Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressief door cannabis of door leven?

Depressief door cannabis of door leven?

520 antwoorden
77 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je zult zo bij zo ergens ingeschreven moeten staan.
Als je op straat leefd ben je je uitkering kwijt, mocht je die dan nog hebben.
Ik zou ook geen oog dicht doen wetende dat bad karma snachts buiten slaapt.
En dat gaan we ook niet doen bad karma!!!
Ik kom je persoonlijk opzoeken om je van de straat dan af te halen.
Er lopen genoeg gestoorden rond en je veiligheid gaat voor alles.

Het is momenteel gewoon ff te veel alles bij elkaar.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
daarna sta je misschien al bovenaan voor een sociale huurwoning in je stad.
Klik om te vergroten...

Ik had begrepen dat als je een woning accepteert je zeg maar weer vanaf nul beginnen moet met inschrijving, is dat niet zo? Van woning toewijzing en woonservice weet ik eigenlijk helemaal niets. heb me er ook nooit in verdiept Af en toe reageerde ik op een woning maar zag dan dat ik er nog helemaal niet voor in aanmerking kwam en gaf dan meer weer op. Nu echter begint te tijd te dringen en heb nog minder dan een jaar.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bad Karma zei:
Ik had begrepen dat als je een woning accepteert je zeg maar weer vanaf nul beginnen moet met inschrijving, is dat niet zo? Van woning toewijzing en woonservice weet ik eigenlijk helemaal niets. heb me er ook nooit in verdiept Af en toe reageerde ik op een woning maar zag dan dat ik er nog helemaal niet voor in aanmerking kwam en gaf dan meer weer op. Nu echter begint te tijd te dringen en heb nog minder dan een jaar.
Klik om te vergroten...
Ja, maar daarom zou je ook eerst even particulier moeten huren (eventueel buiten je stad). Zodat je in de tussentijd nog verder kunt stijgen in de wachtrij voor een sociale huurwoning in je stad.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Syl zei:
Er lopen genoeg gestoorden rond en je veiligheid gaat voor alles.
Klik om te vergroten...

Dank je Syl. En ach, misschien ben ik tegen die tijd wel de meest gestoorde die er rond loopt.

Syl zei:
Ik kom je persoonlijk opzoeken om je van de straat dan af te halen.
Klik om te vergroten...

Hahaha, dat is de tweede keer dat ik je in mijn gedachten op je scootertje zie komen aanblèren.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Ja, maar daarom zou je ook eerst even particulier moeten huren (eventueel buiten je stad). Zodat je in de tussentijd nog verder kunt stijgen in de wachtrij voor een sociale huurwoning in je stad.
Klik om te vergroten...

Denk niet dat als bad karma in schuldsanering zit hij particulier kan huren.
Vaak vragen ze ook borg en niet bij iedere particuliere verhuurder heb je nog recht op huurtoeslag.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bad Karma zei:
Dank je Syl. En ach, misschien ben ik tegen die tijd wel de meest gestoorde die er rond loopt.



Hahaha, dat is de tweede keer dat ik je in mijn gedachten op je scootertje zie komen aanblèren.
Klik om te vergroten...


Je weet ik ben er gek genoeg voor!!! 🤣🤣🤣
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Syl zei:
Denk niet dat als bad karma in schuldsanering zit hij particulier kan huren.
Vaak vragen ze ook borg en niet bij iedere particuliere verhuurder heb je nog recht op huurtoeslag.
Klik om te vergroten...
Niet aan gedacht...

Maar er moet toch een of ander vangnet zijn. Ze kunnen je toch niet gewoon op straat laten leven in Nederland...
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Niet aan gedacht...

Maar er moet toch een of ander vangnet zijn. Ze kunnen je toch niet gewoon op straat laten leven in Nederland...
Klik om te vergroten...

Schijnbaar wel...
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
maar daarom zou je ook eerst even particulier moeten huren
Klik om te vergroten...

Is in mijn stad en mijn regio niet te betalen, een woning gaat ver over de €1000,- , alleen al een kamer huren is al duurder dan €500,-
Het is hier heel erg duur geworden de laatste paar jaar (randstad) en de meeste mensen hier spreken er schande van.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Ze kunnen je toch niet gewoon op straat laten leven in Nederland
Klik om te vergroten...

