Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressief door cannabis of door leven?

Depressief door cannabis of door leven?

520 antwoorden
56 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Welkom terug!!! 🤗
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#2
Syl zei:
Ik praat geregeld 1 op 1 met bad karma en geloof het of niet maar hij is oprecht een eerlijk en rechtvaardig persoon.
Klik om te vergroten...
Dat geloof ik ook echt wel. Ik heb ook nergens gezegd dat hij een slecht persoon is. Ik sprak hem aan op de hardheid van zijn uitspraken die gewoon pijnlijk kunnen overkomen voor mensen die hierheen zijn gevlucht. Ik heb gezegd dat ik dat onnodig lomp vond en niet nodig voor wat hij hier op het forum probeert te bereiken.

Syl zei:
Zoom eens in op zijn situatie en verplaatst je eens in hem.
Klik om te vergroten...
Dat doe ik en heb ik gedaan. Ik heb hem sterkte gewenst met zijn situatie die me echt heel naar lijkt.

Syl zei:
Heeft iedereen niet situaties waarin we ons totaal hulpeloos voelen en uit pure stress en angst de dingen Mischien anders uiten?
Klik om te vergroten...
Ik begrijp echt wel dat je je in zo'n situatie niet altijd even genuanceerd uitdrukt. Maar dan mag je daar toch alsnog wel iemand op wijzen?!

Syl zei:
Niemand hier is heilig
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Eik zei:
Waar slaat dit nou weer op? Een bericht zoals dat van @Syl draagt bij aan een kritische discussie. Het laat mij haar kant van het verhaal zien en ze beargumenteerd haar mening. Een opmerking zoals deze is juist wat de discussie dood slaat.
Klik om te vergroten...

sloeg op jou
zoals ook blijkt ui de laatste alinea

[adminknip: dit soort uitspraken zijn totaal overbodig]
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eik zei:
Ik weet niet of hij er hetzelfde over denkt als jij. Dat haal ik niet uit zijn tekst. Maar wat hij schrijft komt, in tegenstelling tot wat jij schrijft, lomp en respectloos over.
Klik om te vergroten...

Ik persoonlijk ga heel anders om met boosheid en frustratie.
Dat wil niet zeggen dat ik ze niet heb.
Bad karma zit in een situatie waar hij geen uitzicht in ziet.
Het niet weten hoe dit gaat aflopen en of hij op straat terecht komt.
Dit is hoe hij op dit moment zijn frustratie en boosheid uit.
Ik praat geregeld 1 op 1 met bad karma en geloof het of niet maar hij is oprecht een eerlijk en rechtvaardig persoon.
Dat hij door de manier waarop hij iets zegt Mischien een ander beeld vormt dat kan.
Maar er gebeurd hier hetzelfde als die zwarte pieten discussie.
Ineens staat iedereen op zijn achterpoten en vind er iets van.
Ik ben zelf in verleden ook uit mijn huis gezet met alle ellende van dien.
Als je ooit zoiets hebt meegemaakt zul je begrip hebben voor zijn frustratie.
Deze frustratie bestaat voornamelijk uit pure angst.
Als je daar door heen weet te kijken begrijp je hoe deze man daadwerkelijk in elkaar zit.
Heeft iedereen niet situaties waarin we ons totaal hulpeloos voelen en uit pure stress en angst de dingen Mischien anders uiten?
Er word nu zo ingezoomd op wat hij over vluchtelingen zei.
Zoom eens in op zijn situatie en verplaatst je eens in hem.
Niemand hier is heilig
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Eik zei:
Ik begrijp echt wel dat je je in zo'n situatie niet altijd even genuanceerd uitdrukt. Maar dan mag je daar toch alsnog wel iemand op wijzen?!
Klik om te vergroten...

Je zal het niet zo slecht menen, de intentie is niet verkeerd denk ik. Maar het played out stokpaardje man, pfffff. Als of Bad Karma en anderen dat niet weten hoe het werkt voor wat betreft dit soort situaties. [adminknip: dit soort classificaties zijn totaal overbodig]
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Eik zei:
Ik begrijp echt wel dat je je in zo'n situatie niet altijd even genuanceerd uitdrukt. Maar dan mag je daar toch alsnog wel iemand op wijzen?!
Klik om te vergroten...

