Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAf en toe met coke in je hoofd zitten

Af en toe met coke in je hoofd zitten

42 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey! Had gister jullie reacties nog gelezen, bedankt daarvoor!
Ja gister, was het opeens een super zware craving... Maar kreeg opeens koppijn
en werd tering moe waardoor ik gewoon zin had om te slapen, heb een serietje opgezet en erbij in slaap gevallen.

Kunnen weerstaan dus!

Vandaag geen enkele crave gehad. Zelfs wat glaasjes wijn gedronken en zelfs toen geen crave (terwijl alcohol normaal wel een trigger is).
Merci voor de reacties!
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ok. Dus ik heb al sinds 3 weken voor de lockdown geen coke meer aangeraakt en had ook nul last van cravings/eraan denken ofzo. Dus echt al meerdere maanden geen coke gebruikt.
Gister moest ik echter een lange nacht werken op mijn pc (deadline), ik was dus gisteravond wat coke gaan halen tegen de vermoeidheid en om heel de nacht te kunnen werken.

Echter was ik opgefrisd door de wandeling naar m'n dealer en had ik geen coke nodig tegen de vermoeidheid, dus ook niks gepakt.

Nu net wel een lijntje gelegd. De reden? Dezelfde reden waarom mensen een filmpje/serietje opzetten, vond het nog wel eens leuk om te doen.
Voel mij er ook niet schuldig over, want dit is echt puur occasioneel nog eens. En ook omdat ik geen last meer had van cravings enzo. Ik had ook geen craving toen het 1m van me af lag.

Lijntje wel alleen gelegd (ahja want afspreken mag niet door Corona). Is dit een probleem? Voor mij niet. Vindt het wel eens fijn om dat alleen te doen en met mensen te sturen ofzo. Mensen netflixen soms toch ook alleen? :P

Heb ook niet het gevoel dat ik een craving ga hebben na dit dagje coke. Eerder de mentaliteit van "Dat was leuk, misschien over weekje of 2 nog is doen". :)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik vind dit typisch een gedrag, wat hoort bij afhankelijkheid.
Nog typischer is het, dat je na dit lijntje, er weer af kunt blijven, tot....over twee weken.
Coke schijnt voor altijd in je hoofd te blijven zitten.
Eén voordeel is wel, dat het geen lichamelijke afhankelijkheid schijnt te kennen.
Aan de andere kant, de geest laat je noooit helemaal los, want :
Bij een bepaalde situatie, in jouw geval dus een avond en nacht moeten blijven presteren, is dat feit dus in staat, om jouw geest te gaan mindfucken .
Je gaat dus met jezelf een discussie aan, van " doe ik het wél, of toch maar niet"
Deze discussie is herkenbaar. Uit de wereld van afhankelijkheid.

Allereerst kan ik uit eigen ervaring zeggen, dat je , als je eenmaal zó ver bent om deze discussie aan te gaan met jezelf , je deze discussie n o o i t gaat winnen.
In casu , je gaat voor de bijl.
Je gaat weer gebruiken.
En het gaat zelfs zó ver, dat je meteen al een volgende keer gebruiken al met jezelf, zonder enig schuldgevoel, afspreekt.

En dan, beste kerel, kom je op een hellend vlak terecht.
Je gaat zó, voordat je daar echt erg in hebt, langzaam of sneller, naar beneden.
Eigenlijk wil je dat niet, maar: " Ach, 1 x per 14 dagen, dat moet toch kunnen?"

Dit ga je dus niet in de hand houden.
Zou dit wél zo zijn, wel, dan ben je een écht
Wonderkind.!
Je zou Eén van de zeer, zeer weinigen zijn.

Ik denk, dat je de duivel, die verslaving heet, op deze manier wakker hebt gemaakt.
En dat niet alleen, nee, hij heeft zijn tweede oog geopend, en begint al met zijn zeven staarten te zwaaien.

