Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe weg naar herstel

De weg naar herstel

422 antwoorden
85 weergaven
18-5-2026
G
Gunz For HireLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heel veel sterkte en succes! Dat je er sterker dan ooit tevoren uit mag komen.
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#2
En remember; 3x nee is GHB!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#3
Aanstaande vrijdag om 23 00 m'n laatste gift farma GHB.

Nu op 8ml.
A
AnitaaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Raver zei:
Aanstaande vrijdag om 23 00 m'n laatste gift farma GHB.

Nu op 8ml.
Klik om te vergroten...

Oeeehhh gaat de goede kant op!

Goed bezig hoor!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#5
A.s maandag starten met de diazepam afbouw. 3mg minder elke 2 dagen.

Pfoee :rolleyes:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#6
Raver zei:
Aanstaande vrijdag om 23 00 m'n laatste gift farma GHB.

Nu op 8ml.
Klik om te vergroten...

Lees nu pas het gehele topic omdat ik er de tijd voor heb. Indrukwekkend @Raver maar je bent wel goed bezig nu. Een moeilijke weg met waarschijnlijk veel obstakels waar je door moet maar hou je sterk en doe zo verder, je kan het en doet het goed!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Goed om te lezen hoe het je vergaat daar! Succes nog verder :)
P
PompenLid
01-01-2024, 00:00
#8
Veel succes!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#9
Thanks allemaal!

6ml Xyrem nu nog. Omgerekend 900mg GHB. Helemaal niets meer. Morgen naar 4ml, en zaterdag dus niet vrijdag 2ml en laatste dosis is dan 23 00.

Klachten zijn nu vooral mentaal, enorm somber, lichtelijk angstig, en totaal geen motivatie om iets te doen. Het liefste lig ik de hele dag in m'n kamer te netflixen of slapen. Dit hoort deels ook wel bij de GHB afbouw/afkick, maar ik ben zelf ook wel bekend met depressieve episodes.

Het is ook allemaal heel erg veel op het moment, 5e keer kliniek, studie stop of vertraging, problemen met m'n familie, en vooral die schaamte naar mezelf toe. Hoe heeft het weer zover kunnen komen? Maarja dag voor dag..

Raver.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Afgelopen nacht enorm slecht geslapen. Elke 2 uur gewekt worden voor een dosis die alleen therapeutisch nog werkt. Mentaal en lichamelijk geen effect meer van, daardoor kwam ik heel moeilijk weer in slaap nadat ik gewekt werd voor m'n dosis.

In overleg met een verpleegkundige en verslavingsarts ben ik vanochtend van 6ml Xyrem naar 3ml Xyrem (afbouw dus versneld met 3ml ipv 2ml) gegaan en krijg zo om 23 00 m'n laatste dosis en dan ben ik afgebouwd! :rockband:

Yes yes yes.

Ben benieuwd hoe ik ga slapen vanacht, maar dat lezen jullie morgen.

Greetz , Raver.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Raver zei:
Hoe heeft het weer zover kunnen komen? Maarja dag voor dag..
Klik om te vergroten...
Fokkit man, ken je die docu's die vooral op TLC voorbijkomen waar mensen die immens corpulent zijn en gevolgd worden in hun strijd tegen hun gewicht? Ik ga niet zeggen dat afvallen hetzelfde is als ghb verslaving. Wat ik wel wil zeggen is dat je er zomaar ineens bent. Hoe heeft het zo ver kunnen komen? Stapje voor stapje, en terwijl je die kleine klotestapjes niet door hebt ben je ineens 300 kilo. Of zit je aan 50ml ghb per dag.

NIEMAND is ineens verslaafd, het gaat altijd langzaam. Ga jezelf nu niet zitten kwellen met hoe het zover gekomen is. Kijk naar hoe je in staat bent om het om te buigen en er tegen te vechten.

Dit topic van jou omschrijft een hevige strijd, het is jouw strijd tegen de GHB en in mijn ogen is het een heroïsche strijd.
Ik heb diep respect voor de manier waarop je deze strijd aangaat en deze tegelijkertijd deelt om mensen te behoeden voor het gevaar van GHB.

Ik lees dat je bijna klaar bent met afbouwen, pak jezelf bij elkaar en vind de kracht die nodig is om GHB daarna voor altijd te negeren.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#12
Vanacht aan 1 stuk door geslapen van 23 00 tot 08 00.

Heerlijk!

Wel ben ik nog gigantisch vermoeid. Logisch. Maar dat hoort er ook bij, dat zal ook nog wel even blijven volgens de verpleegkundigen hier.

Raver
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#13
Raver zei:
Vandaag gestart met afbouwen van m'n dagelijkse Diazepam (30mg).

