Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressief door cannabis of door leven?

Depressief door cannabis of door leven?

520 antwoorden
65 weergaven
18-5-2026
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bad Karma zei:
Nu heel wat anders, hoeveel koffie gaat er in een koffieschepje? Of wat kan ik ter vervanging gebruiken?
Klik om te vergroten...

Ik gebruikte altijd een eetlepel als ik niks anders voorradig had. Dikke kop erop, want ik houd van sterk.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Purplext zei:
Ik gebruikte altijd een eetlepel
Klik om te vergroten...

Ja, ik nu dus ook. Ik snak al een jaar naar een bak koffie, was totaal kwijt dat er in de kast een koffiezetapparaat stond.
Drink nu "bakkie rechtop in je maag".
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Maandag naar de GGZ.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bad Karma zei:
Ja, ik nu dus ook. Ik snak al een jaar naar een bak koffie, was totaal kwijt dat er in de kast een koffiezetapparaat stond.
Drink nu "bakkie rechtop in je maag".
Klik om te vergroten...
Ik heb ook nog zo'n apparaat staan in een doos, ben overgestapt op oplos espresso in de ochtend :mouthzip:

Nou, geniet van je bakkie, smaakt ie? Proost!

Oh en hey, je bent nog online. Je zou tot de 23e sowieso internet hebben toch?! Maar het lijkt erop dat het internetgebeuren goed is gekomen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zet gewoon. Gewone koffie, roodmerk van onze ouwe Douwe.
Geen Senseo, nee. Gewoon 4 eetlepels. In het filter, en dan kokend water erop gieten, driekwart liter.
Dat is mijn recept. En....uitstekend van smaak. Plus gehalte werkzame upper!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ok. En wat ga je dan doen, als dát achterwege zou blijven?
Op enig moment BK, moet je verder!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Legio Patria Nostra zei:
Ok. En wat ga je dan doen, als dát achterwege zou blijven?
Klik om te vergroten...

Verder met mijn leven zoals je al zegt.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#8
Met alle respect, ik vind dat je teveel in de slachtofferrol gaat hangen. Dit forum is geen alternatief voor serieuze hulpverlening.

De support kan je zeker helpen, maar je hebt meer nodig dan dit. Je weet bij voorbaat al dat het allemaal niet gaat helpen, maar hoe weet je dat als je het niet eens geprobeerd hebt?

Je hebt niks te verliezen, ga in therapie en kom me dan vertellen dat het tijdsverspilling was. In dit alles blijven hangen, is ook tijdsverspilling en zo te zien ook totaal niet lonend.

Ik weet hoe afschuwelijk je omstandigheden zijn, daar wil ik echt niet aan voorbij gaan, maar jij hebt hier de regie. Wat wil je? Of wat wil je vooral niet? Spring in het diepe, laat je helpen!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Purplext zei:
Met alle respect, ik vind dat je teveel in de slachtofferrol gaat hangen. Dit forum is geen alternatief voor serieuze hulpverlening.

De support kan je zeker helpen, maar je hebt meer nodig dan dit. Je weet bij voorbaat al dat het allemaal niet gaat helpen, maar hoe weet je dat als je het niet eens geprobeerd hebt?

Je hebt niks te verliezen, ga in therapie en kom me dan vertellen dat het tijdsverspilling was. In dit alles blijven hangen, is ook tijdsverspilling en zo te zien ook totaal niet lonend.

Ik weet hoe afschuwelijk je omstandigheden zijn, daar wil ik echt niet aan voorbij gaan, maar jij hebt hier de regie. Wat wil je? Of wat wil je vooral niet? Spring in het diepe, laat je helpen!
Klik om te vergroten...

goed verwoord @Purplext

ik stond op het punt iets soortgelijks te gaan zeggen

heb het @Bad Karma (sorry, ik praat even over je waar je bij bent :) ) ook al via dm gezegd; naar de peut met je kadaver
dit is gewoon de grens geweest als ik lees hoe je er bij zit mentaal
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Purplext zei:
Dit forum is geen alternatief voor serieuze hulpverlening.
Klik om te vergroten...

Dat besef ik me ook wel, ik heb ook al meerdere keren aangegeven dat is het eerste wat ik maandag ga doen.
Lees het draadje maar terug.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bad Karma zei:
Dat besef ik me ook wel, ik heb ook al meerdere keren aangegeven dat is het eerste wat ik maandag ga doen.
Lees het draadje maar terug.
Klik om te vergroten...

Bad Karma zei:
Mocht het hetzelfde gaan als bij Brijder verslavingszorg waar ook een wachtlijst was van enkele maanden dan heb ik nu al zoiets van; Fuck it, ik doe het zelf wel.
Klik om te vergroten...

Dit is het laatste wat ik lees nadat je zegt maandag het te gaan proberen. Ja, er is een wachtlijst, en dus? Fuck it? Nee, op die lijst!
Waar zit je nu op te wachten dan?
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Het punt is in eerste instantie; je kunt dit niet zelf.
Of heb je al blijvende vorderingen gemaakt de laatste periode?

