Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressief door cannabis of door leven?

Depressief door cannabis of door leven?

520 antwoorden
80 weergaven
18-5-2026
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Maandag naar de GGZ.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#2
Bad Karma zei:
Ja, ik nu dus ook. Ik snak al een jaar naar een bak koffie, was totaal kwijt dat er in de kast een koffiezetapparaat stond.
Drink nu "bakkie rechtop in je maag".
Klik om te vergroten...
Ik heb ook nog zo'n apparaat staan in een doos, ben overgestapt op oplos espresso in de ochtend :mouthzip:

Nou, geniet van je bakkie, smaakt ie? Proost!

Oh en hey, je bent nog online. Je zou tot de 23e sowieso internet hebben toch?! Maar het lijkt erop dat het internetgebeuren goed is gekomen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik zet gewoon. Gewone koffie, roodmerk van onze ouwe Douwe.
Geen Senseo, nee. Gewoon 4 eetlepels. In het filter, en dan kokend water erop gieten, driekwart liter.
Dat is mijn recept. En....uitstekend van smaak. Plus gehalte werkzame upper!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Purplext zei:
Je zou tot de 23e sowieso internet hebben toch?!
Klik om te vergroten...

Helemaal vergeten, ik had een foutje gemaakt. Ik heb zo bij zo internet tot de 30e. De 23e moest mijn eerste betaling binnen zijn. Ondertussen heeft de schulddienstverlening contact opgenomen met Ziggo en een voorstel neergelegd, als ik het goed begrijp, en daar is nog geen antwoord op gekomen....


Legio Patria Nostra zei:
Gewone koffie, roodmerk van onze ouwe Douwe.
Klik om te vergroten...

Ik drink nu een lekker bakkie. Gewone ouderwetse koffie. Lekker. Zo een kerstfilmpje opzetten, met dank aan @Syl , die is lekker uit eten en een pizza aan het wegwerken. Stomme ik was er van overtuigd geraakt dat ik geen koffiezetapparaat meer had. Vergeten tijdens het leeghalen van mijn ouders huis jaartje geleden. Fout. Heb er twee in de kast staan. Blowen hè! Niet zo best geweest voor mijn korte termijn geheugen.....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Nee. NIET zo goed voor: je korte termijn geheugen, je lange termijn geheugen, je rijvaardigheid, je verwerking van gebeurtenissen, je portemonnee, je...enz.
Achteraf gezien is deze drug voor mij eigenlijk sowieso nooit zo goed geweest. Behalve dan je eetlust.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Legio Patria Nostra zei:
Nee. NIET zo goed voor: je korte termijn geheugen, je lange termijn geheugen
Klik om te vergroten...

Met mijn lange termijn geheugen heb ik nooit problemen gehad, ik kan me dingen herinneren waarvan mijn vrienden van vroeger zeggen: "hoe is het mogelijk dat je dat nog weet." "Omdat ik het moet doen met mijn lange termijn geheugen, welk korte termijn geheugen, waar heb je het over?"
Je moet/moest me dan ook niet vragen wat ik een week tevoren gedaan heb/had".

Zit me trouwens na twee bakken koffie en bij 21 graden helemaal de pokken te zweten, is dat normaal?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nou.....normaal....21 graden is voor mij te warm, en. Hoe groot zijn die koffiekoppen qua inhoud?
En:. Hoe sterk heb je de koffie gezet?
Allemaal factoren die van invloed zijn.

Neem daarbij dezelfdezwaar depristemming die mij altijd ten deel valt op kerstavond, de kerstdagen en oudejaarsavond, nou, dan ben je aardig op weg!
Ik heb zeer, zeer veel meegemaakt in deze tijd, en de tijd die hierdoor ontstaan is.
Dus, ik ben al blij, als het bij de koffie blijft.
Ik heb expres geen 2fdck ingeslagen.
Nu moeten bij mij de tanden en kiezen op elkaar.
Bah, wat een kuttijd is dit.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Legio Patria Nostra zei:
Bah, wat een kuttijd is dit.
Klik om te vergroten...