Mijn advies is, ook al weer uit eigen ervaring, onmiddellijk te stoppen met gebruik.
Kap ermee!
Adressen e. a. Wegdoen, verwijder deze gegevens uit je agenda, en telefoon.
Voor je eigen bestwil!

Ik heb ditzelfde mee moeten maken met alcohol.
En hier zit ook nog eens een flinke lichamelijke afhankelijkheid aan vast.
Als ik hetzelfde zou doen, als jij, dan gaat het razendsnel fout.
In mijn geval, inherent aan alcohol , zit ik in dezelfde 14 dagen, weer in het midden van de draaikolk van ellende, in alle opzichten.
En ik niet alleen, nee, dit geldt voor bijna alle alcoholisten.
Wij kunnen zelfs geen toetje waarin drank is gebruikt als recept onderdeel, nuttigen.
Want die duivel, die springt acuut uit zijn doosje, en grijpt ons Bij de ballen.
En vervolgens begint de hele kutzooi opnieuw.

Goed. Dit is mijn verhaal, en advies.
Of je er iets mee doet, dat is nu aan jou.
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#4
heyol zei:
Lijntje wel alleen gelegd (ahja want afspreken mag niet door Corona). Is dit een probleem? Voor mij niet. Vindt het wel eens fijn om dat alleen te doen en met mensen te sturen ofzo. Mensen netflixen soms toch ook alleen? :P

Heb ook niet het gevoel dat ik een craving ga hebben na dit dagje coke. Eerder de mentaliteit van "Dat was leuk, misschien over weekje of 2 nog is doen". :)
Klik om te vergroten...

Verre van een probleem, Alleen is het beste. Prima dat je er dezelfde dag bent afgebleven. Ik hoop van harte dat je ten alle tijde de controle in handen blijft hebben maar uit eigen ervaring moet ik je toch even waarschuwen want coke is meester in het controleren.

Coke is de mossel van jouw schelp, De boter op jouw sandwhich, je vijand die je beste vriend word. Ik wil je zeker niet veroordelen maar als je de volgende sessie al plant of gebruikt om je die extra boost te geven op het werk....bijt het beestje toch misschien net ietsjes harder dan dat je dacht?
B
BabbanemLid
01-01-2024, 00:00
#5
heyol zei:
Ok. Dus ik heb al sinds 3 weken voor de lockdown geen coke meer aangeraakt en had ook nul last van cravings/eraan denken ofzo. Dus echt al meerdere maanden geen coke gebruikt.
Gister moest ik echter een lange nacht werken op mijn pc (deadline), ik was dus gisteravond wat coke gaan halen tegen de vermoeidheid en om heel de nacht te kunnen werken.

Echter was ik opgefrisd door de wandeling naar m'n dealer en had ik geen coke nodig tegen de vermoeidheid, dus ook niks gepakt.

Nu net wel een lijntje gelegd. De reden? Dezelfde reden waarom mensen een filmpje/serietje opzetten, vond het nog wel eens leuk om te doen.
Voel mij er ook niet schuldig over, want dit is echt puur occasioneel nog eens. En ook omdat ik geen last meer had van cravings enzo. Ik had ook geen craving toen het 1m van me af lag.

Lijntje wel alleen gelegd (ahja want afspreken mag niet door Corona). Is dit een probleem? Voor mij niet. Vindt het wel eens fijn om dat alleen te doen en met mensen te sturen ofzo. Mensen netflixen soms toch ook alleen? :P

Heb ook niet het gevoel dat ik een craving ga hebben na dit dagje coke. Eerder de mentaliteit van "Dat was leuk, misschien over weekje of 2 nog is doen". :)
Klik om te vergroten...


Ik doe het zo vaak alleen,ik ben ergens blij dat ik ivm werk vaak in het buitenland ben.

