Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDepressief door cannabis of door leven?

Depressief door cannabis of door leven?

520 antwoorden
73 weergaven
18-5-2026
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Bad Karma zei:
Kan iemand, die na lange tijd gestopt is met blowen, mij vertellen of vermoeidheid deel uitmaakt van het afkicken? Kan alleen nog maar slapen, overdag dan. 's nachts doe ik geen oog dicht. Raar hoor.
Klik om te vergroten...
Wat doe je overdag? Wat is je dagbesteding?
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Niets, ik heb er de energie niet voor. Heb geslapen van 9:00 uur tot 11:00 uur en zit nu alweer te gapen.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Bad Karma zei:
Niets, ik heb er de energie niet voor. Heb geslapen van 9:00 uur tot 11:00 uur en zit nu alweer te gapen.
Klik om te vergroten...
Je moet uitdaging creëren. En het maakt niet uit wat het is. Begin gewoon klein. Al is het een 2 uur lange boswandeling maken. Thuiskomen en een gerecht maken waar veel tijd in gaat zitten. Maar als je al zonder doel wakker word ga je je vervelen en zie je het nut er niet van in om er een energieke dag van te maken.

Je moet het met jezelf afspreken en je zal jezelf ertoe moeten zetten. Maar alles wat je doet waar je beter van word geeft je weer wat waardering terug.

Jij als mens bent gemaakt om sterk gezond en gelukkig te zijn. Alleen zal je wel jezelf opnieuw moeten 'programmeren' om weer in die staat van zijn te komen.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Luister naar @Space Criminal

Hij heeft gelijk.

Opwaarts mars :)
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#5
@Bad Karma Neem eerst wat kleine stapjes. Het is voor iedereen goed om in het bos te zijn. Doe oordopjes in en zet muziek op die jij leuk vind. Als je in het bos komt, adem even diep de heerlijke geur in, en beeld jezelf in dat bij elke teug lucht die je neemt, je liefde van moeder aarde ontvangt. En elke x dat je uitademt blaas je alle ellende uit die je graag achter je wil laten.

Dit laatste klinkt misschien wat zweverig maar het helpt echt!

Creëer zo langzaam wat toekomstperspectief. Verdiep je in onderwerpen die je aanspreken. Maak een ritme voor jezelf. En zet het desnoods op papier. Maak nu plannen voor morgen, en vink ze één voor één af als je ze gedaan hebt morgen.

Het leven is veelste mooi om niet sterk gezond en gelukkig te zijn. Eigenlijk is het leven 1 groot feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen. En tuurlijk zijn er tegenslagen, die kennen we allemaal. En misschien is dit voor sommige zelfs wel nodig. Ik ben ook zo'n iemand. I've learned it the hard way.

1 ding is zeker, jij bent toe aan een omslagpunt. De reden dat je hier op dit forum om hulp vraagt betekend dat jij de eerste stap al gezet hebt. So keep it up buddy!
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bedankt voor de reacties! Ik begrijp het. Als hobby had en heb ik mijn PC. Kan er redelijk mee overweg, van Windows tot Linux. Van Paint tot AutoCAD. Ik dacht dat het afleiding genoeg was of dat ik op de juiste manier bezig was. nu begrijp ik dat ik de deur uit moet en fysiek mezelf moet gaan bezighouden. Dat zal ik gaan doen. Een wandeling in het bos ziet er niet in, maar een wandeling enkele keren per week langs het strand klink zo slecht helemaal niet.

Tot mijn geluk heb ik uitzicht op een baantje. Als schoonmaker weliswaar maar dat maakt me niets uit. Het zal niet zo veel verdienen als AutoCAD tekenaar maar ik zie het in de eerste plaats ook meer als therapie.