Tuurlijk is het je goed recht daar op te reageren.
Hij heeft toen ook zijn versie van het verhaal daarop gegeven.
Toen was dit ook afgehandeld vond ik.
Klaar en weer door.
Maar nu word hij weer door iemand daarop aangesproken.
Dan denk ik het nu duidelijk dat niet iedereen zijn uitspraken waardeer.
Het komt over nu voor mij alsof er gewoon gezocht word naar iets wat "niet kan" om maar even een punt te kunnen maken.
Als je van mening bent dat hij respectloos is denk ik lees dan zijn topics gewoon niet.
Dan kun je je ook niet ergeren aan dingen en worden dingen niet zo uit hun verband getrokken.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
*.exe2.0 zei:
[adminknip: dit soort classificaties zijn totaal overbodig]
Klik om te vergroten...

Dit vind ik echt ongepast. Eik heeft zich hierboven echt nergens ongenuanceerd uitgedrukt.

Syl zei:
Het komt over nu voor mij alsof er gewoon gezocht word naar iets wat "niet kan" om maar even een punt te kunnen maken.
Als je van mening bent dat hij respectloos is denk ik lees dan zijn topics gewoon niet.
Dan kun je je ook niet ergeren aan dingen en worden dingen niet zo uit hun verband getrokken.
Klik om te vergroten...

Ik ben niet op zoek naar dingen die niet kunnen om een punt te komen maken. Ik zoek naar leuke content, maar als ik dingen tegen kom die ik niet van respect vind getuigen, dan reageer ik hierop. Dat heeft niets te maken met mij als mod, ik reageerde hier als Olifant.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eik zei:
Ik snap dat dat frustrerend kan zijn. Maar ook onze topic starter krijgt van alles terug van de belasting die hij heeft betaald. Bijvoorbeeld zijn uitkering nu. En hoe wil jij die nieuwe Nederlanders dan huisvesten? Het is niet alsof die familie hebben waar ze terecht kunnen. En wie zegt verder dat die nieuwe mensen geen belasting hebben betaald in hun eigen land?
Klik om te vergroten...

Eik zei:
Onze wetgeving en beleid zijn er op gericht mensen op te vangen die gevaar lopen in het eigen land. Mensen dus uit oorlogsgebieden of mensen die als christen, jood of homo vervolgd worden in het eigen land. Ik ben echt niet zo naief om te geloven dat daar geen economische vluchtelingen tussen zitten. Maar laten we niet net doen alsof onze grenzen openstaan voor iedereen want dat is gewoon onzin.
Klik om te vergroten...
Ten eerste zou ik willen dat er streng op wordt gecontroleerd of iemand echt een vluchteling is. Ten tweede vind ik dat ook vluchtelingen niets meer horen te krijgen dan Nederlanders. Het voorbeeld wat @Syl gaf is geen uitzondering. Ik ken zelf ook soortgelijke situaties en heb nog van veel meer gehoord. Ik kan me ook helemaal vinden in iemand als @Bad Karma, die ziet hoe mensen die hier nooit een cent Nederlands(!) belastinggeld hebben betaald, meer krijgen. Dit zorgt (begrijpelijkerwijs) voor frustratie en dat kan voorkomen worden door geen dubbele standaard te hanteren.

Eik zei:
Ik ben zo vaak trots op dit forum omdat we een open-minded, funloving, top community hebben met een gedeelde passie. Maar hoe weinig begrip sommigen hier kunnen opbrengen voor een andere kwetsbare groep mensen die hulp nodig heeft vind ik echt bedroevend.
Klik om te vergroten...
Ik vind het bedroevend dat mensen het nodig vinden om andere mensen te vertellen hoe zij zouden moeten denken.

*.exe2.0 zei:
geen speld tussen te krijgen..geen enkele

wanneer het er ook maar een heeeeel klein beetje op lijkt dat je iets 'verkeerds' zegt voor wat betreft 'de buitenlanders' nou dan zwaait er wat,
dan staat de zoveelste deugende persoon op, klimt op zn moral high horse en zal eens even laten weten wat correct en goed is, hoe het allemaal hoort,
walgelijk, zo verstik je een kritische discussie, terwijl het gaat over de overheid en dit ook gewoon duidelijk is gemaakt

ik zag precies hetzelfde als bad karma en syl maar wilde de moeite niet eens meer nemen om te reageren
precies om die reden dat met een zweem van correctheid je heel makkelijk aan de kant kan worden gezet
plus het feit dat deze situatie toch allang bekend is, zo werkt het in NL
als je dan iemand daar tegenwoordig nog van moet overtuigen, pffff
Klik om te vergroten...
Och je moet zo op je teentjes lopen tegenwoordig... Ik erger me er vaak ook stevig aan. Dan wordt je weer even verteld hoe weinig empathie je wel niet hebt voor diegenen die het minder hebben. Dat toontje van iemand die wél weet 'hoe het moet'. Ik krijg er de kriebels van. En het is overal, want mensen worden via media en onderwijs hun hele leven lang geïndoctrineerd met dat 'juiste denken'. Als je bijvoorbeeld ook maar een beetje afwijkende opvattingen hebt, dan kun je die soms maar beter voor je houden tegenwoordig, want dan word je al niet meer serieus genomen op sommige plekken. Is dat niet te gek voor woorden?

