Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe weg naar herstel

De weg naar herstel

422 antwoorden
82 weergaven
18-5-2026
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Fijn, thanks.

Aangezien het nu 'de weg naar herstel' heet zal ik dit topic gaan gebruiken om te laten zien hoe ik het ga aanpakken om clean te blijven. En alles wat daarbij hoort. :)


:shamrock::shamrock:
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#2
Goed bezig, jij hebt gewoon hartstikke veel in jouw mars!
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#3
En ook ik kan melden dat ik een kleine terugval had, alweer! Wie had dat nou gedacht, wat bezielde me? Ik weet het zelf niet eens.Ik ben er goed uitgekomen gelukkig. Gelukkig deden de diazepammetjes nog hun werk. Wat als dat niet zo was? Dan kwam ik er zonder hulp echt niet meer uit. Nu 20 Mg verdelen over de dag, elke dag 5 Mg eraf. En dan mag ik blij zijn. Gelukkig gaat het goed met me. Laatste g was dinsdag middag. Het drama is voorbij
p
pinkieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Coffeecup zei:
En ook ik kan melden dat ik een kleine terugval had, alweer! Wie had dat nou gedacht, wat bezielde me? Ik weet het zelf niet eens.Ik ben er goed uitgekomen gelukkig. Gelukkig deden de diazepammetjes nog hun werk. Wat als dat niet zo was? Dan kwam ik er zonder hulp echt niet meer uit. Nu 20 Mg verdelen over de dag, elke dag 5 Mg eraf. En dan mag ik blij zijn. Gelukkig gaat het goed met me. Laatste g was dinsdag middag. Het drama is voorbij
Klik om te vergroten...
Goed dat je het hier van je af kan schrijven! En heel goed dat je een wrang gevoel hebt bij de”misstap”, is toch een goed teken al nee?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
Updatetje:

Nu 42 dagen geen benzo's meer op, en zo'n 2 maanden geen GHB.

De meeste afkick is helemaal verdwenen gelukkig -benzo's-.

Maar ik slaap nog steeds beroerd, inslapen gaat heel moeilijk. Ik ben de hele dag vermoeid maar zodra ik in m'n bed ga liggen krijg ik onrust en kan ik gewoon niet in slaap komen. Als ik eenmaal slaap, slaap ik ook onrustig en ben vaak wakker. Ik heb voor m'n Diazepam en GHB verslaving nooit problemen gehad met m'n slaap, dus dan is dit behoorlijk vervelend. Helemaal als je gewoon écht vermoeid bent.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, geen telefoon voor het slapen, warme douch pakken, sporten, slaapthee. Niks werkt echt goed. Kwestie van tijd is het sowieso maar het verbaast me dat dit al enkele weken duurt en er eigenlijk geen verbetering is.

Buiten het slapen om ben ik enorm vlak in m'n gevoel. Ik ben niet blij, maar zeker ook niet somber. Alsof ik geen gevoel heb, ik kan er niet bij komen ofzo. Dit zal wel te maken hebben met het feit dat m'n hersenen nog moeten herstellen van alles. Ik heb er vertrouwen in dat het goed komt zolang ik me maar weerhoud van alles wat invloed heeft op m'n brein.

Ik drink ook geen koffie, en ben gestopt met roken. Dus ik leef volledig nuchter. Ik vertik het dus ook gewoon om iets van slaapmedicatie te accepteren. Dat is me wel al voorgesteld. (Seroquel, Mirtazapine)

A.s maandag ga ik door naar een andere kliniek.

Tot zover.