Probleem is dat ik te horen heb gekregen dat ik niet in aanmerking kom voor een urgentieverklaring voor een sociale huurwoning. Da's de tweede keer! Ik woon nu in een sloopwoning en deze gaat over een half jaar tot een jaar worden gesloopt. Ik zal zelf op zoek moeten naar een sociale huurwoning, wat niet zal lukken. De kans is dan ook heel erg groot dat ik van de zomer dakloos wordt en dat maakt me razend! De reden hiervoor is dat statushouders (buitenlanders) voor gaan, die krijgen een urgentieverklaring gewoon in hun handen gedrukt terwijl ik hemel en aarde bewogen heb om aan zo'n ding te komen en eindig met niets. Het maakt me woedend!

Als je geen woning meer hebt hoe in godsnaam moet je dan je toekomst nog proberen op te bouwen? Het is een reden om meteen weer te gaan blowen. Laaiend maakt het me, omdat onze eigen overheid het volk (belastingbetalers) vern%#kt.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Die vermoeidheid is normaal. Probeer overdag wakker te blijven anders ga je snel je bioritme omslaan en word dag nacht en omgekeerd.

Zoals hierboven omschreven doe een wandeling in de natuur of het bos. Maak tijd om wat lekkers te bereiden. Neem actief deel aan zaken waar je bij wakker blijft. Geen klusjes thuis? Het huis even helemaal opfrissen? Kasten opruimen? Ik geef maar enkele voorbeelden. Je vind wel iets :wink:
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Bad Karma zei:
Een wandeling in het bos ziet er niet in
Klik om te vergroten...
Waarom niet? Als het niet bij jou in de buurt te vinden is dan pak je toch gewoon de trein? Je hebt de tijd aangezien je geen dagbesteding hebt. Even een compleet andere omgeving zou je goed doen.

Bad Karma zei:
Ik zal zelf op zoek moeten naar een sociale huurwoning, wat niet zal lukken
Klik om te vergroten...
Waarom niet? Alles is haalbaar in het leven. En een woning vinden die je kan betalen dus ook. Zet alles op alles om dit voor elkaar te krijgen!

Vergeet niet, jij ben de auteur van jouw leven. Jij schrijft het verhaal, de pen is in jouw hand, en hoe alles vanaf nu gaat verlopen ligt aan jouw eigen keuzes.

Dus waar kies je voor?

Creëer eerst een gezonde mindset, en pak elke baan die je pakken kan. Spaar wat geld en leg dit opzij.

Woon je nu antikraak? Er zijn zat van dit soort organisaties die tijdelijke woningen aanbieden. Dan woon je zo goedkoop mogelijk.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Space Criminal zei:
Waarom niet? Alles is haalbaar in het leven. En een woning vinden die je kan betalen dus ook. Zet alles op alles om dit voor elkaar te krijgen!
Klik om te vergroten...

Ik probeer al zeker sinds 2014 aan een sociale huurwoning te komen. Ik woon niet antikraak maar in een woning die gesloopt gaat worden. Die wordt overigens niet gekenmerkt als sociale huurwoning en daarom kom ik op straat. En voor de rest, kijk maar naar het nieuws. Het is alleen mogelijk om aan een sociale huurwoning te komen via Woonservice (wachttijd van jaren) of met een urgentieverklaring. Mocht jij nog een andere manier weten, vertel me die alsjeblieft.

Space Criminal zei:
dan pak je toch gewoon de trein?
Klik om te vergroten...

Ik pak helemaal niets omdat ik in de schulddienstverlening zit en moet leven van €50,- per week. Amper genoeg voor boodschappen.

Space Criminal zei:
Dus waar kies je voor?
Klik om te vergroten...

Een wandeling langs het strand.

Space Criminal zei:
pak elke baan die je pakken kan
Klik om te vergroten...

