Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressief door cannabis of door leven?

Depressief door cannabis of door leven?

520 antwoorden
58 weergaven
18-5-2026
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Net alle nieuwe reacties eens doorgelezen, en dit topic is echt drugsforum op z’n best vind ik, meelevend, adviserend en voornamelijk @Bad Karma proberen te helpen in deze moeilijke periode.

Ik wil wel positief wezen hoor, maar kerel, je zit echt in een k*t situatie man.

vind het zoizo al heel knap dat je geminderd/gestopt bent met blowen. Respect daarvoor. Zal niet gemakkelijk gaan.
Verder leef ik echt met je mee. Ik kan ook geen verhaal vertellen β€œwat ik zou doen” want ik heb nog nooit in jou schoenen gelopen.

heb wel een kleine basis kennis van de schuldsanering. Alles was je verdient (legaal dan) wordt ingenomen en je krijgt, in jou geval €50 per week en dat 3 jaar lang. Werk je niet, nog steeds 50€. Werk je wel en verdien je 2000€ in de maand krijg je nog steeds maar 50€.
Maar, voorzover ik weet, worden alle vaste lasten betaald toch?
50€ is erg weinig maar komt wel elke week terug. En (als ik het goed begrijp) is dat na 3 jaar afgelopen. Lijkt me moeilijk om daar in te zitten, maar er is in ieder geval een einddatum van bekend.
Over je huis, pfff ik snap heel goed dat je zekerheid wil. Een huis kopen gaat (denk ik) niet omdat je in de schuldsanering zit en geen werk hebt.

En voor vast werk (moet?) je een postadres hebben geloof ik. En zo is het cirkeltje weer rond :(

ik zag nog ergens het tekenprogramma Revit voorbij komen? In mijn omgeving is daar echt veel vraag naar. Zou dat wel blijven oefenen en mischien echt iets groots tekenen, een huis of kantoorgebouw ofzo. Als je ooit de mogelijk heb om te laten zien dat je dat kan, heb je echt wel een +punt hoor.
Autocad-tekenen wordt steeds minder toegepast heb ik het idee.

las ook dat je ging solliciteren bij een grafisch bedrijf, als schoonmaker. Heel goed van je. Is dat dan savond of overdag?
Overdag zou het mooiste wezen, probeer dan een beetje in contact te komen met de mensen die wat β€˜onderaan’ de ladder staan daar. Niet te opdringerig maar gewoon vriendelijk. Ze zien jou als een schoonmaker en meer niet. Houdt dat dan een paar maanden vol en laat zien dat je je werk gewoon goed doet en niemand op z’n tenen trap. Dan zou je aan iemand die wat lager op de ladder staat, wat bescheiden tips of advies kunnen geven. (Wel zeker weten dat het 100% klopt)
Kan je zoiets meerdere keren doen, dan gaat het verhaal van die schoonmaker die blijkbaar ook verstand heeft van tekenen, heel snel rond.

Bij ons in het bedrijf (metaalconstructies maken) zoeken ze ook nog mensen. Jong, oud, whatever zolang ze maar willen werken. Dan zit je alleen nog met een huis. Kan mischien ook wel geregeld worden.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#2
De logica van het stoppen met blowen: "Wat voel ik me moe zeg, mijn ogen vallen bijna dicht. Ik ga maar eens een eind fietsen".
En dat is precies wat ik nu ga doen...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat een ontzettend heftig thread is dit.
Mijn god. Het zal je maar overkomen!
Dat je na een aantal zware tegenslagen zo in het leven komt te staan, daar heb ik alle begrip voor.
Op de vraag of je depressief kunt worden van cannabis, daarvan kan ik uit eigen ervaring zeggen: JA
Er zijn mensen die, als ze echt veel cannabis roken, idd zwaar depressief worden.
Daarvan ben ik er zelf Γ³Γ³k eentje.
Ik rookte zoveel, dat mijn longen de scherpe rook van dit spul niet meer verdroegen, ik hoestte me zowat kapot.
Aangezien cannabis een echte stemmingsversterker is, en je zit in de shit, dan helpt dit spul je dus echt niet, al denk je van wel.
Want jouw verwerkingsproces ligt domweg stil. Door de THC.
Dus, je geld kan je beter ergens anders voor gebruiken. Echt waar.
Blijf in elk geval van de alcohol af.
De ene verslaving springt zΓ³ over naar een andere.....en dat wil je echt niet!
Ik zit in jouw geval aan een crisis opname te denken . Is dit mss via de huisarts te regelen? Want, als ik zo jouw reactie lees, zit je daar niet ver van af...en, er bestaat ook zoiets als een zorgplicht van de overheid.
Ooit heb ik voor iemand, die Γ³Γ³k aan het eind van de lijn zat, een brief geschreven aan de burgemeester.
En deze had een zeer goed resultaat.
Is er iemand die je hiermee kan helpen?
Het Allerbelangrijkste is je m o e t echt van die cannabis af!
Zolang deze zooi in jouw systeem, in jouw lijf zit, dat is een betonnen muur waar niets doorheen komt....en juist dat is zoooo broodnodig!
En, alleen in je uppie lukt het allemaal zeer wss niet.
Dus, er is hulp nodig. Absoluut!
Deze Moet via de huisarts komen. Dit is je eerste wegwijzer naar een beter leven. Echt waar, zo is het.

