#1
Gefeliciteerd!!. ![:raisedhands2:]()
Wat super goed!!.
Ben echt trots op je en super blij voor je!.
![:handok1:]()
Wat super goed!!.
Ben echt trots op je en super blij voor je!.
Sollicitatie? Sollicitatie? Wat nou sollicitatie? Aan het werk! Dus stond ik vanmorgen al te boenen en schrobben. Het was druk. Had ik toch een tikkeltje verkeerd begrepen. Leuk familie bedrijf. Veel desktoppublishing (DTP). Ik begin rustig aan, kon zelf kiezen hoeveel ik wou werken. Omdat ik weinig energie heb en eigenlijk een kantoortijger ben, heb ik gekozen voor 6 uurtjes in de week, Maandag, Woensdag en Vrijdag van 10 tot 12. 2 uurtjes per dag wat ik langzaam kan opbouwen richting 9 uur per week. Oplopend naar 8 uur per dag maar dat kan toch een tijdje duren. Voorlopig contract voor drie maanden. Daarna contract voor een jaar. Ben beetje moe en heb verschrikkelijk trek in een joint nu. Ik sla toch maar even over. Uiterst sociale man die me heeft aangenomen.
Ik begrijp dat je het op dit moment heel erg zwaar hebt. En daarvoor is op dit forum volgens mij ook heel veel begrip. Maar dat is nog steeds geen reden om je herhaaldelijk op een dergelijke manier te uiten naar onze nieuwe Nederlanders oftewel statushouders. Deze mensen hebben vaak ook heel veel ellende meegemaakt en hebben mogelijk meer gedaan om hier te komen en dus in aanmerking te komen dan hele dagen op de bank te blowen.De reden hiervoor is dat statushouders (buitenlanders) voor gaan, die krijgen een urgentieverklaring gewoon in hun handen gedrukt terwijl ik hemel en aarde bewogen heb om aan zo'n ding te komen en eindig met niets. Het maakt me woedend!
Deze mensen hebben vaak ook heel veel ellende meegemaakt en hebben mogelijk meer gedaan om hier te komen en dus in aanmerking te komen dan hele dagen op de bank te blowen.
Maar is het niet fijn om te weten dat deze optie er is?
Mijn kleine geheimpje was dat ik, toen ik helemaal stopte met blowen een week of twee, drie geleden, met mezelf de afspraak maakte om op eerste Kerstdag een joint te kopen en op te roken. Degene die dit draadje gevolgd hebben weten misschien wel waarom. Ook zag ik het als een soort beloning voor het stoppen met blowen. Ik begin nu hevig te twijfelen, wat zal ik doen om de dag door te komen waar ik vreselijk tegenop zie? Een joint roken of niet?
Precies dat heb ik twee jaar geleden gedaan nadat ik een half jaar was gestopt met blowen.
Ik zit een jointje te roken terwijl ik dit schrijf...
Hartelijk dank voor dit korte verhaaltje, ik denk dat ik het maar bij een kerstkransje ga houden.....
Doe dat ook gewoon. Kan jouw het schelen!
Sommige zeggen dat je met 21 dagen een nieuwe gewoonte kan aanleren. Maar ik denk dat je na 6 tot 8 weken minder cravings zal krijgen. Je zal ook zoiezo jezelf moeten uitdagen om het te vervangen voor iets positiefs.Heeft iemand enig idee hoe lang dit duren gaat voor iemand die 25 jaar heeft geblowd, het laatste jaar hevig? Ben het eigenlijk wel een beetje zat!
Ik begrijp dat je het op dit moment heel erg zwaar hebt. En daarvoor is op dit forum volgens mij ook heel veel begrip. Maar dat is nog steeds geen reden om je herhaaldelijk op een dergelijke manier te uiten naar onze nieuwe Nederlanders oftewel statushouders. Deze mensen hebben vaak ook heel veel ellende meegemaakt en hebben mogelijk meer gedaan om hier te komen en dus in aanmerking te komen dan hele dagen op de bank te blowen.
Ik hoop oprecht dat je in je huis kunt blijven, dat je die nieuwe baan krijgt en dat het in de toekomst beter met je gaat. Maar dit soort uitspraken zijn daarvoor echt niet nodig. Je dacht vroeger ook dat mensen in de bijstand niet willen werken. Nu weet je beter. Hopelijk lukt het je om ook met wat meer empathie naar onze statushouders te kijken. Als je zelf uit je land zou moeten vluchten zou je dat ook prettig vinden.
En nooit een cent belasting betaald! En dat neem ik hun niet kwalijk maar de overheid wel! De rechten die ze KRIJGEN heb ik dertig jaar voor moeten werken. En dan worden ze afgenomen...... En daarbij, ik heb ook nog een beetje mantelzorg gedaan. Sommige gemeenten geven daar een vergoeding voor, gewoon omdat het zwaar is. Palliatief terminale zorg (bij je eigen familie) gaat je niet in de koude kleren zitten en de meesten die dat doen zijn er voor opgeleid. Maar, buitenlanders hebben veel gedaan om hier te komen (?) en daarom krijgen ze een huis? Wat hebben ze precies gedaan dan?
Ik geef de meeste buitenlanders trouwens groot gelijk, als je in Afrika woont en je krijgt te horen dat hier de straten van goud zijn, ja, dan zou ik even gaan kijken. Maar waarom komen zij in aanmerking voor een sociale huurwoning en ik niet? Kun jij dat eens uitleggen zodat ik het ook begrijp?
Ik denk namelijk dat je me verkeerd begrijpt en kun je mij 1 land noemen, als ik er naar toe zou moeten vluchten, een huis krijg aangeboden, en voorga op de oorspronkelijke bevolking?
en komen naar hier omdat ze denken dat de straten hier van goud zijn.