Ik probeer er altijd rond deze tijd het beste er van te maken, maar vanavond..... Rap buurman heeft zijn huis alweer gevuld met losers en ik verwacht weer een zooitje teringherrie vanavond. ik zit nu ook maar alleen maar heb tenminste nog wat aandacht van @Syl , die me overigens heel goed bij staat. Ik ken je niet persoonlijk maar aan je naam te zien ben je trouw aan het legioen. Mocht dat zo zijn, dan heb je veel meer meegemaakt dan een beetje blowen....Daar kan ik dan alleen maar naar raden. Mocht je de doelstelling van je naam gebruiken als 'slogan' dan nog zegt dat aardig wat..... Sterkte man! En zoals je zelf zegt: "Hou vol".

Eh ja, heb teveel koffie gedronken (4 mokken, sterk) ik blijf tenminste wakker nu.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Thnx. Er zijn gelukkig nog mensen die met elkaar meedenken!
Ja. Trouw aan het Legioen. Dat word je na enige tijd. Ook al is het lange tijd terug
Een soort nieuw vaderland, nietwaar...als je wat wil meemaken in je leven, succes gegarandeerd! *Als je er slaagt) maar ook daar voor mij: het wordt óók daar gevierd...
Aangezien in deze tijd mijn leven in elkaar stortte, zal deze tijd zeer waarschijnlijk a l t i j d wel lastig blijven....
Kerstmis? Noel? Mais non, nes't ce pas pour mois....fini! merci beacoup! J'ai deteste le temps....bAh!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Space Criminal zei:
wat zijn nu je intenties?
Klik om te vergroten...

Ik weet het niet. Je hebt gelijk dat ik eerst maar eens moet gaan opschrijven wat ik heb gedaan en waarom. Al is het maar om in de toekomst dit soort situaties te voorkomen. Voor de rest kan ik je geen antwoord geven, ben op dit moment te emotioneel en niet erg rationeel. Over enkele dagen hoop ik dat ik dit beter onder woorden kan brengen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je door haar met dit soort reacties te plaatsen, wat gebeurt er dan op En in de hersenpan v aan een vrouw??
Ik voel me KUT. Ok heb het verpest en o jee. Wat moet ik nou
Dan bereik je in ieder geval een zeer zekere reactie..wil je deze weten, dan zet ik hem hier neer..
Wat men zaait, dat kan je oogsten...Je zaait ongenoegen,nee zult oogsten: minachting