Ik blijf je volgen, graag keep us informed!
Alle sterkte toegewenst
Hou vol! Op een moment komt het goed, maar.....je moet echt stoppen met blowen.
Echt waar.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bad Karma zei:
Kan iemand, die na lange tijd gestopt is met blowen, mij vertellen of vermoeidheid deel uitmaakt van het afkicken? Kan alleen nog maar slapen, overdag dan. 's nachts doe ik geen oog dicht. Raar hoor.
Klik om te vergroten...

Ja vermoeidheid hoort erbij!
Dit, omdat je nu ineens veel meer emotie te verwerken krijgt.
Daaraan moet jouw lichaam, en geest, wennen.
Maak je geen zorgen!
Je bent goed bezig man!!!
Ik ben blij, dat er nu eens wat positieve zaken gebeuren !!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Legio Patria Nostra:

Alcohol heb ik jaren geleden al afgezworen. De laatste keer dat ik alcohol dronk was verleden jaar met Kerst. Op de ochtend van eerste Kerstdag trok ik het echt niet meer, mijn hond dood en ik zat voor het eerst helemaal alleen. Weg uit mijn sociale omgeving. Ik ben om zeven uur 's ochtends aan het bier gegaan tot 11 uur, was behoorlijk aangeschoten. Ben mijn bed ingedoken en heb tot 5 uur 's middags geslapen. Had drie blikjes bier op.

Ben niet bang voor een alcohol verslaving, ik geef er niet veel om. Kan het heel makkelijk laten staan, sterker, ik zie er naar uit om gewoon eens nuchter rond te lopen.

Nu heb ik wel een andere "verslaving", melk. Kan er bijna niet vanaf blijven. Koude halfvolle melk met ijsblokjes. Het kan niet koud genoeg. Zelfs in de winter. Totdat ik in de schulddienstverlening kwam ging er zeker 2 tot 3 liter per dag door heen. Heerlijk!

Met blowen ben ik na het minderen, helemaal gestopt. Ik weet niet eens meer wanneer dat precies was. Een week of twee geleden ongeveer.
Nu drink ik water, liters. uiteraard zo koud mogelijk. Gewoon water uit de kraan, is in deze tijd van het jaar zo lekker koud.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dit is natuurlijk erg mooi om te lezen!
Het kan haast niet anders, er komt ongetwijfeld straks nog veel meer positiviteit naar je toe. Absoluut!
Blijf Volhouden. Het zou zo jammer zijn, Als je terug zou vallen. Je bent op de goede weg !!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Legio Patria Nostra zei:
Het kan haast niet anders, er komt ongetwijfeld straks nog veel meer positiviteit naar je toe. Absoluut!
Klik om te vergroten...

Dat is te hopen. Maandag heb ik een sollicitatie, als schoonmaker weliswaar maar in een bedrijf wat ligt binnen mijn vakgebied. Dus wie weet wat de toekomst nog brengen gaat. Dat ik de toekomst ietsje positiever in zie komt niet alleen door het stoppen met blowen maar heeft voor een groot deel te maken met de reacties die ik op dit forum krijg. Ik weet nog niet goed hoe ik dat onder woorden moet brengen, het doet me heel erg goed. Top jongens en meiden hier! Bedankt voor de positieve bijdrage die jullie brengen. Ik heb dat nooit zien aankomen of verwacht.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ah kijk man, een dikke overwinning! Je kon er zo binnengestapt zijn maar nee karakter en zelfkracht overwint.

