Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressief door cannabis of door leven?

Depressief door cannabis of door leven?

520 antwoorden
77 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Gefeliciteerd!!. :raisedhands2:
Wat super goed!!.
Ben echt trots op je en super blij voor je!. :handfist1: :handok1:
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Bad Karma zei:
Sollicitatie? Sollicitatie? Wat nou sollicitatie? Aan het werk! Dus stond ik vanmorgen al te boenen en schrobben. Het was druk. Had ik toch een tikkeltje verkeerd begrepen. Leuk familie bedrijf. Veel desktoppublishing (DTP). Ik begin rustig aan, kon zelf kiezen hoeveel ik wou werken. Omdat ik weinig energie heb en eigenlijk een kantoortijger ben, heb ik gekozen voor 6 uurtjes in de week, Maandag, Woensdag en Vrijdag van 10 tot 12. 2 uurtjes per dag wat ik langzaam kan opbouwen richting 9 uur per week. Oplopend naar 8 uur per dag maar dat kan toch een tijdje duren. Voorlopig contract voor drie maanden. Daarna contract voor een jaar. Ben beetje moe en heb verschrikkelijk trek in een joint nu. Ik sla toch maar even over. Uiterst sociale man die me heeft aangenomen.
Klik om te vergroten...

Hoppetee, onder de mensen, nuttig maken, paar centen verdienen. Mooie doorstart!

Trek omdat je dit proces als stress hebt ervaren en nu dit wil belonen?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bad Karma zei:
De reden hiervoor is dat statushouders (buitenlanders) voor gaan, die krijgen een urgentieverklaring gewoon in hun handen gedrukt terwijl ik hemel en aarde bewogen heb om aan zo'n ding te komen en eindig met niets. Het maakt me woedend!
Klik om te vergroten...
Ik begrijp dat je het op dit moment heel erg zwaar hebt. En daarvoor is op dit forum volgens mij ook heel veel begrip. Maar dat is nog steeds geen reden om je herhaaldelijk op een dergelijke manier te uiten naar onze nieuwe Nederlanders oftewel statushouders. Deze mensen hebben vaak ook heel veel ellende meegemaakt en hebben mogelijk meer gedaan om hier te komen en dus in aanmerking te komen dan hele dagen op de bank te blowen.

Ik hoop oprecht dat je in je huis kunt blijven, dat je die nieuwe baan krijgt en dat het in de toekomst beter met je gaat. Maar dit soort uitspraken zijn daarvoor echt niet nodig. Je dacht vroeger ook dat mensen in de bijstand niet willen werken. Nu weet je beter. Hopelijk lukt het je om ook met wat meer empathie naar onze statushouders te kijken. Als je zelf uit je land zou moeten vluchten zou je dat ook prettig vinden.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eik zei:
Deze mensen hebben vaak ook heel veel ellende meegemaakt en hebben mogelijk meer gedaan om hier te komen en dus in aanmerking te komen dan hele dagen op de bank te blowen.
Klik om te vergroten...

En nooit een cent belasting betaald! En dat neem ik hun niet kwalijk maar de overheid wel! De rechten die ze KRIJGEN heb ik dertig jaar voor moeten werken. En dan worden ze afgenomen...... En daarbij, ik heb ook nog een beetje mantelzorg gedaan. Sommige gemeenten geven daar een vergoeding voor, gewoon omdat het zwaar is. Palliatief terminale zorg (bij je eigen familie) gaat je niet in de koude kleren zitten en de meesten die dat doen zijn er voor opgeleid. Maar, buitenlanders hebben veel gedaan om hier te komen (?) en daarom krijgen ze een huis? Wat hebben ze precies gedaan dan?

Ik geef de meeste buitenlanders trouwens groot gelijk, als je in Afrika woont en je krijgt te horen dat hier de straten van goud zijn, ja, dan zou ik even gaan kijken. Maar waarom komen zij in aanmerking voor een sociale huurwoning en ik niet? Kun jij dat eens uitleggen zodat ik het ook begrijp?