Maandag heb ik een sollicitatie als schoonmaker.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Klinkt goed man! Gefeliciteerd ^_^
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gefeliciteerd!!. :raisedhands2:
Wat super goed!!.
Ben echt trots op je en super blij voor je!. :handfist1: :handok1:
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Bad Karma zei:
Sollicitatie? Sollicitatie? Wat nou sollicitatie? Aan het werk! Dus stond ik vanmorgen al te boenen en schrobben. Het was druk. Had ik toch een tikkeltje verkeerd begrepen. Leuk familie bedrijf. Veel desktoppublishing (DTP). Ik begin rustig aan, kon zelf kiezen hoeveel ik wou werken. Omdat ik weinig energie heb en eigenlijk een kantoortijger ben, heb ik gekozen voor 6 uurtjes in de week, Maandag, Woensdag en Vrijdag van 10 tot 12. 2 uurtjes per dag wat ik langzaam kan opbouwen richting 9 uur per week. Oplopend naar 8 uur per dag maar dat kan toch een tijdje duren. Voorlopig contract voor drie maanden. Daarna contract voor een jaar. Ben beetje moe en heb verschrikkelijk trek in een joint nu. Ik sla toch maar even over. Uiterst sociale man die me heeft aangenomen.
Klik om te vergroten...

Hoppetee, onder de mensen, nuttig maken, paar centen verdienen. Mooie doorstart!

Trek omdat je dit proces als stress hebt ervaren en nu dit wil belonen?
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bad Karma zei:
De reden hiervoor is dat statushouders (buitenlanders) voor gaan, die krijgen een urgentieverklaring gewoon in hun handen gedrukt terwijl ik hemel en aarde bewogen heb om aan zo'n ding te komen en eindig met niets. Het maakt me woedend!
Klik om te vergroten...
Ik begrijp dat je het op dit moment heel erg zwaar hebt. En daarvoor is op dit forum volgens mij ook heel veel begrip. Maar dat is nog steeds geen reden om je herhaaldelijk op een dergelijke manier te uiten naar onze nieuwe Nederlanders oftewel statushouders. Deze mensen hebben vaak ook heel veel ellende meegemaakt en hebben mogelijk meer gedaan om hier te komen en dus in aanmerking te komen dan hele dagen op de bank te blowen.

Ik hoop oprecht dat je in je huis kunt blijven, dat je die nieuwe baan krijgt en dat het in de toekomst beter met je gaat. Maar dit soort uitspraken zijn daarvoor echt niet nodig. Je dacht vroeger ook dat mensen in de bijstand niet willen werken. Nu weet je beter. Hopelijk lukt het je om ook met wat meer empathie naar onze statushouders te kijken. Als je zelf uit je land zou moeten vluchten zou je dat ook prettig vinden.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Eik zei:
Deze mensen hebben vaak ook heel veel ellende meegemaakt en hebben mogelijk meer gedaan om hier te komen en dus in aanmerking te komen dan hele dagen op de bank te blowen.
Klik om te vergroten...

En nooit een cent belasting betaald! En dat neem ik hun niet kwalijk maar de overheid wel! De rechten die ze KRIJGEN heb ik dertig jaar voor moeten werken. En dan worden ze afgenomen...... En daarbij, ik heb ook nog een beetje mantelzorg gedaan. Sommige gemeenten geven daar een vergoeding voor, gewoon omdat het zwaar is. Palliatief terminale zorg (bij je eigen familie) gaat je niet in de koude kleren zitten en de meesten die dat doen zijn er voor opgeleid. Maar, buitenlanders hebben veel gedaan om hier te komen (?) en daarom krijgen ze een huis? Wat hebben ze precies gedaan dan?

Ik geef de meeste buitenlanders trouwens groot gelijk, als je in Afrika woont en je krijgt te horen dat hier de straten van goud zijn, ja, dan zou ik even gaan kijken. Maar waarom komen zij in aanmerking voor een sociale huurwoning en ik niet? Kun jij dat eens uitleggen zodat ik het ook begrijp?