En als je dan toch weer terug wilt de blowerscene in, wel, dan verlies je jouw RESPECT. Arm juist dat is ook ooooooo zo belangrijk voor een man .
Als je in je eigen ellende blijft rondwandelen, dan verlies je al l e. Respect. Ja. Wil je dat?
Man. Je gaat af als een reiger!!! Dit wil je toch niet....vooruit kerel!
Verman je en laat zien, wat je waard bent!
Vecht ervoor! Dan kweek je juist respect!!!
Val niet terug tussen die Losers. Nee!
Wees een KEREL. dat kan je nu laten zien!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Heeeeeel
Goed advies!!! DOEN, DUS
Straks zit je weer te hoesten en te proesten,en daarna, als het uitgewerkt is. Nou. Hoe ontzettend ellendig voel jij je d a n?? Zeg dat zelf maar....vermannen, en doorbijten! Des te trotser mag je dan zijn! Want dan laatjezien, dat je een volwassen kerel met ballen bent!!
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Bad Karma zei:
Ik weet het niet. Je hebt gelijk dat ik eerst maar eens moet gaan opschrijven wat ik heb gedaan en waarom. Al is het maar om in de toekomst dit soort situaties te voorkomen. Voor de rest kan ik je geen antwoord geven, ben op dit moment te emotioneel en niet erg rationeel. Over enkele dagen hoop ik dat ik dit beter onder woorden kan brengen.
Klik om te vergroten...
Opschrijven wat je verhaal is werkt voor mij heel goed om de situatie in perspectief te plaatsen en een plekje te geven. Zo ruim je letterlijk de situatie en je gevoel een beetje op. Zodra je ziet waar je eigen fout zit herken je je eigen valkuilen. Dat zijn vaak de lessen wanneer iemand die je dierbaar is met een conflict uit je leven verdwijnt. Ik ben me na m'n laatste relatie veel meer bewust van meerdere valkuilen waar ik in een volgende relatie anders mee om zal gaan. En of het nu een vriendschap betreft of partnerschap, alle waardevolle mensen reflecteren jouw gedrag op een bepaalde manier op jou terug. Hoe fout de ander soms ook is, jij hebt gekozen om deze persoon in je leven te laten en er waarde aan te hechten, en uiteindelijk op een bepaalde manier mee om te gaan. Dus het gevoel wat je nu ervaart hoor dan bij het verliezen van de ander. Hoe pijnlijk dit ook kan zijn, er komen altijd nieuwe mensen op je pad. Daarvoor heb je zelf genoeg keuzes. Keuzes maken je omgeving. Hoe moeilijk het soms ook lijkt om door de situatie waarin je nu zit een uitweg te vinden, hij bestaat echt! Ook voor jou
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb niet geblowd en ben het ook niet meer van plan. Ik ben broodnuchter. Bedankt iedereen, voor de zoveelste keer! Jullie weten dondergoed hoe je iemand van het blowen afhoudt. Top. Jullie zijn geweldig.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed gedaan. Niet gedaan, dus!
Dat is al een teken van sterkte.
Met nu te gaan dempen schiet je 0.00 op.
En dan is straks ook nog eens je portemonnee leeg...
Verman je. Schrijf het van je af, en doe dan dit: met een ritueel afscheid nemen van al dat schrijven, bv door het te verbranden. Op het juiste moment natuurlijk.
Toen ik mijn relatie van 5 en een half jaar verloor , dook ik ook helemaal de blowers scène in.
Want ik wilde haar ook laten zien. Hoe ontzettend stuk ik ervan was. Ooooo wat was ik zielig....
Wat ik met dit gedrag te vertonen terugkreeg, dat was een volkomen minachting. Ze was er nu nog veel meer overtuigd van, dat ze er goed aan gedaan had met mij in te ruilen!
(En ze had zo nog gelijk, óók)

Het tonen van dit soort softie gedrag werkt volkomen averechts, geloof me.
Vrouwen willen geen slappe, zielige schlemiel zien, en al helemaal niet als partner!
En dan lekker blijven rondwentelen in je eigen ellende, plus die cannabis....Nou, juist dit spul maakt, dat je er al helemaal niet overheen komt, dat kan ik je wel zeggen!
Je verliest gewoon alle respect. Ja.
Dat wil je toch niet. Nee.
Laat nou maar zien, dat je een vent met kloten bent!
Dat doe je niet, door weer terug te vallen met dat wiet roken...welnee. Dit zou juist dom zijn. Uiterst dom, zelfs.
En dit weet je zelf ook, BK.

Je gaat zien, dat je er over een week veranderde in staat, dan nu.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Legio Patria Nostra zei:
Wat men zaait, dat kan je oogsten...Je zaait ongenoegen,nee zult oogsten: minachting
Klik om te vergroten...

Daar ben ik me terdege van bewust. Nee, blowen heb ik niet gedaan en zal ik niet meer doen! Dat is echt wel voorbij. Maar een paar uurtjes zwelgen in zelfmedelijden mag toch wel. Verdomme, ik ben een geweldig persoon in mijn leven kwijt. Het is jammer wat er gebeurt is, maar ik zal toch ook verder moeten. En dat zal ik ook doen. Ik kan het me gewoonweg niet veroorloven om weer in een gat te vallen en stil te blijven staan.

Daarbij, èèn van de belangrijkste eigenschappen die ik aan een relatie, vriend of vriendin stel is, ben je in staat om iemand te vergeven. We maken allemaal wel eens stomme fouten of doen iets waar we niet bij nadenken. Allemaal. Mensen die niet in staat zijn om anderen iets te vergeven als ze iets stoms hebben gedaan wil ik liever niet om me heen hebben en laat ik het liefst achter me. Ik kan me trouwens niet voorstellen dat @Syl iemand is die wrok blijft koesteren.

