@ Banbanem:
Dat leidt in de meeste gevallen tot hetzelfde eindresultaat. Jazeker.
Alles naar de testikelen.
Alles kwijt.
Als ik gewoon naar mezelf kijk, dan zag ik iemand, die jarenlang ontkende, dat hij " verslaafd" was. Of: "afhankelijk van alcohol" was. Ik een alcoholist?!?: welnee.
Dat zijn toch die arme stumpers, die geen dak meer boven hun hoofd hebben, alleen maar laveloos zijn, in lompen lopen omdat ze iedere cent omzetten in alcohol?
Die Iedere nacht moeten zoeken naar een slaapplekje, onder een brug?
Welnee man. Daar hoor ik niet tussen!
Ondertussen was ik dus wél om 5 voor 10 bij de deur van mijn stamkroeg.
Die ging exact om 10 uur open, door de poetsdame, en omdat zij geen glas trappisten bier goed kon inschenken uit de tap, mocht ik dit zelf doen.
Wel, dat is vet! Want, als ik dit zelf deed, dan was er een schuimkraag op dat bier, van 1 mm dik.
Daar ging het mij dus om.
Want, uitgerekend en berekenend als ik toen was, had ik op deze manier 2 flinke slokken bier "extra " ! Gratis!
Juist, en in mijn tempo van drinken zoop ik in luttele minuten 2, tot 3 glazen leeg.
En zo dus bijna 1 glas " gratis ".
Wat ben je dan, als je zo handelt, en dit zowat iedere dag opnieuw. Nou? Juist.
Ik was niet iedere dag ",zat". nee.
Maar met 8 tot 10 glazen zwaar bier per dag, ben je wél altijd onder invloed.
Absoluut!
Dus. Om van alcoholisme geestelijk en i.i.g. lichamelijk te "genezen", is er maar één optie. Maar één middel.
Dat is: stoppen met drinken. Helemaal.
Iedere dag weer. 0,00 promille.
Niet drinken. Echt helemaal niks meer innemen.
Als je dit volhoudt, dan zal alle ellende waar je geen uitweg meer uit zag, oplosbaar worden.
Je lijf zal opknappen. Beter worden.
Je kunt weer helder denken.
Jazeker.
Maar in je hersenen, daar zit een kronkel, di verkeert dan in een " slapende cel".
Verstopt, je ziet hem niet, je ruikt hem niet, je denkt, dat hij verdwenen is.
Niets is minder waar!
Want zodra er alcohol binnen komt, dan blijkt, dat De duivel er nog altijd zit.
Hij opent zijn ogen, rekt zich uit, zwaait vervolgens met zijn zeven staarten, en begint vol enthousiasme jouw geest te bewerken.
"Ach, één keertje weer eens lekker zuipen, wat geeft dat nou?"
"Eén keertje per maand, dat doet toch geen kwaad, ? Moet kunnen!"
Als je dan toegeeft, dan gaat het ineens erg hard. Heel hard. En binnen de kortste keren is het weer helemaal mis....
Daarom zeg ik :
Luister niet, nooit, naar deze duivel.
Want alles wat hij zegt, zijn klinkklare leugens. Er klopt geen flikker van, wat hij zegt. Hij probeert om je er onder te trekken. Niks meer, niks minder.
Kortom:
Blijf van de rotzooi ( wat het dan ook is waar je gevoelig voor bent ) af!