Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressief door cannabis of door leven?

Depressief door cannabis of door leven?

520 antwoorden
55 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Syl zei:
Denk dat deze klachten er al die tijd al waren.
Alleen dat je deze onderdrukt hebt door je drugsgebruik.
Nu je geen drugs meer gebruikt komen die klachten weer op de voorgrond.
Klik om te vergroten...
Meestal is dat het ja. Maar wat je onderdrukt wordt door (constant) wietgebruik vaak ook erger omdat je niks verwerkt. Ook tijdens je slaap na wiet gebruik verwerk je dingen slechter door minder dromen. Doe dat jaren en je blijft over met een hoop onverwerkte zooi die echt niet zomaar weg is. Je aanvankelijke issues en de jarenlange verwaarlozing daarvan. Wiet(misbruik) is zo onschuldig nog niet, ben ik zelf ook achter gekomen.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Meestal is dat het ja. Maar wat je onderdrukt wordt door (constant) wietgebruik vaak ook erger omdat je niks verwerkt. Ook tijdens je slaap na wiet gebruik verwerk je dingen slechter door minder dromen. Doe dat jaren en je blijft over met een hoop onverwerkte zooi die echt niet zomaar weg is. Je aanvankelijke issues en de jarenlange verwaarlozing daarvan. Wiet(misbruik) is zo onschuldig nog niet, ben ik zelf ook achter gekomen.
Klik om te vergroten...

lekker he, fulltime in een roes...

oh nee, wacht....

:nerd:
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ja ik heb ook jaren gehad dat ik zo moe was dat elke stap als een wereldprestatie voelde. Ik gaf ook tien keer per dag over. Maar uiteindelijk bleken het gewoon opgekropte gevoelens te zijn die ik niet was aangegaan. Ik denk dat dit een prima verklaring is voor de vermoeidheidsverschijnselen van Bad Karma. Ook al kan je op zich naar de dokter gaan voor de zekerheid. Dit vind je misschien niet chil van me maar ik zou ook echt naar een psycholoog gaan man. Al die boosheid en frustratie zijn denk ik deels ook misinterpretatie van emoties. Als je dit soort reacties niet wil horen moet je het zeggen ouwe.

Fiets
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
In deze gevallen denken wij hetzelfde, BK!
Het is jammer, dat ik de dader nooit getroffen heb. Want dan was er wel wat meer gebeurd dan een plaats met stip in het boekje...
Een pak slaag was echt op zijn plaats geweest. Met dit soort daden word je ik enkele minuten een soort van ongeleid projectiel. Ja. De dader zou er zonder twijfel spijt van hebben gekregen.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Leuk om te lezen dat je het vertrouwen van de kat uiteindelijk gewonnen hebt. Kan je de deur naar jou verdiep niet open laten. Die kat ruikt zich sws jou richting uit.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bad Karma zei:
Ze (ga er van uit dat het een vrouwtje is, al moet je daar tegenwoordig verdomd mee uitkijken vanwege de alfabet mensen) kwam net naar me toe, kopjes geven. Ze wou zelfs in mijn schoot liggen toen ik bij haar ging zitten maar op het laatste moment trok ze terug.
Heb haar een tijdje zitten aaien en kriebelen. Alsof ik wist dat er wat gebeuren ging, ik stond op en liep de gang op.
Op dat moment kwam de hond van de buren de trap af, en het zag er naar uit dat ze wel wat kattenvlees lustte.
Poes was weg, geschrokken. Dat echt vette valt ook wel mee, zo dik is ze niet.

Volgende keer probeer ik haar mee naar boven te lokken met voedsel. In de box is het toch wel koud.
Nu nog een goede naam voor, zoals ik haar nu noem, Poes.

Ik dacht aan Aristoteles (Arie) of Pythagoras (Piet). Al dan niet gelet op haar sekse.