Anders is het zowiezo iedere week raak.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dat is een slechte zaak.
Dan ben je er beslist niet vanaf.
Voorzover je überhaupt van de witte sloper af kunt komen...
B
BabbanemLid
01-01-2024, 00:00
#7
Legio Patria Nostra zei:
Dat is een slechte zaak.
Dan ben je er beslist niet vanaf.
Voorzover je überhaupt van de witte sloper af kunt komen...
Klik om te vergroten...
Legio Patria Nostra zei:
Dat is een slechte zaak.
Dan ben je er beslist niet vanaf.
Voorzover je überhaupt van de witte sloper af kunt komen...
Klik om te vergroten...


Ja mooi.

Het is een apart verraderlijk 'goedje' die coke.


En ik denk indd ook dat ik er nooit meer vanaf kom of wil komen.

Niet dat ik zwaar verslaafd maar ik vind het op z'n zachtst gezegd te lekker.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#8
heyol zei:
Ok. Dus ik heb al sinds 3 weken voor de lockdown geen coke meer aangeraakt en had ook nul last van cravings/eraan denken ofzo. Dus echt al meerdere maanden geen coke gebruikt.
Gister moest ik echter een lange nacht werken op mijn pc (deadline), ik was dus gisteravond wat coke gaan halen tegen de vermoeidheid en om heel de nacht te kunnen werken.

Echter was ik opgefrisd door de wandeling naar m'n dealer en had ik geen coke nodig tegen de vermoeidheid, dus ook niks gepakt.

Nu net wel een lijntje gelegd. De reden? Dezelfde reden waarom mensen een filmpje/serietje opzetten, vond het nog wel eens leuk om te doen.
Voel mij er ook niet schuldig over, want dit is echt puur occasioneel nog eens. En ook omdat ik geen last meer had van cravings enzo. Ik had ook geen craving toen het 1m van me af lag.

Lijntje wel alleen gelegd (ahja want afspreken mag niet door Corona). Is dit een probleem? Voor mij niet. Vindt het wel eens fijn om dat alleen te doen en met mensen te sturen ofzo. Mensen netflixen soms toch ook alleen? :P

Heb ook niet het gevoel dat ik een craving ga hebben na dit dagje coke. Eerder de mentaliteit van "Dat was leuk, misschien over weekje of 2 nog is doen". :)
Klik om te vergroten...

Als je van plan bent om coke in te zetten om productiever / met meer focus te werken begeef je je op glad ijs. Ik heb er zelf ervaring mee. Na een lange werkdag nog een uurtje of 2-3 doorwerken met een lijntje of 2. Geen enkel probleem. Werk vliegt erdoor, na gebruik gewoon prima kunnen slapen en de volgende ochtend fris als een hoentje ontwaken en zonder kater of dip naar het werk. Geniaal spul is het toch ... :tearsofjoy:
Helaas is c er ook geniaal in om jou schaamteloos om de tuin te leiden. Dan laat het z'n ware aard zien. Laat je niet beetnemen door 'jouw eigen gedachte' dat je prima bezig bent als je 'slechts' eens om de 2 weken of whatever gebruikt. Op zich hoeft het geen probleem te zijn als je eens wat vaker gebruikt, maar zorg dat er geen patroon in je gebruik ontstaat. Las regelmatig langere pauzes in. En dan bedoel ik van min. 2 maanden of langer.
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
AphexTwin zei:
Als je van plan bent om coke in te zetten om productiever / met meer focus te werken begeef je je op glad ijs. Ik heb er zelf ervaring mee. Na een lange werkdag nog een uurtje of 2-3 doorwerken met een lijntje of 2. Geen enkel probleem. Werk vliegt erdoor, na gebruik gewoon prima kunnen slapen en de volgende ochtend fris als een hoentje ontwaken en zonder kater of dip naar het werk. Geniaal spul is het toch ... :tearsofjoy:
Helaas is c er ook geniaal in om jou schaamteloos om de tuin te leiden. Dan laat het z'n ware aard zien. Laat je niet beetnemen door 'jouw eigen gedachte' dat je prima bezig bent als je 'slechts' eens om de 2 weken of whatever gebruikt. Op zich hoeft het geen probleem te zijn als je eens wat vaker gebruikt, maar zorg dat er geen patroon in je gebruik ontstaat. Las regelmatig langere pauzes in. En dan bedoel ik van min. 2 maanden of langer.
Klik om te vergroten...