Ik denk namelijk dat je me verkeerd begrijpt en kun je mij 1 land noemen, als ik er naar toe zou moeten vluchten, een huis krijg aangeboden, en voorga op de oorspronkelijke bevolking?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Maar is het niet fijn om te weten dat deze optie er is?
Klik om te vergroten...

Zeker fijn om te weten dat deze optie er is. En al zeker als je ervaren genoeg bent om op dergelijke wijze met tripmiddelen om te gaan. Die gesprekken met jezelf kunnen grote vooruitgang maken op bepaalde vlakken. Bij TS en zoals die ook aangeeft is dit gewoon geen optie of toch niet meteen in zijn toestand.
r
roesjunkieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bad Karma zei:
Mijn kleine geheimpje was dat ik, toen ik helemaal stopte met blowen een week of twee, drie geleden, met mezelf de afspraak maakte om op eerste Kerstdag een joint te kopen en op te roken. Degene die dit draadje gevolgd hebben weten misschien wel waarom. Ook zag ik het als een soort beloning voor het stoppen met blowen. Ik begin nu hevig te twijfelen, wat zal ik doen om de dag door te komen waar ik vreselijk tegenop zie? Een joint roken of niet?
Klik om te vergroten...

Precies dat heb ik twee jaar geleden gedaan nadat ik een half jaar was gestopt met blowen.

Ik zit een jointje te roken terwijl ik dit schrijf...
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#7
roesjunkie zei:
Precies dat heb ik twee jaar geleden gedaan nadat ik een half jaar was gestopt met blowen.
Ik zit een jointje te roken terwijl ik dit schrijf...
Klik om te vergroten...

Hartelijk dank voor dit korte verhaaltje, ik denk dat ik het maar bij een kerstkransje ga houden.....
Doe dat ook gewoon. Kan jouw het schelen!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Werd vanmorgen wakker na weer een zweterige nacht: "Eerst even naar toilet, glaasje koude melk (uiteraard) en dan een lekkere joint", waren mijn eerste gedachten zo'n beetje. Meteen daarop kwam ik bij mijn positieven: "wat denk jij nou, een joint? Ben je nou helemaal gek"? Maar die eerste gedachte vroeg in de morgen is degene die bij me blijft de hele dag weet ik uit ervaring. Niet dat het een 'craving' is hoor, heb eigenlijk helemaal niet zo'n trek in wiet. In mijn gedachten zie ik mezelf weer achter mijn pc zitten met lodderige oogjes, terwijl ik niets uitvoer en mezelf wijsmaak dat ik heel wat doe, of erger, ga doen. Ik ben uit bed gestapt en voor de zoveelste keer het beddengoed in de wasmachine gegooid. "Zo, nu een ontbijtje en dan een lekkere joint" dacht ik. "Shit eikel doe ff normaal, waar komt dat opeens vandaan"?

Zouden zulke gedachten zich later in de dag omzetten naar een 'craving', dacht ik. Ik ben bang van wel omdat ik nu nog steeds aan wiet denk. Gelukkig werd ik gisteren door Brijder gebeld en mijn intake gesprek bij Brijder stichting is naar voren gehaald. Vanmiddag heb ik mijn eerste intake i.p.v. 6 januari. Zweterig zit ik nu achter mijn pc dit te tikken terwijl het ene na het andere sjekkie er doorheen vliegt. Toch een soort van craving?

Het wordt ook steeds gekker, ik werd laatst wakker en had ongelooflijk trek in een gebraden kippenpoot, als ontbijt! Wat ben je toch een leip, dacht ik. Bleek ook wel omdat ik een half uurtje later een gebraden kippenpoot zat te eten, nogmaals, als ontbijt! Het was wel lekker. Zo geef je toch toe aan je neigingen, dacht ik. ook al is het een kippenpoot. Dat moet je niet meer doen. Voor hetzelfde geldt was het wiet geweest waar je aan toe gaf. Het gaat om de neiging die je hebt ongeacht wat dat dan ook is. Geef niet toe aan al je neigingen. Als ik dat wel had gedaan had ik nu een hele gebraden kip zitten wegwerken terwijl ik knetter stoned was.