*.exe2.0 zei:
Je zal het niet zo slecht menen, de intentie is niet verkeerd denk ik. Maar het played out stokpaardje man, pfffff. Als of Bad Karma en anderen dat niet weten hoe het werkt voor wat betreft dit soort situaties.
Klik om te vergroten...
Ik denk ook echt niet dat Eik (of Roze Olifant) het slecht meent, maar inderdaad het is played out... Het werkt niet om mensen te vertellen hoe ze zouden moeten denken. Het is belerend.


Wel blij dat er nu ook eens een tegengeluid is te horen. Het leeft echt wel, maar mensen houden hun mond denk ik vaak dicht, uit angst als politiek incorrect gezien te worden. Maar zwijgen heeft niemand wat aan. Ik zou ook nog vaker moeten zeggen wat ik denk, ook IRL. Zolang het maar respectvol gedaan wordt ben ik van mening.


Roze Olifant zei:
Dit vind ik echt ongepast. Eik heeft zich hierboven echt nergens ongenuanceerd uitgedrukt.
Klik om te vergroten...
Eik drukte zich genuanceerd uit, maar neemt ook wel vaak de rol van zielige mensen beschermer op zich. Niet iedereen kan daar even goed tegen, ik ook niet.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
Ik ben niet op zoek naar dingen die niet kunnen om een punt te komen maken. Ik zoek naar leuke content, maar als ik dingen kom die ik niet van respect vind getuigen, dan reageer ik hierop. Dat heeft niets te maken met mij als mod, ik reageerde hier als Olifant.
Klik om te vergroten...

Ik heb geen 1 keer jouw als mod aangevallen of uberhaubtb daar iets over gezegd.
Ik spreek jou als persoon aan niet jou als mod.
Voor mij zit er ook geen verschil tussen jou als mod die een reactie plaatst of jij als roze olifant.
Ik ben alleen van mening dat bad karma al aangesproken was over dat feit.
Hij ook al zijn kant uitgelegd heeft.
Ik vind niet dat iemand daarna nogmaals er op aangesproken hoeft te worden.
Nu word er iets uit zijn verband getrokken terwijl we dat stadium al voorbij zijn.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Syl zei:
Ik heb geen 1 keer jouw als mod aangevallen of uberhaubtb daar iets over gezegd.
Ik spreek jou als persoon aan niet jou als mod.
Voor mij zit er ook geen verschil tussen jou als mod die een reactie plaatst of jij als roze olifant.
Ik ben alleen van mening dat bad karma al aangesproken was over dat feit.
Hij ook al zijn kant uitgelegd heeft.
Ik vind niet dat iemand daarna nogmaals er op aangesproken hoeft te worden.
Nu word er iets uit zijn verband getrokken terwijl we dat stadium al voorbij zijn.
Klik om te vergroten...

Excuus, verkeerd begrepen dan. Ik dacht dat je op een eerdere opmerking die in dit topic gemaakt werd inhaakte door te zeggen dat ik (‘als mod’) aan het zoeken was naar iets dat niet kan. Maar die - als mod - zal ik dan onterecht zelf geïnterpreteerd hebben. Nevermind. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bad Karma zei:
Bedankt voor je reactie, maar op straat of niet, ik blijf dan nog altijd ingeschreven staan bij woonservice en dat kan toch niet lang meer duren (zou je zeggen) sta nu ingeschreven sinds februari 2014 en eerlijk gezegd:
Klik om te vergroten...
Dat is al bijna 6 jaar. Wie zegt dat dat niet 7 jaar of meer wordt.

Bad Karma zei:
Nee, ik weet het niet. Ben veel te emotioneel na zo'n lange zoektocht en echt waar, ik weet niet meer wat ik moet doen. Ben een beetje op.
Klik om te vergroten...
Dat begrijp ik wel... :disrelieved: Maar daarom ook, vraag om hulp. Iemand die je kan helpen wel die nodige stappen te zetten om ervoor te zorgen dat je straks niet nog veel slechter af bent.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Maar daarom ook, vraag om hulp.
Klik om te vergroten...