Een tekst om in te kaderen, Het begint ozo ontschuldig maar plots kan het zomaar eventjes je leven bepalen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
@ Banbanem:
Dat leidt in de meeste gevallen tot hetzelfde eindresultaat. Jazeker.
Alles naar de testikelen.
Alles kwijt.

Als ik gewoon naar mezelf kijk, dan zag ik iemand, die jarenlang ontkende, dat hij " verslaafd" was. Of: "afhankelijk van alcohol" was. Ik een alcoholist?!?: welnee.
Dat zijn toch die arme stumpers, die geen dak meer boven hun hoofd hebben, alleen maar laveloos zijn, in lompen lopen omdat ze iedere cent omzetten in alcohol?
Die Iedere nacht moeten zoeken naar een slaapplekje, onder een brug?
Welnee man. Daar hoor ik niet tussen!

Ondertussen was ik dus wél om 5 voor 10 bij de deur van mijn stamkroeg.
Die ging exact om 10 uur open, door de poetsdame, en omdat zij geen glas trappisten bier goed kon inschenken uit de tap, mocht ik dit zelf doen.
Wel, dat is vet! Want, als ik dit zelf deed, dan was er een schuimkraag op dat bier, van 1 mm dik.
Daar ging het mij dus om.
Want, uitgerekend en berekenend als ik toen was, had ik op deze manier 2 flinke slokken bier "extra " ! Gratis!
Juist, en in mijn tempo van drinken zoop ik in luttele minuten 2, tot 3 glazen leeg.
En zo dus bijna 1 glas " gratis ".

Wat ben je dan, als je zo handelt, en dit zowat iedere dag opnieuw. Nou? Juist.

Ik was niet iedere dag ",zat". nee.
Maar met 8 tot 10 glazen zwaar bier per dag, ben je wél altijd onder invloed.
Absoluut!

Dus. Om van alcoholisme geestelijk en i.i.g. lichamelijk te "genezen", is er maar één optie. Maar één middel.
Dat is: stoppen met drinken. Helemaal.
Iedere dag weer. 0,00 promille.
Niet drinken. Echt helemaal niks meer innemen.
Als je dit volhoudt, dan zal alle ellende waar je geen uitweg meer uit zag, oplosbaar worden.
Je lijf zal opknappen. Beter worden.
Je kunt weer helder denken.
Jazeker.

Maar in je hersenen, daar zit een kronkel, di verkeert dan in een " slapende cel".
Verstopt, je ziet hem niet, je ruikt hem niet, je denkt, dat hij verdwenen is.
Niets is minder waar!

Want zodra er alcohol binnen komt, dan blijkt, dat De duivel er nog altijd zit.
Hij opent zijn ogen, rekt zich uit, zwaait vervolgens met zijn zeven staarten, en begint vol enthousiasme jouw geest te bewerken.
"Ach, één keertje weer eens lekker zuipen, wat geeft dat nou?"
"Eén keertje per maand, dat doet toch geen kwaad, ? Moet kunnen!"
Als je dan toegeeft, dan gaat het ineens erg hard. Heel hard. En binnen de kortste keren is het weer helemaal mis....

Daarom zeg ik :
Luister niet, nooit, naar deze duivel.
Want alles wat hij zegt, zijn klinkklare leugens. Er klopt geen flikker van, wat hij zegt. Hij probeert om je er onder te trekken. Niks meer, niks minder.

