Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerzwijgen van drugsgebruik voor je partner

Verzwijgen van drugsgebruik voor je partner

50 antwoorden
25 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bezorgdiemand zei:
De meeste drugsgebruikers spelen onderling een spelletje.
Klik om te vergroten...
l
leipebaviaanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bezorgdiemand zei:
De meeste drugsgebruikers spelen onderling een spelletje. Niet alleen met elkaar, maar ook met de mensen om hun heen. Dit spelletje van liegen en bedriegen is een spelletje dat geen winnaars kent. Toen mijn zus weer een terugval had gehad, was haar antwoord ook ontkennend toen ik haar op de man af vroeg of ze weer gebruikte. Nee, de gevonden folie met sporen bruin was van een kennis.... (terwijl ze ons altijd had voorgehouden dat in haar woning géén drugs mochten worden gebruikt door haar vriendenkring).
Klik om te vergroten...

Tja... zit in de kern wel wat in. Ik ben zelf ook een koningsleugenaar. Zelfs tot aan m'n oogballen vol met benzo's kon ik zonder gewetenswroeging zeggen dat alles goed ging. Vooral met liegen tav een verslaving spelen velen helaas een gevaarlijk spel. Maar goed, welke verslaafde zal in het beginsel al toegeven hooked te zijn?
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
leipebaviaan zei:
Maar goed, welke verslaafde zal in het beginsel al toegeven hooked te zijn?
Klik om te vergroten...
Verslaafden liegen vaak ook tegen zichzelf inderdaad. Een kwestie van zichzelf voorhouden dat ze elk moment kunnen stoppen.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bezorgdiemand zei:
De meeste drugsgebruikers spelen onderling een spelletje. Niet alleen met elkaar, maar ook met de mensen om hun heen. Dit spelletje van liegen en bedriegen is een spelletje dat geen winnaars kent. Toen mijn zus weer een terugval had gehad, was haar antwoord ook ontkennend toen ik haar op de man af vroeg of ze weer gebruikte. Nee, de gevonden folie met sporen bruin was van een kennis.... (terwijl ze ons altijd had voorgehouden dat in haar woning géén drugs mochten worden gebruikt door haar vriendenkring).
Klik om te vergroten...

u kent alle drugsgebruikers? of in elk geval een significant aandeel daarvan waarop u deze conclusie baseerd?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
ja, maar vaak is het voor de betrokkene al lang overduidelijk.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
MeejheM zei:
ja, maar vaak is het voor de betrokkene al lang overduidelijk.
Klik om te vergroten...
Klopt, ik bedoelde ook vooral te zeggen dat verslaafden zeker in het begin vooral zichzelf voorliegen en dus indirect betrokkene. Pas later wordt het vaak bewust de betrokkene voorliegen.

Maar genoeg generaliseringen wat mij betreft, verslaving betekent voor iedereen wat anders. Wat dat betreft zijn het ook maar gewoon mensen en kun je ze niet over een kam scheren.
s
snelgemsurfdLid
01-01-2024, 00:00
#7
mijn vriendin weet wel hoe hard ik snakte naar men dagelijks dosis pep . Maar ze heeft geen flauw idee dat ik nog wel zondig met een gram pep op te snoepen..

en ik wil het zo wel houden,
A
AttimoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mijn relatie van 5 jaar is vorige woensdag ten einde gekomen. Voor haar vrij abrupt, voor mij een proces dat op zijn minst al een half jaar bezig was. Sommigen kunnen dat niet begrijpen, maar in een relatie waar in je partner jou ongelofelijk graag ziet maar jij steeds minder haar graag ziet, is het bijzonder moeilijk om daar zomaar een einde aan te maken. Maar door het te laten aanslepen doe je jezelf en je partner absoluut geen plezier. Dat besefte ik en dus heb ik er een einde aan gemaakt.

Ik heb weinig écht gelogen over mijn druggebruik, maar wel veel verzwegen. Ze accepteerde dat ik blowde tot op zekere hoogte. Ze maakte gedurig aan duidelijk dat ze wilde dat ik minderde en liefst van al dat ik er gewoon mee stopte. Paddo's en truffels wist ze ook, maar daar hebben we het zelden over gehad omdat ik dat slechts enkele keren op een jaar doe.

Dan XTC/MDMA, vorige zomer voor de eerste keer gedaan met een groep vrienden. Ik wist dat ze dit toch te weten zou komen en dus vertelde ik het haar vrijwel meteen. Ze was in chock. Ze vond het totaal onverantwoord maar echt ruzie hebben we er nooit over gemaakt.

Ten slotte mijn coke-gebruik. Dat heb ik nooit tegen haar verteld. Ik vermoed ook dat mocht ze dat weten, ze het ter plekke zelf had uitgemaakt of dat het toch grote crisis zou geweest zijn.
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Attimo zei:
Mijn relatie van 5 jaar is vorige woensdag ten einde gekomen.
Klik om te vergroten...
Jeetje 5 jaar, lange tijd, sterkte! Het lijkt me echt niet fijn om dat soort dingen niet tegen elkaar te kunnen zeggen. Wel het gevoel alsof je de juiste keuze hebt gemaakt dus?

Kijk, in een relatie hoef je natuurlijk niet ALLES met elkaar te delen, maar als ik drugsgebruik zou verzwijgen voor mijn partner zit er denk ik toch iets niet goed.... Eerlijkheid is voor mij heel belangrijk. Met mijn exen heb ik er gelukkig wel altijd gewoon over kunnen praten.
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#10
Als je het kan delen(letterlijk) is ideaal, maar niks zeggen als ze er niet naar vragen, is dat verzwijgen?

soms is het beter sommige details voor je te houden. in andere gevallen is het beter gelijk alles in de openheid te gooien. weten wanneer je welke optie kiest, dat is de kunst.
S
StillevenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik rookte al 4 jaar wiet zonder dat mijn partner het wist. Tijdens de hond uitlaten stiekem enzo. Dat was erg lastig omdat ik niet rook dus ik moest altijd de lucht maskeren en dan wordt je heel creatief. In de winter handschoenen aan met daaronder latex handschoenen. Bifi worstje in je binnenzak om de adem te maskeren. Het kwam echt op een punt dat het gewoon debiel werd. Ik heb nu een dochter die veel aandacht vraagt en met een stonermind was ik savonds lui en moe en waren handelingen als in bad en in slaap brengen een te grote opgave. Ik heb toen maar besloten om te stoppen en rook nu 2 weken niks. Ik ben gaan sporten om toch wat anders in mn gedachten te hebben. Gaat goed:)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."