#1
Net alle nieuwe reacties eens doorgelezen, en dit topic is echt drugsforum op zβn best vind ik, meelevend, adviserend en voornamelijk @Bad Karma proberen te helpen in deze moeilijke periode.
Ik wil wel positief wezen hoor, maar kerel, je zit echt in een k*t situatie man.
vind het zoizo al heel knap dat je geminderd/gestopt bent met blowen. Respect daarvoor. Zal niet gemakkelijk gaan.
Verder leef ik echt met je mee. Ik kan ook geen verhaal vertellen βwat ik zou doenβ want ik heb nog nooit in jou schoenen gelopen.
heb wel een kleine basis kennis van de schuldsanering. Alles was je verdient (legaal dan) wordt ingenomen en je krijgt, in jou geval β¬50 per week en dat 3 jaar lang. Werk je niet, nog steeds 50β¬. Werk je wel en verdien je 2000β¬ in de maand krijg je nog steeds maar 50β¬.
Maar, voorzover ik weet, worden alle vaste lasten betaald toch?
50β¬ is erg weinig maar komt wel elke week terug. En (als ik het goed begrijp) is dat na 3 jaar afgelopen. Lijkt me moeilijk om daar in te zitten, maar er is in ieder geval een einddatum van bekend.
Over je huis, pfff ik snap heel goed dat je zekerheid wil. Een huis kopen gaat (denk ik) niet omdat je in de schuldsanering zit en geen werk hebt.
En voor vast werk (moet?) je een postadres hebben geloof ik. En zo is het cirkeltje weer rond![:(]()
ik zag nog ergens het tekenprogramma Revit voorbij komen? In mijn omgeving is daar echt veel vraag naar. Zou dat wel blijven oefenen en mischien echt iets groots tekenen, een huis of kantoorgebouw ofzo. Als je ooit de mogelijk heb om te laten zien dat je dat kan, heb je echt wel een +punt hoor.
Autocad-tekenen wordt steeds minder toegepast heb ik het idee.
las ook dat je ging solliciteren bij een grafisch bedrijf, als schoonmaker. Heel goed van je. Is dat dan savond of overdag?
Overdag zou het mooiste wezen, probeer dan een beetje in contact te komen met de mensen die wat βonderaanβ de ladder staan daar. Niet te opdringerig maar gewoon vriendelijk. Ze zien jou als een schoonmaker en meer niet. Houdt dat dan een paar maanden vol en laat zien dat je je werk gewoon goed doet en niemand op zβn tenen trap. Dan zou je aan iemand die wat lager op de ladder staat, wat bescheiden tips of advies kunnen geven. (Wel zeker weten dat het 100% klopt)
Kan je zoiets meerdere keren doen, dan gaat het verhaal van die schoonmaker die blijkbaar ook verstand heeft van tekenen, heel snel rond.
Bij ons in het bedrijf (metaalconstructies maken) zoeken ze ook nog mensen. Jong, oud, whatever zolang ze maar willen werken. Dan zit je alleen nog met een huis. Kan mischien ook wel geregeld worden.
Ik wil wel positief wezen hoor, maar kerel, je zit echt in een k*t situatie man.
vind het zoizo al heel knap dat je geminderd/gestopt bent met blowen. Respect daarvoor. Zal niet gemakkelijk gaan.
Verder leef ik echt met je mee. Ik kan ook geen verhaal vertellen βwat ik zou doenβ want ik heb nog nooit in jou schoenen gelopen.
heb wel een kleine basis kennis van de schuldsanering. Alles was je verdient (legaal dan) wordt ingenomen en je krijgt, in jou geval β¬50 per week en dat 3 jaar lang. Werk je niet, nog steeds 50β¬. Werk je wel en verdien je 2000β¬ in de maand krijg je nog steeds maar 50β¬.
Maar, voorzover ik weet, worden alle vaste lasten betaald toch?
50β¬ is erg weinig maar komt wel elke week terug. En (als ik het goed begrijp) is dat na 3 jaar afgelopen. Lijkt me moeilijk om daar in te zitten, maar er is in ieder geval een einddatum van bekend.
Over je huis, pfff ik snap heel goed dat je zekerheid wil. Een huis kopen gaat (denk ik) niet omdat je in de schuldsanering zit en geen werk hebt.
En voor vast werk (moet?) je een postadres hebben geloof ik. En zo is het cirkeltje weer rond
ik zag nog ergens het tekenprogramma Revit voorbij komen? In mijn omgeving is daar echt veel vraag naar. Zou dat wel blijven oefenen en mischien echt iets groots tekenen, een huis of kantoorgebouw ofzo. Als je ooit de mogelijk heb om te laten zien dat je dat kan, heb je echt wel een +punt hoor.
Autocad-tekenen wordt steeds minder toegepast heb ik het idee.
las ook dat je ging solliciteren bij een grafisch bedrijf, als schoonmaker. Heel goed van je. Is dat dan savond of overdag?
Overdag zou het mooiste wezen, probeer dan een beetje in contact te komen met de mensen die wat βonderaanβ de ladder staan daar. Niet te opdringerig maar gewoon vriendelijk. Ze zien jou als een schoonmaker en meer niet. Houdt dat dan een paar maanden vol en laat zien dat je je werk gewoon goed doet en niemand op zβn tenen trap. Dan zou je aan iemand die wat lager op de ladder staat, wat bescheiden tips of advies kunnen geven. (Wel zeker weten dat het 100% klopt)
Kan je zoiets meerdere keren doen, dan gaat het verhaal van die schoonmaker die blijkbaar ook verstand heeft van tekenen, heel snel rond.
Bij ons in het bedrijf (metaalconstructies maken) zoeken ze ook nog mensen. Jong, oud, whatever zolang ze maar willen werken. Dan zit je alleen nog met een huis. Kan mischien ook wel geregeld worden.