#1
Bezorgdiemand zei:De meeste drugsgebruikers spelen onderling een spelletje. Niet alleen met elkaar, maar ook met de mensen om hun heen. Dit spelletje van liegen en bedriegen is een spelletje dat geen winnaars kent. Toen mijn zus weer een terugval had gehad, was haar antwoord ook ontkennend toen ik haar op de man af vroeg of ze weer gebruikte. Nee, de gevonden folie met sporen bruin was van een kennis.... (terwijl ze ons altijd had voorgehouden dat in haar woning géén drugs mochten worden gebruikt door haar vriendenkring).
Tja... zit in de kern wel wat in. Ik ben zelf ook een koningsleugenaar. Zelfs tot aan m'n oogballen vol met benzo's kon ik zonder gewetenswroeging zeggen dat alles goed ging. Vooral met liegen tav een verslaving spelen velen helaas een gevaarlijk spel. Maar goed, welke verslaafde zal in het beginsel al toegeven hooked te zijn?