Ze is ontzettend lief voor me geweest, ze is heel erg belangrijk geweest voor me bij het stoppen met blowen en heeft me op geweldige wijze door die donkere kerstdagen heen geholpen. Nooit had ik durven dromen dat ik zo iemand op een forum voor drugs zou tegenkomen. Dikke vette respect voor haar en dat maal tien. Wat dat betreft kan ze bij mij niet en nooit meer stuk, maar, mocht ze niet in staat iemand te vergeven voor zijn stomme uitspraken dan wordt ik achterdochtig en verlies mijn vertrouwen.

Nogmaals, ik denk dat ze zo helemaal niet is, ze komt over als een echte lieverd die het beste met iedereen voor heeft, Nou ja, bijna iedereen. Wat zij heeft meegemaakt in haar leven daar verbleekt een beetje blowen bij. Echt. Daarentegen heb ik haar nog nooit in levende lijve ontmoet. Ik kan dus ook niet beweren dat ik haar goed ken. Mocht ze kwaad blijven dan zal het voor mij in in ieder geval een heel stuk makkelijker zijn om afscheid te nemen.

In èèn van je eerdere berichten zei je dat als mensen psychische problemen hebben ze al helemaal geen relatie of in dit geval vriendschap moeten aangaan omdat het toch voor 95% stuk zal lopen. Ik kan niet anders dan dat volledig beamen. Als ik eerlijk ben, zo denk ik er ook over. Hoe moeilijk ik het daar ook mee heb.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Bad Karma zei:
Ik heb niet geblowd en ben het ook niet meer van plan. Ik ben broodnuchter. Bedankt iedereen, voor de zoveelste keer! Jullie weten dondergoed hoe je iemand van het blowen afhoudt. Top. Jullie zijn geweldig.
Klik om te vergroten...
Kijk!

En niet toegeven op de moeilijkste momenten telt extra zwaar hè! Ik zie dat als de diepere wortels van een verslaving die dan aangepakt worden.

Je kunt trots op jezelf zijn :grin: :thumbsup:
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Legio Patria Nostra zei:
Door alle bezuinigingen is de wachttijd buiten iedere proporties.
Klik om te vergroten...

Mocht het hetzelfde gaan als bij Brijder verslavingszorg waar ook een wachtlijst was van enkele maanden dan heb ik nu al zoiets van; Fuck it, ik doe het zelf wel. Uiteindelijk is het toch ook gelukt om te stoppen met blowen en er zijn mensen die je kunnen bijstaan maar je zal het toch zelf moeten doen. Ik hoop maar dat ik dan met die instelling van mijn depressiviteit af kan komen en anders zit er niets anders op dan wachten tot ik bij een "peut" onder behandeling kan.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bij deze reageer eenmalig op deze topic.
Normaal gesproken zou ik dit niet op deze manier doen in een topic.
Ik vind dat dit iets persoonlijk is tussen bk en mij.
Dat hij er toch voor kiest om dit hier te delen omdat hij steun zoekt in zijn emoties hierin kan ik dan begrijpen.
Het feit dat je deze post begint met de woorden dat je woest bent op me en maar blijft herhalen dat je maar niet begrijpt waarom ik het contact verbrak vind ik dan ook raar.

Het feit dat jij laatst het contact wou verbreken, vond ik niet netjes van je.
Wat vond ik er niet netjes aan?.
Nou het feit dat ik er al die tijd voor je ben we 2 volwassen mensen zijn en je dit had kunnen bespreken in een 1 op 1 gesprek.
Niet een bericht sturen met de woorden dat je me verwijderd uit je leven.
Als je me 1 op 1 had gezegd dat je dat graag wou ben ik de laatste die je daar in zou belemmeren.
Daarbij stuurde je me smiddags een bericht dat je knetter stoned was.
Ondanks mijn gevoel wat ik had nog over jouw eerste bericht heb ik jou gesteund hierin.
Heb je gezegd dat het geen schande is dat je terugval hebt gehad, als je je nu maar wel weer weet te herpakken.
Heb je gezegd rustig aan te doen en me op hoogte te houden.
S avonds toen je weer wat helderder was zei je dat ik me niet zo veel moest aantrekken van dat bericht enz enz.