Dat kunnen 'ze' heel goed en doen het ook! En dan nog te bedenken wat er met je huisraad gebeurt. Kranten staan er soms vol van....
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bad Karma zei:
Is in mijn stad en mijn regio niet te betalen, een woning gaat ver over de €1000,- , alleen al een kamer huren is al duurder dan €500,-
Het is hier heel erg duur geworden de laatste paar jaar (randstad) en de meeste mensen hier spreken er schande van.
Klik om te vergroten...
Dat geloof ik zeker, maar dan komt het er dus op neer dat je het dus (tijdelijk) buiten die regio moet gaan zoeken. Tenminste, als je een dak boven je hoofd wilt. Hier bijvoorbeeld (Friesland) heb je voor 500 euro een ruim appartement als je niet per se ergens in het centrum van een stad wilt wonen. Voor nog een stuk minder geld heb je een klein appartement als je goed zoekt. Ik weet het, velen willen hier of op andere plekken in NL nog niet dood gevonden worden (zeggen ze), maar is op straat zwerven écht beter dan ergens wonen wat niet je eerste keus is, maar waar je tenminste een dak boven je hoofd hebt?

Maar ik zie dat het alsnog dus problematisch wordt om te kunnen huren vanuit jouw situatie. Ik weet het dan ook niet man... :( Is er niet een of andere opvang of iets dergelijks?
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Is er niet een of andere opvang of iets dergelijks?
Klik om te vergroten...

Ja, er is hier daklozenopvang, maar dan kom je tussen verslaafden, alcoholisten en nog veel erger te zitten......
Dat gaat ook niet goed....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Natuurlijk.
Deze ellende wens ik alleen diegenen toe, die het voorrecht hebben gesmaakt, door in mijn zwarte boekje terecht te zijn gekomen.
Niemand anders. Echt niemand.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bad Karma zei:
Ja, er is hier daklozenopvang, maar dan kom je tussen verslaafden, alcoholisten en nog veel erger te zitten......
Dat gaat ook niet goed....
Klik om te vergroten...
Nee dat is ook verre van ideaal...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maar, op enig moment zullen er keuzes moeten worden gemaakt.
In de zaak van Karma: kiezen uit de minst kwade .
Hij moet absoluut van de straat wegblijven, m.a.w. hij moet een dak boven zijn hoofd hebben.
Betaalbaar voor hem.
Dan: hij moet te eten hebben. Daar wordt aan gewerkt las ik.
Hij moet op zijn minst " leefgeld" krijgen.
Ik weet niet hoe hij er nu voor staat.
Maar nu: moet hij buiten zijn geliefde woonregio een plek accepteren, of niet? Al of niet tijdelijk?
Hoe kan zijn leefgeld goed geregeld worden? Wat is acceptabel?
Kortom, er moet nog veel geregeld worden....en, gekozen worden.
Karma: maak de juiste keuzes en whatever you do: Don 't go to the Goddammned coffeeshops!!
Sterkte! En
Je bent verrekte goed bezig!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Legio Patria Nostra zei:
Je bent verrekte goed bezig!
Klik om te vergroten...

Maakt niet uit! Ik word met de dag meer woedend en mijn woede richt zich op onze, maar niet de mijne, machiavelliaanse "burgervader".

Als je urgentie nodig hebt in deze stad nodig hebt wordt je verteld dat het: "niet hebben van een woning geen reden is voor urgentie" maar dat je het kan
proberen bij het vierdehuis.nl. Dat is me letterlijk gezegd in 2014. Kijk je daar op de website dat zie al meteen dat het vierde huis niets doet voor mijn gemeente.
Ze werken niet voor mijn gemeente. En, ik zie een heleboel statushouders (daar gaan we weer) die ook geen huis hebben maar dan opeens gaat die regel niet op. Over gemeentelijke herstructurering of simpelweg omvolking gesproken....

Zes jaar (!) ben ik nu bezig met het krijgen van een woning. Woedend ben ik. En dat zal echt niet afnemen, sterker, mijn woede zal alleen maar toenemen.
Je wordt uit je eigen gemeente/stad weggejaagd door zo'n psychopaat van een burgemeester. Kots en kotsmisselijk wordt je er van. Ik probeer er alles aan te doen om mijn leven te verbeteren. En als je dan kijkt op woonservice.nl en je ziet dat je nauwelijks vooruitgekomen gekomen bent in zes jaar tijd, fucking zes jaar! Het is gewoon een zoethoudertje anders niets.

Nee, zolang je maar wel je ouders verzorgd als mantelzorger en ze dood ziet gaan voor je ogen omdat de zorg te duur geworden is. Maar o wee als je beroep doet op een urgentieverklaring voor een sociale huurwoning. Onze burgemeester die nog nooit een dag van zijn leven gewerkt heeft, leeft van het belastinggeld wat wij met z'n allen moeten opbrengen en meneertje leeft er goed van hoor (!) beschikt wel even dat niet in je eigen stad kan blijven wonen. En je hebt het maar te slikken als burger zijnde.

