#1
Welkom terug!!! 🤗
Dat geloof ik ook echt wel. Ik heb ook nergens gezegd dat hij een slecht persoon is. Ik sprak hem aan op de hardheid van zijn uitspraken die gewoon pijnlijk kunnen overkomen voor mensen die hierheen zijn gevlucht. Ik heb gezegd dat ik dat onnodig lomp vond en niet nodig voor wat hij hier op het forum probeert te bereiken.Ik praat geregeld 1 op 1 met bad karma en geloof het of niet maar hij is oprecht een eerlijk en rechtvaardig persoon.
Dat doe ik en heb ik gedaan. Ik heb hem sterkte gewenst met zijn situatie die me echt heel naar lijkt.Zoom eens in op zijn situatie en verplaatst je eens in hem.
Ik begrijp echt wel dat je je in zo'n situatie niet altijd even genuanceerd uitdrukt. Maar dan mag je daar toch alsnog wel iemand op wijzen?!Heeft iedereen niet situaties waarin we ons totaal hulpeloos voelen en uit pure stress en angst de dingen Mischien anders uiten?
Helemaal mee eens!Niemand hier is heilig
Waar slaat dit nou weer op? Een bericht zoals dat van @Syl draagt bij aan een kritische discussie. Het laat mij haar kant van het verhaal zien en ze beargumenteerd haar mening. Een opmerking zoals deze is juist wat de discussie dood slaat.
Ik weet niet of hij er hetzelfde over denkt als jij. Dat haal ik niet uit zijn tekst. Maar wat hij schrijft komt, in tegenstelling tot wat jij schrijft, lomp en respectloos over.
Ik begrijp echt wel dat je je in zo'n situatie niet altijd even genuanceerd uitdrukt. Maar dan mag je daar toch alsnog wel iemand op wijzen?!
Ik begrijp echt wel dat je je in zo'n situatie niet altijd even genuanceerd uitdrukt. Maar dan mag je daar toch alsnog wel iemand op wijzen?!
[adminknip: dit soort classificaties zijn totaal overbodig]
Het komt over nu voor mij alsof er gewoon gezocht word naar iets wat "niet kan" om maar even een punt te kunnen maken.
Als je van mening bent dat hij respectloos is denk ik lees dan zijn topics gewoon niet.
Dan kun je je ook niet ergeren aan dingen en worden dingen niet zo uit hun verband getrokken.
Ik snap dat dat frustrerend kan zijn. Maar ook onze topic starter krijgt van alles terug van de belasting die hij heeft betaald. Bijvoorbeeld zijn uitkering nu. En hoe wil jij die nieuwe Nederlanders dan huisvesten? Het is niet alsof die familie hebben waar ze terecht kunnen. En wie zegt verder dat die nieuwe mensen geen belasting hebben betaald in hun eigen land?
Ten eerste zou ik willen dat er streng op wordt gecontroleerd of iemand echt een vluchteling is. Ten tweede vind ik dat ook vluchtelingen niets meer horen te krijgen dan Nederlanders. Het voorbeeld wat @Syl gaf is geen uitzondering. Ik ken zelf ook soortgelijke situaties en heb nog van veel meer gehoord. Ik kan me ook helemaal vinden in iemand als @Bad Karma, die ziet hoe mensen die hier nooit een cent Nederlands(!) belastinggeld hebben betaald, meer krijgen. Dit zorgt (begrijpelijkerwijs) voor frustratie en dat kan voorkomen worden door geen dubbele standaard te hanteren.Onze wetgeving en beleid zijn er op gericht mensen op te vangen die gevaar lopen in het eigen land. Mensen dus uit oorlogsgebieden of mensen die als christen, jood of homo vervolgd worden in het eigen land. Ik ben echt niet zo naief om te geloven dat daar geen economische vluchtelingen tussen zitten. Maar laten we niet net doen alsof onze grenzen openstaan voor iedereen want dat is gewoon onzin.
Ik vind het bedroevend dat mensen het nodig vinden om andere mensen te vertellen hoe zij zouden moeten denken.Ik ben zo vaak trots op dit forum omdat we een open-minded, funloving, top community hebben met een gedeelde passie. Maar hoe weinig begrip sommigen hier kunnen opbrengen voor een andere kwetsbare groep mensen die hulp nodig heeft vind ik echt bedroevend.