Het ging de laatste tijd al niet zo goed tussen ons.
Jij kon woest worden op me omdat ik het woordje "naar" zei terwijl dat gene voor jou bij lange na niet naar was maar echt verschrikkelijk.
Ik kreeg te horen dat je moest afkoelen, zo woest was je op me.
En het was maar beter dat je ff niet eerlijk tegen me ging zijn want dan had ik aan 1 zakdoekje niet genoeg.(vind dit nogal heftige uitspraken)
Paar uur later ben je weer afgekoeld en was het weer allemaal niet zo bedoeld en moet ik het me allemaal niet zo aantrekken.
Steeds werd je boos en na paar uur moest ik het me weer niet aantrekken.
Dit was voor mij ff de druppel, en ik gaf jou gisterochtend aan dat ik de komende 3 dagen ff geen contact met je zou opnemen omdat ik even wat rust in mijn hoofd moest creëren.
Dat ik maandag weer contact met je zou opnemen.
Ik verbrak dus helemaal niet ons contact zoals jij beweerd maar ik laste een 3 daagse pauze in.
Na 24/7 er voor jou te zijn geweest dag in dag uit koos ik nu even voor mezelf omdat ik er zelf aan onder door ging door jouw gedrag.
Ipv dat je me gewoon vroeg waarom ik even 3 dagen geen contact wou ging je me direct schofterig berichten sturen en me uitschelden!!!.
Hierop heb ik je gelijk verwijderd uit mijn Facebook en geblokkeerd overal.

We zijn 2 volwassen mensen en je kunt overal met me over praten.
Ik heb voor enorm veel dingen begrip en ook ben ik echt wel vergeving gezint.
Heb je de afgelopen tijd enorm veel vergeven van wat eigenlijk buitensporig gedrag was.
Het feit dat je een vrouw die zoveel voor je gedaan heeft zulke schofterig berichten stuurt en uitscheld heb ik geen woorden voor.
Dit gaat mijn grens ver te buiten.

Nog even voor de duidelijkheid:

-ik ben geestelijk en lichamelijk mishandeld door mijn ouders.
-ik ben geestelijk en lichamelijk mishandeld door mijn ex.
-ik heb in een blijf van mijn lijf huis gezeten.
-heb ptss en leef iedere dag 24/7 in angst dat me ex voor mijn deur staat om zijn klus af te maken.
-slik antidepressiva omdat ik een depressie heb.
-ik heb geen contact meer met mijn oudste kind omdat die is gehersenspoeld door mijn ex.
-en ook ik bk heb net als jouw geen familie om op terug te vallen of vrienden.
-8 jaar zwaar verslaafd geweest speed en nu 10 mnd clean.
Daarnaast heb ik nog een dochter bij me wonen van 18 waar ik ondanks mijn eigen shit met alle liefde voor zorg.

Ondanks dit alles waar ik mee heb te dealen bk was ik er voor jou!!.
Ik was er 24/7 voor je en zelfs met je stemmingswisselingen en feit dat je gedrag vertoonde wat te ver ging.
Ik ben mijn hele leven lang gekleineerd, mishandeld en zonder enige vorm van respect behandeld.
Ik heb mijn hele leven moeten vechten.
Ik heb nu trauma therapie, doe hard mijn best ondanks mijn vermoeidheid om clean te blijven en probeer ondanks mijn depressie weer een leven op te bouwen.
Ik kan je nog zo diep hebben zitten bk, niemand maar dan ook niemand scheld mij uit en stuurt mij zulke schofterig berichten!.
Ik heb niet zo hard gestreden om te staan waar ik nu sta om iemand weer de grens over te laten gaan.

Iedereen mag denken van me wat die wil.
Ik kan mezelf in de spiegel aan kijken en ben trots op mezelf dat ik ondanks mij dat nooit geleerd is ik mijn grens heb weten aan te geven.

Dit is alles wat ik er over ga zeggen en ik ga ook niet reageren op reacties.
Nogmaals normaal gesproken zou ik dit niet op deze manier doen maar aangezien je deze topic zelf begonnen bent.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Beste @Syl

Ik zou op je bericht in kunnen gaan, wat ik maar niet zal doen. Ik wacht wel af.


Legio Patria Nostra zei:
Ik hoop voor BK óók.
Klik om te vergroten...

Glashelder.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1213141516...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."