Moet zeggen, de geur is gevaarlijk. Ik kan het zien en voelen en krijg geen drang, maar laat me ruiken en zou meteen eentje willen roken.

En ja die kat gaat melk drinken tot ie er vliegend schijt van heeft. Dosseer wat met dat spul, echte kattendope πŸ€ͺ .
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Bad Karma zei:
Dat is te hopen. Maandag heb ik een sollicitatie, als schoonmaker weliswaar maar in een bedrijf wat ligt binnen mijn vakgebied. Dus wie weet wat de toekomst nog brengen gaat. Dat ik de toekomst ietsje positiever in zie komt niet alleen door het stoppen met blowen maar heeft voor een groot deel te maken met de reacties die ik op dit forum krijg. Ik weet nog niet goed hoe ik dat onder woorden moet brengen, het doet me heel erg goed. Top jongens en meiden hier! Bedankt voor de positieve bijdrage die jullie brengen. Ik heb dat nooit zien aankomen of verwacht.
Klik om te vergroten...

Je hebt het net onder woorden gebracht :wink:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bad Karma zei:
Dat is te hopen. Maandag heb ik een sollicitatie, als schoonmaker weliswaar maar in een bedrijf wat ligt binnen mijn vakgebied. Dus wie weet wat de toekomst nog brengen gaat. Dat ik de toekomst ietsje positiever in zie komt niet alleen door het stoppen met blowen maar heeft voor een groot deel te maken met de reacties die ik op dit forum krijg. Ik weet nog niet goed hoe ik dat onder woorden moet brengen, het doet me heel erg goed. Top jongens en meiden hier! Bedankt voor de positieve bijdrage die jullie brengen. Ik heb dat nooit zien aankomen of verwacht.
Klik om te vergroten...

Super om te lezen dat je de toekomst weer positiever in ziet!!.
Je hebt onwijs veel meegemaakt en denk dat vele met mij geraakt zijn door je verhaal.
Jij komt er wel weet ik zeker!!!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Syl zei:
Jij komt er wel weet ik zeker!!!
Klik om te vergroten...

Ik hoop het! Artsen vertellen mij dat het heel moeilijk is om van 'depressieve gevoelens' af te komen als je drie elementaire dingen mist in je leven. Een intieme relatie, een sociale omgeving en een arbeidsomgeving. Naar mijn mening zijn ze iets vergeten...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bad Karma zei:
Ik hoop het! Artsen vertellen mij dat het heel moeilijk is om van 'depressieve gevoelens' af te komen als je drie elementaire dingen mist in je leven. Een intieme relatie, een sociale omgeving en een arbeidsomgeving. Naar mijn mening zijn ze iets vergeten...
Klik om te vergroten...

Persoonlijk denk ik dat het voor ieder persoon anders is wat belangrijk is.
Maar denk dat vooral een " eigen plek" in jouw instantie belangrijk is
Een plek waarvan je weet dat je er kunt blijven wonen en waar je het helemaal kunt inrichten naar jouw wens.
Een plek waar jij je eindelijk thuis kunt gaan voelen!.
Rust...
S
Space πŸ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Bad Karma zei:
Ik hoop het! Artsen vertellen mij dat het heel moeilijk is om van 'depressieve gevoelens' af te komen als je drie elementaire dingen mist in je leven. Een intieme relatie, een sociale omgeving en een arbeidsomgeving. Naar mijn mening zijn ze iets vergeten...
Klik om te vergroten...
Alles wat nu ontbreekt in jouw leven kan je creΓ«ren.

Het onderweg zijn heeft meer betekenis dan het uiteindelijke doel. En hopelijk zal je later kunnen terugkijken op dit moment en realiseren dat jouw reis nu, jou later doet beseffen, hoe mooi en waardevol je leven dan is.

Je bent op de goede weg, je bent gemotiveerd om te veranderen, in positieve zin. Na de eerste stap zullen er nog vele volgen. En elke stap brengt je dichter bij je doel. Ga ervoor, je kan het!

Blijf positief, want dat opent de juiste deuren. Het leven draait alleen maar om nieuwe deuren openen, andere (oude) deuren sluiten. Maar alleen jij beslist welke deuren er voor jou geopend worden, en welke je ingaat. Positive mindset is alles!

