#1
Heb gisteren Baclofen gehad maar ben toch met me domme kop door gaan gebruiken terwijl ik er eigenlijk geen behoefte naar had. Ik voel me nu echt bagger en hoeveel ik ook gebruik, voel niks niet beter. Probleem ?
Heel goed Raver !! Gaat volgens mij zo langzamerhand de goede kant op !Ja zeker! Geen ghb meer gehad gelukkig.
Wel rook ik hier en daar wat wiet.
Gelukkig is het geen onoverkomelijk probleem. Maar zo kan het wel voelen op momenten van intense angst.M'n probleem is nou eenmaal dat ik echt teveel bezig ben met hoe ik me voel. En waarom ik me dan zo voel, in plaats van het toe te laten en de situatie te accepteren zoals hij is.
In plaats van de insteek dat te willen leren:Graag zou ik willen leren m'n gedachten eens los te laten, me een keer niet constant druk maken om van alles en nog wat waar ik op dat moment gewoon geen grip op heb.
Maar je weet nu dat dit onrealistische scenario's zijn. Dat is de weg uit de chaos: steeds meer bewustzijn van onbewust denken en gedrag. Wanneer je weer in je angst meegaat: herinner dat en word bewust. Zoals je zegt: we hebben ons dit aangeleerd. Het zijn uiteindelijk slechts gewoontes die vervangen moeten worden door de gewoonte van blijven waar je bent als dat wat niet in gedachten meegaat. En dat is niet iets wat je hoeft te worden. Dat ben je al, dus is het een kwestie van dat te blijven en dat niet te vergeten.Ik ben vrijwel direct helemaal van slag als ik me weer eens slecht voel. Meteen worst case senario; bang voor een psychose of een hartaanval. Ik verlies mezelf dan volledig in die onrealistische senario's. Vandaag de dag als ik me normaal voel kan ik het prima relativeren. Maar dat wil me (nog) niet lukken als ik 'n slechte of mindere dag heb.
Het is een manier van denken die ik me door de jaren heen mezelf heb aangeleerd. En m'n manier om daar mee te dealen was vooral zelfmedicatie, nu dat wegvalt moet ik er dus mee gaan leren omgaan.
Stempeltjes zijn nog zoiets waarmee we "grip" op de zaak krijgen. Wees er scherp op dat je hiermee niet onbewust een patroon in leven houdt.Ik heb het stempeltje angst en paniekstoornis gekregen van de psychiater. De behandeling daarvan bestaat vooral uit cognitieve gedragstherapie en/of ssri's. Na deze kliniek heb ik een afspraak staan bij m'n psycholoog, om eens te bekijken waar ik dan nog tegen aan loop. Het is belangrijk eerst een tijdje clean te zijn om goed te kunnen beoordelen wat de klachten precies zijn.
Laat je de angsten weleens bewust toe?Ik heb veel last van m'n angststoornis, en het gevoel gek te worden of de controle te verliezen. Het begint vaak met hyperventilatie en het gevoel er niet te zijn. Daarna begint de angst en ik voel me dan zo raar. Echt alsof ik mezelf niet ben, gedachten schieten alle kanten op en kan niet meer echt volgen wat er om me heen gebeurd. Het liefste vlucht ik dan naar me kamer. Het is echt verschrikkelijk gewoon. De spanning stijgt dan zo erg naar m'n kop dat ik helemaal zit te shaken. Als ik buiten was geweest had ik dan naar de benzo's gegrepen of 'n dosis GHB genomen. Dat is nou eenmaal mijn manier geworden van m'n angsten dempen.
Laat je de angsten weleens bewust toe?
Dat gedachten nu ineens alle kanten op schieten, betekent dat dat je jezelf niet meer bent? Ik bedoel, zegt de hoeveelheid en intensiteit van je gedachten ook maar iets over jou? Was je op de tijden dat er "normale" gedachten waren meer 'jou' dan op tijden van veel intense gedachten? Dat je het als zo verschrikkelijk ervaart, kan dat ermee te maken hebben dat je steeds je gedachten gelooft en erin meegaat, in plaats van de stilte in de storm te zijn?
Niet dat ik wil zeggen dat je angst niets voorstelt, zeker niet. Maar misschien kun je dit allemaal gebruiken om iets over jezelf te leren. Je kunt te midden van angst en chaos zijn als een neutrale aanwezigheid. Je kunt ongedeerd blijven door zulke zaken door je aandacht strikt op jezelf te houden. Intensiteit (in pijn, angst, etc.) kan gebruikt worden om jezelf in die staat te krijgen.
Wat heb je te verliezen. Laat die angst eens super intens worden en kijk wat er dan gebeurd. Angst kan geen angst zijn als er geen weerstand van jou is. Weerstand is de brandstof van angst.
Raver er is maar één ding dat jou zal helpen en dat is jou eigen WIL !! Zoals ik je lees zal dit wel lukken onder begeleiding, ik wens je ook heel veel sterkte en kracht toe.
Ik ben zelf in 2008 begonnen GHB zelf te maken en werd ook heel gauw 5 ml binnen 2 uur. Dus om het uur, best onwijs link en meestal out. Helaas riep de maatschappij me weer op, of was het mijn geluk ? Want pas toen merkte ik hoe zwaar het is, en sorry, het is echt gevaarlijker dan hero, want cold Turkey is dodelijk. Ik moest wel stoppen, en wat een doodsangsten man, ik kan het niet eens na vertellen. Ik heb het uitgetrokken, naar 3 uur, 4 uur etc. toen begon ik pas te minderen, van 6 of 5 ml naar 4 ml. 3 ml een beetje zo heb ik het gedaan. Naar 2 ml en tijdens het werk zgn. af en toe een slokje fris met 2 en 1½ en 1 en een half jaar op ½ ml gedaan om depressies en terugval te vermijden. Heb me zelf en tijd van een jaar gegeven. Best wel kut, moest het steeds zelf maken ja. Moest present zijn op dat werk, anders was me dit nooit gelukt. Bij mij was het de angst om te sterven, vaak genoeg met een oxazepam 50 mg in bed liggen bidden om mij nog een dag te laten leven. Ben niet gelovig of zo, maar ik moest ja iemand vragen. Dat werk, mensen bouwden op mij, gaf ook veel stress, maar ook die verantwoordelijkheid. Eigenlijk heb ik daar niet veel mee, wetten doe ik niet aan. Eigenlijk...; ) Maar ja ik noem het wel mijn geluk, het was wel namelijk wel erg leuk werk.
Het is maar waar je voor kiest joh. Een middel/GHB mag nooit voor JOU kiezen. Oxa's 50 mg is wel even oké voor de nacht, nooit de wekker zetten gek haha.. ; ) Ja best een verhaal en wat en ellende of niet die klote GHB. Ik zeg nog steeds na 6 jaar dat ik verslaafd aan dat spul ben, ik durf het niet meer te gebruiken. Echt ook niet voor een keertje. Never en nooit niet meer. Ik hoop dat jij precies als ik, en dit lees ik wel uit jouw berichten, ook van jouw leven houd.
Jij gaat dat overwinnen Raver !! Jouw leven, wat is het jou waard ?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."