Raver
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Raver Wat ben je super goed bezig! T lijkt mij idd wel frustrerend die slaapproblemen. Het zal idd met de tijd steeds beter gaan..hopelijk ga je daar gauw iets verbetering in merken. Succes maandag, en fijn dat je er naar uit ziet. Idd weer een stap verder en weer nieuwe mensen nieuwe inzichten
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#7
Knap man, mooie resultaten!
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dankje @pinkie

Steeds gebeurt het. Er niks van willen weten. Eenmaal de fles niet meer kunnen stoppen. Stiekem overgieten in mijn verstop flesje enz. Dagen of weken plezier wat heel snel omslaat in ellende. Ik kan gerust een half jaar clean zijn, maar dan komt de drang en nieuwsgierigheid weer. Voorlaatste keer was ik een beetje delirant. Dus ik mag echt van geluk spreken nu. Eigen topic wil ik niet starten liever, maar fijn dat ik het hier even kwijt kon. Niemand weet ervan, alleen @Raver heb ik het gisteren verteld

Sorry @Raver ik ben weer OT op jouw topic. Zie je uit naar maandag? En waar ligt die kliniek ?
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Noord-Holland.

Ik zie er wel naar uit, toe aan de volgende stap.
T
TalimLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Coffeecup Ik ben blij te lezen dat je na je terug val er wel nog goed vanaf bent gekomen. Fijn dat je hier alles kwijt kunt!
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Coffeecup zei:
Dankje @pinkie

Steeds gebeurt het. Er niks van willen weten. Eenmaal de fles niet meer kunnen stoppen. Stiekem overgieten in mijn verstop flesje enz. Dagen of weken plezier wat heel snel omslaat in ellende. Ik kan gerust een half jaar clean zijn, maar dan komt de drang en nieuwsgierigheid weer. Voorlaatste keer was ik een beetje delirant. Dus ik mag echt van geluk spreken nu. Eigen topic wil ik niet starten liever, maar fijn dat ik het hier even kwijt kon. Niemand weet ervan, alleen @Raver heb ik het gisteren verteld

Sorry @Raver ik ben weer OT op jouw topic. Zie je uit naar maandag? En waar ligt die kliniek ?
Klik om te vergroten...
I feel ya. Je wordt gehoord!
Heftig hoor. Ook jij kan het. Hou vol!
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#12
Raver zei:
Nu 42 dagen geen benzo's meer op, en zo'n 2 maanden geen GHB
Klik om te vergroten...

Misschien een keer lelijke dingen gezegd.
Maar dat waren gewoon frustratie als nieuwe hier.

Maar lekker bezig! Hoop dat als je thuis bent dat je je omgeving, vrienden, levenstyle of whatever kan veranderen om niet terug te vallen.

Succes!
C
CoffeecupLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dankjewel. Zoals gewoonlijk weer zo moe als een hond maar wel heerlijk geslapen. Nu onderweg naar het werk. Iets wat ik altijd weet vol te houden. Hoop dit keer dat die moeheid vlug verdwijnt. Ik wil gewoon clean blijven, en niet telkens maar een half jaar. En dan weer terug bij af. De tijd dat ik er zelf niet meer uit kom gaat anders echt ooit komen. En dat mag nooit gebeuren!
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Ik heb al verschillende dingen geprobeerd, geen telefoon voor het slapen, warme douch pakken, sporten, slaapthee. Niks werkt echt goed. Kwestie van tijd is het sowieso maar het verbaast me dat dit al enkele weken duurt en er eigenlijk geen verbetering is.
Klik om te vergroten...

Zou mij niet verbazen als dit nog maanden aan kan houden, hoe vervelend ook. Je hebt heel wat te verwerken volgens mij en je hersens zijn behoorlijk gewend geraakt aan allerlei onnatuurlijke middelen. Mijn ervaring is trouwens ook dat slapen sowieso veel minder goed gaat als je ouder wordt. Ik slaap lang niet meer zo goed als toen ik jonge twintiger was of in de pubertijd. Gaat ieder jaar weer wat verder achteruit helaas.
Goede maatregelen hoor. Aantal dingen die je nog erbij kan proberen zijn:

Slaap in een pikdonkere kamer. Hoe donkerder (en stiller) hoe beter.