Normaal;

08 00 12 00 18 00 22 00
5mg - 5mg - 5mg - 15mg

Vandaag.
08 00 18 00 22 00
5mg - 5mg - 15mg

Dit vandaag en morgen en dan gaat er 5mg van de avonddosering af. In iets langer dan 2 weken zou ik dan afgebouwd moeten zijn.. :rolleyes:
Dat gaat super snel, maar het kan volgens de artsen hier.

Ik zit hier met iemand die ook benzo's aan het afbouwen is, die wordt soms helemaal gek. Derealisatie, zweet op z'n voorhoofd, hoofdpijn, slapeloosheid, trillen en maakt een angstige en onrustige indruk. Gelukkig kunnen we er samen nu over praten, ik voel nog niks natuurlijk, maar daar kan later deze week verandering in komen. Hoeft niet natuurlijk.

Voor de rest slaap ik de laatste nachten behoorlijk onrustig. Nog steeds vaak wakker, niet exact elke 2 uur maar wel vaak. Het zit gewoon nog in m'n systeem.

Raver. :wave:
Klik om te vergroten...
Goed dat je daar nu iemand gevonden hebt die in hetzelfde schuitje zit. Elkaar steunen is oh zo belangrijk. Een vriend van me is gisteren opgenomen en zegt dat de eenzaamheid ook zeer zwaar om dragen is.

En natuurlijk ook goed dat je aan je benzo-afbouw begonnen bent!

Jij komt weer helemaal op je pootjes terecht man!

Superveel succes :).
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Vandaag gestart met afbouwen van m'n dagelijkse Diazepam (30mg).

Normaal;

08 00 12 00 18 00 22 00
5mg - 5mg - 5mg - 15mg

Vandaag.
08 00 18 00 22 00
5mg - 5mg - 15mg

Dit vandaag en morgen en dan gaat er 5mg van de avonddosering af. In iets langer dan 2 weken zou ik dan afgebouwd moeten zijn.. :rolleyes:
Dat gaat super snel, maar het kan volgens de artsen hier.

Ik zit hier met iemand die ook benzo's aan het afbouwen is, die wordt soms helemaal gek. Derealisatie, zweet op z'n voorhoofd, hoofdpijn, slapeloosheid, trillen en maakt een angstige en onrustige indruk. Gelukkig kunnen we er samen nu over praten, ik voel nog niks natuurlijk, maar daar kan later deze week verandering in komen. Hoeft niet natuurlijk.

Voor de rest slaap ik de laatste nachten behoorlijk onrustig. Nog steeds vaak wakker, niet exact elke 2 uur maar wel vaak. Het zit gewoon nog in m'n systeem.

Raver. :wave:
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#15
Vandaag pas enige merkbaar verschil na m'n dosisverlaging van de Diazepam.

Zweethanden, prikkels zijn soms teveel, lichte hoofdpijn, met momenten onrust en verhoogde spierspanning. Klinkt alsof het heel heftig is maar het is prima te doen op dit moment.

Vanavond om 22 00 krijg ik 10mg ipv 15mg. Totaal dus 20mg, 10mg gezakt dan.

Update tot zover.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sinds gisteren dus op 20mg.

Vandaag en vanacht (slapeloosheid) behoorlijk merkbare klachten.

Overmatig zweten, geluiden komen knetterhard binnen, lichamelijke onrust, nervositeit, stemmingswisselingen en soms (bijna) paniekaanvallen.

Dat laatste is vandaag al 3 keer voorgekomen, maar gelukkig kan ik dan meteen met een verpleegkundige hier zitten. Een luchtig kalmerend gesprek brengt me dan weer tot zinnen.

GHB afbouw is een piece of cake in tegen stelling tot benzo afbouw.

Voor de slapeloosheid nu 25mg Seroquel voorgeschreven gekregen.

Morgen naar 15mg, en vanaf morgen 3 dagen stabiel op een dosis.

Raver.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Stap van 20mg naar 15mg is vrij gemakkelijk verlopen. Op wat nervositeit, hoofdpijn, zweethandjes, nachtmerries en slapeloosheid na. Ik sport veel, ben constant bezig. Ik probeer mezelf af te leiden van de afkick. Mindset is alles!

Voor de slapeloosheid had ik Seroquel, maar daar werd ik vet duizelig en misselijk van bij wakker worden. Nu heb ik zo nodig 7,5mg Mirtazapine, maar heb daar vanacht geen gebruik van gemaakt.

Om half 9 5mg gekregen en vanavond om 22 00 nog een keer 5mg. 10mg dus vandaag.

