#1
Ben wel al 3 keer naar de grote toilet gegaan met de gedachte dat het hier ligt 😂 🤪
Mijn psycholoog is ermee gestopt, en ik sta weer op wachtlijst.
Nog eens , knap dat je zolang clean bent !Zoals velen weten ben ik nu 14 mnd clean.
Na een speed verslaving van ruim 8 jaar.
Voor de corona was ik goed op weg!.
Mijn therapie verliep goed, was weer begonnen in sportschool en had vrijwillerswerk gevonden.
Ik was best trots op mezelf,dat ik zo goed bezig was.
Nu we in quarantaine zitten word het steeds lastiger.
Mijn psycholoog is ermee gestopt, en ik sta weer op wachtlijst.
Kan dus geen therapie volgen via videobellen of gewoon bellen.
Kan niet terecht bij mijn huisarts waar ik vaak op controle kwam.
Kan niet naar sportschool om onder de mensen te zijn.
Nu dit al tijdje duurt merk ik dat mijn depressie weer wat heftiger word.
Ook ben ik sinds ik clean ben en aan de antidepresiva zit (bijna 1 jaar nu) al ruim 10 kilo aangekomen.
Deze antidepresiva kan er voor zorgen dat je schildklier trager gaat werken, waardoor je last van vermoeidheid krijgt en gewichtstoename kunt krijgen.
Doordat ik nu clean ben ben ik ook weer wat aangekomen.
IIk heb totaal geen energie en voel me niet lekker in mijn vel.
Ik sport thuis en loop elke avond ong een uur.
Toch merk ik dat dit alles er voor zorg dat ik vaker weer naar speed verlang.
Het thuis zitten, genoeg te doen hebben maar geen energie.
Het niet lekker in je vel zitten omdat ik weer eens zo stom was om bij apotheek toch ff snel op weegschaal te gaan staan.
Ik zo graag weer terug wil op mijn oude gewicht.
Afgelopen week had ik een moment dat ik dacht, fuck it, ik ga gewoon wat speed halen.
Ben dit zo zat!!!.
Ik ben nu dan wel clean maar ik worstel enorm met mezelf.
Wil weer energie hebben, lekker in mijn vel zitten en vrolijk zijn.
Op dat moment was ik er gewoon uit, ik ga weer aan de speed.
Ik dacht aan mijn dochter en aan alles wat ik er voor gedaan heb om af te kicken.
Dat zorgde ervoor dat ik niet ben gaan halen.
Maar ik zeg eerlijk, de gedachtes aan speed zijn nu erger dan voorheen.
Ik weet het, ik wil TE veel en TE snel.
Jullie zullen denken waarom kom je dan weer terug op het df.
Nou hier kan ik mijn verhaal kwijt.
Ik ga dit volhouden om clean te blijven.
Wil dat hele afkickproces niet nog een keer mee maken.
Ik weet dat mijn lichaam moet herstellen.
Maar makkelijk is het niet hoor.
Wat kan ik soms verlangen naar een lijntje...
Nog eens , knap dat je zolang clean bent !
Dan de vraag, kan je nog aan speed geraken ? Zo ja , direct contact verbreken met die persoon(en) en nummers blokkeren.
Craving zul je wrs altijd wel blijven hebben spijtig genoeg , en zul je toch de craving gedachten moeten gaan afleiden door nog maar eens een extra hobby te zoeken ofzo.
En maak je niet druk over de extra kilo's , clean zijn en blijven gaat voor , zolang je niet ongezond gaat eten en 24/7 junk binnen werkt , krijg je ze er wel af![]()
Goed dat je toch weer van je af komt schrijven hier @Syl
Niet gek dat je nu door dit alles meer last van cravings naar speed hebt. Maar het is het echt niet waard. Je bent zo goed bezig al 14 maanden! Hoe verleidelijk het ook is en hoe goed ik je gedachten ook snap, het is het echt niet waard!
Hoe rot die extra kilo's bijvoorbeeld ook zijn (heb dat zelf ook gehad door medicatie), op een gegeven moment komt dat wel weer in balans. Zeker als je wel gewoon sport en gezond eet. Probeer jezelf en de situatie nu te accepteren en idd niet teveel en te snel willen nu.
Probeer idd goed voor ogen te houden waarom je bent afgekickt en probeer veel afleiding te zoeken. De cravings zullen ook weer minder worden. Hou vol!!! 😘😘😘
Soms helpt het van je afschrijven al een hele hoop. Daar is DF dan ook handig voor.
Het is een zware en vreemde periode, zeker als je met een verslaving kampt..
Ik had je het liefst een gouden tip willen geven maar die heb ik helaas niet voor je.