Nu zit te te"chuparren" aan Chupa Chups om maar eens een Spaans werkwoord te verbasteren. Smaakt ook goed. Om 8 uur 's ochtends aan lolly's zitten zuigen heeft ook wel wat, is toch beter dan blowen. Zo probeer ik mijn gedachten maar te verzetten en mezelf bezig te houden.

Mijn dromen worden steeds heviger, lijkt het wel. Ik heb geen nachtmerries maar toch wel interessante dromen. Misschien omdat ik ze nooit herinneren kon en nu wel, weet het niet. Maar elke nacht wordt ik afgevuurd het universum in en maak heel wat mee. Hier en daar heb ik een erotische droom. Ik kan dat ook niet echt een nachtmerrie noemen. haha.

Zweten. Dromen die opspelen, vermoeidheid die inslaat als een bom, zou het kunnen dat je na enkele weken pas echt goed begint te "ontgiften" of is het einde in zicht? Ik hoop het laatste. Ik slaap niet meer dan vier uurtjes, ben dan klaarwakker, eet wat en zit een beetje te doen wat ik nu doe. Vervolgens wordt ik over een tijdje vreselijk moe en kan mijn ogen niet meer openhouden, zeker niet als ik 2 hele uren gewerkt heb. Het is belachelijk wat voor een slappe dweil ik geworden ben. Ik hoop deze narigheid snel achter me te laten.

Heeft iemand enig idee hoe lang dit duren gaat voor iemand die 25 jaar heeft geblowd, het laatste jaar hevig? Ben het eigenlijk wel een beetje zat!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bad Karma zei:
Hartelijk dank voor dit korte verhaaltje, ik denk dat ik het maar bij een kerstkransje ga houden.....
Doe dat ook gewoon. Kan jouw het schelen!
Klik om te vergroten...

Wat dacht je van een kippepootje.... 😁
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Bad Karma zei:
Heeft iemand enig idee hoe lang dit duren gaat voor iemand die 25 jaar heeft geblowd, het laatste jaar hevig? Ben het eigenlijk wel een beetje zat!
Klik om te vergroten...
Sommige zeggen dat je met 21 dagen een nieuwe gewoonte kan aanleren. Maar ik denk dat je na 6 tot 8 weken minder cravings zal krijgen. Je zal ook zoiezo jezelf moeten uitdagen om het te vervangen voor iets positiefs.

Jaja daar komt ie weer, misschien een gewoonte van maken om meteen na het ontbijt een wandeling te maken of te gaan mediteren.

Het zal je echt goed doen! Vooral nu het koud is buiten

In ieder geval de dag 'goed' beginnen. Geen ruimte overlaten voor verkeerde gedachten.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoe lang weet ik niet.

Maar ik weet wel: THC zit in je vet opgeslagen, dit komt langzaam los en kan een dry high veroorzaken. Dus zonder inname toch effect.
Die 'voorraad' raakt langzaam aan op. Dan kan je PAWS krijgen. Post Acute Withdrawl Syndrome.
Minder vaak cravings maar kortere en heftigere cravings.

Je krijgt minder vaak maar wel kortere en heftigere cravings.
Tot ze weg zijn.

Zo is mij verteld en zo heb ik het ook ervaren.

Wellicht had je die vanochtend?

EDIT: excuus, ik had het fout v.w.b. PAWS: https://www.jellinek.nl/vraag-antwoord/is-post-withdrawal-syndrome-paws/
Vergeet die term met betrekking tot cravings.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eik zei:
Ik begrijp dat je het op dit moment heel erg zwaar hebt. En daarvoor is op dit forum volgens mij ook heel veel begrip. Maar dat is nog steeds geen reden om je herhaaldelijk op een dergelijke manier te uiten naar onze nieuwe Nederlanders oftewel statushouders. Deze mensen hebben vaak ook heel veel ellende meegemaakt en hebben mogelijk meer gedaan om hier te komen en dus in aanmerking te komen dan hele dagen op de bank te blowen.

