Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB probleem!

GHB probleem!

174 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb gisteren Baclofen gehad maar ben toch met me domme kop door gaan gebruiken terwijl ik er eigenlijk geen behoefte naar had. Ik voel me nu echt bagger en hoeveel ik ook gebruik, voel niks niet beter. Probleem ?
B
BiebkeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel eerlijk, durf ik het je echt niet te zeggen. Ook omdat je al aangaf al lang Diazepam slikt. Klote hoor, sterkte
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Ja zeker! Geen ghb meer gehad gelukkig.

Wel rook ik hier en daar wat wiet.
Klik om te vergroten...
Heel goed Raver !! Gaat volgens mij zo langzamerhand de goede kant op !
B
BiebkeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver, succes voor morgen !!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sinds vandaag opgenomen in 'n kliniek in Den Haag. Dit voor 7 weken!
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heel veel succes, hoop dat het een beetje te doen is voor je.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Raver zei:
M'n probleem is nou eenmaal dat ik echt teveel bezig ben met hoe ik me voel. En waarom ik me dan zo voel, in plaats van het toe te laten en de situatie te accepteren zoals hij is.
Klik om te vergroten...
Gelukkig is het geen onoverkomelijk probleem. Maar zo kan het wel voelen op momenten van intense angst.

Raver zei:
Graag zou ik willen leren m'n gedachten eens los te laten, me een keer niet constant druk maken om van alles en nog wat waar ik op dat moment gewoon geen grip op heb.
Klik om te vergroten...
In plaats van de insteek dat te willen leren:

Merk dát op dat alreeds helemaal gedistantieerd is van gedachten. Je hoeft niets te leren. Je moet alleen zien dat een "deel" van jou nooit meegaat in de mallemolen van gedachten en emoties. Vergeet grip willen hebben, want dat is nou juist de oorzaak van angst. Als je grip krijgt op een gedachte of situatie en die gedachte/situatie verdwijnt, dan moet je je grip weer hervinden in een andere gedachte/situatie. Zo moet je steeds van het ene naar het andere gaan en voelt het alsof je heen en weer geslingerd wordt door je gedachten. Dit is wat anxiety wordt genoemd. Laat juist de grip/het grijpen los en vind rust in geen grip hebben. Want in werkelijkheid kun je nergens echt grip op hebben. Het is een onzinnig idee dat we wereldwijd aanhangen.

Raver zei:
Ik ben vrijwel direct helemaal van slag als ik me weer eens slecht voel. Meteen worst case senario; bang voor een psychose of een hartaanval. Ik verlies mezelf dan volledig in die onrealistische senario's. Vandaag de dag als ik me normaal voel kan ik het prima relativeren. Maar dat wil me (nog) niet lukken als ik 'n slechte of mindere dag heb.

Het is een manier van denken die ik me door de jaren heen mezelf heb aangeleerd. En m'n manier om daar mee te dealen was vooral zelfmedicatie, nu dat wegvalt moet ik er dus mee gaan leren omgaan.
Klik om te vergroten...
Maar je weet nu dat dit onrealistische scenario's zijn. Dat is de weg uit de chaos: steeds meer bewustzijn van onbewust denken en gedrag. Wanneer je weer in je angst meegaat: herinner dat en word bewust. Zoals je zegt: we hebben ons dit aangeleerd. Het zijn uiteindelijk slechts gewoontes die vervangen moeten worden door de gewoonte van blijven waar je bent als dat wat niet in gedachten meegaat. En dat is niet iets wat je hoeft te worden. Dat ben je al, dus is het een kwestie van dat te blijven en dat niet te vergeten.

Raver zei:
Ik heb het stempeltje angst en paniekstoornis gekregen van de psychiater. De behandeling daarvan bestaat vooral uit cognitieve gedragstherapie en/of ssri's. Na deze kliniek heb ik een afspraak staan bij m'n psycholoog, om eens te bekijken waar ik dan nog tegen aan loop. Het is belangrijk eerst een tijdje clean te zijn om goed te kunnen beoordelen wat de klachten precies zijn.
Klik om te vergroten...
Stempeltjes zijn nog zoiets waarmee we "grip" op de zaak krijgen. Wees er scherp op dat je hiermee niet onbewust een patroon in leven houdt.

Nogmaals: grip is geen goed iets en moet zoveel mogelijk vermeden worden als je niet getormenteerd door angst wilt zijn. Dit betekent wel dat je eerst dwars door je angsten heen zult moeten gaan, want met het loslaten van grip zullen verdrongen angsten bovenkomen. Dit is een goed iets: dat is hoe onbewuste patronen doorzien en opgelost kunnen worden.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Het gaat goed komen!

