#1
Iemand wist me te overtuigen, Syl.

Ik denk dat je best jou hulp zoekt bij een psycholoog of iemand die er zijn beroep van maakt mensen in dergelijke toestand te helpen. Ik ben zelf niet van Nederland en weet niet hoe het daar gaat met psychische hulp dus kan jou niet echt de weg wijzen daarin. Ik denk dat andere leden hier wel meer verstand van hebben.
Een ander probleem is 'energie'. Ik heb het niet. Veel dagen kom ik me bed uit, kleed me aan, eet een paar happen, meer krijg ik niet weg, doe een boodschap en kan zo mijn bed weer in omdat ik kapot ben. Futloos.
Veel ouderen zijn ook ontzettend eenzaam en die snappen dan weer niks van computers.
Ik snap je punt! Ik zelf, als een jonger persoon, vind zo'n woning wel aantrekkelijk. Het geeft meer vrijheid dan een studenthuis, maar minder dan een appartement. Het kost welliswaar bijna niks, maar bij een appartement moet je ook maar mazzel hebben om huurtoeslag te krijgen.Als je mijn leeftijd hebt (54) is een sloop- of antikraak woning niet aantrekkelijk, het is eerder omgekeerd.
Het is DE grootste onzekerheid in mijn leven. Weer een plek waarvan je weet dat je er niet kan blijven.
Zoals deze woning waar ik nu in zit, het is geen 'thuis' maar een verblijfplaats. Je wilt een plek, zeker op mijn leeftijd, die je thuis noemen kan.
Dat zorgt voor rust. Om nu antikraak te gaan wonen is totaal niet aantrekkelijk, het levert alleen maar meer stress op. Misschien is het iets voor jongeren die hun leven nog voor zich hebben. Met geld heeft het weinig van doen. Een anti kraak woning ga je niet opknappen en een likje verf geven of behangen of zoiets.
Je maakt er dan ook geen 'thuis' van, je slaapt er. En, waar ga je straks weer terecht komen? Hoe lang gaat dat door? Dat soort dingen bepaalt voor grote mate op mijn leeftijd de twijfels en onzekerheid.
solliciteren waar je graag wilt werken, niet persé voor fulltime, wel waar je kan doorgroeien en waar je gerust je capaciteiten mag laten zien en dat er naar je geluisterd wordt.
Als je ooit overstapt op een fulltime baantje, ga je dit zeker voelen aan je lichaam!
Want vanwege jouw frustraties, stress en alles wat je stemming beïnvloed door je huidige situatie is nu direct solliciteren niet echt veilig.
Nou kijk, dat is al iets positiefs om naar toe te werken. Neem een keer contact met ze op voor gewoon een leuk gesprek. Want vanwege jouw frustraties, stress en alles wat je stemming beïnvloed door je huidige situatie is nu direct solliciteren niet echt veilig. Dan zien ze te gauw en te veel andere gezichten van je. Iets wat je atm ook aan het veranderen bent lijkt me. Zolang alles is opgelost, heb je zoveel rust, dat je als persoon anders in het leven staat en zo die vacature binnen sleept. Wel gewoon altijd eerlijk zijn over je verleden en hoe je was.Dat is nu precies wat het is! Ik heb uiteindelijk grafisch lyceum in Rotterdam en Utrecht gedaan. Ben van huis uit een grafisch technicus en kom misschien nu te werken in een modern grafisch bedrijf, weliswaar als schoonmaker maar precies zoals je zegt, een positieve houding en wie weet. Jarenlang heb ik gewerkt bij een speciaal drukkerij, onze nationale gelddrukker, miljarden zijn door mijn handen gegaan. Dat bedrijf stond heel erg hoog aangeschreven in de grafische wereld. Tot op de dag van vandaag geeft dat in de grafische wereld een (kleine) voorsprong.
Haha snap ik, ik hou ook van door en doorgaan ipv stilstaan. Het moet altijd vol gas. Maar neem gewoon niet te veel hooi op je vork door met hoge verwachtingen te komen. Stel je verwachtingen lager in (wat je aankan), dan kan dit altijd nog omhoog. Want omlaag kan niet meer, zodra je fouten gaat maken omdat je er te makkelijk over nadacht, ben je die baan zo weer kwijt. Start dus gewoon rustig.Ik ben absoluut niet bang voor lichamelijke inspanning, sterker, jarenlang heb ik als tekenaar op kantoor gezeten. Ben een slappe vaatdoek. Ik kijk juist uit naar een beetje fysieke inspanning tijdens het werken.
Als je er echt geen goed gevoel bij hebt, moet je het natuurlijk niet doen.Ben super bang om te trippen, heb als kind de normale ziektes gehad (bof, rode hond enz) maar was er ook tegen ingeënt, kreeg hallucinaties en zeer hoge koortsen. Zo rond mijn 10e levenjaar. Ben erg bang geworden daarvoor om te trippen, of hallucinaties. of wat dan ook. Heb het altijd vermeden als de pest. Ben er als de dood voor dus als ik het kan vermijden.... Klinkt misschien gek maar ik zal dat echt niet vrijwillig doen.
Ik doelde ook meer op een microdosering of iets hoger. Maar ik ben het met je eens dat het er de juiste tijd voor moet zijn.Ik denk ook niet dat trippen nu ideaal is. Ja ok, het heeft bewezen dat het kan helpen maar onze vriend hier heeft nog problematiek te verwerken. Zit nog met onderliggende zorgen en heeft duidelijk nog momenten waar het niet zo makkelijk gaat. Denk eerder dat een volledig nuchter herstel hier meer zal baten dan middelen op te zoeken die ook kunnen leiden tot "bad trip".
Veel mensen zweven nuchter juist de hele tijd, door een constante stroom van afleidende (vaak negatieve) gedachten. Mentaal de hele tijd in je eigen wereldje/bubbel zitten. Daarom begon ik er over, omdat psychedelica je even uit die mindset kan halen. Het kan je snel in die staat brengen dat je even een gesprek met jezelf kunt hebben, zonder dat je de hele tijd wordt gestuurd en afgeleid door je gedachten. En dat kan dus al op zeer lage doseringen, waarvan je niet echt gaat trippen. Zelf getript op 100 ug (ALD-52) vorige week en heb eigenlijk geen duidelijke visual gezien. Het was een lang gesprek met mezelf waarin er juist grote helderheid was, geen zweverigheid. Ik kon veel helderder zien wat mijn issues waren en hoe daar wat aan te doen. Maar dat is dus wel een dosering waarin iemand makkelijk wél 'hallucinaties' (visuals eerder) kan gaan zien, dus om dat te voorkomen kun je beter lager gaan zitten.Je bent op de goeie weg @Bad Karma , je hoeft geen andere middelen/psychedelica of eender wat te gebruiken om hier door te komen. Laat die zweefteefjes 🤪 zweven maar jij hebt nuchtere staat van bewustzijn nodig om terug een heldere kijk op het geheel te verkrijgen. Je hebt wilskracht en die zal jou verder leiden. Volhouden blijft de boodschap!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."