Ik hoop oprecht dat je in je huis kunt blijven, dat je die nieuwe baan krijgt en dat het in de toekomst beter met je gaat. Maar dit soort uitspraken zijn daarvoor echt niet nodig. Je dacht vroeger ook dat mensen in de bijstand niet willen werken. Nu weet je beter. Hopelijk lukt het je om ook met wat meer empathie naar onze statushouders te kijken. Als je zelf uit je land zou moeten vluchten zou je dat ook prettig vinden.
Klik om te vergroten...
Bad Karma zei:
En nooit een cent belasting betaald! En dat neem ik hun niet kwalijk maar de overheid wel! De rechten die ze KRIJGEN heb ik dertig jaar voor moeten werken. En dan worden ze afgenomen...... En daarbij, ik heb ook nog een beetje mantelzorg gedaan. Sommige gemeenten geven daar een vergoeding voor, gewoon omdat het zwaar is. Palliatief terminale zorg (bij je eigen familie) gaat je niet in de koude kleren zitten en de meesten die dat doen zijn er voor opgeleid. Maar, buitenlanders hebben veel gedaan om hier te komen (?) en daarom krijgen ze een huis? Wat hebben ze precies gedaan dan?

Ik geef de meeste buitenlanders trouwens groot gelijk, als je in Afrika woont en je krijgt te horen dat hier de straten van goud zijn, ja, dan zou ik even gaan kijken. Maar waarom komen zij in aanmerking voor een sociale huurwoning en ik niet? Kun jij dat eens uitleggen zodat ik het ook begrijp?

Ik denk namelijk dat je me verkeerd begrijpt en kun je mij 1 land noemen, als ik er naar toe zou moeten vluchten, een huis krijg aangeboden, en voorga op de oorspronkelijke bevolking?
Klik om te vergroten...

Want alle buitenlanders wonen in Afrika, en komen naar hier omdat ze denken dat de straten hier van goud zijn. Kom zeg, wat een zurigheid. Je weet helemaal niet wat die mensen hebben doorgemaakt.

Ik wens je oprecht alle goeds maar ik vind dit echt zeer jammerlijke en kortzichtige statements. Je had je punt ook prima kunnen maken zonder deze uitspraken, niet waar?
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Roze Olifant zei:
en komen naar hier omdat ze denken dat de straten hier van goud zijn.
Klik om te vergroten...


Dat is de tweede keer!

Wat is daar zuur aan, is het soms niet waar? En ook jij begrijpt het niet.
Probeer jij de wereld maar te redden maar je gaat van een koude kermis thuiskomen.
Zo moeilijk is het niet hoor. Ik gun ze ALLEMAAL een huis met een zwembad.
Zorg dan ook dat Nederlanders dat krijgen. Het is de overheid waar ik iets tegen heb.

Maar, ik ben geen socialist, bij lange na niet! Ik heb lange tijd over die muur in Berlijn staan turen toen die er nog stond, en nee dank je.
Geen socialisme voor mij, ik weet wat het is en doet.

Scan30003.JPG

De mensen die lid zijn van dit forum hebben me heel goed geholpen, heel goed maar we gaan toch naar het einde van dit verhaal.
Ik gebruik geen drugs meer, heb veel hulp gehad van iedereen hier, en daar ben ik jullie heel erg dankbaar voor
maar er zijn dingen waar ik absoluut niet tegen kan.

Veel geluk allemaal en hartstikke bedankt voor alles, jullie hebben me echt geholpen!
Ik had nooit verwacht dat er zulke goede mensen op een drugsforum zouden zitten, nogmaals bedankt allemaal.
Ik ben weg.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bad Karma zei:
Dat is de tweede keer!

Wat is daar zuur aan, is het soms niet waar? En ook jij begrijpt het niet.
Probeer jij de wereld maar te redden maar je gaat van een koude kermis thuiskomen.
Zo moeilijk is het niet hoor. Ik gun ze ALLEMAAL een huis met een zwembad.
Zorg dan ook dat Nederlanders dat krijgen. Het is de overheid waar ik iets tegen heb.