Stoppen met blowen is heel moeilijk in jouw geval, nice work.
Alleen is het nog maar een dun laagje aangezien je al 1x een terugval gehad hebt.
En heel kort erna bijna weer één.
Nogmaals, echt sterk maar nog steeds erg gevaarlijk, snap je?

En voor de rest is het gewoon kwakkelen geblazen.
Zeer helaas maar gelukkig niet onoplosbaar.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Voor de rest kan ik zeggen dat ik geen enkele relatie, vriendschap of wat dan ook meer aan ga.
Geen gechat of iets. Er komt toch alleen maar narigheid van.
Ik ben voorlopig wel weer even genezen.
Wat dat betreft heeft @Legio Patria Nostra volkomen gelijk.

Purplext zei:
Waar zit je nu op te wachten dan?
Klik om te vergroten...

Het is Zaterdag.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Bad Karma zei:
Voor de rest kan ik zeggen dat ik geen enkele relatie, vriendschap of wat dan ook meer aan ga.
Geen gechat of iets. Er komt toch alleen maar narigheid van.
Ik ben voorlopig wel weer even genezen.
Wat dat betreft heeft @Legio Patria Nostra volkomen gelijk.



Het is Zaterdag.
Klik om te vergroten...


Jij weet ook wel dat relaties heel erg belangrijk zijn om gelukkig te zijn.
Je hebt ze zowat niet en daarom baal je. Dat staat zelf in je posts.
Je spreekt jezelf tegen.
En het maakt ook dat je zielig klinkt.
Dus zeg niet van dat soort dingen a.u.b. terwijl je beter weet.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#15
*.exe2.0 zei:
Of heb je al blijvende vorderingen gemaakt de laatste periode?
Klik om te vergroten...

Ik ben gestopt met blowen, en eindelijk na een hele tijd ben ik van die vreselijke vermoeidheid af.
Tenminste, het is een heel stuk minder. En ook dat frustreerde me enorm. Wel willen maar niet kunnen en teveel willen in korte tijd.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bad Karma zei:
Voor de rest kan ik zeggen dat ik geen enkele relatie, vriendschap of wat dan ook meer aan ga.
Geen gechat of iets. Er komt toch alleen maar narigheid van.
Ik ben voorlopig wel weer even genezen.
Wat dat betreft heeft @Legio Patria Nostra volkomen gelijk.



Het is Zaterdag.
Klik om te vergroten...

Je weet best wat ik bedoel. Ik weet dat het zaterdag is. Maar het gaat erom dat jouw insteek is; als het zo'n lange wachtlijst is, dan laat maar...
En geen enkele relatie meer aangaan omdat het altijd misgaat?

DIT is nou in de slachtofferrol gaan zitten. Het erbij laten hangen. Geloof me, ik herken deze gedachtenpatronen als geen ander. Ik ben extreem koppig en eigenwijs en het heeft 10 jaar geduurd voordat ik me eindelijk liet helpen. Ik heb er heel veel aan gehad, m'n leven terug gekregen en er ook nog een goede vriendschap aan over gehouden terwijl ik dat had afgezworen.

Bij mij hielp hard zijn uiteindelijk beter dan zalven. Ik wil je niet aanvallen of onderuit halen, ik wil je motiveren dit gevecht aan te gaan. Ik ben ervan overtuigd dat je dit kan, ik denk dat je zelf alleen het geloof in jezelf verloren bent.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#17
*.exe2.0 zei:
Jij weet ook wel dat relaties heel erg belangrijk zijn om gelukkig te zijn.
Je hebt ze zowat niet en daarom baal je. Dat staat zelf in je posts.
Klik om te vergroten...

Relaties zijn ook heel belangrijk maar als je met mentale problemen rondloopt moet je geen nieuwe vriendschap of relatie aangaan.
@Legio Patria Nostra is daar duidelijk in en ik denk dat nu dat ie gelijk heeft
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Purplext zei:
Maar het gaat erom dat jouw insteek is; als het zo'n lange wachtlijst is, dan laat maar...
Klik om te vergroten...

Nee, zo bedoel ik het niet. Mocht het mogelijk zijn dan laat ik mezelf op zo'n lijst plaatsen net als ik bij Brijder heb gedaan. maar ik zal zelf beginnen met het proberen zelf mijn problemen op te lossen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Allen: uitstekend verwoord.
Het is nu aan BK zelf.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#20
Bad Karma zei:
Nee, zo bedoel ik het niet. Mocht het mogelijk zijn dan laat ik mezelf op zo'n lijst plaatsen net als ik bij Brijder heb gedaan. maar ik zal zelf beginnen met het proberen zelf mijn problemen op te lossen.
Klik om te vergroten...
Oké, dan laat je jezelf op de lijst zetten en dan ga je er alles aan doen om op 1 te komen. Vecht voor je plek.

Zelf je problemen aanpakken in de tussentijd is natuurlijk prima, als je maar toewerkt naar serieuze hulp. En niet straks denkt; ah joh, ik heb het alweer onder controle, ik doe het zelf wel.

Volgens mij ben je heel krachtig en stronteigenwijs. Ik hoop dat je deze eigenschappen ten goede kan inzetten om de zorg te krijgen die je verdient! <3

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...45678...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."