Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGHB probleem!

GHB probleem!

174 antwoorden
36 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben rond 05 : 00 weer een beetje wakker geworden. Wat er tussen half 3 en 05:00 gebeurd is ik heb geen idee. Waarschijnlijk heb ik toch een beetje geslapen.
Ik ben wel volledig uit m'n balans geraakt, ik was enorm aan het shaken toen ik weer 'bij' kwam vanochtend.
Dus heb maar 6 of 7ml genomen om enigsinds weer een beetje rustig te worden.

Phenibut ga ik me niet aan wagen. Daar is het hele slaapprobleem mee begonnen de afgelopen week.

Ik ga helemaal kapot maar ik moet het echt volhouden tot maandag. Deze dagen gaan 1 lange sleur zijn van angst paniek en weinig slaap.
B
BiebkeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit ook zéker aan je arts voorleggen straks. Wat een ellende hou je taai, ik hoop dat hij een tussen oplossing voor je heeft. Dit lijkt me het zwaarste wat er is
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Meer dan een recepje diazepam kan hij ook niet doen.
Ik ben in ieder doodop. Zo vermoeid, hoe ga ik dit in godsnaam volhouden?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vanmiddag om half 4 een afspraak met m'n verslavingsarts. Ben benieuwd.

De angst die ik voel is echt niet te begrijven.
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Vanmiddag om half 4 een afspraak met m'n verslavingsarts. Ben benieuwd.

De angst die ik voel is echt niet te begrijven.
Klik om te vergroten...
Hoop dat het je goed doet. Probeer alles zo goed mogelijk te beschrijven en vertel alles zodat hij ook een goed beeld heeft.
Houd je taai, de hulp gaat nu op gang komen !

Biebke zei:
@lalaliesss
Hoe kun je zomaar adviseren dat hij meteen Phenibut moet bestellen, dat kan hartstikke link wezen...
Klik om te vergroten...
Lijkt mij ook zeker geen strak plan...
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Momenteel opgehoogd naar 18ml.

Bloeddruk was nog steeds niet goed en trillen bleef ook maar aanhouden.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Opzich wel een prima nacht gehad. Was er eigenlijk bang voor dat ik helemaal niet zou kunnen slapen.

Vandaag blijf ik stabiel op 18ml en morgen begint het afbouwen. Pas na de dosis van 18ml om 21:00 vertoonde ik helemaal geen ontwenning meer.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Voor de geintresseerde;

Vandaag al de hele dag op 18ml, het effect van Xyrem is opzich wel prettig. De sterkte is 150mg/ml dus ik krijg elke 2 uur 2700mg GHB.

Morgen ga ik 2ml naar beneden dus dan ga ik naar de 2400mg per 2 uur. Ik kan zo nodig 10mg diazepam ophalen als het echt niet gaat.

Wat ik nu merk van ontwenning is zweethandjes een kwartier voor m'n dosis en me huid is heel gevoelig. Tintelingen en alles kietelt.

Tot dus ver weer m'n update.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Vraagje, zijn er mensen die geintresseerd zijn in het afbouw proces?
G
GabbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Raver zei:
Vraagje, zijn er mensen die geintresseerd zijn in het afbouw proces?
Klik om te vergroten...
Ik wel, ik volg ook deze topic. Vind het interessant hoe dat in zen werking gaat. Je bent trouwens goed bezig hou vol!
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
Raver zei:
Vraagje, zijn er mensen die geintresseerd zijn in het afbouw proces?
Klik om te vergroten...

Zeker en vast. Ik volg dagelijks jou topic. Positief dat je dit wil delen met ons. Wist zelf verre van da een ghb verslaving zo heftig kan zijn maar je doet het prima op je weg naar clean zijn. Sterkte en succes man!
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik volg je topic ook. Het is ook erg leerzaam voor mensen die geen idee hebben wat GHB kan veroorzaken bij dergelijk gebruik. En ik denk voor jouzelf ook waardevol om dit topic bij te houden, zodat je er later nog eens op kunt terugkijken als je dit overwonnen hebt. Ik, en vele met mij denk ik, zijn dankbaar dat je dit met ons deelt.