P.S. Ze proeft dondergoed het verschil tussen melk en water met een klein scheutje melk, dat laat ze staan.
Klik om te vergroten...
Dude Aristoteles is echt de shit! Ik heb een hond die Kerberos heet, en een kat die Plato heet! Dit is in beide gevallen zeer ironisch want Kerberos is een scheiterd en Plato is zo dom als het achter eind van een varken. Als het een vrouwtje is zou je voor Athena of Aphrodite kunnen gaan, en hier Atje of Aphro van maken :).
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vanmorgen was het "lovefest" 2019. Poes zat me al op te wachten. Het eten en drinken van gisteravond stond er nog. Ik had haar gisteren waarschijnlijk teveel gegeven of hij/zij moest het gewoon niet. Ik weet wel een beetje hoe katten zijn. Nogmaals, ik ken de wet: honden hebben bazen, katten hebben dienaren. Maar wat een "kopjesfeest" vanmorgen. Poes kwam ogenblikkelijk bij toen ik in de kleermakerszit op de grond zitten ging en begon kopjes te geven, all over. Ze knorde (heet dat zo?) er lustig op los en kwam later in mijn schoot liggen en maar kopjes geven. Ik zat ogenblikkelijk onder de kattenharen, geeft niet. Leuk. Ze bleef in het begin naar de deur kijken, schichtig van gisteren. Duurde niet lang. Ik heb het bordje eten later meegenomen naar boven, was een soort gehakt en vervangen door kattenbrokjes in gelei. Wat stinkt die troep zeg, Poes is er gek op. Ze begon meteen te eten. Heb geprobeerd haar mee te lokken maar dat is duidelijk een stapje te ver. @Ikbeneenfiets : Aphro klinkt goed. het zal dus Arie of Aphro worden waarschijnlijk.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Poes zat buiten te miauwen, weet niet hoe ik haar naar binnen moet lokken, woon net te hoog voor haar, hebben jullie een idee?
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Put the lotion in the bucket? :tearsofjoy:

Knorren ja, ook wel spinnen heet dat.

Maar superleuk gezellig lief project joh!
Goed aangepakt want ze komt steeds 'dichterbij'.

Peace.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Of misschien een kattenluikje in de deur zetten?
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het lijkt meer een katten topic te worden. Verharen katten altijd zoveel? Ik hoef haar maar te aaien en de haren vliegen in het rond. Alles beneden zit onder de kattenharen. Gisteravond wilde ze geen eten, ze was er niet eens, vanmorgen was ze er wel maar wilde geen hap. Ze keek er wel naar maar was verder totaal niet geïnteresseerd . Water moet ze al helemaal niet. Ik denk dat ze nog ergens anders een adresje heeft. Katten zijn denk ik wel zo slim dat ze hun dienaren tegen elkaar uitspelen. haha.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bad Karma zei:
Het lijkt meer een katten topic te worden.
Klik om te vergroten...
Haha straks gaat iemand kat-informatie zoeken via Google, komt ie bij DF uit 😆
Vind het zelf ook geweldige beesten, zit er over te denken om er 1 uit het asiel te halen.
Ander onderwerp dan, hoe is het nu met je?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dat klopt. Katten onthouden waar er wat te halen valt.
Wat die haren betreft, ik heb er een speciale kam voor, en daarmee kam ik ze geregeld uit.
En dan kan je garen spinnen van al die haren. Ik tenminste wel met 15 katten waarvan enkele langharige....!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Zeelanddude zei:
hoe is het nu met je?
Klik om te vergroten...