Zondag aanstaande krijg ik om 22 00 m'n laatste tabletje 5mg Diazepam. Dan heb ik een Diazepam verslaving van ruim 7 maanden in 14 dagen afgebouwd. :rolleyes:

Raver. :wave:
N
NodoubtsLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hallo Raver,

Heb zelf nu al ruim 2 jaar een ghb verslaving en lees met grote bewondering dit topic.
Ik ben zo trots op jou hoe je dit voor elkaar heb gebokst na uit zn diep dal te zijn gekomen. Daarentegen voel ik mijzelf nu een ongelooflijke sukkel aangezien ik blijkbaar gewoon niet sterk genoeg in mijn schoenen sta om dit zelf ook te kunnen. Wil je veel succes en sterkte wensen na deze lange rit die er nu toch heel positief uit lijkt te gaan zien.
Ik zal je zeker blijven volgen!
Greetszz Fredje
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#19
fredje zei:
Hallo Raver,

Heb zelf nu al ruim 2 jaar een ghb verslaving en lees met grote bewondering dit topic.
Ik ben zo trots op jou hoe je dit voor elkaar heb gebokst na uit zn diep dal te zijn gekomen. Daarentegen voel ik mijzelf nu een ongelooflijke sukkel aangezien ik blijkbaar gewoon niet sterk genoeg in mijn schoenen sta om dit zelf ook te kunnen. Wil je veel succes en sterkte wensen na deze lange rit die er nu toch heel positief uit lijkt te gaan zien.
Ik zal je zeker blijven volgen!
Greetszz Fredje
Klik om te vergroten...

Hulp vragen is ook een grote stap.. De eerste keer was dat persoonlijk voor mij ook heel erg moeilijk. Maar ik was er dit keer zo ontzettend klaar mee, dat ik alle hulp die er is met open armen heb ontvangen. Dit is niet m'n eerste opname, als ik alle keren dat ik in een kliniek heb gezeten ga tellen kom ik uit op 7 keer. Geen van de eerdere 6 keer was ik er van overtuigd dat ik kans maakte om voor eens en voor altijd een punt achter deze periode van GHB en andere verslavingen te zetten.

Dit keer ga ik er écht voor, vooral de laatste weken voor de detox hebben dit gevoel bij mij versterkt. Die wekkers die elke nacht af gingen voor m'n doseringen, de volledige uitputting, de wanhoop, de angst, het verlies van het contact met de werkelijkheid, het verlies van controle, de sociale problematiek, de maatschappelijke problemen. En vooral het feit dat ik mezelf niet meer kon zijn en mezelf volledig kwijt was. Elke ochtend de laatste weken voor de detox zat ik 's ochtends in de tuin een sigaretje te roken. En dan voelde ik vanuit het diepste van m'n hart; dit wil ik niet meer, dit is de aller laatste keer. GHB verslaving is zo'n verschrikking, walgelijk.
Ik was letterlijk op toen ik aankwam bij de detox, ik had het niet langer vol kunnen houden denk ik. Al met al, ik heb voor m'n gevoel nu écht met m'n volle verstand de beslissing gemaakt om voor herstel te gaan.

Tuurlijk, moeilijk is het zeker. Ik ben wel talloze keren op m'n bek gegaan met dat spul. Ik wou dat ik het nooit ervaren had, maar aan hadden heb ik nu niks. Ik sta aan het begin van m'n leven. Het is nu of nooit, ik blijf geen kansen krijgen.

13 februari 2016 ben ik uit huis gehaald door de crisisdienst omdat ik in een delirium zat die veroorzaakt was door slaapdeprivatie en GHB gebruik -6ml elke 1,5u-. Toen ik werd opgenomen was ik onderkoeld, uitgedroogd en delirant. Ik stond in de woonkamer wartaal uit te slaan, beschuldigde m'n ouders ervan dat ze me vergiftigd hadden en had levensechte hallicunaties.
Toen heb ik 1 week lang op de IC afdeling van Mentrum gezeten. Zelf weet ik er niks meer van, maar wel was het kantje boord. Als ik door blijf gaan na deze opname ben ik bang dat het m'n leven zal gaan eisen. Ik zal niet de eerste zijn die ik ken die eraan overlijdt.

Misschien helpen mijn struggles jou een beetje door de juiste keuze te maken en hulp te zoeken. 2 jaar GHB verslaafd is niet niks, blijkbaar sta je ergens wel sterk in je schoenen, want ik trok het nooit langer dan 6 maanden.
Thanks voor je waardering.

Raver.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#20
VlotteSpeed zei:
Ik slik ook 2,5 mg Lorazepam elke dag voor 3 jaar ongeveer nu.
Is het een zware afkick?
Behalve slaapproblemen wat me logisch lijkt.
Klik om te vergroten...

2,5mg is omgerekend 25mg Diazepam. Het is zeker zwaar , maar ik bouw het nu in 2 a 3 weken af omdat ik in een detox zit. Dat is echt snel namelijk.
Maar als je het met je huisarts bespreekt kan je vaak wel langzamer afbouwen.
Als je gaat afbouwen wordt je meestal overgezet op Diazepam vanwege de lange halfwaardetijd.

En tja, als ik bezig blijf etc gaat het wel goed. En wat is zwaar? Ik kan niet beoordelen of jij het zwaar gaat vinden. Sommige mensen kunnen het vrij goed aan, mindset is alles.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1819202122
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."