Dit is de enige manier voor mij om een punt te zetten achter m'n actieve verslaving. Alleen lukt het niet meer, gebruik ik geen GHB dan ga ik wel drinken, blowen of benzo's slikken. Het is voor mij zo'n mentale obsessie om m'n gevoelens te dempen.
m
m0i4k0eLid
01-01-2024, 00:00
#9
Top man! heb je verhaal gelezen en ik kan het me niet voorstellen hoe het is maar als ik het lees lijkt het mij zwaar kloten!

Je bent baas over je eigen lichaam onthoudt dat, heel veel succes!
L
LizzLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver er is maar één ding dat jou zal helpen en dat is jou eigen WIL !! Zoals ik je lees zal dit wel lukken onder begeleiding, ik wens je ook heel veel sterkte en kracht toe.

Ik ben zelf in 2008 begonnen GHB zelf te maken en werd ook heel gauw 5 ml binnen 2 uur. Dus om het uur, best onwijs link en meestal out. Helaas riep de maatschappij me weer op, of was het mijn geluk ? Want pas toen merkte ik hoe zwaar het is, en sorry, het is echt gevaarlijker dan hero, want cold Turkey is dodelijk. Ik moest wel stoppen, en wat een doodsangsten man, ik kan het niet eens na vertellen. Ik heb het uitgetrokken, naar 3 uur, 4 uur etc. toen begon ik pas te minderen, van 6 of 5 ml naar 4 ml. 3 ml een beetje zo heb ik het gedaan. Naar 2 ml en tijdens het werk zgn. af en toe een slokje fris met 2 en 1½ en 1 en een half jaar op ½ ml gedaan om depressies en terugval te vermijden. Heb me zelf en tijd van een jaar gegeven. Best wel kut, moest het steeds zelf maken ja. Moest present zijn op dat werk, anders was me dit nooit gelukt. Bij mij was het de angst om te sterven, vaak genoeg met een oxazepam 50 mg in bed liggen bidden om mij nog een dag te laten leven. Ben niet gelovig of zo, maar ik moest ja iemand vragen. Dat werk, mensen bouwden op mij, gaf ook veel stress, maar ook die verantwoordelijkheid. Eigenlijk heb ik daar niet veel mee, wetten doe ik niet aan. Eigenlijk...; ) Maar ja ik noem het wel mijn geluk, het was wel namelijk wel erg leuk werk.

Het is maar waar je voor kiest joh. Een middel/GHB mag nooit voor JOU kiezen. Oxa's 50 mg is wel even oké voor de nacht, nooit de wekker zetten gek haha.. ; ) Ja best een verhaal en wat en ellende of niet die klote GHB. Ik zeg nog steeds na 6 jaar dat ik verslaafd aan dat spul ben, ik durf het niet meer te gebruiken. Echt ook niet voor een keertje. Never en nooit niet meer. Ik hoop dat jij precies als ik, en dit lees ik wel uit jouw berichten, ook van jouw leven houd.

Jij gaat dat overwinnen Raver !! Jouw leven, wat is het jou waard ?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sterkte ^^

Momenteel heb ik best zware dagen binnen de kliniek. Voor de duidelijkheid, ik kom hier niet om te detoxen van middelen. Het is meer 'n nabehandeling.

Ik heb veel last van m'n angststoornis, en het gevoel gek te worden of de controle te verliezen. Het begint vaak met hyperventilatie en het gevoel er niet te zijn. Daarna begint de angst en ik voel me dan zo raar. Echt alsof ik mezelf niet ben, gedachten schieten alle kanten op en kan niet meer echt volgen wat er om me heen gebeurd. Het liefste vlucht ik dan naar me kamer. Het is echt verschrikkelijk gewoon. De spanning stijgt dan zo erg naar m'n kop dat ik helemaal zit te shaken. Als ik buiten was geweest had ik dan naar de benzo's gegrepen of 'n dosis GHB genomen. Dat is nou eenmaal mijn manier geworden van m'n angsten dempen.

Ik probeer het gewoon bij vandaag te houden, morgen zal het vast wel beter gaan.

Zijn er ex-GHB verslaafden die deze klachten herkennen? Is het wellicht nog langdurige afkick?

