Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, geen telefoon voor het slapen, warme douch pakken, sporten, slaapthee. Niks werkt echt goed. Kwestie van tijd is het sowieso maar het verbaast me dat dit al enkele weken duurt en er eigenlijk geen verbetering is.
Zou mij niet verbazen als dit nog maanden aan kan houden, hoe vervelend ook. Je hebt heel wat te verwerken volgens mij en je hersens zijn behoorlijk gewend geraakt aan allerlei onnatuurlijke middelen. Mijn ervaring is trouwens ook dat slapen sowieso veel minder goed gaat als je ouder wordt. Ik slaap lang niet meer zo goed als toen ik jonge twintiger was of in de pubertijd. Gaat ieder jaar weer wat verder achteruit helaas.
Goede maatregelen hoor. Aantal dingen die je nog erbij kan proberen zijn:
Slaap in een pikdonkere kamer. Hoe donkerder (en stiller) hoe beter.
Doe dingen die weinig mentale capaciteit vragen voor het slapen gaan. Bijvoorbeeld mediteren, lezen (boek of krant, geen scherm), puzzels oplossen zoals sudokus of kruiswoordraadsel. Of seks natuurlijk; het beste slaapmiddel.
Nog 1 die voor mij goed werkt is veel bewegen ipv sporten. Dus een wandeling van een halve dag op je vrije dag, ipv keihard rennen voor een uurtje.
Ik was vorig jaar bijna een maand op wandelvakantie, iedere dag 6+ uur door de bergen lopen. Merkte toen wel echt dat mijn slaapritme en hoeveelheid slaap zo goed werden dat ik me echt uitgerust voelde. Weken op rij. Dat had ik niet meer gehad in jaren. Misschien een idee als je door die ellendige klinieken heen bent en echt eens tijd voor jezelf wil nemen. Moet je wel een beetje passie voor hiken en de bergen hebben natuurlijk.