1001 redenen hebben ze om urgentie te weigeren waarvan de in bold geschreven hierboven de meest belachelijke is. Ziek ziek ziek ben ik er van.
Sorry voor mijn uitbarsting maar ik laat me niet wegjagen uit mijn eigen stad zonder mezelf te verzetten, ik behoor niet tot de sheeple die slaafs en volgzaam doen wat anderen hun vertellen. Ik verdom het!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dit is logisch. Als je Als het lam, dat gedwee naar het hakblok loopt, je overgeeft aan de verduivelde bureaucratie, dan zal je zeer waarschijnlijk daar de rest van je leven last van blijven houden. Ja. Tenminste, dat geldt dan voor mij.
Dit nu terzijde, het gaat om Karma in dit thread, niet om mij, verder even dit:
er is wel 1 passende Chinese wijsheid in deze strijd die zegt:
"Ken uzelf en ken uw vijand u zult in geen honderd veldslagen de verliezer zijn."
In de karmakwestie zogezegd is het wel zeer frustrerend om tegen al die dikke muren van gewapend schokbeton te moeten botsen, op een gegeven moment weet je niet meer, waar, en bij wie te moeten beginnen.
Vraag aan karma.
Wie heb je nu als hulp?
Heb je enige hulp?
Aangezien deze kwestie mij raakt, ga ik erover meedenken nu.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Legio Patria Nostra zei:
Ik kan je wel zeggen dat déze gebeurtenis mij tot op de dag van vandaag nog steeds verdriet doet.
Klik om te vergroten...

Dat kan ik heel goed geloven! Het is ook niet niets, dat een diertje wat je zo lief hebt opvoed en een beter leventje geeft en dat er dan zoiets gebeurt, om van te walgen. ik zou er gek van worden! Dat is veel en veel erger dan je hondje vredig laten inslapen. Verschrikkelijk. ik voel met je mee! Dat zijn van die dingen die je nooit meer vergeten zal. Wat een uitermate ellendige gebeurtenis!

Er bestaan ongelooflijke klootzakken op deze wereld en soms besef ik me nog niet, met mijn 54 jaar, wat voor een ongelooflijke grote hufters het zijn, ze laten mijn bloed koken!

S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
Bad karma, jouw woede, machteloosheid en frustraties zijn meer dan goed te begrijpen.
Probeer hoe moeilijk ook afleiding te zoeken.
Deze woede gaat je uiteindelijk de kop kosten.
In die zin dat je straks niet helder meer kunt denken.
Je hebt het al zwaar genoeg met het afkicken en je vermoeidheid.
Probeer de rust te bewaren en ga bv blokje om of ga bv een film kijken.
Ondanks ik heeeel goed je emoties hierin begrijp, probeer beetje tot rust te komen.
Als jij rustiger bent kun je de dingen beter overzien en helderder nadenken.
Ik heb paar dingen al ondernomen voor je en dat blijf ik doen voor je.
Pak je rust en zorg voor afleiding en zet je frustratie en boosheid ff aan de kant.
Geloof me als jij wat rustiger bent kom je de dag ook beter door.
Met deze woede kom je nergens in tegendeel zelfs.
Je staat er niet alleen voor!!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zeelanddude zei:
Denk dat die vermoeidheid ook wel met je afkick te maken heeft maar mischien ook wel door onrust, door al die onzekerheden die rond je heen zweven, je geld, huis, internet enz.
Klik om te vergroten...

Precies, dat was wat de psycholoog ook zei, maar ze zei ook dat ze me daarmee niet helpen kon! Ze kan niet een huis tevoorschijn toveren of mijn bankrekening vullen, dat zijn de dingen waar ikzelf achteraan zou moeten gaan en ze proberen te "overwinnen". Wat ik al zei, hetgeen waar mijn problemen vandaan komen zijn praktisch van aard en er is niemand, behalve ikzelf, die er wat aan kan doen. Alle hulp daarbij is natuurlijk welkom.

Ik ben ook onrustig van aard, wil teveel in een korte tijd. Deze dingen zou ik meer tijd moeten geven. Ik moet mezelf rust gunnen, iets wat ik heel moeilijk kan. Ik wil aanpakken en die dingen uit de weg helpen, maar het heeft gewoon tijd nodig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...1112131415...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."