een enorme trek in cocaine en alcohol. Aangezien ik ook aardig wat bier, whiskey en cognac consumeerde.

Destijds hadden de locale klinieken een beste wachtlijst. Mijn familie bood mij aan om een prive kliniek te bekostigen omdat ik daar direct terecht kon. Plaats, tijd en kosten deden niet ter zaken. Alleen ben ik daar veel te trots voor. Ik wil gewoon niet dat mijn familie mij dit betaald. Dat is mijn eer te na. Voorheen hebben ze mij al meerdere malen geholpen. Ik verneuk mezelf toch weer met een verslaving van voornamelijk cocaine.....dan los ik het nu ook maar zelf op. Wanneer jij je neus kunt poederen voor god mag weten hoeveel duizend euro, dan kan jij je behandeling ook best zelf betalen. Toch?

Mijn doel is om voorgoed met alle middelen te stoppen. Aangezien ieder middel bij mij tot een verslaving heeft geleid. Ik zeg dit met pijn in mijn hart. Want het heeft mij ook veel mooie momenten doen beleven. Maar nu is de tijd aangebroken om er afscheid van te nemen. :wave:
In december was er per direct plaats in een detox faciliteit. Na een doorverwijzing van de verslavingszorg en een intake ben ik daar per direct naartoe gegaan.

De dag/nacht voor de opname heb ik goed afscheid genomen van drugs en alcohol. Ik heb gebruikt alsof mijn leven ervan hing. S'avonds begonnen met het snuiven van cocaine en amfetamine en het drinken van cognac/whiskey. Hiermee doorgegaan tot het moment dat ik voor de deur van de kliniek stond. Toen nog ff snel een halve gram gesnoven en een flinke teug whiskey weg geslokt. De overige pakketten heb ik zo in de vijver geleegd samen met de drank. Weg geld.....maar beter voor mijn gezondheid. Voelde overigens als een bevrijding.....was dan ook best emotioneel en heb even flink staan huilen. :flushed:

Ben toen onder begeleiding afgekickt in de detox kliniek. Ik kwam daar echt super dronken, door gesnoven en totaal wasted binnen. Het intakegesprek kan ik mij echt niets meer van herinneren. Kan me pas wat herinneren dat ik op bed lag in een erg kleine benauwende kamer. Afkicken van die klote verslaving was weer eens hel. Echt zweten, rillen, kotsen, krampen, hoofdpijn, vreemde ontlasting en oververmoeidheid zijn nu niet bepaald prettig. Ik was zo vermoeid.....en dan nog kon ik niet slapen. Die kut verslaving houdt je gewoon wakker. Want je moet gebruiken. En de medicatie die ik kreeg werkte niet naar behoren. Slapen deed ik er niet op. Dit had ik al verteld aangezien ik daar thuis ook best mee experimenteerde. Maar goed......uiteindelijk toch de detox doorstaan! En daar ben ik best trots op.

Morgen meer want het verhaal is al lang genoeg zo. :mrgreen:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Goed bezig man! En het getuigt wel van karakter dat je toch voor een afkick kliniek gegaan bent en dit niet door je familie hebt laten betalen maar gewoon zelf hebt geregeld.

Ga vooral zo door. Zit je nog in de kliniek of ben je daar inmiddels al weer uit?
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou wel goed dat je blijft proberen. En lukt het daadwerkelijk om afgeleid te raken? Jammer ook dat je niet van tekenen houdt. Ik wordt er juist rustig van, ondanks dat ik er niks van kan :tongueout: Ik vind het gewoon leuk om wat op papier te kliederen. Ik denk dat de dokters dit ook bedoelen, of het je in ieder geval willen laten proberen. Slaat de medicatie ook wat aan?
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Psychedelibee zei:
Klote man dat je toch weer bent teruggevallen!
Klik om te vergroten...

Best wel. goede punt is dat nu al weer een tijdje niets gesnoven heb. En dat gaat me nu best goed af. Ik heb wel beste trek op bepaalde momenten, maar sta sterk genoeg om mijzelf af te leiden.

Susanne zei:
Nou wel goed dat je blijft proberen. En lukt het daadwerkelijk om afgeleid te raken? Jammer ook dat je niet van tekenen houdt. Ik wordt er juist rustig van, ondanks dat ik er niks van kan :tongueout: Ik vind het gewoon leuk om wat op papier te kliederen. Ik denk dat de dokters dit ook bedoelen, of het je in ieder geval willen laten proberen. Slaat de medicatie ook wat aan?
Klik om te vergroten...

De medicatie slaat maar voor een gedeelte aan. En gister is de Abilify verhoogd naar 30 mg en wordt de Haldol ook langzaam verhoogd met 1 mg.
Hopelijk helpt dit tegen mijn paranoia en achterdocht.
S
SusanneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goed om te horen dat je gestopt ben en dat je het weet vol te houden. Hoelang blijf je nog in de kliniek? Heb je ook wat afleiding?
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat heb jij een hoop meegemaakt! Heb je nu nog behandeling? Knap dat je doorzet en zo positief blijft. Het blijft moeilijk, zeker als je elke dag die drang voelt. Het belangrijkste is denk ik dat je andere dingen krijgt om op te focussen, zodat je niet de hele tijd aan die drang hoeft te denken. Afleiding puur in de vorm van 'ik moet nu iets gaan doen anders gaat het mis', maar ook een hele dag druk bezig zijn geweest en denken 'hee ik heb er vandaag niet eens aan kunnen denken...'. Het gaat echt vanzelf beter, hoe langzaam ook. Hou jezelf bezig! En ga om met mensen die je niet zomaar weer terug trekken in die wereld.