Zet hem op! :handfist:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Oke! (Y)

Gister begonnen met afbouwen van 18 naar 16ml Xyrem.
En ik moet zeggen dat het opzich wel te doen is. M'n ontwenning is vooral mentaal merk ik, het effect van de GHB is verdwenen namelijk. Ook ben ik wat onzeker in de omgang met andere clienten hier en ben wat meer gespannen. Wel heb ik lichamelijk last van enorm irritante tintelingen over m'n hele lichaam.

Zometeen om 11:00 ga ik naar de 14ml.

Ik krijg elke nacht voor het slapen 5mg diazepam en zo nodig nog een keer 5mg. Ik heb gebruik gemaakt van dat zo nodig tabletje vanacht om 03:00. Slapen is namelijk echt lastig in de afbouw.

Buiten nam ik dan gewoon 5.5ml en dan sliep ik als een roosje binnen 10min.

Later meer.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Koffieboon zei:
Zou je mij een biografie kunnen geven hoe jouw recreatieve gebruik zo heeft kunnen escaleren tot de situatie waar je nu in verkeerd? Dit om in te zien hoe een G-verslaving er in sluipt.
Klik om te vergroten...

Ga t 'n beetje proberen te beschrijven.

Aantal jaren geleden begonnen met blowen, daarbij leerde ik mensen kennen die ook wel eens xtc slikte. Daar was ik meteen helemaal gek van, daardoor wou ik echt van alles proberen. Vrijwel alle voor de handliggende middelen geprobeerd maar uiteindelijk blijven hangen bij speed, cocaine, xtc en veel wiet.

Toen ik wat ouder werd begon ik veel naar hardstyle feestjes te gaan. Het gebruik werd toen steeds meer, uiteindelijk elk weekend wel xtc, cocaine of speed. Blowen deed ik sowieso dagelijks.

Tot ik 1 keer na 'n avond xtc gebruik in 'n psychose ben geraakt. Sindsdien lijd ik aan een angststoornis met paniekaanvallen. Ik kon eigenlijk geen stimulerende middelen meer gebruiken zonder dat ik de dag erna constant last had van paniekaanvallen en angsten. Ook had ik gewoon op de dagen dat ik niet gebruikte zeer veel last van angsten en paniekaanvallen. Ook ben ik sindsdien gestopt met blowen, daar werd ik helemaal naar van. Ik vond dit zo verschrikkelijk, en in plaats van te stoppen met het gebruik van middelen en hulp te zoeken voor m'n angsten ging ik opzoek naar middelen die misschien m'n angst konden dempen. Eerst gebruikte ik dan zeer veel alcohol tegen de angst maar dat gaat later juist tegen je werken.

Uiteindelijk op t spoor van GHB en benzo's gekomen. Dit waren wonder middelen voor mij toen, 0 last meer van angsten terwijl ik wel stimulerende middelen gebruikte. Eerste maanden gebruikte ik het alleen in t weekend, tot m'n weekend al op donderdag begon. Ik gebruikte dan 250ml van donderdag tot zondag avond. Ook gebruikte ik dagelijks zo'n 50 tot 75mg oxazepam.
GHB is zo ontzettend verslavend, het maakt zorgeloos, zelfverzekerd, geen kater, goedkoop, angstdempend en betere seks. Ik dacht altijd dat ik de controle over GHB had maar het heeft me al die tijd in z'n greep gehad. Ik was de controle al heel snel kwijt. Ik gebruikte GHB meteen al om m'n gevoelens te dempen in plaats van recreatief. Dat is wel 1 van de grootste redenen geweest dat ik er zo snel verslaafd aan ben geraakt.