Och je moet zo op je teentjes lopen tegenwoordig... Ik erger me er vaak ook stevig aan. Dan wordt je weer even verteld hoe weinig empathie je wel niet hebt voor diegenen die het minder hebben. Dat toontje van iemand die wél weet 'hoe het moet'. Ik krijg er de kriebels van. En het is overal, want mensen worden via media en onderwijs hun hele leven lang geïndoctrineerd met dat 'juiste denken'. Als je bijvoorbeeld ook maar een beetje afwijkende opvattingen hebt, dan kun je die soms maar beter voor je houden tegenwoordig, want dan word je al niet meer serieus genomen op sommige plekken. Is dat niet te gek voor woorden?geen speld tussen te krijgen..geen enkele
wanneer het er ook maar een heeeeel klein beetje op lijkt dat je iets 'verkeerds' zegt voor wat betreft 'de buitenlanders' nou dan zwaait er wat,
dan staat de zoveelste deugende persoon op, klimt op zn moral high horse en zal eens even laten weten wat correct en goed is, hoe het allemaal hoort,
walgelijk, zo verstik je een kritische discussie, terwijl het gaat over de overheid en dit ook gewoon duidelijk is gemaakt
ik zag precies hetzelfde als bad karma en syl maar wilde de moeite niet eens meer nemen om te reageren
precies om die reden dat met een zweem van correctheid je heel makkelijk aan de kant kan worden gezet
plus het feit dat deze situatie toch allang bekend is, zo werkt het in NL
als je dan iemand daar tegenwoordig nog van moet overtuigen, pffff
Ik denk ook echt niet dat Eik (of Roze Olifant) het slecht meent, maar inderdaad het is played out... Het werkt niet om mensen te vertellen hoe ze zouden moeten denken. Het is belerend.Je zal het niet zo slecht menen, de intentie is niet verkeerd denk ik. Maar het played out stokpaardje man, pfffff. Als of Bad Karma en anderen dat niet weten hoe het werkt voor wat betreft dit soort situaties.
Eik drukte zich genuanceerd uit, maar neemt ook wel vaak de rol van zielige mensen beschermer op zich. Niet iedereen kan daar even goed tegen, ik ook niet.Dit vind ik echt ongepast. Eik heeft zich hierboven echt nergens ongenuanceerd uitgedrukt.
Ik ben niet op zoek naar dingen die niet kunnen om een punt te komen maken. Ik zoek naar leuke content, maar als ik dingen kom die ik niet van respect vind getuigen, dan reageer ik hierop. Dat heeft niets te maken met mij als mod, ik reageerde hier als Olifant.
Ik heb geen 1 keer jouw als mod aangevallen of uberhaubtb daar iets over gezegd.
Ik spreek jou als persoon aan niet jou als mod.
Voor mij zit er ook geen verschil tussen jou als mod die een reactie plaatst of jij als roze olifant.
Ik ben alleen van mening dat bad karma al aangesproken was over dat feit.
Hij ook al zijn kant uitgelegd heeft.
Ik vind niet dat iemand daarna nogmaals er op aangesproken hoeft te worden.
Nu word er iets uit zijn verband getrokken terwijl we dat stadium al voorbij zijn.
Dat is al bijna 6 jaar. Wie zegt dat dat niet 7 jaar of meer wordt.Bedankt voor je reactie, maar op straat of niet, ik blijf dan nog altijd ingeschreven staan bij woonservice en dat kan toch niet lang meer duren (zou je zeggen) sta nu ingeschreven sinds februari 2014 en eerlijk gezegd:
Dat begrijp ik wel...Nee, ik weet het niet. Ben veel te emotioneel na zo'n lange zoektocht en echt waar, ik weet niet meer wat ik moet doen. Ben een beetje op.
Maar daarom ook, vraag om hulp.
daarna sta je misschien al bovenaan voor een sociale huurwoning in je stad.
Ja, maar daarom zou je ook eerst even particulier moeten huren (eventueel buiten je stad). Zodat je in de tussentijd nog verder kunt stijgen in de wachtrij voor een sociale huurwoning in je stad.Ik had begrepen dat als je een woning accepteert je zeg maar weer vanaf nul beginnen moet met inschrijving, is dat niet zo? Van woning toewijzing en woonservice weet ik eigenlijk helemaal niets. heb me er ook nooit in verdiept Af en toe reageerde ik op een woning maar zag dan dat ik er nog helemaal niet voor in aanmerking kwam en gaf dan meer weer op. Nu echter begint te tijd te dringen en heb nog minder dan een jaar.
Er lopen genoeg gestoorden rond en je veiligheid gaat voor alles.
Ik kom je persoonlijk opzoeken om je van de straat dan af te halen.
Ja, maar daarom zou je ook eerst even particulier moeten huren (eventueel buiten je stad). Zodat je in de tussentijd nog verder kunt stijgen in de wachtrij voor een sociale huurwoning in je stad.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."