Raver.
B
BiebkeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Of het ook aan langdurig middelen mis / gebruik kan liggen weet ik echt niet. Dat wat jij beschrijft lijkt op wat ik voel als de Diazepam is uitgewerkt. Een week lang last vond ik al erg genoeg Pff. Doet de bacofen zijn werk wel al, en zijn de cravings al minder?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik heb geen cravings in GHB, maar de Baclofen heeft niet kunnen voorkomen dat ik alsnog een kleine terugval heb gehad.

Daarnaast wil de arts binnen deze kliniek dat ik ga stoppen met het gebruik van dit middel. Omdat het dempend zou werken net als benzo's.
B
BiebkeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gelukkig maar! En baclofen is op langer termijn ook niet echt de oplossing, denk ik. Ik vandaag nog 2 x 5 Mg Diazepam verdelen op de dag, en morgen de laatste 5 Mg. En dan, dan heb ik het toch maar weer gered.. voortaan met mijn tengels van downers afblijven, hoe moeilijk ook. Ik ben het als een soort van ‘beloning’ gaan zien. Dus ook voor mij zal het de komende tijd flink afzien. En maar hopen dat de come down van de Diazepam mee zal vallen Voor de rest die hier ook zo mee worstelt succes. Gelukkig zijn we niet alleen, al lijkt het van wel
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Ik heb veel last van m'n angststoornis, en het gevoel gek te worden of de controle te verliezen. Het begint vaak met hyperventilatie en het gevoel er niet te zijn. Daarna begint de angst en ik voel me dan zo raar. Echt alsof ik mezelf niet ben, gedachten schieten alle kanten op en kan niet meer echt volgen wat er om me heen gebeurd. Het liefste vlucht ik dan naar me kamer. Het is echt verschrikkelijk gewoon. De spanning stijgt dan zo erg naar m'n kop dat ik helemaal zit te shaken. Als ik buiten was geweest had ik dan naar de benzo's gegrepen of 'n dosis GHB genomen. Dat is nou eenmaal mijn manier geworden van m'n angsten dempen.
Klik om te vergroten...
Laat je de angsten weleens bewust toe?

Dat gedachten nu ineens alle kanten op schieten, betekent dat dat je jezelf niet meer bent? Ik bedoel, zegt de hoeveelheid en intensiteit van je gedachten ook maar iets over jou? Was je op de tijden dat er "normale" gedachten waren meer 'jou' dan op tijden van veel intense gedachten? Dat je het als zo verschrikkelijk ervaart, kan dat ermee te maken hebben dat je steeds je gedachten gelooft en erin meegaat, in plaats van de stilte in de storm te zijn?

Niet dat ik wil zeggen dat je angst niets voorstelt, zeker niet. Maar misschien kun je dit allemaal gebruiken om iets over jezelf te leren. Je kunt te midden van angst en chaos zijn als een neutrale aanwezigheid. Je kunt ongedeerd blijven door zulke zaken door je aandacht strikt op jezelf te houden. Intensiteit (in pijn, angst, etc.) kan gebruikt worden om jezelf in die staat te krijgen.

Wat heb je te verliezen. Laat die angst eens super intens worden en kijk wat er dan gebeurd. Angst kan geen angst zijn als er geen weerstand van jou is. Weerstand is de brandstof van angst.
S
SummerdanceLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hallo Raver, ik ben het.. Voormalig 'Biebke' Ik kan niet zomaar deelnemen, ik moet eerst een aantal berichten plaatsen eer ik mee kan doen met dit forum. Vanmorgen contact gehad met Mindless en eea gewijzigd gelukkig. Ik hoop inmiddels dat het beter met je gaat. Een week verder, nog 6 te gaan, go for it! Het gaat je lukken, groetjes S
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Laat je de angsten weleens bewust toe?

Dat gedachten nu ineens alle kanten op schieten, betekent dat dat je jezelf niet meer bent? Ik bedoel, zegt de hoeveelheid en intensiteit van je gedachten ook maar iets over jou? Was je op de tijden dat er "normale" gedachten waren meer 'jou' dan op tijden van veel intense gedachten? Dat je het als zo verschrikkelijk ervaart, kan dat ermee te maken hebben dat je steeds je gedachten gelooft en erin meegaat, in plaats van de stilte in de storm te zijn?

Niet dat ik wil zeggen dat je angst niets voorstelt, zeker niet. Maar misschien kun je dit allemaal gebruiken om iets over jezelf te leren. Je kunt te midden van angst en chaos zijn als een neutrale aanwezigheid. Je kunt ongedeerd blijven door zulke zaken door je aandacht strikt op jezelf te houden. Intensiteit (in pijn, angst, etc.) kan gebruikt worden om jezelf in die staat te krijgen.