Probeer afleiding te zoeken. Iets wat je niet te veel kracht kost.
You can do this!
Vreemd dat een collega of iemand anders het niet overnam. Je zit al in het behandeltraject.
14 maanden alweer wauw... Ten eerste, daar mag je sowieso heel trots op zijn! Die heb je binnen.
Ik heb geen idee hoe speed cravings zijn, maar kan me voorstellen dat de verleiding groot is als je je down voelt en weet dat speed je meteen goed doet laten voelen...
Toen ik je stukje las schoot me iets te binnen. Dit klinkt misschien heel raar hoor, omdat het eigenlijk aanraden van een andere drug is, maar heb je al eens nagedacht over iets als LSD microdoseren? Dit zou je door moeilijke dagen dat je je down en futloos voelt kunnen halen en is niet ongezond of verslavend. (natuurlijk kun je geestelijk overal een verslaving aan ontwikkelen, maar dat is anders) Je antidepressiva zouden dan wel een probleem zijn, omdat combineren met psychedelica niet aan te raden is en SSRI's verder ook tegen de werking van psychedelica in gaan. Maar ik neem aan dat je ook niet de rest van je leven aan de AD wilt zitten?
Als ik het goed begrijp heb je geen ervaring met psychedelica, dus ik zou me kunnen voorstellen dat je huiverig zou kunnen zijn voor weer een andere drug. Ik wil ook niet beweren dat ik beter weet wat goed voor je is dan je behandeld arts. Maar veel mensen zijn geholpen met psychedelica en hebben helemaal geen bijwerkingen, in tegenstelling tot AD.
Misschien iets om over na te denken(?) Al een hele lage dosering LSD kan je die positiviteit en energie weer laten voelen. Dan moet je misschien ook helemaal niets meer hebben van speed.
Als het stom is wat ik zeg, negeer het maar hoor.Het schoot me gewoon even te binnen als mogelijke optie.
Hey Syl,
Ik heb met bewondering jou verhalen gelezen.. vind het super knap dat je zo vecht. En het zou werkelijk zonde zijn als je het nu op zou geven! Wat je misschien niet zo snel verwacht ben je voor een aantal lezers hier wellicht hun voorbeeld om af te kicken..
Ook ik ben speedverslaafd (weekend) geweest . En ook zo goed als gestopt. 1 x per half jaar wil ik nog wel eens voor de bijl gaan helaas. Daarna altijd gelijk een schuld gevoel en vraag ik me echt af hoe ik zo dom kon zijn!!
gister zaten mijn zus en partner hier aan de borrels en de speed.. en nu, als ik hun kater zie en vergelijk met hoe fit ik mij voel ben ik zo blij en trots dat ik op tijd mn bedje in ben gekropen!! Ik snap je craving! Maar hou je sterk!!Want het is het niet waard! Ga lekker sporten met de online workouts die alle bedrijven posten. Probeergoed op je voeding te letten! En probeer daar je voldoening uit te halen!
ik heb ook anti depressiva geslikt jaren terug, (ook tijdens gebruik destijds) cymbalta heette dat (Duloxetine) tegen angst en neerslachtigheid. daar viel ik juist van af!
Eventueel zou je een app kunnen downloaden waarin je je voeding bijhoudt. Zo wordt je er bewust van wat je binnenkrijgt en heb je meer grip op je doelen!!
lekker lang verhaal! Je doet het super! De cravings mogen er zijn.. ze gaan uiteindelijk ook weer weg.. en hoe vaker je er niks mee doet hoe makkelijker het wordt!!
Hou je taai Syl! Jij kan dat!!
Lejirax 🌹
Hier heeft ze ook gelijk in! Niet alles in 1 xIk slik momenteel ook duloxetine 120 mg.
Ik voel me kwa emoties nu stabiel en dat vind ik heel erg fijn.
Mijn dochter vind dat ik niet druk om gewicht moet maken.
Dat het nu veel belangrijker is dat ik me geestelijk stuk beterder voel.
Eeeeeen hoe goed kan je jezelf voorliegen...
Net de punt op 🙃
Direcr men vrouw eerlijk gestuurd.
Geen spijt van hebben, Rome is ook niet gebouwd op 1 dag.
Zo maar even schuren en plamuren !
Wees je er wel van bewust dat alle trauma's door lsd en truffels terug kunnen komen. Zeker lsd met ptss is niet aan te raden.
Mijn advies zou zijn om je ptss eerst te laten behandelen voordat je gaat microdosen. Ptss is tegenwoordig goed te behandelen dmv EMDR of therapie in combinatie met mdma(via professionele kanalen, als die beschikbaar zijn).
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."