Maar, ik ben geen socialist, bij lange na niet! Ik heb lange tijd over die muur in Berlijn staan turen toen die er nog stond, en nee dank je.
Geen socialisme voor mij, ik weet wat het is en doet.

Bekijk bijlage 5016

De mensen die lid zijn van dit forum hebben me heel goed geholpen, heel goed maar we gaan toch naar het einde van dit verhaal.
Ik gebruik geen drugs meer, heb veel hulp gehad van iedereen hier, en daar ben ik jullie heel erg dankbaar voor
maar er zijn dingen waar ik absoluut niet tegen kan.

Veel geluk allemaal en hartstikke bedankt voor alles, jullie hebben me echt geholpen!
Ik had nooit verwacht dat er zulke goede mensen op een drugsforum zouden zitten, nogmaals bedankt allemaal.
Ik ben weg.
Klik om te vergroten...

Ik begrijp het niet omdat ik er anders over denk dan jij? Oké.

Overigens heb ik zelf ook vanalles aan te merken op de overheid. Maar ik vind dit soort generaliseringen gewoon wat onnodig.

Fijn dat je je hier verder gesteund hebt gevoeld. Daar gaat het om.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik vind het oprecht jammer dat je weg gaat.ik denk ook ondanks je geen drugs meer gebruikt je nog wel heel veel gehad zou hebben aan het forum.
Bv bij je verdere afkickproces en de dingen waar je misch nog tegen aan kan lopen.
Iedereen mag zijn mening hebben en je was al eerder aangesproken over dit feit.
Je hebt toen uitgelegd hoe jij het bedoeld.
Ongeacht wat andere vinden zou ik het top vinden als je gewoon blijft.
Weeg af voor jezelf wat belangrijker is voor jou, de adviezen en hulp die je gehad hebt of iemands mening.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Syl zei:
Iedereen mag zijn mening hebben
Klik om te vergroten...

Sorry Syl,
Iedereen mag zijn mening hebben hier maar ik ben schijnbaar nogal zuur om dat ik een andere mening heb dan de mods.
En dat moeten de mods je toch even laten weten.
Nogmaals sorry maar ik ken dat dansje. Ruimschoots.
Ik ben daar niet zo goed in. Het spijt voor de rest van de mensen hier, Het ga jullie jullie goed.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Roze Olifant zei:
Want alle buitenlanders wonen in Afrika, en komen naar hier omdat ze denken dat de straten hier van goud zijn. Kom zeg, wat een zurigheid. Je weet helemaal niet wat die mensen hebben doorgemaakt.
Klik om te vergroten...
Het is toch ook wel begrijpelijk dat als je een leven lang hard werkt en belasting betaalt en dan ziet dat anderen die hier nieuw zijn worden voorgetrokken op sommige gebieden, dat dat frustrerend is?

Hoeveel mensen denk je zouden hier komen als we een arm land waren waar je helemaal niets kreeg? We zijn het rijke westen. Natuurlijk willen mensen hier voor een groot deel komen om die reden. Can you blame them... Dat betekent natuurlijk niet dat er ook niet mensen zijn die andere redenen hebben om hier te komen, waaronder vluchten van onderdrukking, etc.