Wat heb je te verliezen. Laat die angst eens super intens worden en kijk wat er dan gebeurd. Angst kan geen angst zijn als er geen weerstand van jou is. Weerstand is de brandstof van angst.
Klik om te vergroten...

Ik zal het meenemen Mindless.

M'n probleem is nou eenmaal dat ik echt teveel bezig ben met hoe ik me voel. En waarom ik me dan zo voel, in plaats van het toe te laten en de situatie te accepteren zoals hij is.

Graag zou ik willen leren m'n gedachten eens los te laten, me een keer niet constant druk maken om van alles en nog wat waar ik op dat moment gewoon geen grip op heb.

Ik ben vrijwel direct helemaal van slag als ik me weer eens slecht voel. Meteen worst case senario; bang voor een psychose of een hartaanval. Ik verlies mezelf dan volledig in die onrealistische senario's. Vandaag de dag als ik me normaal voel kan ik het prima relativeren. Maar dat wil me (nog) niet lukken als ik 'n slechte of mindere dag heb.

Het is een manier van denken die ik me door de jaren heen mezelf heb aangeleerd. En m'n manier om daar mee te dealen was vooral zelfmedicatie, nu dat wegvalt moet ik er dus mee gaan leren omgaan.

Ik heb het stempeltje angst en paniekstoornis gekregen van de psychiater. De behandeling daarvan bestaat vooral uit cognitieve gedragstherapie en/of ssri's. Na deze kliniek heb ik een afspraak staan bij m'n psycholoog, om eens te bekijken waar ik dan nog tegen aan loop. Het is belangrijk eerst een tijdje clean te zijn om goed te kunnen beoordelen wat de klachten precies zijn.

Raver.
P
PistebullyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Morgen weer naar de arts ! Totaal geen trek in die rotzooi meer. Ik word nu begeleid in het afbouwen van Diazepam. Ik gebruikte over de gehele dag 40 mg ongv. Voor het slapen gaan Temazepam en Diazepam
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bedankt Mindless!
M
Mupkuh1969Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Lizz zei:
Raver er is maar één ding dat jou zal helpen en dat is jou eigen WIL !! Zoals ik je lees zal dit wel lukken onder begeleiding, ik wens je ook heel veel sterkte en kracht toe.

Ik ben zelf in 2008 begonnen GHB zelf te maken en werd ook heel gauw 5 ml binnen 2 uur. Dus om het uur, best onwijs link en meestal out. Helaas riep de maatschappij me weer op, of was het mijn geluk ? Want pas toen merkte ik hoe zwaar het is, en sorry, het is echt gevaarlijker dan hero, want cold Turkey is dodelijk. Ik moest wel stoppen, en wat een doodsangsten man, ik kan het niet eens na vertellen. Ik heb het uitgetrokken, naar 3 uur, 4 uur etc. toen begon ik pas te minderen, van 6 of 5 ml naar 4 ml. 3 ml een beetje zo heb ik het gedaan. Naar 2 ml en tijdens het werk zgn. af en toe een slokje fris met 2 en 1½ en 1 en een half jaar op ½ ml gedaan om depressies en terugval te vermijden. Heb me zelf en tijd van een jaar gegeven. Best wel kut, moest het steeds zelf maken ja. Moest present zijn op dat werk, anders was me dit nooit gelukt. Bij mij was het de angst om te sterven, vaak genoeg met een oxazepam 50 mg in bed liggen bidden om mij nog een dag te laten leven. Ben niet gelovig of zo, maar ik moest ja iemand vragen. Dat werk, mensen bouwden op mij, gaf ook veel stress, maar ook die verantwoordelijkheid. Eigenlijk heb ik daar niet veel mee, wetten doe ik niet aan. Eigenlijk...; ) Maar ja ik noem het wel mijn geluk, het was wel namelijk wel erg leuk werk.

Het is maar waar je voor kiest joh. Een middel/GHB mag nooit voor JOU kiezen. Oxa's 50 mg is wel even oké voor de nacht, nooit de wekker zetten gek haha.. ; ) Ja best een verhaal en wat en ellende of niet die klote GHB. Ik zeg nog steeds na 6 jaar dat ik verslaafd aan dat spul ben, ik durf het niet meer te gebruiken. Echt ook niet voor een keertje. Never en nooit niet meer. Ik hoop dat jij precies als ik, en dit lees ik wel uit jouw berichten, ook van jouw leven houd.

Jij gaat dat overwinnen Raver !! Jouw leven, wat is het jou waard ?
Klik om te vergroten...

respect voor jou :thumbsup:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."