En wij zullen er in ieder geval voor je zijn. Om mee te denken, en je te motiveren!
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bad Karma zei:
Nu heb ik wel een andere "verslaving", melk. Kan er bijna niet vanaf blijven. Koude halfvolle melk met ijsblokjes. Het kan niet koud genoeg. Zelfs in de winter. Totdat ik in de schulddienstverlening kwam ging er zeker 2 tot 3 liter per dag door heen. Heerlijk!
Klik om te vergroten...
Ik moet hier stiekem toch wel een beetje om lachen. :')
Bad Karma zei:
Nu drink ik water, liters. uiteraard zo koud mogelijk. Gewoon water uit de kraan, is in deze tijd van het jaar zo lekker koud.
Klik om te vergroten...
Ik leut meestal doorheen de dag Sencha of Oolong maar op momenten zoals vandaag (wanneer ik last heb van maagzuur na alcoholconsumptie) en andere brakke dagen gaat ijskoud water er verfrissend goed in.
Bad Karma zei:
Met blowen ben ik na het minderen, helemaal gestopt.
Klik om te vergroten...
Lekker bezig.
Bad Karma zei:
Ben niet bang voor een alcohol verslaving, ik geef er niet veel om. Kan het heel makkelijk laten staan, sterker, ik zie er naar uit om gewoon eens nuchter rond te lopen.
Klik om te vergroten...
Ik dronk gisteravond weer eens 6 tripel biertjes (waarom Joost mag het weten) en ik kan toch wel bevestigen dat alcohol een beetje teleurstellende drug blijft. Prima dag gehad maar dat gevoel van brak zijn blijft toch een beetje over de dag heen hangen.
Bad Karma zei:
Naar mijn mening zijn ze iets vergeten...
Klik om te vergroten...
Een stukje levenszekerheid kan in ieder geval wel prettig wezen. Stel je voor dat je mensen rust gunt en het risico loopt dat ze lui worden want dat zijn mensen naar zeggen inherent aan zichzelf. Laat je vooral niet gek maken zou ik zeggen. Een nacht goed slapen kan ik in ieder geval vrij intens van genieten.
Bad Karma zei:
Maandag heb ik een sollicitatie, als schoonmaker weliswaar maar in een bedrijf wat ligt binnen mijn vakgebied.
Klik om te vergroten...
Ik zal eens een ongeschreven regel doorbreken, hetgeen wat een ander zegt negatief naar mijzelf toe trekken. Ik kan erg genieten van mijn eigen huis schoonmaken en ik geloof ook absoluut dat context een baan kan maken of breken. Maar zou ik vanuit een diep punt mijzelf weer naar boven moeten werken met schoonmaakwerk waaraan ik moest beginnen omdat er druk op mij gezet wordt zou dit waarschijnlijk energie uit mij zuigen. Misschien is ook wel een beetje persoonlijk hoor, 2-3 dagen in de week in een beetje gezellig kroegje werken om een beetje rond te komen zou ik daarentegen waarschijnlijk weer dikke prima vinden.


Het is al gezegd maar je hebt wel een fijne manier van schrijven.
Space Criminal zei:
Positive mindset is alles!
Klik om te vergroten...
Op mn opleiding en elders wordt je hier ook regelmatig mee doodgegooid. Als ik het hoor krijg ik nog wel eens de impuls om iemand met een lepel te steken. Emotie mag zogezegd soms wel gevoeld worden, lekker potje kankeren kan toch best wel prettig wezen zo nu en dan.
S
Space πŸ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Bad Karma

Ik vind dat jij je naam moet veranderen!

Gewoon omdat je hier alles kan zijn wat je maar wilt. Denk er eens over na!

Wie zou jij echt willen zijn? Geen Bad Karma in ieder geval.

Wat dacht je van,

Keep positive
Positive vibe
Become the best

Zo benader je een nieuw beeld van jezelf, iets waar je naartoe wil werken.

Gisteravond tijdens mijn trip is jouw verhaal voorbij gekomen in mijn hoofd en toen heb ik mij dit bedacht.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Space Criminal zei:
@Bad Karma

Ik vind dat jij je naam moet veranderen!

Gewoon omdat je hier alles kan zijn wat je maar wilt. Denk er eens over na!
Klik om te vergroten...

Dacht precies hetzelfde al een tijdje terug
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Space Criminal zei:
Ik vind dat jij je naam moet veranderen!
Klik om te vergroten...