Kortom:
Blijf van de rotzooi ( wat het dan ook is waar je gevoelig voor bent ) af!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
En dan nog dit,
Als het om langer goed en blijvend goed presteren gaat, waarom dan coke, ipv. bijvoorbeeld pep?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Coke is héél verslavend. Het triggert een mechanisme in het brein dat gevoelens koppelt aan planning. Dat is dus (kort door de bocht) dat stemmetje in je hoofd van 'toch maar weer gebruiken..?'

Verslaving is een leerproces in het brein. Positieve gevoelens worden steeds meer gekoppeld aan middelengebruik. Dat gaat langzaam.

Hoe vaak je denkt aan drugs, en de tijd die je onder invloed bent, is een belangrijk kenmerk van verslaving. Maar het wordt pas echt een verslaving als je problemen krijgt geassocieerd met gebruik. Als je bijvoorbeeld niet in staat bent om relaties te onderhouden omdat je vaak cocaïne snuift, als je geldproblemen krijgt omdat je te veel hebt gebruikt, als je je niet goed op school kunt concentreren omdat je hebt gebruikt, dat soort dingen.

Zoals ik het lees ben je nog geen problematische gebruiker en ben je dus nog niet verslaafd. Maar dat kan zeker wel gebeuren!

Je kan het best voor jezelf een planning maken wat een acceptabele frequentie is van gebruik. Ik denk zelf dat elke maand coke snuiven best nog risicovol is m.b.t. verslaving. Beter zou zijn om het minder vaak te doen: bijvoorbeeld hoogstens 4 keer per jaar.
Maar je moet dus zo'n leidraad voor jezelf vaststellen. Schrijf op papier hoe vaak je maximaal coke wil gebruiken en houd jezelf daaraan. Als je daarna merkt dat je toch vaker hebt gebruikt dan die norm, stop dan met gebruiken. Want dan weet je dat je je op glad ijs begeeft.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#13
Neo-Shulginist zei:
Coke is héél verslavend. Het triggert een mechanisme in het brein dat gevoelens koppelt aan planning. Dat is dus (kort door de bocht) dat stemmetje in je hoofd van 'toch maar weer gebruiken..?'

Verslaving is een leerproces in het brein. Positieve gevoelens worden steeds meer gekoppeld aan middelengebruik. Dat gaat langzaam.

Hoe vaak je denkt aan drugs, en de tijd die je onder invloed bent, is een belangrijk kenmerk van verslaving. Maar het wordt pas echt een verslaving als je problemen krijgt geassocieerd met gebruik. Als je bijvoorbeeld niet in staat bent om relaties te onderhouden omdat je vaak cocaïne snuift, als je geldproblemen krijgt omdat je te veel hebt gebruikt, als je je niet goed op school kunt concentreren omdat je hebt gebruikt, dat soort dingen.

Zoals ik het lees ben je nog geen problematische gebruiker en ben je dus nog niet verslaafd. Maar dat kan zeker wel gebeuren!

Je kan het best voor jezelf een planning maken wat een acceptabele frequentie is van gebruik. Ik denk zelf dat elke maand coke snuiven best nog risicovol is m.b.t. verslaving. Beter zou zijn om het minder vaak te doen: bijvoorbeeld hoogstens 4 keer per jaar.
Maar je moet dus zo'n leidraad voor jezelf vaststellen. Schrijf op papier hoe vaak je maximaal coke wil gebruiken en houd jezelf daaraan. Als je daarna merkt dat je toch vaker hebt gebruikt dan die norm, stop dan met gebruiken. Want dan weet je dat je je op glad ijs begeeft.
Klik om te vergroten...
Wat jij beschrijft heb ik met 3-mmc heel erg gehad. Ook vaak coke en speed gebruikt maar nooit misbruikt. Alleen dat 3-mmc ging zo in mijn hoofd zitten. Zelfs zo ver dat ik het alleen thuis ging gebruiken terwijl ik eerder alleen op feestjes of op stap gebruikte.