Roze Olifant zei:
Ik wens je oprecht alle goeds maar ik vind dit echt zeer jammerlijke en kortzichtige statements. Je had je punt ook prima kunnen maken zonder deze uitspraken, niet waar?
Klik om te vergroten...
Ik vind hem vrij genuanceerd. Hij heeft niets tegen die mensen, maar hoe bepaalde dingen hier geregeld zijn. Beetje jammer dat er altijd zo op gesprongen wordt als mensen een wat politiek incorrecte mening hebben. Er moet gewoon ruimte zijn om dit soort frustraties te uiten vind ik.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bad Karma zei:
Sorry Syl,
Iedereen mag zijn mening hebben hier maar ik ben schijnbaar nogal zuur om dat ik een andere mening heb dan de mods.
En dat moeten de mods je toch even laten weten.
Nogmaals sorry maar ik ken dat dansje. Ruimschoots.
Ik ben daar niet zo goed in. Het spijt voor de rest van de mensen hier, Het ga jullie jullie goed.
Klik om te vergroten...
@Syl heeft gelijk. Iedereen mag hier zijn mening hebben. We zijn een drugs forum en geen politiek forum. We zijn een forum van drugsgebruikers voor drugsgebruikers en we hebben hier vertegenwoordigers van het hele politieke spectrum. Als mods komen we in actie als je dealt, reclame maakt of disrespectvol omgaat met forumleden etc. Maar als mod zijn we ook gewoon lid van deze community en volgens mij moet dat ook gewoon kunnen. Ik ben net als alle anderen hier een drugsgebruiker die gefascineerd is door wat drugs met je kunnen doen. Daarnaast heb ik ook gewoon mijn eigen persoontje met mijn eigen politieke overtuiging. Als iemand dan iets zegt wat me tegen de borst stuit dan reageer ik daar als mens op en niet als mod.
Pas als de discussie respectloos of bedreigend lijkt te worden moet er als mod opgetreden worden.

Als Eik (niet als mod dus) wordt ik er droevig van dat er zo weinig begrip is in de samenleving voor groepen die net even wat meer hulp nodig hebben om het te redden. Er is weinig begrip voor drugsverslaafden en weinig begrip voor mensen met een bijstandsuitkering. Als ik hier dan lees dat een verslaafde in de bijstand hier de hulp zoekt en krijgt die hij nodig heeft ben ik trots op ons forum. Maar ik word er dan wel extra droevig van als diezelfde persoon zich continue negatief uitlaat over een andere groep die ook hulp nodig heeft. Wat moet iemand denken die uit oorlogsgebied is gevlucht, hier aankomt en met de nek aangekeken wordt door een drugsverslaafde die een uitkering krijgt? Kunnen juist deze groepen niet inzien dat ze beide kwetsbaar zijn en elkaar wat extra steun geven in plaats van elkaar af te vallen?

Mindless zei:
Het is toch ook wel begrijpelijk dat als je een leven lang hard werkt en belasting betaalt en dan ziet dat anderen die hier nieuw zijn worden voorgetrokken op sommige gebieden, dat dat frustrerend is?
Klik om te vergroten...
Ik snap dat dat frustrerend kan zijn. Maar ook onze topic starter krijgt van alles terug van de belasting die hij heeft betaald. Bijvoorbeeld zijn uitkering nu. En hoe wil jij die nieuwe Nederlanders dan huisvesten? Het is niet alsof die familie hebben waar ze terecht kunnen. En wie zegt verder dat die nieuwe mensen geen belasting hebben betaald in hun eigen land?

Mindless zei:
Hoeveel mensen denk je zouden hier komen als we een arm land waren waar je helemaal niets kreeg? We zijn het rijke westen. Natuurlijk willen mensen hier voor een groot deel komen om die reden. Can you blame them... Dat betekent natuurlijk niet dat er ook niet mensen zijn die andere redenen hebben om hier te komen, waaronder vluchten van onderdrukking, etc.
Klik om te vergroten...
Onze wetgeving en beleid zijn er op gericht mensen op te vangen die gevaar lopen in het eigen land. Mensen dus uit oorlogsgebieden of mensen die als christen, jood of homo vervolgd worden in het eigen land. Ik ben echt niet zo naief om te geloven dat daar geen economische vluchtelingen tussen zitten. Maar laten we niet net doen alsof onze grenzen openstaan voor iedereen want dat is gewoon onzin.

Ik ben zo vaak trots op dit forum omdat we een open-minded, funloving, top community hebben met een gedeelde passie. Maar hoe weinig begrip sommigen hier kunnen opbrengen voor een andere kwetsbare groep mensen die hulp nodig heeft vind ik echt bedroevend.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
"Bad Karma" heeft de eerste x dat hij aangesproken werd hierop uitleg gegeven.
Dat hij totaal niks tegen buitenlanders heeft maar vind dat de overheid bepaalde zaken niet correct behandeld.
Hij weet dat een vluchteling die echt gevlucht Is voor bv oorlog het heel zwaar heeft.
Hij voelt zich in de steek gelaten door de overheid en vraagt zich af waarom hij niet mee telt.
En ja zoals hij het zegt komt het mischien anders over
Als je iets verder erover verdiept over zijn situatie en gedachtengang zul je begrijpen hoe hij dit daadwerkelijk bedoeld.

