Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAf en toe met coke in je hoofd zitten

Af en toe met coke in je hoofd zitten

42 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
A
AmateurtjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
AphexTwin zei:
Als je van plan bent om coke in te zetten om productiever / met meer focus te werken begeef je je op glad ijs. Ik heb er zelf ervaring mee. Na een lange werkdag nog een uurtje of 2-3 doorwerken met een lijntje of 2. Geen enkel probleem. Werk vliegt erdoor, na gebruik gewoon prima kunnen slapen en de volgende ochtend fris als een hoentje ontwaken en zonder kater of dip naar het werk. Geniaal spul is het toch ... :tearsofjoy:
Helaas is c er ook geniaal in om jou schaamteloos om de tuin te leiden. Dan laat het z'n ware aard zien. Laat je niet beetnemen door 'jouw eigen gedachte' dat je prima bezig bent als je 'slechts' eens om de 2 weken of whatever gebruikt. Op zich hoeft het geen probleem te zijn als je eens wat vaker gebruikt, maar zorg dat er geen patroon in je gebruik ontstaat. Las regelmatig langere pauzes in. En dan bedoel ik van min. 2 maanden of langer.
Klik om te vergroten...

Een tekst om in te kaderen, Het begint ozo ontschuldig maar plots kan het zomaar eventjes je leven bepalen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
@ Banbanem:
Dat leidt in de meeste gevallen tot hetzelfde eindresultaat. Jazeker.
Alles naar de testikelen.
Alles kwijt.

Als ik gewoon naar mezelf kijk, dan zag ik iemand, die jarenlang ontkende, dat hij " verslaafd" was. Of: "afhankelijk van alcohol" was. Ik een alcoholist?!?: welnee.
Dat zijn toch die arme stumpers, die geen dak meer boven hun hoofd hebben, alleen maar laveloos zijn, in lompen lopen omdat ze iedere cent omzetten in alcohol?
Die Iedere nacht moeten zoeken naar een slaapplekje, onder een brug?
Welnee man. Daar hoor ik niet tussen!

Ondertussen was ik dus wél om 5 voor 10 bij de deur van mijn stamkroeg.
Die ging exact om 10 uur open, door de poetsdame, en omdat zij geen glas trappisten bier goed kon inschenken uit de tap, mocht ik dit zelf doen.
Wel, dat is vet! Want, als ik dit zelf deed, dan was er een schuimkraag op dat bier, van 1 mm dik.
Daar ging het mij dus om.
Want, uitgerekend en berekenend als ik toen was, had ik op deze manier 2 flinke slokken bier "extra " ! Gratis!
Juist, en in mijn tempo van drinken zoop ik in luttele minuten 2, tot 3 glazen leeg.
En zo dus bijna 1 glas " gratis ".

Wat ben je dan, als je zo handelt, en dit zowat iedere dag opnieuw. Nou? Juist.

Ik was niet iedere dag ",zat". nee.
Maar met 8 tot 10 glazen zwaar bier per dag, ben je wél altijd onder invloed.
Absoluut!

Dus. Om van alcoholisme geestelijk en i.i.g. lichamelijk te "genezen", is er maar één optie. Maar één middel.
Dat is: stoppen met drinken. Helemaal.
Iedere dag weer. 0,00 promille.
Niet drinken. Echt helemaal niks meer innemen.
Als je dit volhoudt, dan zal alle ellende waar je geen uitweg meer uit zag, oplosbaar worden.
Je lijf zal opknappen. Beter worden.
Je kunt weer helder denken.
Jazeker.

Maar in je hersenen, daar zit een kronkel, di verkeert dan in een " slapende cel".
Verstopt, je ziet hem niet, je ruikt hem niet, je denkt, dat hij verdwenen is.
Niets is minder waar!

Want zodra er alcohol binnen komt, dan blijkt, dat De duivel er nog altijd zit.
Hij opent zijn ogen, rekt zich uit, zwaait vervolgens met zijn zeven staarten, en begint vol enthousiasme jouw geest te bewerken.
"Ach, één keertje weer eens lekker zuipen, wat geeft dat nou?"
"Eén keertje per maand, dat doet toch geen kwaad, ? Moet kunnen!"
Als je dan toegeeft, dan gaat het ineens erg hard. Heel hard. En binnen de kortste keren is het weer helemaal mis....

Daarom zeg ik :
Luister niet, nooit, naar deze duivel.
Want alles wat hij zegt, zijn klinkklare leugens. Er klopt geen flikker van, wat hij zegt. Hij probeert om je er onder te trekken. Niks meer, niks minder.

Kortom:
Blijf van de rotzooi ( wat het dan ook is waar je gevoelig voor bent ) af!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
En dan nog dit,
Als het om langer goed en blijvend goed presteren gaat, waarom dan coke, ipv. bijvoorbeeld pep?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."