Ik denk namelijk dat je me verkeerd begrijpt en kun je mij 1 land noemen, als ik er naar toe zou moeten vluchten, een huis krijg aangeboden, en voorga op de oorspronkelijke bevolking?
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bad Karma zei:
Ik heb begrepen dat die vermoeidheid te maken heeft met het afkicken van wiet.
Klik om te vergroten...
Wiet dempt de prikkels in de hersens, wanneer je mindert met wiet gebruik zullen die prikkels weer toenemen.

Dit betekend dat je meer energie kwijt bent aan het verwerken van prikkels en dat diezelfde (toename van) prikkels je tegelijkertijd wakker zullen houden zodra je in slaap probeert te vallen. Het komt er op neer dat je het natuurlijk huishouden van je lichaam wat ontregelt hebt en dat dit zich weer even zal moeten stabiliseren.
Bad Karma zei:
De rechten die ze KRIJGEN heb ik dertig jaar voor moeten werken. En dan worden ze afgenomen.
Klik om te vergroten...
Dat is ook niet vanzelfsprekend, en als jij 30 jaar hebt gewerkt en bijgedragen aan gemeenschappelijk goed is het terecht dat je ondersteuning verwacht. Op dit vlak zijn blijkbaar wel vaker verbeteringen mogelijk: https://www.npo3.nl/brandpuntplus/stropdasdakloze-interview

Je moet het immers samen een beetje leuk houden. Cliché blijft toch wel dat er veel moois is opgebouwd en dat allemaal niet vanzelfsprekend is.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Jmths zei:
wat ontregelt hebt
Klik om te vergroten...

Zeg maar gerust dat ik mezelf behoorlijk naar de klote heb geholpen....

Jmths zei:
Je moet het immers samen een beetje leuk houden.
Klik om te vergroten...

Precies. En dat zou betekenen dat als eh, iemand een villa krijgt aangeboden de ander dat ook zou moeten krijgen. ik zit maar te wachten in mijn "woning", (ik noem het verblijfplaats omdat ik er niet mag blijven en een kenmerk van een woning is dat je er jaren kan blijven wonen, contract voor onbepaalde tijd en zo)
op een villa maar niemand die er mij een aanbied. Gelijke rechten en plichten toch? Niet in dit geval en dat trekt scheve gezichten om het voorzichtig uit te drukken. Het is ook een tikkeltje frustrerend.
www.ed.nl

Sloop gestart van verwoest henneppand van statushouder Waalre

WAALRE - De sloop van de woning van een Syrisch vluchtelingengezin uit Waalre waar in oktober 2016 brand woedde, is dinsdag gestart. Na de felle brand bleek dat de vader van het gezin met zes kinderen een hennepkwekerij in het huis aan de Bleeck had aangelegd. Die had de brand veroorzaakt.
www.ed.nl www.ed.nl

Maar dit heeft niets met drugs te maken en alles met politiek en daarom hou ik er nu over op.
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#17
PsyTekZ zei:
Goed bezig! Een job, gestopt met blowen. Je staat al zoveel verder dan enkele weken terug. Blijven doorzetten!
Klik om te vergroten...

Top man. Bedankt! Dit zijn het soort reacties die mij echt helpen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Voila. Hier staat het allemaal...!
Er is nogal wat gebeurd, zo lees ik.
In ieder geval:
Wij moeten dit bericht respecteren.
Voor mijzelf: Duidelijk en helder.
Maar het gaat niet om mij uiteraard.
Duidelijk, dus.
Ik hoop voor BK óók.

Verder, ik oordeel niet. Dan word ik ook zelf niet geoordeeld...
O
OehoeboeroeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heb vanmorgen een slechte ochtend, erg slecht geslapen. ben supersnel geïrriteerd en ga tegen alles in. Ik probeer er het beste van te maken en me er aan over te geven, dat gevecht win ik niet. Kwaadheid troef. Ik voel me als......

*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Teer je niet meer op je overwinning van gister?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...910111213...27
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."