Ik voel me echt beroerd de laatste dagen. Mijn rap-buurman besloot maar eens wat feestjes te geven tot diep in de nacht, een uurtje of vier. Twee nachten keiharde rot-herrie. Ik heb 's nachts geen oog dicht gedaan. Gisteren kwam de politie even langs om mijnheer tot kalmte te manen. Volop liegen en praatjes natuurlijk. (ik heb slaapziekte o.a.) Vandaag heb ik bijna de hele dag geslapen, wat natuurlijk niet moet. Ik voel me vreselijk verrot. Uitgeput. Vannacht zal ik wel geen oog dichtdoen. Zul je altijd zien. Ik zal blij zijn als dat hele slaappatroon gedoe over is. Weet alleen niet hoe lang het duurt. Kan maanden duren vertelden ze bij Brijder stichting. Had ik dat allemaal van tevoren geweten, dan had ik voor het slapen gaan waarschijnlijk nog steeds een joint gerookt. Wat een ellendig gevoel, niet te geloven.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bad Karma zei:
Ik voel me echt beroerd de laatste dagen
Klik om te vergroten...
Ik dacht al zoiets man,
Bad Karma zei:
Ik zal blij zijn als dat hele slaappatroon gedoe over is. Weet alleen niet hoe lang het duurt. Kan maanden duren vertelden ze bij Brijder stichting.
Klik om te vergroten...
Zal inderdaad nog wel even duren. Maar je hebt je herstel in eigen hand vind ik. Er is niemand die kan zeggen hoelang het gaat duren, maanden klink lang maar heb je wel eens over jaren gedacht?
Bad Karma zei:
Had ik dat allemaal van tevoren geweten, dan had ik voor het slapen gaan waarschijnlijk nog steeds een joint gerookt. Wat een ellendig gevoel, niet te geloven.
Klik om te vergroten...
Maak jezelf dat nou niet wijs, denk je echt dat je je beter gaat voelen als je dat doet?
Ik heb nog wat vragen, hoevaak wordt je wakker in je slaap? En droom of zweet je nog?
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zeelanddude zei:
hoevaak wordt je wakker in je slaap? En droom of zweet je nog?
Klik om te vergroten...

Elke nacht wordt ik zo'n twee a drie keer wakker maar heb ook oude mannen kwaal. Slapen doe ik niet meer dan 4 a 5 uurtjes per nacht. Dromen doe ik wel, maar niet die hevige dromen als je net stopt met blowen. Heb ik trouwens helemaal niet veel last van gehad. Zweten ook niet. Dat allemaal wel voorbij. Heb alleen nog last van dat slapen en geen energie hebben.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bad Karma zei:
Dat allemaal wel voorbij. Heb alleen nog last van dat slapen en geen energie hebben.
Klik om te vergroten...
tja, hoe ziet je dag/nacht of slaapritme er nu uit dan? Energie komt uit jezelf toch? Ach, wat kan ik je ook vertellen, ik kan het allemaal niet zo mooi verwoorden als andere mensen. In mijn beleving moet je niet wachten tot je energie hebt om iets te doen. Ergens zin in hebben is altijd prettig, maar discipline kan mij uiteindelijk verder helpen als zin.
En als je plotseling energie hebt, kan je die ook sturen op andere dingen.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het moeten doen met weinig energie is verschrikkelijk, je wilt van alles en wat je ook probeert, het lukt je niet. Je kunt je ook nergens op concentreren. Je gedachten nemen een loopje met je, Ik kan me amper concentreren op een YouTube filmpje.

Stel je voor dat je de hele nacht je telefoon laat opladen en 's ochtends kijk je op je phone en het is opgeladen tot èèn streepje. En je wilt de hele dag gaan 'appen' op èèn streepje, dat gaat je niet lukken. Om negen uur, twee uurtjes later is het van ploep en je telefoon springt uit na wat waarschuwingen. Het is gewoon over en uit. Zo voelt het ongeveer.

En geloof me, het beste gevoel in de wereld is op moment als je onder de wol kruipt. Je bent zo ontzettend moe, dat je zo in slaap valt en je denkt van: "ik slaap de hele dag door", wat niet gebeuren gaat. Twee uur later ben je wakker met de hoop dat je je wat beter voelt. Mooi niet. Je doet er een half uur over om goed wakker te worden en even later voel je je alweer helemaal inzakken.

Het is een vreselijk gevoel. Je loopt rond als een zombie en alles gaat langs je heen. En je wilt zoveel. Soms voel ik me goed en doe dan meteen wat boodschappen of zo. Net zoals vandaag. Tijdens het boodschappen doen verbruik je de hoeveelheid energie die je het opgespaard en kom je dan thuis gaat het licht uit. Je kan het gewoon voelen dat het restje energie wat je nog wakker houd, uit je vandaan loopt. En op is het. Slapen. Als een telefoon die uitgaat omdat de batterij leeg is. Twee uur later ben je weer wakker en alles herhaalt zichzelf.