Doe dingen die weinig mentale capaciteit vragen voor het slapen gaan. Bijvoorbeeld mediteren, lezen (boek of krant, geen scherm), puzzels oplossen zoals sudokus of kruiswoordraadsel. Of seks natuurlijk; het beste slaapmiddel. :tonguewink:

Nog 1 die voor mij goed werkt is veel bewegen ipv sporten. Dus een wandeling van een halve dag op je vrije dag, ipv keihard rennen voor een uurtje.
Ik was vorig jaar bijna een maand op wandelvakantie, iedere dag 6+ uur door de bergen lopen. Merkte toen wel echt dat mijn slaapritme en hoeveelheid slaap zo goed werden dat ik me echt uitgerust voelde. Weken op rij. Dat had ik niet meer gehad in jaren. Misschien een idee als je door die ellendige klinieken heen bent en echt eens tijd voor jezelf wil nemen. Moet je wel een beetje passie voor hiken en de bergen hebben natuurlijk.
A
Alexander van den BergLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bas zei:
Doen wat je moet doen, die kliniek in voor de allerlaatste keer. Je bent nu al even gestopt van de GHB, je kan afkicken van GHB, je kan het afbouwen, je kan medicijnen afbouwen. Dus laat die afkickkliniek het laatste zetje geven. Dat zal je sowieso een goed gevoel geven! Dat je zelf begonnen bent met afkicken en bijna bij het einde was en dat zelfstandig, doen niet veel mensen na.
Klik om te vergroten...
Hoi ik wil hier ook graag positief of reageren en misschien heb ik ook de perfecte kliniek voor je . GHB is hardnekkig maar niet onmogelijk om mee te stoppen ok ik weet dat veel mensen zeggen dat je lichaamlijk afhankelijk bent maar dat is ook heel veel geestelijk en hoe ik het zou doen ,een gespecialiseerd centrum om daar afkick te doen als je denk dat ie dat nodig hebt ik denk dat je daarna naar een heel goed ontwennings centrum en heratelbegleiding kunt doen dit is De Wending in Ugchelen. Met vriendelijke groet Alexander van den Berg ervaringsdeskundige op gebied van alles eigelijk wel heroïne cocaïne methadon benzodiazepines en nog veel meer
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Fijn dat je een goede ervaring hebt met de Wending @Alexander van den Berg

Tuurlijk GHB is grotendeels ook geestelijke verslaving. Maar het nare met GHB is dat je lichamelijk verslaafd raakt, om te kunnen herstellen is de eerste stap ontgiften (afbouwen) van de GHB. Ik kan geen info vinden over dat 'De Wending' de hulp aanbied om GHB af te bouwen.
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#17
Keep up the good work. Ik ken je niet maar weet uit mijn nabije omgeving hoe zwaar dit proces kan zijn.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#18
Prison zei:
Keep up the good work. Ik ken je niet maar weet uit mijn nabije omgeving hoe zwaar dit proces kan zijn.
Klik om te vergroten...

Thanks man.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
Update

Dag 55 zonder benzo's.
Dag 75 zonder GHB.

Slapen gaat beter, wat een enorme opluchting is. Ik had gelezen dat mensen soms meer dan een jaar last bleven houden van slaapproblemen na verslaving aan downers. Dat is mij bespaard gebleven, waardoor ik me nu beter kan focussen op therapie.

Ik zit sinds vorige week maandag in een kliniek. Hele heftige therapieën krijg ik hier de hele dag, veel emoties opzoeken en écht opzoek gaan naar mezelf.

Wat betreft m'n emoties. Die zijn erg vlak, ik kan maar moeilijk bij m'n gevoel komen. Heb het altijd maar weggestopt met middelen. Dingen die gebeuren gaan écht langs me heen, het komt niet binnen. Alsof m'n gevoel uitstaat.

Ik weet dat dit ook moet herstellen, maar het is écht lastig omdat je juist hier in therapie emoties nodig hebt.

Verder gaat het wel oke, ben nog steeds van overtuiging dat ik dit keer ga slagen om te herstellen van m'n verslaving. Ik ben meer waard dan een roes van GHB.

Raver.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
@Raver
Emotioneel geblokkeerd noemen ze dat. Daar is wel overheen te komen, zowel met reguliere therapie als eventueel met spiritualiteit. Je hebt jezelf (waarschijnlijk onbewust) van je gevoel afgesloten zodat je niet meer gekwetst kan worden en nu moet je de schuifjes weer zien te hervinden om je gevoel weer 'open' te zetten.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1819202122
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."