Uiteindelijk zelfs de keuze genomen om het op m'n werk ook te gebruiken en zo ben ik zeer snel lichamelijk verslaafd geraakt. Ik gebruikte toen namelijk elke 2 uur, ook snachts. Met zeer snel bedoel ik 7 dagen ongeveer. Daarna moest ik dus binnen 2 uur 'n buisje nemen om te kunnen functioneren, en niet alleen meer omdat ik t wou. Dit heb ik zo'n 6 maanden volgehouden toen. Totdat ik zoveel gebruikte (6ml per 1.5u) dat ik nog maar amper kon slapen. Oxazepam werkte ook niet meer om te slapen. Ik sliep misschien 2 of 3 uur per nacht, en dan wel gewoon werken. Ik ben uiteindelijk in een psychose geraakt door slaaptekort, via de crisisdienst ben ik toen opgenomen. Heb toen zo'n 16 weken opgenomen gezeten in 3 verschillende verslavingsklinieken. Dit was begin 2016.

Sinds die opnames geen GHB meer gebruikt tot augustus dit jaar. Heb nog 7 maanden 75mg baclofen geslikt na die opnames.

Meteen na m'n terugval in augustus dit jaar contact opgenomen met de verslavingszorg om zsm een detox te krijgen. Omdat ik bang was dat het weer zo zou eindigen als anderhalfjaar geleden. Gelukkig stond ik nog onder behandeling bij de desbetreffende verslavingszorg dus ben binnen 5 weken ongeveer opgenomen voor 'n detox.

Ik heb de diagnose angst en paniekstoornis later gehad van 'n psychiater btw.

Stel gerust vragen als je meer wilt weten, maar dit is wel 'n kleine samenvatting!

Raver.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zit trouwens nog vrij hoog in m'n dosis hier als ik even snel een berekening gemaakt.

Je krijgt hier Xyrem dat is 150mg/ml dus 14ml × 150mg = 2100mg.
Straatwaarde GHB is gemiddeld 400mg/ml. Dus 2100mg ÷ 400mg = ongeveer 5ml.

Vandaar dat ik hier dinsdag behoorlijk waus was van de 18ml Xyrem die ik kreeg elke 2 uur.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Vanacht een goede nacht slaap gehad.

Maar ik zit met zulke cravings! Enige waar ik de hele dag aan denk is een doppie. Flesjes water zie ik ervoor aan, om gek van te worden!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Vandaag naar 10ml Xyrem, ik merk er helemaal niks meer van. Met als voordeel dat je het ook niet voelt uitwerken. Toen ik nog op 18 16 en 14ml stond voelde ik veel meer ontwenning het laatste half uurtje voor m'n dosis.

De nacht was vanacht weer slecht. Om 03 00 maar weer een extra diazepam gevraagd aan de nachtdienst. Maar wil er ook niet teveel diazepam gebruiken want dat moet ook weer worden afgebouwd.
Het is een vrij depressieve boel hierzo, wil er niet te lang blijven.

Dinsdag 10 oktober heb ik een intake voor een nabehandeling van 4 weken. 12 stappen voor de mensen die dat wat zegt. Ik zou ook naar huis kunnen na de detox maar dan zit ik hier weer over 3 maanden.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Vandaag al de hele dag op 8ml Xyrem.
Het gaat vrijwel pijnloos, effect heb ik niet (meer) van de Xyrem.

A.s woensdag dus clean van de GHB. Lichamelijk heb ik echt nergens last van, maar het is de mentale afkick die het zwaar maakt. Na zo'n tijd in een zorgeloze GHB roes te hebben geleefd en nu weer langzaam per dag nuchter te worden en onder ogen zien waar ik mezelf weer gebracht heb is zwaar.

Zit hier met 2 andere GHB verslaafden waar ik opzich wel veel mee optrek maar het ook constant zit te verheerlijken. Merk dat de cravings enorm aanwezig zijn. Iets wat ik vorig jaar in de detox niet zo heb ervaren.