Het wijkteam in mijn buurt staat me bij en mijn oude vrienden (Facebook) maar die kunnen ook niets doen. Het wijkteam gaat binnenkort helpen op zoek naar een woning, nadat ze de aanvraag voor de voedselbank hebben geregeld. Zij kwamen er ook mee dat ik mijn geliefde stad verlaten moet. Ik moet er niet aan denken, echt niet.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bad karma krijgt hulp van iemand van het sociale wijkteam.
Deze man weet dat bad karma in de schuldsanering zit en amper rond komt.
Je zou toch verwachten van je contactpersoon bij het wijkteam dat ze mee kijken waar je bv nog recht op hebt
Nu heb ik bad karma erop geattendeerd dat hij door het wijkteam een aanvraag voor de voedselbank moet laten indienen.
Ook heb ik bad karma erop geattendeerd dat hij misch wel in aanmerking komt voor de langdurigheidstoeslag.
Dit is nu door het wijkteam in gang gezet.
Maar is dit niet de taak van het wijkteam om te kijken waar je in zo'n situatie waarsch recht op hebt?.

Ook ondanks dat bad karma in de schuldhulpverlening zit word hij afgesloten van bv tv en telefoon.
Ondanks hij zijn rekeningen optijd heeft opgestuurd naar ze.
Vervolgens reageert er niemand op hem om hem hier over te woord te staan.

Dit zijn dingen die gewoon onnodig veel stress geven.
Naast de stress die je al hebt van alles.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Bad Karma
Maar wie zegt dat je later niet terug kunt keren? Woon dan 1 of 2 jaar ergens anders, krijg de boel weer wat op de rails en daarna sta je misschien al bovenaan voor een sociale huurwoning in je stad.

Maar dan heb je tenminste een huis en een thuis. Een basis. En misschien valt dat ook nog hartstikke mee. Ik weet dat het moeilijk is om vanuit depressie naar deze dingen te kijken...

@Syl
Gatver, dat is inderdaad nog een hoop onnodige extra stress. :(
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
Je zult zo bij zo ergens ingeschreven moeten staan.
Als je op straat leefd ben je je uitkering kwijt, mocht je die dan nog hebben.
Ik zou ook geen oog dicht doen wetende dat bad karma snachts buiten slaapt.
En dat gaan we ook niet doen bad karma!!!
Ik kom je persoonlijk opzoeken om je van de straat dan af te halen.
Er lopen genoeg gestoorden rond en je veiligheid gaat voor alles.

Het is momenteel gewoon ff te veel alles bij elkaar.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
daarna sta je misschien al bovenaan voor een sociale huurwoning in je stad.
Klik om te vergroten...

Ik had begrepen dat als je een woning accepteert je zeg maar weer vanaf nul beginnen moet met inschrijving, is dat niet zo? Van woning toewijzing en woonservice weet ik eigenlijk helemaal niets. heb me er ook nooit in verdiept Af en toe reageerde ik op een woning maar zag dan dat ik er nog helemaal niet voor in aanmerking kwam en gaf dan meer weer op. Nu echter begint te tijd te dringen en heb nog minder dan een jaar.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bad Karma zei:
Ik had begrepen dat als je een woning accepteert je zeg maar weer vanaf nul beginnen moet met inschrijving, is dat niet zo? Van woning toewijzing en woonservice weet ik eigenlijk helemaal niets. heb me er ook nooit in verdiept Af en toe reageerde ik op een woning maar zag dan dat ik er nog helemaal niet voor in aanmerking kwam en gaf dan meer weer op. Nu echter begint te tijd te dringen en heb nog minder dan een jaar.
Klik om te vergroten...
Ja, maar daarom zou je ook eerst even particulier moeten huren (eventueel buiten je stad). Zodat je in de tussentijd nog verder kunt stijgen in de wachtrij voor een sociale huurwoning in je stad.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Syl zei:
Er lopen genoeg gestoorden rond en je veiligheid gaat voor alles.
Klik om te vergroten...

Dank je Syl. En ach, misschien ben ik tegen die tijd wel de meest gestoorde die er rond loopt.

Syl zei:
Ik kom je persoonlijk opzoeken om je van de straat dan af te halen.
Klik om te vergroten...

Hahaha, dat is de tweede keer dat ik je in mijn gedachten op je scootertje zie komen aanblèren.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mindless zei:
Ja, maar daarom zou je ook eerst even particulier moeten huren (eventueel buiten je stad). Zodat je in de tussentijd nog verder kunt stijgen in de wachtrij voor een sociale huurwoning in je stad.
Klik om te vergroten...

Denk niet dat als bad karma in schuldsanering zit hij particulier kan huren.
Vaak vragen ze ook borg en niet bij iedere particuliere verhuurder heb je nog recht op huurtoeslag.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#20
Wat dacht je van :

"Captain Incredible Prodigy" :handfist1:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."