Susanne zei:
Ik weet alleen niet in hoeverre het uberhaupt zweverig geouwehoer is. Misschien ook wel hoor, ik ben er niet bij :P Maar ik vind praten wel heel nuttig en ik denk dat ze dat niet voor niets doen.
Klik om te vergroten...
Ooit therapie gehad? :wink: Natuurlijk werkt praten, en natuurlijk voel je je opgelucht, maar ik ben er zelf altijd met tegenzin heengegaan. Het is ontzettend vermoeiend en vaak niet leuk. De hele tijd alleen maar praten over jezelf en je gevoelens.. Blegh.
M
Missyy23Lid
01-01-2024, 00:00
#11
ZERO- zei:
Ooit therapie gehad? :wink: Natuurlijk werkt praten, en natuurlijk voel je je opgelucht, maar ik ben er zelf altijd met tegenzin heengegaan. Het is ontzettend vermoeiend en vaak niet leuk. De hele tijd alleen maar praten over jezelf en je gevoelens.. Blegh.
Klik om te vergroten...


Nou idd, ik heb dan zelf nooit therapie gehad, maar een ex van jaren terug wel, en ook nog op een vrijdag, dus vanaf vrijdagavond dat ik er kwam tot zondagavond dat ik vertrok was ik bezig met hem opbeuren en die sessie analyseren, ok, praten is goed/kan goed zijn, maar het is en voor diegene in therapie uitputtend, maar dus ook voor de naasten/geliefden. Kan best zijn dat ik nu kortzichtig/bevooroordeeld/hard klink, maar na die ene relatie toen moet ik er niet meer aan denken ooit iemand te willen die in therapie zit. Het vergt gewoon teveel imo :)
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Er is niets verkankerder dan over jezelf praten. Helemaal na een lange therapie dag al dat gezeik van ouders en vrienden aan je hoofd. Wel te begrijpen echter.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Klote zooi nog steeds geen baan :(

Maar ben al wel een week clean van de amfetamine en de wiet. Gebruik nu niets meer. Ik wil alleen wel op feestjes blijven gebruiken, Maar dat is 1 keer in de 6 tot 8 weken. Daar ga ik mijn best voor doen om dit zo te houden.

Stoppen met de amfetamine was niet zo heel moeilijk, spul het huis uit en gewoon niet meer gebruiken. Vrienden gevraagd mij niets meer aan te bieden of te vragen omtrent drugs. En dat doen ze ook netjes. Ze ondersteunen mij zelfs, iets wat ik niet verwacht had. :sunglasses:

Verder loop ik nog steeds onder behandeling van de psycholoog en psychiater. Dit omdat ik het leven niet meer zo helder zag. En ik zelfs 2 keer een psychose heb gehad dit kwam mede door de drugs.

Ik slik netjes iedere dag mijn medicijnen. Dit zijn er nogal wat:

30mg Abilify en 2mg Haldol tegen de psychotische verschijnselen.
3 mg Lorazapam tegen angsten.
2 mg Lorazapam om in te slapen en tegen angsten in de nacht.


Ik schrijf dit mede om mensen te waarschuwen voor de effecten van drugs. Mochten er vragen zijn stel ze dan. Vragen staat open en ik zal zo eerlijk mogelijk antwoord geven. Vragen omtrent Cocaine, Amfetamine, Xtc, Wiet en Pervetin verslaving kan ik wel beantwoorden :openmouth: :mrgreen:

Verder, gebruik drugs met mate en laat drugs jouw niet gebruiken. Dan blijft het leuk.
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#14
dubbel0seven zei:
Ik wil alleen wel op feestjes blijven gebruiken, Maar dat is 1 keer in de 6 tot 8 weken. Daar ga ik mijn best voor doen om dit zo te houden.
Klik om te vergroten...
Ik snap dat je af en toe de behoefte hebt om iets te nemen, maar zou je dat wel doen? Het zou zonde zijn als je een terugval krijgt. Met andere woorden: ik zou het risico niet nemen.
d
dubbel0sevenLid
01-01-2024, 00:00
#15
Daar heb je gelijk in. Alleen een totaal sober leven lijkt mij zo saai.

Misschien moet ik eens andere hobby's zoeken dan feesten en dope gebruiken. Dat kreeg ik als advies van iemand. :openmouth:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ben je daardoor ook afhankelijk van LSD om inzichten te kweken die je andere middelengebruik in toom houden? :P

Of trek ik je theorie nu te ver door?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re:

Fool zei:
Ben je daardoor ook afhankelijk van LSD om inzichten te kweken die je andere middelengebruik in toom houden? :P

Of trek ik je theorie nu te ver door?
Klik om te vergroten...
Hahahaha goeie :P
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#18
En dan heb je ook nog de stelling dat afhankelijkheid niet noodzakelijk slecht is, als de voordelen de nadelen ruim overstijgen. :P
S
SirErickLid
01-01-2024, 00:00
#19
dubbel0seven zei:
Enorm bedankt SirErick!!! Doet me goed. Hehe :mrgreen:
Klik om te vergroten...
Geen dank, graag gedaan.

dubbel0seven zei:
Als extra motivatie heb ik ook mijn psychische problemen. Er is onder andere schizofrenie vastgesteld, aangewakkerd door de drugs. Keuze was simpel. Blijf door gebruiken en het kan zich in een stroomversnelling verder ontwikkelen. Of stop met gebruiken, word sober en doe je best om de ontwikkeling niet verder in de hand te spelen. Ik koos toch graag voor het laatste. Want die aandoening is echt erg moeilijk om mee te leven. En ik sta nog pas aan het begin. Ik ben geestelijk nog vrij goed. Wil dit graag zo houden. :smoke:
Klik om te vergroten...
Een betere beslissing had je niet kunnen maken.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Toppertje! :wink:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."