Zoals ik hierboven al beschreven hebt is m'n nazorg traject al redelijk gepland. Ik neem aan dat ik daar wordt aangenomen, heb er vorig jaar ook gezeten. De artsen daar schrijven Baclofen voor, iets wat ik nu wel écht nodig denk te hebben.

Zo'n ellendige verslaving en er dan zo naar verlangen. Het is bizar.

Raver.
S
SprokkieLid
01-01-2024, 00:00
#19
SanneBanne zei:
Ik volg je topic ook. Het is ook erg leerzaam voor mensen die geen idee hebben wat GHB kan veroorzaken bij dergelijk gebruik. En ik denk voor jouzelf ook waardevol om dit topic bij te houden, zodat je er later nog eens op kunt terugkijken als je dit overwonnen hebt. Ik, en vele met mij denk ik, zijn dankbaar dat je dit met ons deelt.
Zet hem op! :handfist:
Klik om te vergroten...

Echt wat SanneBanne zegt!!
Ik weet zo weinig van deze verslaving hoewel ik weleens een vriend kende die heel verslaafd was. Begrijp het niet maar krijg door jou een goede blik erop!
En leef zover het kan met je mee...
GA door kerel!! Ben sterker dan die stomme dope :)

Een noob vraagje je krijgt nu een andere stof of is het dezelfde of wat is het verschil?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
Thanks Sprokkie.

Ik krijg hier farmaceutische GHB, de stof is exact hetzelfde alleen de wijze waarop het gemaakt is verschilt. Daarnaast is het veel minder sterk per mililiter dan straat GHB.
Waardoor het bij binnenkomst even lastig is voor de arts om te bepalen hoeveel mililiter Xyrem je nodig hebt. Xyrem = de farma GHB merknaam.

Zoals ik had al gepost was ik vorige week maandag pas op 21:00 stabiel en kwam 09:30 binnen.

Eerst kreeg ik 10ml Xyrem, geen effect.
Daarna 15ml, dat was voor 2 uur wel te doen en de volgende dosis 15ml was weer niet genoeg om m'n ontwenning tegen te gaan. Shaken, zweten, angstig, mensenschuw, verward, verhoogde pols en bloeddruk.

Ik kreeg m'n eerste dosis Xyrem ook pas om 14:30 waardoor ik dus al enorme ontwenningsverschijnselen had. Als ik buiten zo lang geen GHB zou nemen had ik meer dan 5ml moeten nemen om uit de ontwenning te komen. Eerder iets van 8 of 9ml.

Vandaar dat die 10ml Xyrem en 15ml Xyrem niet voldoende waren. Pas nadat m'n dosis opgehoogd was naar 18ml Xyrem werd ik rustig. Ondertussen kreeg ik al wanen en hallicunaties dus ik heb tegen een delier aangezeten.

Even snel een rekensommetje voor de geintresseerde.

Xyrem = 150mg per mililiter, dus 18ml x 150mg = 2700mg GHB.

Straat GHB is gemiddeld 450mg per mililiter.
Dus 2700mg GHB ÷ 450mg x 1ml = 6ml.

Ik krijg medisch rekenen voor m'n studie.

Dus omgerekend ben ik ingesteld op 6ml GHB, de Xyrem bouwen ze met 2ml per dag af. Dus 300mg per dag minder.

Als je onder de 12ml Xyrem komt merk je het effect niet meer, dus voel je het ook niet uitwerken. En dan gaat het vrijwel pijnloos, althans lichamelijk dan. Mentaal ben ik wel somber en veel verlangen naar GHB.

Vandaag sta ik op 6ml Xyrem, morgen naar 4ml en dan nog 1 dag op 2ml en dan stop je om 23:00.

Bij deze wat uitleg,

Raver.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."