Dat is de tweede keer!
Wat is daar zuur aan, is het soms niet waar? En ook jij begrijpt het niet.
Probeer jij de wereld maar te redden maar je gaat van een koude kermis thuiskomen.
Zo moeilijk is het niet hoor. Ik gun ze ALLEMAAL een huis met een zwembad.
Zorg dan ook dat Nederlanders dat krijgen. Het is de overheid waar ik iets tegen heb.
Maar, ik ben geen socialist, bij lange na niet! Ik heb lange tijd over die muur in Berlijn staan turen toen die er nog stond, en nee dank je.
Geen socialisme voor mij, ik weet wat het is en doet.
Bekijk bijlage 5016
De mensen die lid zijn van dit forum hebben me heel goed geholpen, heel goed maar we gaan toch naar het einde van dit verhaal.
Ik gebruik geen drugs meer, heb veel hulp gehad van iedereen hier, en daar ben ik jullie heel erg dankbaar voor
maar er zijn dingen waar ik absoluut niet tegen kan.
Veel geluk allemaal en hartstikke bedankt voor alles, jullie hebben me echt geholpen!
Ik had nooit verwacht dat er zulke goede mensen op een drugsforum zouden zitten, nogmaals bedankt allemaal.
Ik ben weg.
Iedereen mag zijn mening hebben
Het is toch ook wel begrijpelijk dat als je een leven lang hard werkt en belasting betaalt en dan ziet dat anderen die hier nieuw zijn worden voorgetrokken op sommige gebieden, dat dat frustrerend is?Want alle buitenlanders wonen in Afrika, en komen naar hier omdat ze denken dat de straten hier van goud zijn. Kom zeg, wat een zurigheid. Je weet helemaal niet wat die mensen hebben doorgemaakt.
Ik vind hem vrij genuanceerd. Hij heeft niets tegen die mensen, maar hoe bepaalde dingen hier geregeld zijn. Beetje jammer dat er altijd zo op gesprongen wordt als mensen een wat politiek incorrecte mening hebben. Er moet gewoon ruimte zijn om dit soort frustraties te uiten vind ik.Ik wens je oprecht alle goeds maar ik vind dit echt zeer jammerlijke en kortzichtige statements. Je had je punt ook prima kunnen maken zonder deze uitspraken, niet waar?
@Syl heeft gelijk. Iedereen mag hier zijn mening hebben. We zijn een drugs forum en geen politiek forum. We zijn een forum van drugsgebruikers voor drugsgebruikers en we hebben hier vertegenwoordigers van het hele politieke spectrum. Als mods komen we in actie als je dealt, reclame maakt of disrespectvol omgaat met forumleden etc. Maar als mod zijn we ook gewoon lid van deze community en volgens mij moet dat ook gewoon kunnen. Ik ben net als alle anderen hier een drugsgebruiker die gefascineerd is door wat drugs met je kunnen doen. Daarnaast heb ik ook gewoon mijn eigen persoontje met mijn eigen politieke overtuiging. Als iemand dan iets zegt wat me tegen de borst stuit dan reageer ik daar als mens op en niet als mod.Sorry Syl,
Iedereen mag zijn mening hebben hier maar ik ben schijnbaar nogal zuur om dat ik een andere mening heb dan de mods.
En dat moeten de mods je toch even laten weten.
Nogmaals sorry maar ik ken dat dansje. Ruimschoots.
Ik ben daar niet zo goed in. Het spijt voor de rest van de mensen hier, Het ga jullie jullie goed.
Ik snap dat dat frustrerend kan zijn. Maar ook onze topic starter krijgt van alles terug van de belasting die hij heeft betaald. Bijvoorbeeld zijn uitkering nu. En hoe wil jij die nieuwe Nederlanders dan huisvesten? Het is niet alsof die familie hebben waar ze terecht kunnen. En wie zegt verder dat die nieuwe mensen geen belasting hebben betaald in hun eigen land?Het is toch ook wel begrijpelijk dat als je een leven lang hard werkt en belasting betaalt en dan ziet dat anderen die hier nieuw zijn worden voorgetrokken op sommige gebieden, dat dat frustrerend is?
Onze wetgeving en beleid zijn er op gericht mensen op te vangen die gevaar lopen in het eigen land. Mensen dus uit oorlogsgebieden of mensen die als christen, jood of homo vervolgd worden in het eigen land. Ik ben echt niet zo naief om te geloven dat daar geen economische vluchtelingen tussen zitten. Maar laten we niet net doen alsof onze grenzen openstaan voor iedereen want dat is gewoon onzin.Hoeveel mensen denk je zouden hier komen als we een arm land waren waar je helemaal niets kreeg? We zijn het rijke westen. Natuurlijk willen mensen hier voor een groot deel komen om die reden. Can you blame them... Dat betekent natuurlijk niet dat er ook niet mensen zijn die andere redenen hebben om hier te komen, waaronder vluchten van onderdrukking, etc.
Dat is wel even een belangrijke. En wat mij betreft kun je dat "iets" wel weglaten.hij spreekt het alleen iets lomper uit.
Ik lees dat niet terug in zijn berichten maar misschien heb ik iets gemist...Hij weet dat een vluchteling die echt gevlucht Is voor bv oorlog het heel zwaar heeft.
Nee!Ja ik vind het oneerlijk dat die buitenlandse vrouwen schijnbaar meer recht hebben dan mij
Maakt mij dit nu een racist???.
Ik weet niet of hij er hetzelfde over denkt als jij. Dat haal ik niet uit zijn tekst. Maar wat hij schrijft komt, in tegenstelling tot wat jij schrijft, lomp en respectloos over.Als je goed had geluisterd naar zijn uitleg had je begrepen dat hij er het zelfde over denkt als mij.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."