Soms is het zo erg dat je nog 'moeier' wakker wordt als voordat je slapen ging. Dat is helemaal vreselijk. Je bent dood en doodmoe maar slapen gaat niet meer. Dan loop je dus rond als een zombie. Net zoals nu. Ik schrijf nu dit stukje en als je ziet hoe lang dat duurt omdat ik bijna bij elk woord spelfouten maak. Gewoon omdat ik me niet kan concentreren vanwege vermoeidheid terwijl ik vandaag heel wat geslapen heb. Ik moet echt alle zeilen bijzetten om me op dit stukje te concentreren en straks ben ik helemaal gesloopt. Echt, het is geen grapje.

Ik heb het laatste jaar dan ook wel heel erg veel geblowd, soms dacht ik dat mijn lichaam meer energie haalde uit het blowen dan uit voedsel. Als je plotseling energie hebt is het ook zo weer weg. Duurt maar even. Als een telefoon met èèn streepje opgeladen....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hoe lang is het nou geleden dat je geblowd hebt?

Ik weet niet man, om dit nu allemaal zo op de wiet te gooien. Ja, je hebt lang wiet misbruikt en het heeft tijd nodig om daarvan te herstellen, maar het klinkt alsof er meer speelt dan dat. Soms kunnen we onszelf ook beroven van al onze energie door in een bepaalde mentaliteit te blijven hangen. Dit is geen oordeel over jou, het is iets dat we allemaal weleens doen denk ik. Ik wel tenminste. En soms is de manier om zo'n patroon te doorbreken zoals @Zeelanddude zegt: discipline. Dingen doen die je niet wilt doen, maar waar je beter van wordt. En merk je dan dat je daar beter van wordt - hoe minimaal ook - dán komt meestal de motivatie, de zin, de energie om nog meer goede dingen voor jezelf te doen. En zo kun je in een meer positief patroon komen waar je meer en meer energie put uit die actie en positiviteit.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil de boel zeker niet bagatelliseren. En misschien telt de 'aftermath' van het wietgebruik wel een stuk zwaarder dan ik denk. Alleen, soms kunnen we onszelf wel degelijk in een staat van lage energie en negativiteit houden, grotendeels door onze gedachten.

Hoop wel dat het gauw wat beter met je gaat...
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
maar het klinkt alsof er meer speelt dan dat.
Klik om te vergroten...

Dat speelt er ook. Het verlies van mijn werk, woning, vader, moeder en hondje speelt ook mee, en dan is de levering van mijn kerstpakketje van @Syl ook al uitgesteld haha, grapje. Al die emoties schijn ik door mijn wietgebruik te hebben weggestopt. Van het hebben van een goede baan en een lekker leventje naar de ww, van de ww naar de bijstand en dan in de in de schulddienstverlening terecht komen.... ik ben nu zo'n zes a zeven weken helemaal gestopt. Emotioneel spelen er wel wat dingen. Dat ik me de laatste paar dagen zo moe voel komt met name door mijn buurman die tot diep in de nacht feestjes hield. Naar mijn mening heb ik het echt wel geprobeerd maar zelfs begin deze maand toe ik enkele dagen dat schoonmaak baantje deed was ik kapot. Ik was er nog gewoonweg niet aan toe.

Heb gisteren bijna de hele dag geslapen, vannacht goed geslapen, wel met de nodige onderbrekingen, maar toch. Voel me nu dan ook een stuk beter dan gister.
Bij Brijder stichting zeiden ze al, het stoppen met blowen gaat met pieken en dalen en afgelopen dagen ben ik een dalletje terecht gekomen heb ik zo'n idee. Door een te kort aan slaap, de kerstperiode waar ik toch al een 'sucker' voor ben. Misschien ook wel het eenzijdige eten, het uitzichtloze bestaan, laten we het er op houden dat het een combinatie van factoren is geweest. Voel me tot aan nu i.i.g. een stuk beter. Laat ik hopen dat dat zo blijft, nu ga ik "ontbijten".

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."