Dat was wel een goede wake up call, heb het nu een jaar niet gebruikt en de cravings zijn de afgelopen maanden bijna helemaal verdwenen gelukkig.
R
RevolutionairLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dit is bekend bij coke.
Dan weet je dat je toch dit weekend een pakje gaat kopen.
Nu is het aan jou hoe ga je ermee om?
T
TweeChocoladeBiertjesLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb in Nederland nooit coke gebruikt, maar in Peru een halfjaartje geleden heb ik het wel een paar keer gedaan (combinatie van de goedkope prijs daar en iedereen om je heen die gebruikt). Moet zeggen dat ik naderhand ook wel geschrokken ben van de cravings. Zeker omdat de laatste keer dat ik had gebruikt nogal fout had kunnen gaan, dan denk je van ‘wow ik ben aardig ontsnapt, voorlopig het lekker laten’. Toch kwamen de cravings al weer snel.

Ik denk dus niet zo zeer dat het de ontdekking is van iets nieuws, eerder een groeiende afhankelijkheid. Een dergelijke makkelijke upper die je zo casual kan gebruiken is best riskant natuurlijk! Je moet zelf denk ik bepalen of het het risico waard is.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#16
Dat stemmetje klinkt bekend. 't Verschil is bij mij echter dat ik ook daadwerkelijk naar dat stemmetje luister. Ik denk dat als je van jezelf weet dat je niet verslavingsgevoelig bent en zeker weet dat je je kan verzetten tegen dat stemmetje, dat blijven gebruiken niet zal leiden tot een daadwerkelijke cocaïneverslaving, maar het risico is er natuurlijk altijd. Laat iedere keer dat je coke besluit te gebruiken weloverwogen zijn, zeker nu dat je je bewust bent van dat dit een kenmerken zijn van een beginnende verslaving.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#17
benzzzy zei:
Hoevaak denk je aan sex op een dag?

Hoevaak ga je na de hoeren?
Klik om te vergroten...

ik snap dat je de link legt met: hoe vaak denk je aan iets en hoe vaak handel je ernaar
en wanneer is het dan slecht om aan iets te denken.
relativeren.. sex gedachtes hoeven ook niet slecht te zijn.
als je 30 keer per dag rukt of compulsief sex dates af gaat heb/krijg je een probleem.

SuperSilverHaze zei:
Zeg gewoon niks als je weinig nuttigs te zeggen hebt.
Klik om te vergroten...

kvind't wel to the point hoor.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#18
Bedankt voor de reactie iedereen!
Nu kleine 2 weken verder na m'n laatste lijntje en cravings zijn zo goed als helemaal verdwenen.

Dit zijn de simpele regels die ik voor mezelf heb opgesteld nu:
  • Max 2x in een week gebruiken
  • Na die week, geen coke meer gebruiken tot de cravings helemaal weg zijn
Op die manier kan ik toch af en toe een goed feestje hebben zonder erg verslaafd te worden (want niet ingaan op cravings).
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#19
heyol zei:
Bedankt voor de reactie iedereen!
Nu kleine 2 weken verder na m'n laatste lijntje en cravings zijn zo goed als helemaal verdwenen.

Dit zijn de simpele regels die ik voor mezelf heb opgesteld nu:
  • Max 2x in een week gebruiken
  • Na die week, geen coke meer gebruiken tot de cravings helemaal weg zijn
Op die manier kan ik toch af en toe een goed feestje hebben zonder erg verslaafd te worden (want niet ingaan op cravings).
Klik om te vergroten...
2x per week is aardig veel anders.
h
heyolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat is waar. Maar wat is het beste, 1x in de maand zodat het een gewoonte wordt en je craved naar die dag in de maand? Of 1 week stevig gaan en je wachten tot je crave helemaal weg is? Ookal duurt die crave weken of maanden?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."