Ik ben in 2015 gevlucht van mijn ex voor huiselijk geweld naar een vrouwenopvang.
Toen ik tijd later een eigen huisje kreeg is er voor mij inrichtingskosten aangevraagd bij gemeente.
Dit is om je gehele inboedel te kunnen aanschaffen.
De gemeente gaf mij €350 hiervoor en vond dat als het te weinig was ik maar handje bij fam op moest houden.
Ik heb geen contact meer met mijn fam en dat was bekend.
Ik zat in de opvang met bijna allemaal buitenlandse vrouwen die net in nl waren.
Kon super goed met ze overweg en heb er zelfs vriendschappen aan overgehouden.
Als ik dan bij zo'n vrouw uit de opvang op bezoek ga in haar nieuwe huis hangt daar een flat-screen aan de muur van €500.
Word er mij verteld dat ze €3000 inrichtingsgeld heeft gekregen.
Dan denk ik waarom krijgen die buitenlandse vrouwen zoveel en ik zo weinig.
Terwijl we precies hetzelfde allemaal moeten aanschaffen.
Waarom slaap ik op een geïmproviseerd bed en heeft ander gewoon alleen al tv aan muur hangen die duurder kost dat wat ik in totaal gekregen heb.

Ik vind dit niet kloppen en dit heeft niks te maken met dat ik iets tegen buitenlanders heb integendeel.
Ik had ook helemaal niks meer en moest ook alles maar dan ook alles weer aanschaffen.
Ik gun het die vriendin en heb totaal geen afkeer tegen haar.
Ik vind het onterecht van de overheid en gemeente.
Ik heb juist in de opvang kunnen ervaren hoe enorm behulpzaam deze buitenlandse vrouwen zijn.
Iedereen helpt elkaar en ookal konden we elkaar vaak niet verstaan met handgebaren Kwame we een heel eind.

Ja ik vind het oneerlijk dat die buitenlandse vrouwen schijnbaar meer recht hebben dan mij
Maakt mij dit nu een racist???.
Heb ik nu geen begrip voor hun situatie waar ze uitkomen?.
Nee ik heb respect voor al deze buitenlandse vrouwen stuk voor stuk.
Ik vind het niet eerlijk nogmaals van de overheid.
Dit is precies hoe "Bad Karma" erover denkt, hij spreekt het alleen iets lomper uit.

Ja hij heeft enorme frustraties maar ga zelf maar eens in zijn schoenen staan.
Als je goed had geluisterd naar zijn uitleg had je begrepen dat hij er het zelfde over denkt als mij.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#20
Helder bericht @Syl

Ik heb ook nergens gezegd dat er niets fout gaat. Zelf ben ik ook geen voorstander van positieve discriminatie. Maar
Syl zei:
hij spreekt het alleen iets lomper uit.
Klik om te vergroten...
Dat is wel even een belangrijke. En wat mij betreft kun je dat "iets" wel weglaten.

Syl zei:
Hij weet dat een vluchteling die echt gevlucht Is voor bv oorlog het heel zwaar heeft.
Klik om te vergroten...
Ik lees dat niet terug in zijn berichten maar misschien heb ik iets gemist...

Syl zei:
Ja ik vind het oneerlijk dat die buitenlandse vrouwen schijnbaar meer recht hebben dan mij
Maakt mij dit nu een racist???.
Klik om te vergroten...
Nee!

Syl zei:
Als je goed had geluisterd naar zijn uitleg had je begrepen dat hij er het zelfde over denkt als mij.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of hij er hetzelfde over denkt als jij. Dat haal ik niet uit zijn tekst. Maar wat hij schrijft komt, in tegenstelling tot wat jij schrijft, lomp en respectloos over.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1617181920...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."