LOL. Ik weet niet of ik daar al aan toe ben. Het lijkt de goede kant op te gaan, met nadruk op 'lijkt'. Ik houd wel degelijk rekening met een terugval al hoop ik daar natuurlijk niet op. Ik weet niet eens of je op dit forum je naam kan veranderen. Ik dacht dan meer aan 'slaapkop' of 'luilak' of zoiets.

Slapen overdag is iets waar ik vanaf moet maar dat is op dit moment voor mij niet te doen. Ik kan eenvoudigweg soms mijn ogen niet open houden. Ik probeer het tot het uiterste maar uiteindelijk verlies ik. Er zijn momenten die resulteren in stekende hoofdpijn en concentratie verlies. Als ik iets lees dan dansen de lettertjes voor mijn ogen en ik neem gewoonweg niets meer op van wat ik lees.

Ik loop dan als een zombie door de woning en doe niets liever dan even gaan liggen. Ik heb begrepen dat die vermoeidheid te maken heeft met het afkicken van wiet. Vannacht heb ik bijv. helemaal niet geslapen. Heb wel in bed gelegen maar slapen ho maar. Nu was dat niet zo erg omdat het niets te maken had met wiet of het afkicken ervan maar met nog een positieve ontwikkeling in mijn leven waar ik nu nog niet over uitbreiden wil. Pas tegen de ochtend ben ik in slaap gevallen. Ik ben dan net ook eventjes naar bed gegaan. Oh, wat was dat lekker, was ook zo vertrokken. Normaal kruip ik met mijn 1.83m op mijn twee en een half zits bank, nu ging ik even naar bed. Erg lekker maar natuurlijk niet goed.

Wat me wel opvalt dat de tijden dat ik overdag slaap steeds korter worden. Begon met 2,5 uur en is nu nog hooguit 1 uurtje. Een ander iets is, emoties, die spelen erg op. Het ene moment lach ik en het volgend moment lopen de tranen over mijn wangen. Heb er totaal geen controle over. ook dat is niet goed. Zeker niet als je denkt dat ik morgen op sollicitatie moet. Ik kan daar niet als vent van 54 een potje gaan zitten grienen mocht die man vragen: "en vertel eens wat over jezelf". Nu weet hij bijna alles al, maar toch. En nogmaals, de aandacht en reacties die ik van jullie krijg doen me heel goed, het doet me meer dan ik onder woorden brengen kan. Bedankt daarvoor!
S
Space πŸ•‰Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Bad Karma zei:
Ik dacht dan meer aan 'slaapkop' of 'luilak' of zoiets.
Klik om te vergroten...
Dit is misschien waar je nu voor zou kiezen, omdat dit nu bij je past. Maar ik vind dat je hoog moet mikken!

When your biggest dreams don't scare you, they aren't big enough.

De diepste vraag is dan ook, wie zou je straks willen zijn. En niet wie je nu bent. :wink:

Doe je wel eens aan mediteren? Bijvoorbeeld icm diepe ademhaling? Ik moet me er altijd wel even toe zetten, maar dan brengt het mij altijd een heerlijk positief gevoel van diepe innerlijke krachten en liefde voor mezelf.

Zeker doen, als je dit nog niet deed! Zoiezo vandaag even, en morgen voordat je jaar je sollicitatie gaat!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#19
*.exe2.0 zei:
ls je die prestatie kapotmaakt door een terugval vind ik dat dood- en doodzonde.
Klik om te vergroten...

Dat zou ik ook vinden, daarom ben ik ook gaan twijfelen en omdat ik in de schulddienstverlening zit kan ik denk ik beter dat geld opzij zetten voor een beetje maaltijd, al zal het niet veel worden....

*.exe2.0 zei:
Een lekkere high is dat ook niet want je schuldgevoel gaat opspelen.
Klik om te vergroten...

Daar was ik ook bang voor, heb ik er nog niets aan. Ik kan misschien beter een stukje vlees kopen. Maar ik twijfel wel. In de schulddienstverlening leer je trouwens wel heel snel de waarde van het geld kennen, dat helpt ook. Voor een grammetje wiet kun je wel wat lekkers kopen.....
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik weet het nog niet. Ik heb familie maar al jarenlang niet meer gesproken en we staan nou niet echt op goede voet met elkaar. Te veel voorgevallen, niet alleen woordelijk maar ook fysiek. En dat vond ik niet zo leuk. Morgen neem ik meteen contact op met het wijkteam, die staan me al langer bij, kijken wat die zeggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."